הצטרף: 13 יונ' 04
הודעות: 57
מיקום: Tel-Aviv
פורסם: רביעי 05 ינו',05 20:49
שלום.
אני מעוניין לשתף בבעיה אישית:
אני יוצר מוסיקה באמצעות מחשב כבר 9 שנים (היום אני בן 24) - מתוכן 3 שנים
עם ציוד אמיתי.... (לפני כן זה היה תוכנות ישנות כמו אימפולס טראקר ועוד....
יש לי ידע רב (אני חושב) אבל יש לי פערי ידע רבים גם כן....
אני עובד עם הציוד הנ"ל:
Pulsar
M-Audio Monitors
Behringer Eurorack UB-1008
and Studio Projects B1 Mic.
כתבתי לא מעט קטעים במהלך השנים בהרבה סגנונות, עזרתי לחברים בכל מיני הפקות, הקלטתי ואני מקליט ציוד חיצוני , שירה גיטרות וכו'...
אבל משהו חסר לי..... ואני לא יודע איך להגדיר אותו!
אני מנגן בקלידים מגיל צעיר, אך לעולם לא למדתי (הכל משמיעה...), את כל העבודה
עם הציוד והתוכנות למדתי לבד...
אני עובד עם המון סאונדים, הרבה וי.אס.טים ופלאגאינס אבל אני אף פעם לא מרוצה מהתוצאה.... דבר
שמקשה עלי מאוד לסיים קטעים... אני בעיקר "עושה התחלות" - שהן דוקא נשמעות לא רע....
אני מרגיש כאילו אני צריך ללמוד תאוריה של כל הדברים שלמדתי לבד בצורה אינטואטיבית
ולעבוד ליטושים מסויימים על-מנת להגיע לרמה האישית שתספק אותי - אבל בהרבה תחומים:
גם בנגינה, גם בעבודה עם קיובייס וגם בסאונד וכו'....
האם יש לי סיכוי למצוא מסגרת שתתאים לי?
לפעמים החוסר סיפוק מהעבודה יכולה לתסכל ואף לגרום לי להחליט שנמאס לי ממוסיקה.... אכן עד כאן אני מגיע!
אשמח מאוד לקבל עצה!
בכבוד רב,
אורי מגן
052-3782577
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 06 ינו',05 01:32
היי אורי
מה בעצם אתה רוצה שנגיד לך?!
אתה אומר שאתה רוצה למצוא מסגרת ללימודי מוסיקה. ברוך השם, יש הרבה בתי ספר מקצועיים למוסיקה בארץ. אתה יכול לחפש עליהם בפורום, וגם לבקר באתרים שלהם או להתקשר ולשאול שאלות. הלימודים בבתי הספר במגמות לפי בחירתך יקנו לך את כל הידע שאתה צריך - החל מתיאוריה מוסיקלית וכלה בהקלטה באמצעות מחשב.
השאלה היא, כמובן, אם אתה מתעתד לעסוק במוסיקה בתור מקצוע לחיים.
כי אם לא, אולי דווקא מורה פרטי שיענה לך על כמה שאלות ויתן לך הכוונה להמשך למידה עצמאית - הוא מה שאתה צריך.
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 06 ינו',05 09:23
אורי, אתה מספר את סיפורם של הרבה מוסיקאים שהתחילו עם כשרון ורצון, ולאו דווקא מלימודים.
בשלב מסוים נתקלים בצורך להתמקצע ולהבין כיצד דברים עובדים ומתקשרים, וזאת לשם מימוש עמוק ומחובר של רעיונות בהפקה שבאים מהלב, מה גם ליישם אותם במהירות רבה יותר (קיצור הדרך שבין הראש לידיים המבצעות).
הלמידה, הדורשת זמן משלה, ומקצרת לך תהליכים בהמשך, כי במקום להתמודד עם הלא-מובן אתה מתעסק רק עם יצירה נטו - וכאן הנקודה המבדילה בין ייאוש לרצון להמשיך.
כאן גם המקום להבחין בין כיוון של אחד והמטרות של השני, להפריד, או לנסות להבחין מהם הצרכים או המועקות בדרך ההפקה/יצירה, כיוון שבצורה זו תוכל לשים את היד על אותה נישת אצלך שדורשת חיזוק, ומכאן להתאים מסלול לימודים לאותה נישה ספציפית, לפחות בהתחלה, אלא אם כן יש לך את הזמן והיכולת להיכנס ללימוד כולל, רחב-תחום.
להנחיה באיתור המועקות, אפשר לחפש את נקודות התורפה; האם זה העיבוד, התזמור, ריבוד תפקידים, להגיע לסאונד מסוים, מיקס, רמיקס, הקלטות, בקרת צליל ואבחנה..? כל אלה הם תורה שלמה, שמגיעה עם נסיון מעשי של שנים או תמיכה-מקצרת של לימודים.
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2188
מיקום: מרכז
פורסם: שלישי 08 פבר',05 08:42
מנסיוני - עודף אפשרויות וסאונדים זה מה שמסרס אותנו.
פחות זה יותר.
תצתמצם רק למה שאתה חייב, תפסיק להיות טכנאי ומבין בהכל - החיים קצרים מידי.
תעבוג רק עם תוכנות חוקיות - כך יהיה לך הערכה אליהם ורצון ללמוד ולחקור אותם באמת.
ובעזרת ה' יפתחו מעיניי היצירה.
כל טוב אחי
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 08 פבר',05 14:40
דיאטת פלאגינים ותוכנות, זאת באמת הדרך
התחלתי לעבוד עם ריזון בזמנו, ריזון כמו שכולנו יודעים היא מערכת סגורה, אין VST אין Audio
למדתי להכיר כל פרמטר ופרמטר במערכת. אם הייתי צריך משהו, ידעתי בדיוק איפה לחפש ומה לעשות בשביל להשיג את מה שאני רוצה.
ההגבלה של ריזון גם איפשרה לי "לפתוח את הראש" ולחשוב מחוץ לגבולות הנורמל בשביל ליצור דברים שממבט ראשון בלתי אפשריים בתוכנה.
כאשר עברתי לקיובייס, התחלתי כמו ג'אנקי לאסוף פלאגינים....לאט לאט איבדתי את הידים והרגליים, ככה זה שיש לך 10 פלאגינים שונים שיאפשרו לך ליצור בייס ליין (;
לפני כשבועיים התחלתי בדיאטה המומלצת למעלה....הכרחתי את עצמי להשתמש במספר מוגבל של פלאגינים...מש שיכריח אותי להתמקצע בכל אחד מהם.
מבחינת התוכנה, מה שהייתי ממליץ זה דבר ראשון להגביל את עצמך באפשרויות
כדי שלא תמצא את עצמך browsing presets במקום ליצור.
זה יאפשר לך ללמוד את התוכנה לעומק. לדעתי אין צורך בלימודי התוכנה, יש מספיק עזרה ברשת. עדיף להשקיע בידע תיאורטי מוזיקאלי.