הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
פורסם: שני 04 אוק',04 13:13
נכון, וגם כסף
אם באולפן גדול בחו"ל יכולים להקליט תופים גם עד שתצא הנשמה וזה יצא בדיוק
כמו שצריך
אז בארץ יש הרבה אילוצים (לפחות מה שאנשים במקצוע אמרו לי ) וצריך לסיים במספר טייקים
יש גם דבר אחר שאני חושב וזה התמחות
בעוד בארץ יש את הטכנאי שלפעמים הוא גם המפיק וגם בעל האולפן וגם האלקטרונאי וגם עושה קפה
אז באולפנים גדולים יש אדם לכל דבר, מיקסר, טכנאי, יש אפילו אנשים שכל התפקיד שלהם נגיד זה להקליט גיטרות ואז אתה מדבר על רמת ידע והשקעה שאין פה
עוד משהו שחברתי עליו שתמיד זה יוצא שאתה שומע על אותם אנשים כל הזמן, יש כאילו איזו קבוצת אנשים קטנה שהם המפיקים של רוב האנשים הם כותבים לרוב האנשים וככה זה יוצא שהכל נשמע אותו דבר וחבל
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
פורסם: ראשון 10 אוק',04 09:20
אני חושב שהבעיה היא לא הציוד,לא הכסף
אלא התפיסה ,הסגנון וכמובן הביצוע (אני גם כולל בזאת לחן ועיבוד)
כאשר אנחנו שומעים שיר ב MTV אנו מקבלים מוצר מוגמר שעבר המון שלבים של ביקורת ובקרת איכות.
בחו"ל המוסיקה היא בעלת צליל מסוים ששם הומצא (יעני ה סטילינג שלו) בארץ אנחנו מנסים להשמע כמו חו"ל
אבל רוק זה לא דבר ישראלי וכנ"ל רוב הסגנונות
אז לגיטימי שלא יהיה לנו את ה TOUCH הזה
הדבר היפה הוא שדווקא אומני ה UNDERGROUND והמוסיקות היותר קיצוניות והשוליות עושות דברים מענינים ונשמעים לא רע בכלל
חשוב מאוד לדעת -סאונד מן שעושה רוק לאו דווקא עושה דאנס טוב וכנ"ל שאר הסגנונות.
יצא לי להקיר אנשים שהם סאונדמנים מעולים לרוק אבל גרועים במטאל לאומת זאת אנשים שטובים במטאל אבל חרא ברוק
זה עינין של אורינטציה למוסיקה
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
פורסם: ראשון 10 אוק',04 14:42
אני רוצה לחדד נקודה חשובה כאן----כאשר בארץ משקיעים מיליון דולר בהפקת אלבום זה לא אומר ש מיליון דולר נטו הוכנסו בהקלטות
הניצול של התקציבים בארץ מבחינת השימוש באולפן הוא ממש לא מתוקצבת נכון.
אומנם רוק יש בארץ כרוק ישראלי אבל הסאונד שלו מאוד מאופין כסאונד ספציפי לארץ שלנו כך שאנו מיצרים מוצר מקומי אם סאונד משלא (שלא דומה לסאונד בחו"ל)
אומנם יש בארץ המון אלבומים מעולים בעיני שגם נשמעים טוב עדיין אני לא חושב שיש מספיק ביקורת עצמית לאומנים וטכנאים.
זה קל להגיד "תבדוק את עצמך" אבל בפועל זה קשה
אני חושב שכמעט כל טכנאי בארץ היה חולם להישמע כמו הטכנאים בחו"ל
בשביל זה צריך להשקיע המון זמן והדרך ארוכה היא ולא תמיד יפה
ישנם אנשים שמצליחים לעשות "חו"ל" בארץ -מעטים הם
Act Compatible
הצטרף: 22 יול' 04
הודעות: 157
מיקום: Frankfurt
פורסם: ראשון 10 אוק',04 15:00
בוא נתחיל בנימה חיובית.
הסאונד של חלק מההפקות דווקא משתפר.
אבל זה קורה רק בפרויקטים שאכן "מופקים".
לדוגמא: התקליט האחרון של ירמי קפלן.
לא כוס התה שלי אבל הרבה כבוד על עבודה יוצאת דופן.
אבל הדג כמו שאומרים, מסריח מהטייק הראשון.
רוב מה שיוצא לאור מוקלט ללא מחשבה יצירתית בצורה חצי אוטומטית.
מעובד מוסיקלית במקרה הטוב אבל לא מופק.
אז מה נהיינו מדינה שחרטה על דגלה את נס המינימליזם ?
חרטה וגם חרטא...
אין זמן כי אין כסף כי מזייפים.
אין סיבה כי הכל גל-גלצ וכולם רוצים סאונד של רדיו.
למי שחיכה לבשורה מערוץ 24 והתבדה כדאי לזכור,
החידוש הוא במתכונת השידור וזאת בהחלט לא מהפכה מוסיקלית.
צריך לקחת צעד אחורה.
להתחיל בשירים.
דברים קטנים כמו להושיב את הלחן עם המילים.
כל יום אני שומע הגייה חדשה לאותה מילה כי זה לא מסתדר עם הסנר הרפויי.
ראו מקרה ארקדי ( מה קורה לו ? הוא זמר ? אמן ? טבח ? מחייה השפה ?
כנראה רקדן אקזוטי ) "מי אוהב אותך יותר מי-מני-איייי" מאוד יצירתי....
הסנר הרפוי הוא סמל לאונות המוסיקלית הישראלית.
פשוט לא עומד.
אחר-כך כדאי יהיה לכוון את הכלים טוב טוב ולנסות לנגן ביחד.
גם אם זה פרויקט מכונות.
בכפוף לשיר ולא נגדו.
כדאי גם למצוא מישהו עם מושג ממשי במסטרינג שתפקידו יהיה פשוט לגרום לתוצאה הסופית להשמע פצצה בכל מקום.
שלב העכירה ( לא טעות ) הדיגיטלית בארץ הוא המכה האחרונה שמקבל שיר לפני ההשמעה
במדיות השונות.
ואז כולם מתלוננים.
אם המוצר באיכות טובה עד לשלב השידור גם למשה ( בדרך כלל משמרת ערב
בערוץ 1 ) יהיה קשה ( אם כי לא בלתי אפשרי ) לקלקל.
כולם לפתוח אוזניים....
דינו דיין.