תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:02
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Boost Pedal
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (265) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  Gibson  
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',01 07:28   
אני מחפש לקנות או לבנות פדל שיקפיץ לי את הווליום בגיטרה בזמן שאני יוצא לסולו. יש לי פדל ווליום אך הוא לא עושה טוב את העבודה, מאחר ואף פעם אני לא יכול להחזיר אותו בדיוק לאותה הנקודה. הרעיון שעלה לי הוא להשתמש בפדל EQ ,להשאיר את הכל על מצב FLAT ורק את הווליום להעלות. ניסיתי את הפדל EQ של BOSS אבל הוא על הפנים. כשהגיטרה רק עוברת דרכו במצב BYPASS הסאונד משתנה לרעה ונשמע מקומפרס יותר ובלי פאנצ'. ברצוני לדעת האם קיים פדל כזה שזה תפקידו - להקפיץ ווליום בזמן יציאה לסולו ואח"כ להנחית אותו חזרה ??? אם יש דרך אחרת לעשות זאת מבלי לשנות את הסאונד של הגיטרה, אני אשמח לדעת עליה. תודה! :smile: :smile:
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',01 07:42   
הפדל של הווליום צריך לעשות לך את העבודה, קצת רגש והווליום לא יאבד פרופורציות. אם אתה מתעקש נסה את הסוסטינר של בוס אולי זה מה שאתה מחפש.
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',01 11:21   
יש לך כבר אפקט כזה בילט-אין על הגיטרה, קוראים לו כפתור ווליום :smile:
ברצינות, אתה אמור להשתמש בכפתור ווליום להנמיך ולהגביר את עצמך. לנגני מטאל (או נגנים שהגיעו ממטאל בתחילת דרכם) זה נשמע מאוד מוזר. כי סה"כ מה שנהוג לעשות כשיש לך דיסטורשן כבד זה באמת לעבוד עם ווליום שונה במולטי אפקט ולשמור פריסט מסוים לקלין ופריסט מסוים לדיסטורשן ליווי ופריסט אחר (או אותו פריסט עם מסטר ווליום יותר גבוה) לדיסטורשן סולו. שינוי בווליום של הגיטרה לפעמים יוביל גם לשינוי קל בטון ועם דיסטורשנים כבדים מהעידן החדש הגיטרה שלך תשמע מאוד מאוד טרבלית כשתנגן עם ווליום נמוך בגיטרה ודיסטורשן כבד (ובשביל זה יש כפתור טון אבל זה כבר סיפור אחר). אחת האופציות היא באמת לקחת מולטי זול יחסית עם כמה זכרונות ולשים אותו אחרי פדאל דיסטורשן איכותי.

בגדול אם יש לך פדאל ווליום אז עוד אופציה היא לשחק עם המיקום שלו - לפני הדיסטורשן הוא יתפקד בערך כמו כפתור ווליום של גיטרה - וישפיע על הגיין של הדיסטורשן ולכן גם קצת על הטון כנראה (אם זה דיסטורשן נורמלי ולא משהו של דת' מטאל או משהו כזה). אחרי הדיסטורשן הוא אמור פחות להשפיע על הטון ויותר על הווליום עצמו (בהנחה שאתה משתמש במגבר במצב קלין, אפילו לא מאוברדרב קלות).

אופציה אחרת היא באמת הפדאל קומפרסור המצוין שבוביס דיבר עליו, אבל שוב צריך לשחק עם המיקום שלו בשרשרת האפקטים שלך ולראות מה מתאים אם בכלל.

עוד אופציה היא בוסטר שמותקן על הגיטרה עצמה. יש כל מיני מעגלים מתוחכמים יותר של EMG שנועדו בגדול להוסיף גם שינוי באקולייזר, כדאי לך לנסות אותם (כשהם מותקנים על גיטרות מן הסתם) ולראות אם זה מה שאתה מחפש. בוסטר אמיתי לגיטרה בד"כ בנוי מסוללה שנמצאת בתוך הגיטרה (בוסט זה דבר אקטיבי מן הסתם) ומסוויץ' קטן (אתה יכול גם להחליף את אחד הכפתורים בגיטרה לכפתור עם סוויץ' פוש-פול אם לא בא לך לשנות את הצורה של הגיטרה) ולא בהכרח ישפיע על הטון של הגיטרה. קח בחשבון שאם אתה מנגן עם דיסטורשן עם גיין גבוה במיוחד לא בהכרח תשים לב לשינוי גדול - תנסה פעם להוריד מהווליום של הגיטרה כשאתה מנגן עם דיסטורשן כבד במיוחד ותראה שאין תגובה בתחילת הדרך ממש. בקלין לעומת זאת יש תגובה מיידית בד"כ.

אבל קודם כל תנסה לחשוב קצת על איך שאתה מנגן ותראה אם הפתרון הוא לא פשוט לשנות את הרגלי הנגינה שלך. במידה מסוימת זה מזכיר את הקטע עם המגברים שמגיעים עד 11 במקום 10 ב"ספיינאל טאפ". במקום להתחיל כבר בעשר ואז להתקע בלי יכולת לעלות עוד יותר גבוה בסולו אתה יכול להתחיל בשמונה-תשע בכפתור ווליום ולהגביר למקסימום בסולו. קח בחשבון שאתה תצטרך לנסות להתרגל לזה (וזה לא קל כל כך) וגם יכול להיות שצטרך לשחק עם המגבר והאפקטים שלך עד שתמצא סאונדים שיתפקדו כמו שצריך במשרעת הווליום שתבחר לך.

כמו כן, יש פרויקטים שבהם השיטה הישנה של לסמוך על המסטר ווליום של המולטי אפקט שנמצא בסוף השרשרת תעבוד יותר טוב - זה תלוי במה שאתה מנגן ובאיך שאתה רוצה להשמע.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',01 17:20   
Tamir מיצה את כל מה שהגיוני בנושא הזה, של "חסר ווליום" או להגביר ווליום, ובצורה הכי טובה שאפשר.
קשה לדבר במונחי סאונד של גיטרה על הבלטה ללא התיחסות לסאונד או לאווירה או לשאר הכלים שבאותה חגיגה.
יש לזכור שהעלאה בווליום אמנם יכולה להוביל לשינוי כלשהו, אבל לא תמיד בטוח שבכיוון שאתה רוצה, כמו ווליום למשל, או יותר מדויק - הבלטה, או להיות לרגע מעל כולם. כל זה נכון אם אתה מנגן לבד. אבל אז אנחנו כבר לא מדברים על "סולו".
כייון שגיטרה חשמלית בונה את הסאונד שלה מכל הפרמטרים שבשרשרת, כאשר כל אחד כמעט תלוי באחר, צריך לחשוב יותר יצירתית כשרוצים "להבליט" קטע קטן בזמן. שוב, זה לא בהכרח הורדת הווליום של אחרים/העלאת הווליום שלך. העושר ההרמוני שעשוי להיות באותו רגע מסוים אפשר שיבלע את הגיטרה בכל ווליום.
ואם אתה "רק" מעלה ווליום לאחר שיש באלאנס בהופעה, אתה לא יודע לאן העוצמה שלך נכנסת בשיא ואיפה היא תשנה את הסאונד בגלל זה (באיזה נקודה בשרשרת, ובתקווה שלא במיקסר או במגברי האולם!).
קומפרסור, כפי שציין בוביס, יכול להעניק את התחושה של "יותר עוצמה", אבל יש לזכור שככל שהוא דוחס יותר הסאונד שאתה בנוי איתו באותו רגע עשוי, שוב, להשתנות. אבל זה הפתרון הכי אלגנטי הכולל שפיות הגברתית על הבמה.
אישית אני חושב שלכל שיר לגופו ולעיבוד שלו, הבלטת הסולו דורשת יותר מאשר ווליום, כמו התחשבות בסאונד, אשר לפעמים מספיק שינוי שלו כדי להעניק תחושה של "סולו".
אבל אם כבר הגעת למסקנה שבאמת באותן נסיבות שאתה מדבר עליהן חסר רק ווליום, הנקודה הכי נכונה להשחיל זאת בשרשרת שלך תהיה לפני כניסת המגבר, ורצוי המגבר של האולם (בדרך למיקסר ההופעה או ממנו והלאה - קרוב ביותר לנקודה האחרונה בשרשרת), כיוון שכל נקודה לפני זה, של שינוי ווליום, עשויה לעתים לשנות את אופי הסאונד של המאפיין הבא בשרשרת.
בצורה אחרת, אם אתה מעדיף על פדל הווליום, אז אפשר לסדר מפסק רגל נוסף, אשר מחליף בין שני מצבים, אם זה מענין אותך אתן לך את המרשם.
  Gibson  
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',01 03:36   
יש לי את שקומפרסור של איבנז. הוא באמת מדהים אבל הוא חלק מהסאונד דיסטורשן שלי. אני מחפש רק שינוי בוולוים. לא שינוי בסאונד, אפילו לא הקל שבקלים. כשאני מוריד את הווליום בגיטרה כשאני עם דיסטורשן, הסאונד משתנה ואני לא רוצה את זה. אם תוכל ראובן לתת לי את המרשם של הפדל שיעלה לי את הווליום לפני הכניסה למגבר אני אשמח מאד.
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',01 09:05   
טוב, אז יש עוד שני דברים שרציתי לומר:
אני משתמש בפדאל ווליום-וואה של דנלופ, שכולל בתוכו גם בוסטר שמופעל ע"י סוויץ' בצד (הווליום והבוסטר פועלים כשהוואה לא פועל). השימוש בבוסטר מבחינתי מוגבל אך ורק לסאונדים טרבליים יותר של קלין וממש לא לסולואים. יכול להיות שזה בגלל שמדובר באפקט בתוך אפקט, אבל גם עם ניסוי של שימוש בבוסטר במקומות אחרים בשרשרת - זה עדיין לא נותן את האפקט המתבקש. בוסטר בד"כ מתוכנן כך שהוא ייתן בוסט לתדרים מסוימים יותר מלאחרים - כדי להשפיע על הסאונד דווקא. אפשר לשמוע את זה גם במעגלים שמרכיבים על הגיטרה לפעמים.

הפתרון מבחינתך כנגן לדעתי הוא להשתמש במולטי אפקט זול (רק חשוב לבדוק שהוא לא הורס את הסאונד) שאפשר לתכנת בו פריסטים עם ווליום שונה.
יש אולי עוד אפשרות של לעשות בייפאס אמיתי מעבר לפדאל או אלמנט מנחית בעזרת סוויץ' אבל אין לי כח להתחיל לחשוב על זה אפילו עכשיו.

אופציה אחרת שעובדת די טוב היא לעבוד עם סאונדמן קבוע, שמכיר את החומר שאתה מנגן, ויודע לבד להגביה ולהנמיך ווליום במקומות הנכונים. אם אתה עובד עם סאונדמן טוב שאפשר לסמוך עליו שיזכור ממש מה צריך לעשות - זה יכול להיות הפתרון הכי טוב, אבל אם אתה עובד עם סאונדמנים מתחלפים בהתאם למקום בו אתה מופיע - זה די מפיל את כל הרעיון.

אז לסכום - מולטי זול עם טרו-בייפאס וכמה זכרונות שונים קלים להחלפה עם מסטר ווליום מורגש נראית לי האופציה הכי טובה בשבילך.
  Gibson  
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',01 10:18   
אני לא מכיר שום מולטי אפקט שלא הורס את הסאונד של הגיטרה. הפתרון של סאונדמן צמוד ממש לא ריאלי מבחינתי... האופציה של אלמנט מנחית בעזרת סוויצ' ניראית לי פתרון טוב. אשמח אם אקבל הוראות כיצד להשיג או לבנות אלמנט כזה
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',01 14:45   
Best IMHO is using a dual-channel amp, switchable by a foot switch.

U can use a booster @ the end of the chain, however boosting b4 the amp’s input (tube amps in particular) will always affect ur sound.

The most transparent booster pedal I’ve heard is the MXR (red) Dynacomp.
If omitting compression, this SUNDUK DEL AJIB (magic box) boosts level with minimal changes. Its compression don’t s.u.c.k. either. Cool long, quiet sustain.

My guess is however, that 1nce U plug it in ur chain U’ll use it as a compressor, & U’ll end up where U started…

Peace,

Zooot.

ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',01 15:56   
כיוון ששאלת, אז הדרך הרגילה לנגן יכולה ליהיות דרך הנחתה קבועה (מצב נורמלי של נגינה), ורק ברגע שצריכים עוד ווליום, מבטלים את ההנחתה (מצב 'סולו'). כלומר, מנסים לפתור את ה'לקלוע במדויק עם הרגל'.
.
כמה אפשרויות ליישום המיתוג.
בוא נראה מה אנחנו דורשים ממנו:
- שיהיה שקט
- ש(ישירות)לא יישנה את הסאונד - שקוף לגמרי.
- שיוכל להתקיים בכל נקודה בשרשרת
- שיהיה נגיש לרגל
- אם אפשר שנשלוט עליו מרוחקת ישירות מהגיטרה

הדרך הקלה והפשוטה ביותר תהיה שימוש במנחת (Attenuator) הממותג פעיל/לא פעיל בתוך קופסה משלו או מיושם בתוך פדל אחר.
ניתן להלחים כמה נגדים בתצורה המזכירה את האות H - הגיטרה נכנסת בצד אחד ויוצאת מהשני מונחת - על פי הערך שנקבע באמצעות הנגדים.
בעיה: כמות ההנחתה שונה ממקום למקום ומאווירה אחת לשניה.
פתרון: רשת נגדים עם הנחתה ממותגת לנקודות קבועות מראש (סלקטור - בורר מצבים) או 'כפתור' ווליום ידני, אותו מכוונים על כמות ההנחתה הדרושה בכל פעם, ועוזבים אותו במצב זה.
--
כעת מוסיפים לנ"ל מתג עקיפה (bypass) ויש לנו אלמנט פסיבי שלא אמור לשנות את הסאונד בעצמו. רק להנחית - בזמן הנגינה הרצופה, ולחיצה על המתג מוציאה אותו מהנחתה ואז הגיטרה יוצאת החוצה ביותר עוצמה.
---רכיבים דרושים: נגדים, בורר/פוטנציומטר, מפסק רגל דו-מצבי, מארז (אם זה לא מיושם בפדל קיים, או קידוח של חורים למפסק ולבורר בזה הקיים).
----------
אז יש לנו משהו שאמור להיות שקוף ושקט, נגיש לרגל ואפשר ליישם אותו בכל נקודה.
--
בשלט רחוק:
יש אפשרות להשתמש בפוטנציומטר דיגיטלי. מדובר במנחת המקבל נתון דיגיטלי ואז הוא מנחית בהתאם. בצורה זו ניתן ליישם אותו בקופסה נפרדת וקטנה, עם חוט נוסף המגיע עד לגיטרה, שם מצוי לחצן/ים עם פריסטים לעוצמות שונות.
גם כאן לא מדובר בהגברת הגיטרה, אלא רק בהנחתה. אנחנו חושבים הפוך כאן, כדי להימנע מבעיות אפשריות שכולנו כבר הזכרנו.
בעיה: עוד חוט לגיטרה, ואז הגיטריסט מחליף מקצוע.
-----
אפשרות נוספת על הנ"ל היא שימוש בשלט רחוק זעיר, הגורם למיתוג הדיגיטלי שבקופסא לשנות את ההנחתה בהתאם.
תוצאה: חיסלנו את החוט, ניידנו את השליטה, ביטלנו רכיבים מכניים, אבל ייקרנו את המנחת שלנו בכך שהוא דורש רכיבים אקטיביים ומתח הפעלה, והדבקנו סימן שאלה לגבי הסאונד.
--------
בהמשך אביא את הדוגמא הקלה והפשוטה ביותר. אם יש צורך, אתן דוגמאות ברמה היותר יקרה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 26 נוב',01 17:25   
להלן תרשים השינוי הנדרש.
איור זה ניתן להגדלה באמצעות קליק-עכבר ימני על התמונה>Zoom In/Out.


 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון