הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
פורסם: רביעי 23 מרץ,05 09:57
הי.
אני צריך לקנות מערכת הגברה לאולם קטן (10X10 מ') שתגביר בעיקר מרצים אבל עם אופציה לאיזה כלי נגינה לפעמים .
הצעות שקיבלתי מחנויות שונות כללו זוג רמקולים מוגברים מיקסר קטן ומיקרופונים דינמיים - אני חשבתי יותר בכיוון של הרבה רמקולים קטנים כדי לא להחריש את מי שקרוב לרמקולים ומצד שני לאפשר לכל החדר לשמוע, כמו כן חשבתי על מיקרופונים בסגנון קונדנסרGOOSE NECK (כמו שיש על דוכן הנואמים בכנסת...).
1. מה דעתכם (מבחינת המגבר/רמקולים והמיקרופונים) ?
2. האם מגבר של קולנוע ביתי יכול לתת אפקט כזה (5 רמקולים מפוזרים בחדר...) (ובנוסף בונוס של סרטים בסראונד אם מתחשק).
3. מי מוכר מיקרופונים כאלה?
תודה רבה.
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
פורסם: רביעי 23 מרץ,05 17:47
הי
ראשית תודה על התגובה הזריזה.
שנית , אבקש הבהרה לגבי המיקרופונים:
ההצעות שקיבלתי עד כה דיברו על דינמיים.
בעבר ניתקלתי בבעיה שבמיקרופון דינמי הייתי צריך להרים מאד את העוצמה כדי שישמעו דובר שלא מדבר ממש קרוב למיקרופון, ולעומת זאת פתאום עלה מישהו שהתעקש "לאכול" את המיקרופון ואז ...
1. האם לא יתאים יותר קונדנסר שיונח על שולחן - מספיק נמוך - כך שיהיה ברור שלא צריך להתקרב ממש אליו ומספיק קרוב כך שישמעו את כל מי שנמצא בסביבתו.
אם כן,יש המלצות?
הצטרף: 29 אוק' 04
הודעות: 127
מיקום: עמק חפר
פורסם: שישי 25 מרץ,05 01:23
כנראה המקרופון שקנית הוא דיי גרוטאה או שעבר זמנו
נסה למצוא מיקרופון יותר טוב או שאלה הכבלים או שזה החיבור בקונסולה..
מיקרופון נורמאלי לא צריך להגיר את הסוף בשביל שישמעו קצת.
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 25 מרץ,05 06:45
אתה מתכוון לקונדנסר כמו ה-747 של AKG. רואים אותם לא מעט בטלוויזיה (לדעתי בעיקר בערוץ הראשון). תביא בחשבון שכך עולה הסיכוי לפידבקים, וזה מעלה אולי את הצורך ב"מחסל פידבקים" אוטומטי. שווה גם לבדוק מיקום מרוחק יחסית של הרמקולים מהפודיום. האם המערכת מיועדת לתפעול ע"י אנשי המקום? אם כן אתה צריך תכנון שימנע שינוי של פרמטרים לא מתאימים ע"י אנשים לא מקצועיים. התחום הזה הוא תחום שלם בהגברה והייתי ממליץ לך לעבוד עם משווק מנוסה שימליץ לך על פתרונות מתאימים. בזמנו ביררתי משהו אצל "דקדה" והתרשמתי מהגישה המקצועית של איש המכירות שדיבר איתי.
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
פורסם: שני 11 אפר',05 21:08
הי.
ציינת "שימוש במערכת השהיה ולנצל את אפקט הס" - ניסיתי למצוא חומר על כך ולא מצאתי - האם תוכל לעזור?
מה זה אפקט הס?
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שני 11 אפר',05 21:38
אפקט, או יותר נכון תופעת הס (ע"ש) גורסת שמערכת השמע האנושית מיחסת את מקור הקול לכיוון ממנו הגיע לראשונה.
דוגמא, בחדר הרצאות המרצה מדבר מהבמה, הקול הראשון שמגיע אל המאזין הוא הצליל הבוקע ישירות מפיו של הדובר מכוון שהדרך אל המאזין היא הקצרה ביותר, אחר כך מגיעים החזרים מכל קירות החדר, שבהתאם לזמן שעבר בינם לבין המקור מתפרשים כסביבה האקוסטית בה אנו נמצאים.
זאת היתה דוגמא שמתקיימת באופן טבעי, אבל מסתבר שאפילו אם מקור הקול הראשוני היה חלש יותר מהמקור המשני אבל מגיע לפני (כמובן במגבלות מסויימות של הבדלי עוצמה והשהייה)
הינו שומעים את המקור החזק כאילו הגיע מכיוון המקור הראשוני.
בפועל מנצלים את התופעה הזאת למשל ע"י שימוש בהשהייה לרמקולי תקרה + שימוש ברמקול אחד מעמדת הדובר, ההשהיות מתוכננות כך שהקול מהרמקול בעמדת הדובר יגיע לפני הקול מרמקולי התיקרה, כך למרות שהקול מלמעלה חזק יותר מהקול המגיע מלפנים, למעשה אנו שומעים אותו כאילו הגיע מהדובר עצמו.
הצטרף: 22 אוק' 02
הודעות: 24
פורסם: שלישי 12 אפר',05 21:01
כלומר שאם המאזין מרוחק 5 מ' מהרמקול הרחוק ונניח שהוא צמוד לרמקול הקרוב, תידרש השהייה של 5/300=16.67 מילישניות?
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שלישי 12 אפר',05 21:17
לא, היות וכפי שהסברתי אנו רוצים שמקור הקול מהבמה יגיע קודם יש להוסיף עוד השהייה בנוסף על פיצוי המרחק, כמה בדיוק עדיף לנסות בשטח עד להסגת תוצאה רצוייה (יש פה גם עניין של הבדלי עוצמה), אבל בערכים של בין 5 ל20 מילי בד"כ.