תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
למה הסאונד בארץ כזה מעפן?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (500) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Adiel Levi  
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
למה הסאונד בארץ כזה מעפן?
הודעה פורסם: שני 04 אוק',04 10:36   
אני מאזין לערוצי המוסיקה השונים בטלויזיה ותוהה מדוע כשאני מאזין לערוצים כמו - VH-1, MTV אני שומע סאונד נקי ובריא, שירה מצוחצחת , סאונד פשוט צלול, מיקסים פשוט בית מרקחת, ולעומת זאת כשאני מעביר לערוץ 24 אני מרגיש שאני חוזר 20 שנה אחורה בזמן,
כאילו שהסאונד קיבל מכות רצח או יותר נכון הסאונד סתום ונשמע MP-3 שנשמר באיכות גרועה.
למישהו יש הסבר מדוע אנו מפגרים ב-20 שנה או יותר?
אני יודע שציוד מקצועי זה לא הבעיה, ניתן לייבא כל דבר, אולי אין לנו את הידע הנדרש?

אבקש באמת תשובה מיודעי דבר... #cry
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
Re: למה הסאונד בארץ כזה מעפן?
הודעה פורסם: שני 04 אוק',04 10:53   
Adiel Levi :
אני יודע שציוד מקצועי זה לא הבעיה, ניתן לייבא כל דבר, אולי אין לנו את הידע הנדרש?

תחת ידע הייתי מציין:
- הידע להצטיין
- הידע להעיף ישבנים סרוחים
- הידע לרצות לדעת יותר

למרות שדנו בזה לא אחת, ובקשות להצטרפות לעצומות נתקלו באותה נחת הרובצת על אותם ישבנים הדואגים להפיק לנו סאונד מחורבן למופת, הריני לקבוע בשאט נפש שזה ברור מזמן שמדובר במנטליות לרוב, ולא בציוד.
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: שני 04 אוק',04 13:13   
נכון, וגם כסף

אם באולפן גדול בחו"ל יכולים להקליט תופים גם עד שתצא הנשמה וזה יצא בדיוק
כמו שצריך
אז בארץ יש הרבה אילוצים (לפחות מה שאנשים במקצוע אמרו לי ) וצריך לסיים במספר טייקים
יש גם דבר אחר שאני חושב וזה התמחות
בעוד בארץ יש את הטכנאי שלפעמים הוא גם המפיק וגם בעל האולפן וגם האלקטרונאי וגם עושה קפה
אז באולפנים גדולים יש אדם לכל דבר, מיקסר, טכנאי, יש אפילו אנשים שכל התפקיד שלהם נגיד זה להקליט גיטרות ואז אתה מדבר על רמת ידע והשקעה שאין פה

עוד משהו שחברתי עליו שתמיד זה יוצא שאתה שומע על אותם אנשים כל הזמן, יש כאילו איזו קבוצת אנשים קטנה שהם המפיקים של רוב האנשים הם כותבים לרוב האנשים וככה זה יוצא שהכל נשמע אותו דבר וחבל
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 09:20   
אני חושב שהבעיה היא לא הציוד,לא הכסף
אלא התפיסה ,הסגנון וכמובן הביצוע (אני גם כולל בזאת לחן ועיבוד)

כאשר אנחנו שומעים שיר ב MTV אנו מקבלים מוצר מוגמר שעבר המון שלבים של ביקורת ובקרת איכות.
בחו"ל המוסיקה היא בעלת צליל מסוים ששם הומצא (יעני ה סטילינג שלו) בארץ אנחנו מנסים להשמע כמו חו"ל
אבל רוק זה לא דבר ישראלי וכנ"ל רוב הסגנונות
אז לגיטימי שלא יהיה לנו את ה TOUCH הזה

הדבר היפה הוא שדווקא אומני ה UNDERGROUND והמוסיקות היותר קיצוניות והשוליות עושות דברים מענינים ונשמעים לא רע בכלל

חשוב מאוד לדעת -סאונד מן שעושה רוק לאו דווקא עושה דאנס טוב וכנ"ל שאר הסגנונות.

יצא לי להקיר אנשים שהם סאונדמנים מעולים לרוק אבל גרועים במטאל לאומת זאת אנשים שטובים במטאל אבל חרא ברוק

זה עינין של אורינטציה למוסיקה
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 09:32   
אתם צודקים מאוד , אבל בנוסף לטיעונים הנ"ל אני חושב שלקהל היעד יש השפעה בלתי מבוטלת.
ולמה אני מתכוון? אני מתכוון שצרכני המוסיקה בארץ מסתפקים במעט.
הם בכלל לא יודעים סאונד טוב מה הוא ובמצב שלנו בארץ (בטחוני-כלכלי)זה גם ממש לא מעניין אותם , העיקר שיהיה שמייח , העיקר שיספק את הסחורה , כי לא סגרנו את החודש וממש אין לנו עצבים וזמן לאיכות.
הקהל בחו"ל מעבר לכך שהוא הרבה יותר מגוון והוא פשוט הרבה יותר...הוא גם מגיע ממדינה מפותחת ומבוססת שיודעת מוסיקה טובה מה היא.
ואיך זה משפיע? בסוף יומו של מפיק ישראלי הוא צריך להביא הביתה לחם , ואם הקהל שותה חלב - אין שום טעם כלכלי וזמן לשווק להם שמנת תוצרת חוץ.

אין בארץ תרבות צריכת איכות.
_________________
http://www.myspace.com/downstairsgroup
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 10:14   
מאור אפלבוים :
אני חושב שהבעיה היא לא הציוד,לא הכסף
אלא התפיסה ,הסגנון וכמובן הביצוע (אני גם כולל בזאת לחן ועיבוד)

כאשר אנחנו שומעים שיר ב MTV אנו מקבלים מוצר מוגמר שעבר המון שלבים של ביקורת ובקרת איכות.
בחו"ל המוסיקה היא בעלת צליל מסוים ששם הומצא (יעני ה סטילינג שלו) בארץ אנחנו מנסים להשמע כמו חו"ל
אבל רוק זה לא דבר ישראלי וכנ"ל רוב הסגנונות
אז לגיטימי שלא יהיה לנו את ה TOUCH הזה



מה זה קשור .."רוק זה לא דבר ישראלי" ?!

של מי זה פופ ? ושל מי זה קלאסי ?
בכל העולם יוצרים מוזיקה מכל סגנון ויש הרבה מקומות בעולם שיצאו דברים מדהימים
אפילו שזה לא בדיוק נוצר שם
ההרגשה היא שאצלך חו"ל == ארצות הברית
וזה לא נכון יש הרבה מקומות בעולם עם הרבה צלילים משלהם

אני לא חושב שהבעיה היא להידמות למה שעושים בחו"ל אלא שפשוט מה שעושים פה
הוא קצת ירוד באיכות
נגיד השירה בשירים הארץ כמעט אף פעם לא יושבת כמו שצריך

וזה גם עניין של מבטא,
אני חושב שכמו שלכל אחד יש מבטא של השפה שלו, גם כל אחד רגיל מאוד לאיך
מוזיקה נשמעת מאיפה שהוא בא
כי יש גם הרבה הבדל בין הקלטות חובבנים של אנשים בארץ ובין הקלטות נגיד של חובבנים
בארצות הברית

אני רק מקווה שהאיכות עכשיו תעלה ככל שיש יותר מודעות לזה #biggrin

נ.ב - תחשבו על זה שאלבום באולפן גדול בחול נמצא שנה עד שנתיים בהקלטות רציפות
yogevsamina
תומך
הצטרף: 04 אפר' 03
הודעות: 403
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 12:30   
בוא נתחיל מזה ששרשרת כזו לעולם לא היתה נפתחת בפורום בחו"ל #biggrin

לפי דעתי זה הכל מתחיל ברף הציפיות והשאיפות שכל אחד ואחד מאיתנו {מוסיקאים - טכנאים - ומפיקים ישראלים }
ברגע שנותנים תירוצים כמו....
ציטוט:
כאשר אנחנו שומעים שיר ב MTV אנו מקבלים מוצר מוגמר שעבר המון שלבים של ביקורת ובקרת איכות.

אז תבקר את עצמך !

ציטוט:
בארץ אנחנו מנסים להשמע כמו חו"ל
אבל רוק זה לא דבר ישראלי וכנ"ל רוב הסגנונות
אז לגיטימי שלא יהיה לנו את ה TOUCH הזה

:yuck:
ציטוט:

וזה גם עניין של מבטא,

נו.. מה.. נו ..מה ...נו ..מה.. יה........ #singer
ציטוט:

נכון, וגם כסף

אם באולפן גדול בחו"ל יכולים להקליט תופים גם עד שתצא הנשמה וזה יצא בדיוק
כמו שצריך
אז בארץ יש הרבה אילוצים (לפחות מה שאנשים במקצוע אמרו לי ) וצריך לסיים במספר טייקים
יש גם דבר אחר שאני חושב וזה התמחות

ההפקה של שלמה ארצי למשל {צימאון } חחח.. עלתה קרוב למיליון דולר ...!
חחחח......הוא נשמע כמו מיליון דולר...?
:yuck:
בקיצור עדיאל שאתה שומע ערוצים כמו mtv vhi אל תתביש גם להקשיב וללמוד על מה הם עושים אל תתביש לשים את המוסיקה שלך בcd אחרי שאתה שומע cd שאתה מעריך מחו"ל
בהתחלה זה יבאס אותך ! אבל אחר כך אולי תשים לב להבדלים ומשם הדרך פתוחה
אם אנשים פה ישאפו - לאיפה הילד ".ברי סחרוף .שייגטס .. אז המצב כאן ישאר ככה עוד הרבה זמן
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 14:42   
אני רוצה לחדד נקודה חשובה כאן----כאשר בארץ משקיעים מיליון דולר בהפקת אלבום זה לא אומר ש מיליון דולר נטו הוכנסו בהקלטות
הניצול של התקציבים בארץ מבחינת השימוש באולפן הוא ממש לא מתוקצבת נכון.

אומנם רוק יש בארץ כרוק ישראלי אבל הסאונד שלו מאוד מאופין כסאונד ספציפי לארץ שלנו כך שאנו מיצרים מוצר מקומי אם סאונד משלא (שלא דומה לסאונד בחו"ל)

אומנם יש בארץ המון אלבומים מעולים בעיני שגם נשמעים טוב עדיין אני לא חושב שיש מספיק ביקורת עצמית לאומנים וטכנאים.

זה קל להגיד "תבדוק את עצמך" אבל בפועל זה קשה

אני חושב שכמעט כל טכנאי בארץ היה חולם להישמע כמו הטכנאים בחו"ל
בשביל זה צריך להשקיע המון זמן והדרך ארוכה היא ולא תמיד יפה

ישנם אנשים שמצליחים לעשות "חו"ל" בארץ -מעטים הם
shahar
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3202
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 14:48   
ציטוט:
תחשבו על זה שאלבום באולפן גדול בחול נמצא שנה עד שנתיים בהקלטות רציפות


חשבתי על זה... ולדעתי כשאתה עובד על אלבום שנתיים באולפן, על כל תו וצליל וניואנס הכי קטן עד לפרטי הפרטים. התוצאה תהיה מעוקרת וחסרת ריגוש ונשמה. מובן שזה עניין של טעם וסגנון, אבל לדעתי התקליטים הכי גדולים זה דווקא אלה שהאמן\להקה נכנסו לאולפן והתפוצצו שם במשך שבוע או שבועיים (או אפילו יום אחד, "הביטלס - פליז, פליז מי" הוקלט ביום אחד) לא יותר. רק כך נשמרת תחושת ההתרגשות והרעננות.
לפעמים תחושת האובר פרפקציוניזם, דווקא היא זו שנשמעת רע.

(נ.ב.
תקליט אחד שהשאיר אותי המום ושינה אצלי משהו במחשבה, הוא RAGGED GLORY של ניל יאנג וקרייזי הורס. לא ידעתי, לא חשבתי, לא האמנתי שאמן בינלאומי כל כך מפורסם ומצליח, ישאיר בכוונה טעויות בנגינה, צלילים מפוקששים, זיופים בשירה, פידבקים לא נגמרים. (אנחנו מדברים על תקליט אולפן, כן?) ומה שהרגשתי כששמעתי את זה בפעם הראשונה...הרגשתי שהם עומדים אצלי בחדר ומנגנים לי...זה תקליט נפלא.)
_________________
www.shibolim.co.il
דינו דיין
Act Compatible
הצטרף: 22 יול' 04
הודעות: 157
מיקום: Frankfurt
הודעה פורסם: ראשון 10 אוק',04 15:00   
בוא נתחיל בנימה חיובית.
הסאונד של חלק מההפקות דווקא משתפר.
אבל זה קורה רק בפרויקטים שאכן "מופקים".
לדוגמא: התקליט האחרון של ירמי קפלן.
לא כוס התה שלי אבל הרבה כבוד על עבודה יוצאת דופן.

אבל הדג כמו שאומרים, מסריח מהטייק הראשון.
רוב מה שיוצא לאור מוקלט ללא מחשבה יצירתית בצורה חצי אוטומטית.
מעובד מוסיקלית במקרה הטוב אבל לא מופק.
אז מה נהיינו מדינה שחרטה על דגלה את נס המינימליזם ?
חרטה וגם חרטא...
אין זמן כי אין כסף כי מזייפים.
אין סיבה כי הכל גל-גלצ וכולם רוצים סאונד של רדיו.
למי שחיכה לבשורה מערוץ 24 והתבדה כדאי לזכור,
החידוש הוא במתכונת השידור וזאת בהחלט לא מהפכה מוסיקלית.

צריך לקחת צעד אחורה.
להתחיל בשירים.
דברים קטנים כמו להושיב את הלחן עם המילים.
כל יום אני שומע הגייה חדשה לאותה מילה כי זה לא מסתדר עם הסנר הרפויי.
ראו מקרה ארקדי ( מה קורה לו ? הוא זמר ? אמן ? טבח ? מחייה השפה ?
כנראה רקדן אקזוטי ) "מי אוהב אותך יותר מי-מני-איייי" מאוד יצירתי....
הסנר הרפוי הוא סמל לאונות המוסיקלית הישראלית.
פשוט לא עומד.

אחר-כך כדאי יהיה לכוון את הכלים טוב טוב ולנסות לנגן ביחד.
גם אם זה פרויקט מכונות.
בכפוף לשיר ולא נגדו.

כדאי גם למצוא מישהו עם מושג ממשי במסטרינג שתפקידו יהיה פשוט לגרום לתוצאה הסופית להשמע פצצה בכל מקום.
שלב העכירה ( לא טעות ) הדיגיטלית בארץ הוא המכה האחרונה שמקבל שיר לפני ההשמעה
במדיות השונות.
ואז כולם מתלוננים.

אם המוצר באיכות טובה עד לשלב השידור גם למשה ( בדרך כלל משמרת ערב
בערוץ 1 ) יהיה קשה ( אם כי לא בלתי אפשרי ) לקלקל.

כולם לפתוח אוזניים....

דינו דיין.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   הבא
עמוד 1 מתוך 9

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון