תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הגברת מוניטורים-שאלה למיקצוענים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  nonic  
הצטרף: 05 פבר' 04
הודעות: 23
הגברת מוניטורים-שאלה למיקצוענים
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 16:40   
שאלה למקצוענים בתחום סאונד מוניטורים

כבעל הרכב מוסיקלי הכולל קלידים גיטרה בס ותופים בתחום הרוק של הסיקסטיז סבנטיז
אני מייחס חשיבות רבה לנושא המוניטורים על הבמה ומוצא לפעמים קשר ישיר בין איכות הביצועים
לבין המוניטוריזיה שאנו מקבלים מאנשי הסאונד.
מכיוון שישנו פער עצום בין מה שהקהל מקבל (איכותית) לבין מה שהאמן מקבל על הבמה דבר שיוצר תסכול רב הייתי רוצה לשאול כמה שאלות המתייחסות לציפיות ולדרישות שלנו כאמנים מאנשי הסאונד. אני גם חייב לציין שלפעמים מתקבל הרושם שחלק מאנשי הסאונד מתייחסים לנושא בקלות מראש ונראה שאינם מבינים או אינם מתאמצים מספיק כדי לתת לך את המקסימום ...
אבקש תשובה ממצה אם אפשר מאנשי סאונד ממקצועיים או מאמנים המבינים בעניין לשאלות מטרידות כמו למשל האם וכמה להתפשר במספר המוניטורים על הבמה (אני תמיד מעוניין בשלושה מוניטורים כלומר אחד לכל נגן ומנסים לשכנע אותי ששניים מספיקים ) או למשל האם בכל זאת אפשר לקבל אפקט במוניטורים (חלק מאנשי הסאונד שוללים זאת לחלוטין ).
האם קיים הבדל בתוצאות ובתשובות שאקבל מאיש סאונד אקראי בהופעה שאיני מכיר מאשר מאיש סאונד אישי שלי וכלל מה הצורה הכי נכונה לעבוד עם מוניטורים על במה והאם יש הבדל בגישת העבודה בין מקום קטן לגדול?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 16:58   
כללית, כשאיש הסאונד אינו מוסיקאי או פרפורמר, אתה עשוי לא להיות מובן ב'דרישות' שלך.
באותה מידה כמעט, תשמע שפרפורמר מהוקצע מסתדר בלי פניקת-מוניטורים, בכל מצב.
לגבי הדרישות, הן לגיטימיות, אך תובעניות ברמת מערכת ההגברה ואנשי תפעול נדרשים, אך לגמרי לא דימיוניות עם מחירי הציוד כיום.
פרופורציות.
כשנגן חייב את הבלאנס הספציפי הנוח לו לביצוע, מומלץ ללכת לקראתו. גם לנגנים מאוד מקצועיים זו יכולה להיות בעיה.
בסגנון הספציפי שאתה מדבר עליו, אני מניח שרוב המופעים על במה מצומצמת, והערמת מוניטורים עליה אפשר שיוצרת במה רוחשת מדי, לעתים מסכנת את שמיעת הקהל והמיקרופונים.
אם זו בעייה של עימות קבוע בשל הסיבה הנ"ל, הייתי ממליץ על אוזניות.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 17:14   
לפני שמתחילים להיתעסק עם מוניטורים רצוי שהבאלאנס על הבמה בין הנגנים עצמם, ביחוד שחלק מהכלים משתמשים במגברים על הבמה יהיה נוח ונכון, משם מערכת המוניטורים צריכה רק להשלים את החסר.
יש כמובן הופעות שזה לא אפשרי מפאת גודל הבמה והמופע עצמו שדורש במות ענק וזמרות בלבוש חושפני שמתעופפות על כבלים מעל הקהל, אבל כמה הופעות כאלה יש בארץ?.

אין ספק שהאומן המבצע צריך להציב דרישות , אלא שבמקום לסמוך על הטכנאי (האמת שבהרבה מקרים לצערנו בצדק), שיסדר את הבמה כראוי , או יפתור את בעיות השמיעה בדרכים משלו מציבים דרישות ל2 מוניטורים לכל אדם על הבמה כי ככה ראינו במופע של X .
טכנאי חכם אגב מציב את המוניטורים לפי הדרישות ומשתמש בהם בתור קישוט (סוד מיקצועי).
מנו סויסה
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 17:50   
שלום לך
ראשית אם הבנתי נכון אתם שלושה נגנים והדרישה היא למוניטור לכל נגן. אם אכן כך, זוהי דרישה לא מוגזמת ( עד צנועה) ואפשר וראוי לעמוד עליה.
קיימת נטייה של טכנאי הסאונד בישראל לכוון עוצמה ואיזון של המוניטורים כשה P.A סגור
וכאן קבור הכלב. אם לא הצלחת ליצור מצב שכוון ועוצמת P.A לא יפריע בבמה, מיותר לגשת לכוון מוניטורים ויתירה מזאת : פתיחת מוניטורים במצב זה יכול להגביר את מועקת הנגנים.

צריך להבין שאף אחד לא מעוניין להחריש את עצמו והטכנאי צריך תמיד לתרגם את הדרישה לתוספת במוניטור - לדרישה למובנות ולבהירות.
ברוב המקרים עדיף לטנאי לעלות ולשמוע את מצוקת הנגן על הבמה מלקבל ממנו הנחיות לא מובנות

באשר לאפקט במניטור
מצאתי שכאשר הP.A מכוון היטב והאפקט משולב בצורה נכונה במיקס, השמע נכון וטבעי לנגנים
ללא תוספת במוניטור. צריך לזכור שכל שינוי על האפקט ( איקיו וכו") נשמע מיד במוניטור, דבר שמקשה על גמישות בעבודת הטכנאי על המיקס.
אני אישית לא נוטה לפזר אפקט במוניטורים ולא קבלתי טענות בעניין
ולסיום
יש לנו הרבה מה ללמוד מאחינו חיות הבמה במוסיקה המזרחית שעולים על כל במה בכל תנאי ונותנים בראש בלי לזייף ובלי לקטר, כנראה משהו שבא מבפנים...
_________________
מנו
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
כמה תשובות
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 18:03   
בתור סאונדמן אני חושב שלא רק שמה ששומעים על הבמה חשוב אלא סופר חשוב.

אני אנסה לענות שלב שלב.

נתחיל מזה שהדרישה של מוניטור לכל נגן ניראת לי מאוד הגיונית - אבל הנגן צריך להבין שלפוצץ לוול על הבמה יכול להקשות על הסאונדמן להוציא דברים החוצה - לא מבחינת פידבק אלא בד"כ מבחינת המון נמוכים שיכנסו חזרה למיקרופינים ויעכירו את המיקס.
לא כל מקום היום(מועדונים) מספק כיום את האפשרות למוניטור לכל נגן למרות שלטריו זה לא נשמע לי בעייתי.
רק שיש מספיק מקומות שבהם יש מוניטורים מוגברים שלדעתי לא ממש עושים את העבודה(גי בי אל איון ופרוטקים סטייל)או שיש מוניטור וחצי.

מבחינת אפקט במוניטור - תלוי - אם יש ריוורב שמוקדש אך ורק לשירות(או מה טוב אחד רק לסולן) אני לא רואה בזה שום בעיה - הבעיה מגיעה במקומות אשר לא יכולים לספק את זה ואז לשלוח ריוורב למוניטור ישלח גם את הבראסים את הטמטמים ואת הקצת הרטבה שהוספנו לקלידים - ואז אתה כאומן לא מקבל ריוורב במוניטור אלא חומס ציפס סלט וקצת מהכל...

בוודאי שקיים הבדל בגישה בתולי לגודל המקום - במקום קטן יותר רצוי שעוצמת הבמה תהיה נמוכה משמעותית מה pa כי הקהל שלך לא בא לשמוע את המוניטורים.
במקום גדול יותר אפשר כבר לפתוח יותר - אבל שוב לא צריך להגיע לרמות שהבמה מכניסה "לכלוך" למיקרופונים ואז זה מתבטא ב pa.

מבחינת סאונדמן שלך - לדעתי בודאי שתורם - סאונדמן משלך מכיר את החומר,מכיר את הדרישות שלך,מכיר את הוויב בלהקה, יודע כיצד לעבוד מבחינה אנשוית עם הנגנים(הרי כולנו בני אדם ולא כל מי שאוהב x יהנה מ y ).
אבל עליה וקוץ בה - לא כל מי שיש לו קיובייס על המחשב יודע לעשות סאונד pa(בעבודתי אני נתקל בהמון "סאונדמנים" שכל קשר בינם לבין רמקול נגמר במוניטור שיש להם באולפן הבייתי...)
סאונדמן עולה כסף - זה יכול להיות 90$ להופעה וזה יכול להיות 200$ להופעה תלוי מי מה וכמה...
יש להקות שהסאונדמן הוא כמו חבר נוסף בלהקה - הכרח זה לא, זה מותרות אבל מותרות שיכולות לעזור מאוד.

בקשר למה הצורה הנכונה לעבוד עם מוניטורים - אני אתחכם ואומר במה שיש לה סאונדמן מוניטור.... #biggrin

הצורה הנכונה זה במה שבה המוניטורים מכוונים הייטב ולא מפדבקים ממוקמים היטב כך שהנגן ישמע
לא מפגיזים בהיסטריה(כשיש 110DB על הבמה צריך 115DB במועדון....),ולדעתי האישית לא להעמיס במיקס מטורף לכל מוניטור.

שם טוב אני ממש לא מסכים עם המשפט שסאונדמן חכם ישתמש במוניטור בתור קישוט?
אם הקלידן רוצה לשמוע bd במוניטור איך בדיוק "סאונדמן חכם" מספק לו את הרצון הזה כשהמוניטור הוא רק לקישוט?
_________________
This one goes to 11!!!
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 18:27   
ציטוט:
שם טוב אני ממש לא מסכים עם המשפט שסאונדמן חכם ישתמש במוניטור בתור קישוט?
אם הקלידן רוצה לשמוע bd במוניטור איך בדיוק "סאונדמן חכם" מספק לו את הרצון הזה כשהמוניטור הוא רק לקישוט?


לא התכוונתי שאין צורך במוניטורים אלא שלפעמים ישנם דרישות ומפרטים מוגזמים ולא רק שאינם נחוצים אלא מזיקים , אבל כדי להיתגבר על הבעייה מציבים את המוניטורים ולא משתמשים בכולם (כי הרי כולם שומעים טוב ומרוצים), וגם חוסכים מלחמות אגו מיותרות.
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
מי שמשלם על מוניטור מודבק לאוזן
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 19:03   
שיהנה - אם ללהקה יש סאונדמן ומה שהוא רוצה במפרט זה למשל דראם פיל של סאב דאבל 18" וטופים 3'way והם משלמים על זה זבש"ם...

לי בתור מישהו ש"מגיש מערכת" זה ממש לא אכפת.

אם זה להקה שראתה ככה בהופעה של פרל גאם(לאדי וודר יש4 מוניטורים בתצורת butt filll אבל רק 3 עובדים הרבעי זה לסימטריה) ומתעקשת והם לא מבינים כלום בכלום אפשר לנפנף אותם מהר לא צריך להציב ולא להשתמש
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
This one goes to 11!!!
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 19:13   
שי אתה מדבר מנקודת מבטה של חברת הגברה קבלנית שמספקת (וגם גובה מחיר) לפי מפרט ובהבה פעמים הסאונדמן הוא אדם חיצוני שמגיע עם הלהקה.

אני מדבר מנקודת מבטו של סאונדמן שצריך להפיק את המייטב , לפעמים סיבוב קטן של מגבר הבס לכיוון המתופף יכול לחסוך בעיות שעשר מוניטורים לא יפתרו.

ציטוט:
3 עובדים הרבעי זה לסימטריה


על זה בדיוק אני מדבר.

חוץ מזה הויכוח מיותר אז אל תענה לי, שפוך שלושים ותקיף את האפסנאות :razz:

butt fill, a concept that amuze roadies since 1973
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
זה הנקודה היחדיה שבא אני רואה שאפשר לקבל מפרט מגוחך
הודעה פורסם: שני 19 דצמ',05 19:28   
אם אתה בא למועדון בד"כ(רק הפקות גדולות מביאות איתן תוספות כמו מוניטורים של d&b לאהוד בנאי או טורבו סאונד לפורטיסחרוף) מה שיש זה מה שיש - ובארצנו הקטנה זה נע מסביר עד מחפיר...
ציטוט:
butt fill, a concept that amuze roadies since 1973
חזק #biggrin
_________________
This one goes to 11!!!
elroi
הצטרף: 20 אוק' 02
הודעות: 117
מיקום: מרכז
מספר מילים ממני הקטן
הודעה פורסם: שלישי 20 דצמ',05 23:25   
בס"ד

לדעתי הדרישות שלך ממש לא גדולות ובתור סאונדמן של PA ולא אולפן רוב הזמרים בארץ מבקשים שני מוניטורים לזמר ולא אחד(דניאל סלומון, כל כוכבי כוכב נולד ועוד רבים)

מה שכן וחשוב מאד מיקום המוניטורים וכמובן העוצמה כמו שכתבו קודמיי שהסאונד של המוניטורים לא היכנס ל PA .

רק שיש מספיק מקומות שבהם יש מוניטורים מוגברים שלדעתי לא ממש עושים את העבודה(גי בי אל איון ופרוטקים סטייל)או שיש מוניטור וחצי.

אני עובד עם מוניטורים של JBL 4726 4728 (ואני מכיר כאלה שעובדים עם פרו טקים-לא מוגברים-ברור) ויש להם סאונד מצוין זווית מעולה שאינה זורקת החוצה ולא לכיוון המיקרופון

כך שלסיכום סאונדמן טוב עם קומפרסור וE.Q לכל שליחת מוניטור בד"כ לא יהיו בעיות
#singer
בהצלחה!
_________________
www.zoaretz.net
תחשבו טוב יהיה טוב
0505-474486
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון