תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פרוטולס או קיובס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  zlna  
הצטרף: 29 אוג' 01
הודעות: 51
מיקום: חיפה
פרוטולס או קיובס
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 00:35   
שלום רב ,
אני לא בטוח שאני בפורום הנכון אבל מקווה ולשאלתי :

אני עובד כבר די הרבה זמן על קיובס SX 2 עם כרטיס פולסר 2 ממירים טובים של CREAMWARE
A16 ULTRA PLUS עם מיקרופון מצויין של נוימן U87 ועם פרה אמפ של ארט
ATR GOLD PRO ועם קומפרסור של יורי LA4
אני מקליט דיגיטלי מהפרה אמפ ישר לתוך המחשב יש לי סאונד באולפן שמצלצל טוב
אבל אני מרגיש שזה לא מספיק גדול מבחינת הנפח שלו .
לאחרונה התייעצתי עם כמה חברים וכולם היו בדיעה שמערכת הבנויה על קיובס
מצלצלת בסאונד יותר קטן מפרוטולס (DIGI 001/002 )
רציתי לדעת אם לצורך השוואה עם אותה חומרה מקליטים פעם על קיובס ופעם על פרוטולס יש באמת הבדל בסאונד .
שמעתי חברים שמשתמשים בציוד פחות טוב ממני ועובדים על DIGI 002
שהסאונד שלהם יותר גדול ורחב
האם באמת פה טמונה הבעיה או במשהו אחר ?
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 01:25   
תראה - ה"סאונד" תלוי בכל השרשרת.
אם תחליף חוליה אחת בשרשרת (= מערכת ההקלטה) עדיין תישאר תלוי בכל השאר.
מכיוון ששתי המערכות דיגיטליות, ההבדל באיכות הבסיסית של ההקלטה (ואני לא מדבר על איכות העיבוד שאחר כך - זאת אומרת של פלאגינים RTAS מול VST, אלא על איכות ההקלטה של המערכת) תלויות בממירים. בפרוטולס אמנם קיימים ממירים של דיגידיזיין (או של פוקוסרייט? לא זוכר בדיוק) אבל ניתן גם להשתמש בממירים אחרים, ובקיובייס אתה בעצם תלוי בממשק - במקרה שלך ממירים 16A ultra של קרימוור.
ולכן לתוכנה ולחומרה בשלב שאחרי ההמרה (כרטיס עיבוד של פולסר או כרטיס עיבוד של פרוטולס \ קיובייס או פרוטולס) אין שום השפעה על איכות ההקלטה.

סאונד יותר רחב? זה כבר עניין שלך - לא של המערכת. אפשר גם להוציא סאונד רחב על טייפ קסטות ארבעה ערוצים אם יודעים איך.

ודרך אגב:
ציטוט:
אני מקליט דיגיטלי מהפרה אמפ ישר לתוך המחשב יש לי סאונד באולפן שמצלצל טוב
אם כוונתך שאתה יוצא מהיציאה הדיגיטלית של הפרה-אמפ לכניסה הדיגיטלית של הפולסר אז ממש חבל שהשקעת וקנית ממירים - כי אתה פשוט לא משתמש בהם. אם הבנתי נכון, אז תבדוק טוב טוב איזה ממירים נשמעים לך יותר טוב - הממירים של הפרה או של קופסת הממירים - לפני שאתה יוצא מהיציאה הדיגיטלית של הפרה.
_________________
קריינות
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 08:18   
האם אתה מתכוון לומר שהצליל של המיקסים הסופיים הוא יותר "גדול ורחב"? אם כן, אולי זה באמת קשור לתוכנה, אבל אני בספק. סביר להניח שאלה פשוט טכניקות עבודה שונות. זה מאד תלוי איזה כלים אתה מקליט ומה הסגנון שאליו אתה שואף, אבל בעיקרון דברים שיוצרים סאונד "גדול" יותר הם הקלטה סטריאופונית (שני מיקרופונים או יותר), הכפלות, ועיבוד נכון במיקס. הייתי מציע לך לבדוק את שיטות העבודה של החברים הנ"ל לפני שאתה בודק את הציוד.
avi arbel
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 463
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 11:20   
הוא מתככון בתכלס להקלטה נטו ללא קשר כנראה למיקס שזה כבר תהליך אחר בפני עצמו שבא לאחר שהאות הוקלטה!

לפני כמה שנים חבר שלי [בעל אולפן] שידרג את הRME מולטיפייס שהיה לו לפרו טולס 001 ומשיחה איתו לפשר הדבר הוא אמר לי "שבהשוואה 1 על 1 באותו טרק הפרו טולס היה נשמע יותר טוב" אבל אני חושב שלא היה הרבה בדבריו, לRME למשל יש ממירים מהשורה עם איכות מדהימה לא פחות, וחשוב לציין גם שהRME שהיה אצלו בשימוש היה עובד תחת קיו בייס כמדומני מתחת ל SX 1 שזה כמובן משפיע מאוד על האיכות. [ושלא לדבר על הSX 2 שהיא להבנתי מקליטה יותר באיכות כמו שציינו באתר החברה שלהם משהו על נקודה צפה ,לא שהבנתי משהו מהדבר הזה.

אז לדעתי, לצורך השוואת העניין צריך מתנדב #smile שמשתמש גם עם הפרו טולס וגם עם כרטיס קול איכותי נתמך קיו בייס [גרסה 2 כמובן] ועדיפות לRME ולעשות את התחרות אם בכלל אפשר להגדיר את זה ככה...

אגב פרו טולס>>
לקחת בחשבון שלא כל VST פלאג אינסטרומנט או אפקט עולה על הפרו טולס ומדובר כאן באחוזים גבוהים מכלל הפלאגאינים הנמצאים כיום בשוק...

יום טוב #thumbsup
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 16:38   
ציטוט:
ושלא לדבר על הSX 2 שהיא להבנתי מקליטה יותר באיכות כמו שציינו באתר החברה שלהם משהו על נקודה צפה ,לא שהבנתי משהו מהדבר הזה.


גם פרוטולס le עובדת בנקודה צפה.
  zlna  
הצטרף: 29 אוג' 01
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 17:30   
חברה תודה על ההערות :

הכוונה שלי היא בכלל לפני שלב המיקס כלומר
ניקח קיובס וניקח פרוטולס נקליט על שתיהם אותו הדבר
האם זה נכון שעל הפרוטולס הדברים ישמעו יותר טוב .

ואני מתכוון לגרסת DIGI 002 מול קיובס SX2

הייתי שמח אם יש מישהו שעבד על קיובס באולפן שלו ולאחר מכן עבר לפרוטולס
ושמע הבדל בסאונד

תודה
digi
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 483
מיקום: תל אביב
Floating Point
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',05 17:46   
ציטוט:
משהו על נקודה צפה ,לא שהבנתי משהו מהדבר הזה.


אני אנסה להסביר (בהדמייה ובלשון כמה שיותר פשוטה) :

ננסה לתאר אות שערכי עוצמתו נעים בין 0 ל- 100 .
מאחר ואנו רוצים להיות מדוייקים, נוסיף גם שתי ספרות אחרי הנקודה העשרונית,
כך שעצמת האות הנ"ל היא בין 0.00 ל- 100.00 .

כל עוד האות נע בין המינימום למקסימום - הכל סבבה,
ערכיו יכולים להיות למשל: 0.23 או 35.17 או 99.99 או 100.00 וכו' וכו'.

כדי לתאר את האות הנ"ל (או לשמור אותו בזכרון) אנו זקוקים ל- 5 ספרות (להלן "משבצות")
כך שהדוגמאות הנ"ל יתוארו כך (בהתאמה): 000.23, 035.17 , 099.99 , 100.00 .

בעיה: שבזמן שהאות נמצא בערכים הקטנים שלו, ה-"משבצות" השמאליות, יהיו כל הזמן בערך של-0 .
לדוגמא: 000.23 , 000.56 , 002.13 , 007.94 וכו',

זה ביזבוז של "משבצות". של "רוחב מילה". הווה אומר:
בזמן שהאות נמצא בערכים הקטנים שלו, איננו מנצלים את כל רוחב המילה, לתיאור האות.
או: איננו מנצלים את כל חמשת הספרות שיש לנו באופן יעיל.

אז בואו נעשה דבר כזה:
בזמן שהאות חלש, מאחר ואיננו זקוקים ל-2 הספרות השמאליות, נזיז את הנקודה העשרונית שתי צעדים שמאלה,
וכך נרוויח עוד מספר מקומות מימין לנקודה העשרונית מה שאומר שנוכל להיות מדוייקים יותר!

נא לקרוא את הפסקה האחרונה שוב.

כמובן שבהמשך, נצטרך לציין לנו, שיש לחלק את הערך פי 100 כדי להגיע לערך האות הנכון.
עכשיו נוכל לתאר ערכים כאלה: במקום 0.23 - 023.36/100 , במקום 7.94 - 794.13/100 וכדומה.

קאפיש?


כך אנו נזיז את הנקודה העשרונית בכל פעם לאזור אחר על פני רוחב המילה,
וכתוצאה מכך נהיה מדוייקים יותר בתיאור של האות בערכים הקטנים.
בזמן שהאות חזק, יהיה כמובן פחות דיוק - אבל זה פחות חשוב בעוצמות חזקות.

במערכות דיגיטליות מתבצע דבר דומה:
יש לנו רוחב מילה של 24 ביט. זאת אומרת יש לנו 24 "משבצות" לתיאור האות.
האות נע בין 000000000000000000000000 לבין- 111111111111111111111111
(שזה 16,777,216 ערכים שונים, שזה הרבה!)

המערכת באופן אוטומטי "מסיעה" את הנקודה לאורך המילה ובכך מאפשרת תיאור, עיבוד וזכרון
של האות באופן יותר מדוייק.

זו שיטת הנקודה הצפה - Floating Point .
_________________
Citizen K
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון