תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שיטות סימפול ו"טריקים" שונים...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » דגימות ולופים - Samples & Loops
  justadog  
הצטרף: 25 אוק' 04
הודעות: 58
מיקום: ירושלים
שיטות סימפול ו"טריקים" שונים...
הודעה פורסם: ראשון 08 מאי,05 22:48   
שלום, הייתי רוצה לדעת אם יש איזשהן שיטות מיוחדות לסימפול קטעים ממוזיקה\סרטים.
נגיד דרך להוריד כלים מסויימים מהאודיו סאמפל שסימפלתי כדי להשתמש בצליל הגיטרה בלבד מאותו הקטע בלי שער הכלים? אם יש לכם מה לייעץ זה מאוד יעזור!
תודה.
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 09 מאי,05 01:40   
כל הקטע של לסמפל זה לחפש משהו נקי בין אם זה לופ תופים או ONE SHOT או שירה או כל כלי אחר.
בגלל זה מוציאים אקפלות.
זה לא פשוט למצוא משהו שימושי אבל החיפוש הוא חלק מהעניין , במיוחד שאתה "מגלה" אותו והופך אותו לחלק מיצירה.
כמובן שזה לא תקף בכל המקרים ונוהגים גם לסמפל לופ של כל המכלול במיקס.
בהרבה מקרים זה יהיה קטע עם שירה וכלים אך ללא תופים אבל שוב, לא תמיד.
אתה יכול לנסות לסמפל לופ עם כל הכלים ולנסות לערוך אותו ו"להושיב" אותו במיקס ע"י איקיו , אפקטים ומעבדים דינמים.
שיטות הסימפול פנים רבות להן , ותנסה עד שתגיע לתוצאה ראויה , בסוף האוזן קובעת.
לא ניתן "להוריד" כלים מפיסת אודיו , זו עיסה אחת , זה כמו שתשאל אם אפשר להפריד את הביצים מן העוגה האפויה (לא מצאתי דימוי אחר).
מה שכן , ניתן למסך , ז"א לחדד כלי מסויים בסמפל ע"י טיפול תדרי , במצב כזה אתה יכול להדגיש לדוגמא שירה בסמפל אבל הכלים עדיין קיימים בטווח התדרים שמידרת.
ניתן להשתמש בפילטרים , היי-פאס לדוגמא יבטל תדרים נמוכים של גיטרה באס שאינם רצויים , אבל אין פה שום דבר אבסלוטי , לא ניתן לבודד ב-100 אחוז.

טיפול נוסף שניתן לעשות , וזה תקף לסרטים , במיוחד כאשר הסימפול הוא תפקיד יחיד אך בעל רעשי רקע אינם רצויים , הוא להעביר את אותה פיסת אודיו דרך מסנן רעשים.
אתה יכול למצוא כאלה פלגינים כדוגמאת
WAVES שעושים את העבודה מעולה , אבל בשימוש לא נכון אפשר לגרוע מאיכות המידע הרצוי.

הנושא הזה כבר דובר פה בפורום רבות , לשאלות ומידע נוסף תבצע חיפוש בפורום.
_________________
http://www.myspace.com/downstairsgroup
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 09 מאי,05 03:13   
לא מסכים עם החלק ה'עקרוני',
לא חסרות דוגמאות של אומנים ואלבומים ש'הרימו' חתיכות שלמות ובנו מסביבן קטעים שלמים.
זה הכל עניין של מה אתה עושה עם זה.

תנסה להקשיב קצת לפאטבוי סלים, THE WISEGUYS, HIGH CONTARST
  justadog  
הצטרף: 25 אוק' 04
הודעות: 58
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 11:29   
תודה רבה על התגובות.
אם אפשר הייתי רוצה קצת יותר דוגמאות פרקטיות: אולי טיפים מסויימים שאתם רוצים לחלוק כאן (בנושא הסימפול), אני חושב זה יכול לעזור לא רק לי #smile.
ותודה שוב.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 11 מאי,05 00:28   
אני לא יודע בדיוק מה אתה מחפש לסמפל, סאונדים בודדים ולבנות מהם 'כלי' או קטעים שלמים .

לגבי קטעים שלמים, שיטה בסיסית היא למצוא איזה קטע שאתה אוהב (נניח מצאת איזה ליין פסנתר או אולי קטע תיפוף) לחתוך אותו לסינגל היטס (ידנית בעורך אודיו או סמפלר, או באחת מתוכנות החיתוך דוגמת RECYCLE) ו'לפרוס' את כל החתיכות בסמפלר.

עכשיו קח מקלדת שליטה ליד, ותתחיל לנגן את הלופ שחתכת, לאו דווקא בסדר כמו שהוא פרוס על הסמפלר בצורה המקורית, נניח יש לך 4 'חתיכות' שיושבות על דו-רה-מי-פה(בסדר הזה) תנסה עכשיו לנגן רצף שונה למשל פה-פה רה-מי .

תשחק עם זה ותבין על מה אני מדבר, זה מאוד פשוט ויכול לתת תוצאות מצויינות, השיטה הזאת עובדת על כל דבר, מליינים מלודיים של פסנתר, דרך סימפולי לופים של תופים וכלה בווקלז.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » דגימות ולופים - Samples & Loops

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון