תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 17:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טיפים לכלי הקשה {Percussion}
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (150) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  hoooray  
הצטרף: 06 יונ' 05
הודעות: 73
טיפים לכלי הקשה {Percussion}
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 17:37   
אין ספק שקצב הוא הבסיס לטרק מפציץ...

מה גורם לקצב בטרק להיות יותר... דינאמי , עוצמתי ?

איך זה שבהפקות מיקצועיות הקצב הוא זה שמרטיט לנו את האנרגיות ?


יאללה בואו נישפוך קצת מידע #thumbsup
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 19:06   
טוב, מן הסתם הכלים העיקריים הם אוזניים טובות וניסיון, אבל אני אנסה טיפה להרחיב ולהסביר לך איך אני מוציא ערכת קצב שאני מרוצה ממנה:

סאונדים בסיסיים איכותיים -
אם אתה עובד עם דגימות אז הרעיון הוא לעבוד עם דגימות עם סאונד טוב וגדול, יבשות יחסית (אני משתדל להמנע מדגימות מקומפרסות או דגימות עם רוורב), אם אתה מקליט בעצמך הרעיון הוא להקליט סאונד בסיסי טוב, נקי וגדול.

הפרדה נכונה של תדרים -
כל כלי צריך לתפוס תחום מסוים של תדרים ולא כדאי שהכלים יימרחו יותר מידי. לדוגמא: קיק מלא בגבוהים והיי-הט מלא בנמוכים יגרמו לברדק לא מובן בשלב המיקס.
חיתוך של תדרים בעזרת אי-קיו יכול לעשות נפלאות.

בחירת סאונדים ובניית תפקיד -
אתה צריך לדעת מה הכיוון שאותו את המחפש ולפי זה לבחור סאונדים שנשמעים טוב ביחד (פה זה לגמרי עניין של טעם). בנוסף לזה כדאי לבנות תפקידים בצורה בסיסית (קיק, סנר ומצילה אחת) ורק כשזה נשמע טוב להתחיל למלא את החסר, וגם אז לא להגזים - יותר מידי כלים, יגרמו לברדק במיקס ויגרמו לזה שיהיה קשה להשיג סאונד מדויק.
עוד דוגמא היא - אם אתה מנסה לחקות מתופף אמיתי בעזרת דגימות אז כדאי לחשוב כמו מתופף ולדאוג שהתפקיד יהיה הגיוני, כלומר: מתופף חי לא יכול להכות בסנייר, טם-טם ושתי מצילות ביחד, אז כדאי שגם אתה לא תרכיב תפקיד כזה.

שילוב בין כלים חיים ודגימות -
הקלטה של פרקשנים (כגון שייקרים או קונגוסים לדוגמא) חיים על קצב אלקטרוני יכולים להוסיף המון ולתת הרגשה שונה לגמרי, ולרוב אלו כלים שלא קשה מידי להקליט אותם. וההיפך גם יכול לעבוד אחלה, שילוב של דגימות וסאונדים אלקטרוניים על תיפוף חי יכול להיות מעניין ולתת הרגשה אחרת.

עבודת קומפרסרים טובה -
קומפרסרים הם מעבדים דינמיים שיכולים להרים את סקציית הקצב שלך לרמה אחרת ומצד שני יכולים גם להרוג אותה. פה צריך אוזן טובה, ניסיון, כלים טובים (קומפרסורים אם חומרה או תוכנה, ומוניטורים טובים שאתה רגיל אליהם).

רפרנס -
לנסות להשוות את התוצאה שלך למשהו קיים שאתה אוהב ולנסות להגיע להרגשה דומה.

מנוחה וביקורת עצמית -
אני תמיד מעדיף לקחת כמה ימים מנוחה בין הקלטה למיקס, חוץ מזה גם מיקסים עדיף להניח להם לשבוע ואז לחזור ולבקר אותם בצורה טובה יותר.


אני מקווה שהטיפים האלו קצת יעזרו לך, למרות שכולם דורשים ממך ניסיון ואוזן טובה שאלו דברים שאי אפשר להעביר בכתב, אז תנסה באמת לעבוד בעצמך הרבה ולמצוא אנשים מנוסים יותר שמוכנים שתשב לידם בזמן עבודה.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 20:58   
כל מילה חקוקה בסרבר #thumbsup

תוספת-
כדי ליצור קו חטיבת קצב מוצק והרמוני, הדגימות צריכות להיות מחולקות נכון תדרית וליצור ביחד משפט אחיד. בחירה של כלי מסויים חייבת להתאים לשאר הכלים.
לדוגמא- אם תבחר OH מהקלטה של מערכת אקוסטית בשילוב עם HH ממערכת תופים אלקטרונית וסנייר דגום ומעובד בצורה אחרת, רוב הסיכויים שהם לא יישבו טוב ביחד ותקבל חטיבת קצב רופסת.
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 21:16   
גם חשוב הגרוב, הכל יכול ליהיות לך איכותי ומופק היטב, אבל גרוב שלא עושה את זה, פשוט הורס.
צריך לדעת להתאים את הגרוב של התופים לגרוב של הבאס, ושהכלים יתלבשו עם הגרוב שלהם על הגרוב של התופים.

האומנות של יצירת תופים דינאמיים עם one shots, למשל מכות סנר, שבטבע אף פעם לא ישמעו אותו דבר בשתי הקשות

כמו כן כל מה שנאמר פה
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
  hoooray  
הצטרף: 06 יונ' 05
הודעות: 73
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 22:03   
אחלה טיפים #thumbsup
מאוד מעריך את ההשקעה!

מה שהבנתי זה ש:

גרוב + עבודה נכונה + = קצב דינאמי איכותי סימן קריאה

גרוב יש, עבודה נכונה עדיין אין.

מה שנישאר זה לשבת ולתרגל #read


ציטוט:
אם אתה עובד עם דגימות אז הרעיון הוא לעבוד עם דגימות עם סאונד טוב וגדול, יבשות יחסית (אני משתדל להמנע מדגימות מקומפרסות או דגימות עם רוורב),


יש מצב להמלצה על דיסק דגימות של כלי הקשה {משהו שהצלילים בו טובים יבשים וגדולים}?
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 22:29   
איזה סוג של פרקשנס?
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
  hoooray  
הצטרף: 06 יונ' 05
הודעות: 73
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 22:33   
פרקשנים שיתאימו לטרק אלקטרוני... יותר בכיוון של טראנס.

פרקשנים רגילים לא?
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 22:49   
מה זה גרוב?
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
Ilan Shaari
Act Compatible
הצטרף: 02 מאי 05
הודעות: 360
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 20 יונ',05 23:07   
עוד נקודה נוספת מעבר לטובות שהועלו פה היא התאמת המקצב לטמפו. ז"א מקצב שנשמע טוב בטמפו מסויים לא בהכרח ישמע טוב בטמפו אחר.

אילן
_________________
אילן שערי
גיטריסט ומפיק מוסיקלי
http://www.wix.com/ilanshaari/iproductions
  hoooray  
הצטרף: 06 יונ' 05
הודעות: 73
הודעה פורסם: שלישי 21 יונ',05 06:28   
ציטוט:
מה זה גרוב?


גרוב בהקשר שלנו זה חוש קצב
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון