תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הצעות לשיפור שרשרת הגיטרה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  Ctzvi  
הצטרף: 23 ספט' 04
הודעות: 328
מיקום: ירושלים
הצעות לשיפור שרשרת הגיטרה
הודעה פורסם: שלישי 06 ספט',05 13:55   
שלום אנשים יקרים!

כבר די הרבה זמן שאני תקוע עם אותו ציוד (לא כולל הגיטרה), וככל שהזמן עובר והאוזן מתחדדת - כך אני מרוצה פחות ופחות מהסאונד.
האמת שבכל הנוגע ל'איכות' הסאונד האוזניים שלי לא מומחות גדולות. אני שם לב בדרך כלל למה מתנגן ולא באיזו איכות.
השרשרת כרגע היא זו:
גיטרה G&L Legacy Special -> מולטי BOSS GT-3 -> מגבר Peavey Studio Pro 110
אני מחליף בין הכניסה של המגבר ל loop return - תלוי באיזה patch אני משתמש במולטי.
אני מחבר לפעמים את המולטי ישירות לכרטיס הקול (Waveterminal 192M).
מדי פעם מתיישבים לפני המולטי ווא ווא VOX V847 ודיסטורשן Rocktron Rampage.

אני מעוניין להשקיע 1500-2000 ש"ח בשידרוג.
אני לא מעוניין להחליף מגבר. אני לא אוהב אותו אבל אני מעדיף לקנות בבוא הזמן מגבר בסכום גבוה יותר (אלא אם כן אתם יכולים להמליץ על משהו במחיר הזה).
אני באמת מרגיש קצת אבוד ולכן השאלה כל כך כללית.
האם כדאי לקנות preamp טוב ולחבר אותו לכניסת ה loop return?
אולי כדאי לי לשדרג את המולטי (חשבתי לעשות איזה טרייד על GT-8 )?

כל הצעה, הבהרה, הפניה - יתקבלו בברכה.
אני לא מכיר אישית הרבה גיטריסטים ולכן אני מרגיש שיש לי הרבה חורים בכל מה שקשור ליצירת שרשרת טובה (אה כן - וגם וורסטילית), ואילו רכיבים קיימים לשילוב בשרשרת.

תודה מראש!
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: שלישי 06 ספט',05 20:11   
תשמע, זרקת פה שאלה שיש לה איזה 100000000000000000000 תשובות שונות (לפחות #biggrin )

קודם כל, פרהאמפ לעולם לא מחובר ל LOOP אלא לפני הכל, רק אפקטים (דיליי קורוס וכו )מחוברים ל LOOP !
אם יש פרהאמפ החיבור הוא גיטרה פרהאמפ אפקטים מגבר (בוורסיות שונות).


ספציפית למולטי שלך, ומניסיון עבר עשיר עם המכשיר (היה לי פעם כזה), יש לו יכולת גבוהה (הרבה אפשרויות משחק) יש לו אפקטים טובים וחרא של פרהאמפ.
אם אתה אוהב את הסאונד של המגבר (פרהאמפ דיסטורשן וכו) אתה יכול להשתשמש במולטי כיחידת אפקטים בלבד בחיבור SEND / RETUREN במגבר ולהשתמש בדיסטורשן \ פרהאמפ של המגבר.
אם לא, אתה יכול לקנות פרהאמפ בלבד ולהשתמש במולטי כיחידת אפקטים שתלווה את הפרהאמפ. פרהאמפ נורמלי=1500-2500 ש"ח ויש גם יותר כמובן;
חוץ מזה, מכמה ביקורות פה באתר, יש חוות דעת חיובית מאוד על ה GT8 החדש מכל הבחינות. המחיר כ 3500 ש"ח, לא זול אבל לא סוף העולם יחסית למה שהוא מציע.
אני באופן אישי, לא אוהב את כל ה GT למינהם, בגלל השילוב של מולטי ולוח שליטה בחתיכה אחת ובגלל הממשק הכבד שלו, צריך לתכנת הרבה בשביל להגיע לסאונד מסוים.

תשמע, תנסה להיות יותר ספציפי בדרישות, ננסה לעזור.
באמת שאין סוף לאפשרויות.
בי
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
motaboy
Act Compatible
הצטרף: 22 יונ' 05
הודעות: 902
מיקום: In the mouth of madness
הודעה פורסם: שלישי 06 ספט',05 20:35   
סליחה שאני לא קשור, אבל trippy הavatar שלך מתאים בדיוק לAudioslave - The Curse שאני שומע עכשיו #smile

ובקשר לנושא, זה גם לא די תלוי באיזה מוזיקה אתה מנגן ואיזה סאונד אתה מחפש?
Anglister
הצטרף: 05 אפר' 05
הודעות: 103
מיקום: תל אביב
תתרחק ממולטי צעצועים...
הודעה פורסם: שלישי 06 ספט',05 21:12   
אומנם לא יצא לי לשמוע את הג'יטי 8, אבל אני מכיר את ה3 ה5 ו6 ואני בעלים של ה5 (שמשמש כמידי קונטרולר ולא הייתי מעז להעביר סיגנל גיטרה דרכו). אבל אני בספק שה8 מהווה מהפך בסדרה ובטכנולוגיה... בכלל המכשירים האלה מיועדים לאנשים יותר בתחילת דרכם והם גם יכולים לעזור ולתת קצת מושג ונסיון בלהבין מה כל גורם בשרשרת האפקטים אמור לעשות, אבל אם אתה רוצה להשתדרג מבחינת סאונד הייתי ממליץ לך לחפש כיוונים אחרים, לא תראה גיטריסט מקצועי שמשתמש בהם.
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
קצת סדר בשרשרת.
הודעה פורסם: שלישי 06 ספט',05 23:47   
טוב, קודם כל,
ציטוט:
כבר די הרבה זמן שאני תקוע עם אותו ציוד (לא כולל הגיטרה), וככל שהזמן עובר והאוזן מתחדדת - כך אני מרוצה פחות ופחות מהסאונד.
האמת שבכל הנוגע ל'איכות' הסאונד האוזניים שלי לא מומחות גדולות. אני שם לב בדרך כלל למה מתנגן ולא באיזו איכות.

אתה לא יכול להגיד במשפט אחד שני הפכים - אם האוזן מתחדדדת היא כן מומחית -
אחרת היית אומר "זה נשמע לי מצוין". ואתה טוען שלא נשמע לך טוב.


בהקשר למולטי.
היה בבעלותי את הGT-3 , שירת אותי נאמנה, מאוד אהבתי אותו, והייתי מעביר לילות בחקירה מתקדמת שלו. אפשר להגיע רחוק.
כמה דברים לגביו:

א. אם אתה כבר מחבר אליו דיסטורשן חיצוני, ראבק... תכניס אותו בכניסה המיוחדת בשבילו.
ב. בכל מקרה, עם הGT לא הייתי ממליץ לעקוף את הפרה של המגבר, אלא להכנס ישר.
ג. אם אתה כבר עוקף את הפרה של המגבר, וודא שה GT מוגדר לעבוד עם Power-Amp.
ד. כנל עם הקלטה ישירה, יש כמה פונקציות שלא קימות בעבודה עם מגבר (מיקום מיק וכו')

זה בלי קשר לכלום.

ועכשיו, קדימה, תורך:
איזה סגנון מוזיקה את מנגן :question:
מה לא מוצא חן בעיניך בסאונד :question:
האם חקרת את הGT לעומק :question:
כמה זמן אתה מנגן :question: (זו שאלה חשובה מאחר ולוקח זמן למצוא את ה"סגנון" שלך, וחבל שתקנה משהו שבעוד יומים לא יתאים לך.

יש הרבה מאוד מה לכתוב כאן, אבל חשוב שתכוון אותנו למטרתך.

נקודה למחשבה:
את הGT שלי מחליפים היום 12 פדלים, במחיר של יותר מ1000$, ורק עכשיו אני מרגיש שה "ורסטיליות" שלי מספיקה.
הסאונד אומנם יותר טוב, אבל.... קח בחשבון השקעה של שנים בבחירת הסאונד הנכון, וההוצאות הכספיות.

יאללה, שוט
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 474
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: שלישי 06 ספט',05 23:55   
אנסה לענות בצורה כללית ועדיין להשאר ממוקד בשאלתך.
ראשית, סאונד הוא דבר מאוד מאוד אינדיבידואלי. כל אחד מאיתנו שומע משהו אחר ולכל אחד מאיתנו יש ציפיות שונות לחלוטין כך שאין אפשרות להגדיר סאונד כטוב באופן אבסולוטי.
שנית, לא קיים ציוד בעולם שלא ניתן להוציא ממנו סאונד נקודה.
כעת, לאחר שהגדרנו את שתי הנקודות הנ"ל, בוא נעבור לשאלתך.
אני הייתי מסתכל על הנושא מזווית טיפה שונה.
בוא נסכים שבמשוואה שלך ישנם שני חלקים שאינם נתונים לשינוי (לפחות כרגע) והם המגבר והגיטרה.
בוא גם נסכים שככלל, הגיטרה מתחברת ל - INPUT ולא לשום LOOP.
אחרי שביססנו את שתי הנקודות הנ"ל בוא נבדוק את האופציות הקיימות.

1. אפקטים בודדים (פדלים)
2. מולטי אפקט (GT8 ודומיו)
3. פראמפ.

ועכשיו ננתח כל אחת מהאופציות.

אפשר להגדיר את הפדלים כאופציה הכי גמישה, שכן ישנו היצע אדיר בשוק שמכסה כל סאונד אפשרי ומבחינת אפשרויות השילוב השמיים והדמיון שלך הם הגבול. מצד שני, אם אתה צריך לעבוד עם כמות נכבדה של סאונדים הדורשים שילובים של אפקטים, ישנה "סכנה" שבמקום לנגן תהיה עסוק בריקודי סטפס על מנת להדליק ולכבות פדלים

המולטי הוא אסופה של אפקטים בקופסה אחת כשהרעיון הוא לאפשר לך לבנות לך סאונדים שלך עם כל קומבינצית אפקטים שתרצה וגם לתכנת שינויי ווליום וכו' (הגברת הווליום לצורך סולו).
לאחר שהגעת לסאונד שאתה רוצה ושמרת אותו, כל מה שצריך כדי להגיע אליו הוא בעצם לחיצת כפתור אחת. במולטים החדשים, קיימת גם הדמיה של מגברים שבאה כביכול "לפצות" על איכות ירודה של מגבר או העדר מגבר בכלל. מצד שני, אתה מוגבל לאפקטים הפנימיים של המכשיר, כאשר לא קיים מכשיר בו כל האפקטים טובים (לפחות אני לא ניתקלתי בכזה מכשיר).
אבל עדיין, כמו שאמרתי קודם, אין מכשיר בעולם שלא ניתן להוציא ממנו סאונד טוב.

האופציה השלישית היא הפראמפ, שתפקידו להחליף את הפראמפ הקיים במגבר שלך. פראמפ משובח בהחלט ישנה את הסאונד הכללי שלך אבל יתן לך בעקרון סאונד נקי או מלוכלך (DISTORTION), כאשר זה עדיין משאיר אותך ללא שום אפקט אחר אלא אם תרכוש פדלים או מולטי, או תשתמש במולטי שיש לך.

כעת, כל מה שנותר הוא לבדוק איזה מהתיאורים למעלה מתאים למצבך ולפעול על פי זה.

עצה קטנה, היות ואין לך ידע נרחב בתחום הסאונד, הייתי שוקל להשאר עם הציוד שלך ולהתרכז בללמוד איך להוציא ממנו סאונד. זה יתן לך המון ידע ונסיון, וכשתגיע למצב בו הציוד אכן יגביל אותך תוכל לרכוש את מה שאתה צריך מכיוון שעד אז כבר תבין מה אתה באמת צריך.

מקווה שעזרתי.

איציק
  Ctzvi  
הצטרף: 23 ספט' 04
הודעות: 328
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 07 ספט',05 15:54   
תודה על כל התגובות.

הייתי צריך להבהיר את עצמי טוב יותר.
אני בן 25 ואת החשמלית הראשונה קניתי קצת אחרי הבר-מצווה. הגיטרה הייתה Peavey די מצ'וקמקת. היא הייתה מאוד נוחה, היה ססטיין לא רע (עם גשר צף) -רק הפיקאפים לא הצליחו להעביר שום ניואנס ונשמעו די מתים.
מה שעניין אותי היה לנגן פחות או יותר את מה שאני שומע וגם לאלתר על בסיס זה.
לפני שמונה חודשים קניתי את ה G&L ועולמי השתנה. אפשר לומר שעד אותה נקודה לא עניינה אותי איכות הצליל. למעשה הבסיס שלי היה ממש רע (הפיקאפים בפיוי) ורק עם ה G&L גיליתי איזה עושר של צלילים אפשר להפיק, וכמה הגיטרה יכולה להביע את מה שהנגן מתכוון אליו.
מאז אני חוקר לאט לאט את היכולות של הציוד שלי. מצאתי את עצמי משחק הרבה יותר עם הפרמטרים במולטי ומגיע לתוצאות הרבה יותר טובות.
אני מנגן בעיקר לעצמי ולשם הנאה. זה התחביב הכי חשוב לי. אני מנסה כל הזמן לנגן דברים שמעניינים אותי באותה תקופה. בזמן האחרון למשל אני מנגן הרבה לדזפ, קאמל, orphaned land, אלג'יר, סטריאני, פינק פלויד (כמו תמיד) ו-SRV. מדי פעם אני פשוט פותח 88 או 106 ברדיו ומנסה לאלתר על מה שבא.
למרות כל מה שנאמר על ה GT-3 בכל מיני מקומות - הכל עניין של כמה זמן משקיעים בו. אם לא משתמשים בכלל בדיסטורשנים ובווא ווא שלו אלא בפדלים חיצוניים, ונזהרים מאוד בשימוש במדמה המגברים (אני משתמש כמעט ורק ב JC-120 ומשנה את ה gain לקבלת דיסטורשן) אפשר להגיע לתוצאות ממש טובות. אני דווקא משתמש רוב הזמן באופציית ה-line out כאשר אני על 100% direct ואין שימוש במדמה המיקרופון.
האמת שדי קל לי לשים את האצבע על החוליה שאני הכי פחות מרוצה ממנה - ה preamp במגבר שלי. לדעתי חשוב שכאשר מכבים את כל האפקטים (או מחברים את הגיטרה ישר למגבר) הצליל הבסיסי צריך להיות טוב - ואני פשוט לא יכול להוציא צליל כזה. ערוץ הקלין לא נשמע לי טוב בשום צורה, וערוץ הדיסטורשן נשמע טוב רק במצבים מסויימים עם ה rampage מה שמתאים לי רק לנגינת מטאל.
האמת שאני מתכנן לרכוש בכל מקרה עוד דיסטורשן חיצוני (כנראה +MXR Dist שלקחתי אתמול לנסיון ממרום) מכיוון שכמו שאמרתי הדיסטרושנים במולטי על הפנים, וה rampage מכוון בעיקר לתחום הכבד יותר.
בקשר ל GT-8 - שמעתי את ה GT-6 בזמנו והרגשתי ש boss לקחו צעד ענק אחורה בכל מה שקשור לאיכות הצליל. יחסית ל GT-3 הוא נשמע לי דיגיטלי מאד. הבנתי שב GT-8 הם תיקנו את הפאשלות האלה - האם זה נכון? (אני מתכנן ללכת לשמוע אותו בכל מקרה בקרוב). משום מה אני קצת חושש להחליף את שלי, מכיוון שבסופו של דבר אני די מרוצה מרוב האפקטים שלו.
בסופו של עניין נראה לי שאני אלך על אופצית ה preamp.
איציק - אמרת שהגיטרה מתחברת ל INPUT ולא לשום LOOP - האם זה נכון גם במקרה שאני משתמש ב preamp חיצוני? הרי אני רוצה לעקוף את זה שבקומבו שלי.
אילו preamps קיימים בטווח המחירים שציינתי? האם יש כאלה שניתן להשתמש בהם למגוון סגנונות?
עוד אפשרות היא preamp שיש בו מדמה מגברים (אם יש כאלה ששווים משהו בכלל).
אני מעדיף לקנות מחנות (לא משנה משומש/חדש) כדי שתהיה אפשרות לפרוס לתשלומים.
אני אשמח לשמוע המלצות כדי שאוכל ללכת למקומות ולשמוע את הציוד.

אופציה שראיתי עכשיו - בודגוב
אני אלך לשמוע אותו ביום שישי. מישהו מכיר אולי?

אני מקווה שהצלחתי למקד את השאלה.
תודה שוב #thumbsup
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 07 ספט',05 16:50   

Ctzvi, if U want 2 get a pro answer, U need 2 focus.

Guitarists usually have a hard time destinguishing between "sound" and "playability".

U don't know which component is bad, yet U do "know" U don't want 2 change the amp.

It could b a busted engine case in a car, but the owner wants 2 fix it by upgrading 2 magnezium wheel hubs.

Do urself a favor:
Take ur gtr and go in2 music shops. Find which amp it sounds good on, then come back and tell.

Ask ur friends 2 hook up 2 ur amp with good gtrs and lis10.

Then come back and tell.

Peace,

Zooot
  Ctzvi  
הצטרף: 23 ספט' 04
הודעות: 328
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 08 ספט',05 11:40   
תודה Zooot על ההכוונה למציאת הפתרון.

אני חושב שמתוך שיקולים כלכליים בעיקר ננעלתי על לא להחליף את המגבר.
בזמנו כשקניתי את הגיטרה היא נשמעה מעולה על כמה מגברים בחנות. אני אוהב את הסאונד שלה אפילו בלי הגברה.
לגבי המגבר שלי - ניסיתי סטראט אמריקאית (SSH) עליו והוא נשמע מת באותה מידה.
קשה לסביר מה מפריע לי בדיוק כי חסרים לי מונחים לתאר את הבעיה. אפשר לומר שפשוט חסר לי המון 'משהו' בצליל שהמגבר מפיק (בבקשה אל תהרגו אותי על ההגדרה הזאת). אני מרגיש שהרבה מהצליל הולך לאיבוד - כמו ברמקולים רעים שבהם הצליל מאבד הרבה חלקים (אולי צריך לומר - מאבד תדרים מסויימים?).
הייתי שבוי כל הזמן ברעיון שיום אחד אני אלך ואשקיע את החמישייה במגבר ועד אז אין לי מה להסתכל על מגברים.
אחרי שקראתי את התגובות חשבתי - כל רכיב שאני אוסיף בינתיים בנסיון לשפר על בסיס המערכת שיש לי - זה פשוט יהיה בזבוז כי הרכיב החדש לא יגיע לפוטנציאל האמיתי שלו, ואני עדיין לא אקבל את השיפור שאני רוצה.
אתמול לקחתי הביתה לנסיון מגבר שעולה בסביבות ה 2500 ופשוט לא האמנתי.
חיברתי את הגיטרה ישר למגבר בלי שום אפקט בדרך, שמתי טיפה reverb וניגנתי איזה 4 שעות בלי הפסקה.
מדובר במגבר של VOX מדגם AD50VT.
אין לי הרבה מקום להשוואה מול מגברים אחרים אבל הוא פשוט נשמע לי מצויין (וזה מה שחשוב - לא?), בעיקר כשכיביתי לו את הגייט (מזל שאני מאמין גדול ב RTFM).
הצלחתי להוציא כמעט כל סאונד שרציתי ממנו (ושוב - זה עוד לפני שהוספתי אפקטים חיצוניים).
VOX עשו קצת ההפך מחברות אחרות ושמו מנורה אחת ב power amp ומדמה מגברים ב preamp.
קצת חששתי בהתחלה מעוד מדמה מגברים אבל אחרי כמה שעות עזבו אותי כל הפחדים.
קצת חסר לי effect loop. אחד הדברים הנחמדים הוא כפתור שקובע כמה וואט המגבר מוציא. אפשר ככה לפתוח את המאסטר והגיין עד הסוף ועדיין לנגן בווליום שמתאים לאמצע הלילה.
נראה לי שהיום אני ארכוש את המגבר.

תודה שוב על כל העזרה.
itar
הצטרף: 13 יול' 05
הודעות: 36
מיקום: עמק יזרעאל
הודעה פורסם: חמישי 08 ספט',05 15:25   
לפני שקראתי את כל ההודעות, רציתי לכתוב לך לנסות את הסדרה החדשה של ווקס #smile

גם אני שקלתי לקנות מגבר ווקס מהסדרה החדשה. אני חושב שהם השיגו משהו שכל השאר הדיגיטליים האחרים החמיצו. בסופו של דבר החלטתי לרכוש את הTONELAB SE, שזה גרסת המולטי הרצפתי לטכנולוגיה של המגבר שניגנת עליו. אני מאוד מרוצה ממנו, וממליץ עליו בחום, למי שמרגיש ששאר המולטי בשוק נשמעים לו דיגיטליים מדי או "מתים" וחסרי ריספונס.

לגביי מה שכתבת, נראה כרגע שהחוליה החלשה שלך היא המגבר ולכן באמת כדאי שכרגע תשדרג את החוליה הזאת. אגב הסיבה שקניתי את הטונלאב ולא את המגבר, כי רציתי מגבר סוליד סטייט בפני עצמו, ומולטי טוב בנפרד, כךאתה יכול גם להשתמש בכל האפשרויות של הVALVETRONIX בצורה "רצפתית" + יותר אפקטים ומדמים.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון