תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 12:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  avi arbel  
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 463
קומפרסור מנורות, מחמם את הסאונד כמו פרה אמפ?
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 07:17   
לברינגר יש קומפרסור מנורות http://www.behringer.com/T1952/index.cfm?lang=ENG

ועניין אותי לדעת אם הוא בעצם יחמם לי את הסאונד כדוגמת פרה אמפ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19295
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 09:35   
אם ב"חימום" אתה מתכוון לאופי שהמנורות מכניסות, אז יש סיכוי סביר להניח שכן, ביחוד כאשר מדובר בתחילת שרשרת הסאונד.
כמו כל רכיב בתחילת השרשרת, מומלץ להתנסות עם המיקרופון והמערכת שלך, אם אפשר.
pildus
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 10:22   
ראובן, האם יש לדבר חשיבות בטיפול אחרי הקלטה ?
כלומר אם ניקח טרק שירה שהוקלט דרך פרה-אמפ של מיקסר (נניח מאקי CR1604 #biggrin ) - האם בטיפול בקומפרסור מנורות יורגש פתאום אותו "חימום" נשגב ? או שהמעבר דרך המנורות חייב לבוא לפני ההקלטה ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19295
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 11:24   
יש הבדל. ושאלה טובה.
בוא נדייק לרגע, אמור להיות הבדל, וה"אמור" הזה לא תלוי בנו כמו בציוד עצמו.
למה יש הבדל (ואני לא מדבר על לטובה או לרעה כרגע):
יש חשיבות לאינטראקציה בין מרכיבים שונים, הקיימים בכל שלב בשרשרת הסאונד.
אם ניקח לדוגמא את המצב הפשוט של איקיו, ונרצה להגביר, לאחר הקלטה, את מערך הגבוהים של האות, הרי שלא נוכל להעלות את מה שאין, כי הוא לא הונצח. אפשר שזה יישמע כמו "יותר גבוהים" יחסית לשאר התחומים, וכמו גם רמת הרעש תעלה (כי היא בחלקה בתחום הזה), אך מה שאין לא ממש ניתן להגביר, אפשר רק יחסית לשאר...
אם ניקח שירה כדוגמא, ונעביר אותה דרך מיקרופון, קומפרסור וישירות להקלטה, אנו מנציחים את מה שכל רכיב עשה בשרשרת. כל אחד הטביע את חותמו, ולמרות שיש כיום כלים לשחזור מלאכותי (אפילו אקספנדר במקרה הנ"ל), זה לעולם לא אותו הדבר.
אם נלך הלאה בדוגמאות, ונגיד שאנחנו לא רוצים לגרוע או להוסיף מהאות המקורי, וברצוננו להנציח אותו As Is על מדיום ההקלטה, ורק אחר כך להחליט מה נעשה איתו, גם כאן אין לנו את המקור באמת; ה"כמו שהוא" מתחיל להתמוסס משלב הכניסה למיקרופון, דרך הקדם/קומפרסור והלאה: באנלוג יש את מכונות הקלטה והסרט המגנטי, בדיגיטל יש ים של מסננים וממירים ועוד מנגנוני הסבה המחליטים בשבילנו טכנית מה יעבור ומה לא, וגם איך, כל זאת עם השהיות שבדרך, גם של המעברים עצמם, היוצרים תמונה קצת שונה (בעיות מופע) - אין As is אחרי האקוסטי, וגם מסביבו.

גם במקרה של שפופרת, האינטראקציה עם האות המקורי, עושה זאת עם ההרמוניות שלו, ואם זה קרוב למיקרופון (אפילו בתוכו), זה מעודד העשרה יותר צמודה למקור, לעומת אות השירה שהוקלט ועבר תהליכי ניקוי והתאמה למדיום דיגיטלי, ושיש סיכוי שלא נשאר הרבה ממה שהאוזן באמת חיפשה (אותה אוזן שדורשת שפופרת במקור, לא אחרת).
עכשיו, מה עם כל מדמי השפופרות בתוכנה? מה עם לקחת את האות המונצח ולהוציא אותו שוב לעולם האנלוגי, לחמם, ולהחזיר?
אפשרי.
אם זה אותו הדבר?! לא
אם זה "קרוב ל-" ?! אולי, תלוי מה האוזן מחפשת. אם זו אותה האוזן שמכירה ומוקירה את השפופרת על המקור, תהיה לנו בעיה. אם זה כאילו, ו/או בשביל אפקט, ו/או בשביל צבע, זה הגיוני ולגטימי ומועיל בהחלט. אבל זה לא אותו דבר, לטובה או לרעה, לא ממש משנה, כי אנו עוסקים באמנות.
הקשר שציינתי בהתחלה לציוד, נובע מכך שזו לא תשובה מוחלטת עבור כל אחד, כיוון שכל מערכת מתנהגת אחרת, נשמעת אחרת, ממירה אחרת, ומשמיעה או שלא את ההבדלים (ואז אנו קוראים תגובות כמו: "חיברתי את הקומפרסופרהאמפאפקט מנורות שלי ולא שמעתי הבדל!").

מכאן, שווה להתנסות ברמת הכניסה ועל המקור, בכל הקשור לאיפיונים ברמה של ניואנסים או העשרה מיוחסת-מקור. סך הכל אנחנו לא מחממים כאן בורקס, אבל גם במקרה שלו, כל אחד יודע שאין כמו טרי מהתנור.
  avi arbel  
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 463
ראובן, תודה על המענה המאיר.
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 15:00   
מדבריך אני מבין שהסאונד אכן יתחמם, אז כנראה אני אלך לי על הקומפרסור הזה שישמש אותי גם לחימום הסאונד..

#thumbsup שוב תודה
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
Re: ראובן, תודה על המענה המאיר.
הודעה פורסם: ראשון 07 נוב',04 16:56   
avi arbel :
מדבריך אני מבין שהסאונד אכן יתחמם, אז כנראה אני אלך לי על הקומפרסור הזה שישמש אותי גם לחימום הסאונד..

#thumbsup שוב תודה


תקרא שוב את ההודעה של ראובן.

עבדתי עם המכשיר מספר פעמים בPA ויצא לי לבדוק אותו בתנאים יותר סטריליים.
הבעיה מתחילה שמפתחים ציפיות מוגזמות ממכשיר. את ההסבר האלקטרוני באיזה תנאים המנורה באמת מתחילה להשפיע- אני ישאיר למבינים ממני.
אני רק יכול להמליץ לך לשמוע את המכשיר לפני , לא להאמין לכל מה שהיצרן כותב ובכלליות-לא לסמוך רק על ציוד שיעשה לך את העבודה.
_________________
Sartre knows it
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: שלישי 08 נוב',05 11:13   
זו שרשרת מעניית למדי, אבל אולי מקומה איננו ב" על המדרגות - לפני רכישה"?
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
skewed_chord
Supporter
הצטרף: 12 אוק' 05
הודעות: 996
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 08 נוב',05 13:41   
שתי הערות:

1. פרהאמפ (או קומפרסור, אפילו) לעיתים "צובע" את הסאונד. יותר מהמבוקש, בכל מקרה, אבל הנקודה היא שזה נשאר בגדר ענין של טעם ולא אמת אבסולוטית.
2. כמה מהקומפרסורים (פדלים) הנחשבים לטובים ביותר, כמו למשל הפדל של Keeley, הם לא מבוססי מנורות.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון