הצטרף: 04 אוק' 01
הודעות: 209
פורסם: רביעי 10 נוב',04 13:06
לאחרונה נחת על שולחני אוסף מרשים ביותר של דגימות גיטרה. (אוסף ידוע , של האנס צימר)
קודם כל, אני מוכרח לומר שהאוסף מדהים ואיכות הדגימות שם פשוט בשמיים!
אך אליה וקוץ בה!
בדיסק, ישנם כמה "תוכניות" שמכילות את כל צלילי הלוואי של הנגינה, כמו רחשי האצבעות על הצוואר ואפילו רעשי מפרטים שונים.
אני מנסה כבר הרבה זמן, להשתמש בדגימות האלה, כדי "להחיות" את קטעי הגיטרות שנוגנו מהסמפלים אך משום מה לא מצליח!
מה הדרך למפות את הדגימות האלה בסמפלר, כך שהנגינה תהיה מלווה ברחשי הלוואי בצורה טבעית? (להוסיף על כל דגימה, רעש מפרט _לא_ נשמע טבעי)
ד"א, התכוונתי בהודעה לדיסק גיטרות, אבל יצא לי לא פעם לשמוע את הוספת צלילי הלוואי של כלים חיים גם בדיסקים אחרים, של כלי נשיפה.
ירין
Act Compatible
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 1566
מיקום: הפרדס של חנה
פורסם: רביעי 10 נוב',04 15:42
איזה סוגי קבצים (סיומות) יש לך בדיסק ?
_________________
MilliSecond Decisions
--------------------------
המציג אינו שחקן
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
פורסם: רביעי 10 נוב',04 19:14
אני חושב שתאלץ לבנות את התוכנית על הסמפלר בעצמך.
בין אם זה ליצור שכבה נוספת ש127 ולוסיטי למשל יגרום לTRIGER או כל אפשרות אחרת שתהיה נוחה לך שהסמפלר מציע.
Act Compatible
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 1566
מיקום: הפרדס של חנה
פורסם: רביעי 10 נוב',04 19:31
אם תיקח למשל דיסק דגימות של הליון , יש בתוכו קבצי WAVE וגם קבצים של ההליון עצמה
(לא זוכר את הסיומת) . קבצי ההליון , כשפותחים אותם יודעים לסדר את הוויבים עם ההגדרות שלהם
כמו VELOCITY וכו' , בדיוק במקום הנכון ב KEY ZONE.
אם תדע את סיומות הקבצים (חוץ מה WAVES) שיש לך ,
תדע לאיזה סמפלר שייך הדיסק שנחת לך על השולחן.
_________________
MilliSecond Decisions
--------------------------
המציג אינו שחקן
הצטרף: 11 יונ' 02
הודעות: 75
מיקום: זיכרון יעקב
פורסם: חמישי 11 נוב',04 11:21
אז ככה.
- אני לא גיטריסט, אלא קלידן, אך כבעל שני אולפני הקלטה\חזרות גדולים לשעבר (ואחד ביתי היום), וכמי שמנגן תופים, סקסופון, בס וגיטרה מתוך הנאה - אני יכול לעזור, אולי.
- את צלילי הלוואי (חריקות מיתר, פריטה מחוזקת, צליל שקצת Off-Tune, צרימות קלות וכ"ד), צריך לתת לסמפלר עם התכונות הבאות: Velocity, After-Touch, Velocity After-Touch, וכן שישהיו לו אפשרויות Randomize כך שזה לא יהיה בכל צליל. בספלר כתוכנה, ניתן אף להגדיר טוב יותר את המיקום והתזמון של תוספות כאלו - לדוגמא, שחריקה תישמע רק אם היה שינוי מתו X לתו Y המרוחק ממנו כך וכך, ושיש צורך להגיע אליו במהירות - חריקות נגרמות רק כאשר עוברים מהר מתו לתו או מאקורד לאקורד, והאצבעות 'מרפרפות' על המיתרים כדי לבצע את האקורד הבא מהר ככל האפשר.
- תחשוב כמו גיטריסט. לגיטרה רגילה (חשמלית, קלאסית) יש שישה מיתרים, ומספר דרכים להשמיע כל תו (ניתן להשמיע תו C3 דרך מיתר A או באיצבוע אחר דרך מיתר B, וכ"ד). תן למחשבות אלו ביטוי בעת מתן הוראות Randonize לצליל אותו אתה מפיק, בחלוקת האוקטבות לסימפולים ולתכונות, וכן הלאה.
- עבוד על הבסיס של הסימפול שהצליל הנקי יהיה טוב, וכמה שיותר מחולק. הכוונה היא שככל שיש יותר סימפולים מקוריים לשם חלוקה מקסימאלית של הצליל על פני האוקטבות, במקום פריסה של סימפולים בודדים על פני שטח אוקטבות רב - כך עדיף.
- צליל טוב מושג אחרי זמן רב של ייצור, תשומת לב, ניגון ככלי בודד וניגון כחלק מ'להקה' - כמו גם מתן 'מנוחה' לך ולכלי לכמה ימים, וכן שמיעה של הכלי המציאותי מכמה מקורות אחרים. תתפלא כמה זה עוזר.
אני ייצרתי צליל פסנתר טוב מכלום (מרעש סטטי) לפני 15 שנה ע"ג סינטי Yamaha DX-7 II-FD, שלחתי אותו לחו"ל, וקיבלתי עבורו פרס. הצליל בזמנו שלט בכלי הנ"ל במשך כמה שנים.
היום, כמובן, אין מה להשוות.
מקווה שעזרתי, ואם לא - אז שלא xינתי לך את השכל יותר מדי.
_________________
Eliran Naggar