הצטרף: 05 פבר' 04
הודעות: 23
פורסם: שני 19 דצמ',05 16:40
שאלה למקצוענים בתחום סאונד מוניטורים
כבעל הרכב מוסיקלי הכולל קלידים גיטרה בס ותופים בתחום הרוק של הסיקסטיז סבנטיז
אני מייחס חשיבות רבה לנושא המוניטורים על הבמה ומוצא לפעמים קשר ישיר בין איכות הביצועים
לבין המוניטוריזיה שאנו מקבלים מאנשי הסאונד.
מכיוון שישנו פער עצום בין מה שהקהל מקבל (איכותית) לבין מה שהאמן מקבל על הבמה דבר שיוצר תסכול רב הייתי רוצה לשאול כמה שאלות המתייחסות לציפיות ולדרישות שלנו כאמנים מאנשי הסאונד. אני גם חייב לציין שלפעמים מתקבל הרושם שחלק מאנשי הסאונד מתייחסים לנושא בקלות מראש ונראה שאינם מבינים או אינם מתאמצים מספיק כדי לתת לך את המקסימום ...
אבקש תשובה ממצה אם אפשר מאנשי סאונד ממקצועיים או מאמנים המבינים בעניין לשאלות מטרידות כמו למשל האם וכמה להתפשר במספר המוניטורים על הבמה (אני תמיד מעוניין בשלושה מוניטורים כלומר אחד לכל נגן ומנסים לשכנע אותי ששניים מספיקים ) או למשל האם בכל זאת אפשר לקבל אפקט במוניטורים (חלק מאנשי הסאונד שוללים זאת לחלוטין ).
האם קיים הבדל בתוצאות ובתשובות שאקבל מאיש סאונד אקראי בהופעה שאיני מכיר מאשר מאיש סאונד אישי שלי וכלל מה הצורה הכי נכונה לעבוד עם מוניטורים על במה והאם יש הבדל בגישת העבודה בין מקום קטן לגדול?
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 19 דצמ',05 16:58
כללית, כשאיש הסאונד אינו מוסיקאי או פרפורמר, אתה עשוי לא להיות מובן ב'דרישות' שלך.
באותה מידה כמעט, תשמע שפרפורמר מהוקצע מסתדר בלי פניקת-מוניטורים, בכל מצב.
לגבי הדרישות, הן לגיטימיות, אך תובעניות ברמת מערכת ההגברה ואנשי תפעול נדרשים, אך לגמרי לא דימיוניות עם מחירי הציוד כיום.
פרופורציות.
כשנגן חייב את הבלאנס הספציפי הנוח לו לביצוע, מומלץ ללכת לקראתו. גם לנגנים מאוד מקצועיים זו יכולה להיות בעיה.
בסגנון הספציפי שאתה מדבר עליו, אני מניח שרוב המופעים על במה מצומצמת, והערמת מוניטורים עליה אפשר שיוצרת במה רוחשת מדי, לעתים מסכנת את שמיעת הקהל והמיקרופונים.
אם זו בעייה של עימות קבוע בשל הסיבה הנ"ל, הייתי ממליץ על אוזניות.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שני 19 דצמ',05 17:14
לפני שמתחילים להיתעסק עם מוניטורים רצוי שהבאלאנס על הבמה בין הנגנים עצמם, ביחוד שחלק מהכלים משתמשים במגברים על הבמה יהיה נוח ונכון, משם מערכת המוניטורים צריכה רק להשלים את החסר.
יש כמובן הופעות שזה לא אפשרי מפאת גודל הבמה והמופע עצמו שדורש במות ענק וזמרות בלבוש חושפני שמתעופפות על כבלים מעל הקהל, אבל כמה הופעות כאלה יש בארץ?.
אין ספק שהאומן המבצע צריך להציב דרישות , אלא שבמקום לסמוך על הטכנאי (האמת שבהרבה מקרים לצערנו בצדק), שיסדר את הבמה כראוי , או יפתור את בעיות השמיעה בדרכים משלו מציבים דרישות ל2 מוניטורים לכל אדם על הבמה כי ככה ראינו במופע של X .
טכנאי חכם אגב מציב את המוניטורים לפי הדרישות ומשתמש בהם בתור קישוט (סוד מיקצועי).
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
פורסם: שני 19 דצמ',05 17:50
שלום לך
ראשית אם הבנתי נכון אתם שלושה נגנים והדרישה היא למוניטור לכל נגן. אם אכן כך, זוהי דרישה לא מוגזמת ( עד צנועה) ואפשר וראוי לעמוד עליה.
קיימת נטייה של טכנאי הסאונד בישראל לכוון עוצמה ואיזון של המוניטורים כשה P.A סגור
וכאן קבור הכלב. אם לא הצלחת ליצור מצב שכוון ועוצמת P.A לא יפריע בבמה, מיותר לגשת לכוון מוניטורים ויתירה מזאת : פתיחת מוניטורים במצב זה יכול להגביר את מועקת הנגנים.
צריך להבין שאף אחד לא מעוניין להחריש את עצמו והטכנאי צריך תמיד לתרגם את הדרישה לתוספת במוניטור - לדרישה למובנות ולבהירות.
ברוב המקרים עדיף לטנאי לעלות ולשמוע את מצוקת הנגן על הבמה מלקבל ממנו הנחיות לא מובנות
באשר לאפקט במניטור
מצאתי שכאשר הP.A מכוון היטב והאפקט משולב בצורה נכונה במיקס, השמע נכון וטבעי לנגנים
ללא תוספת במוניטור. צריך לזכור שכל שינוי על האפקט ( איקיו וכו") נשמע מיד במוניטור, דבר שמקשה על גמישות בעבודת הטכנאי על המיקס.
אני אישית לא נוטה לפזר אפקט במוניטורים ולא קבלתי טענות בעניין
ולסיום
יש לנו הרבה מה ללמוד מאחינו חיות הבמה במוסיקה המזרחית שעולים על כל במה בכל תנאי ונותנים בראש בלי לזייף ובלי לקטר, כנראה משהו שבא מבפנים...
_________________
מנו