תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Smtp?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת
  yotambr  
הצטרף: 03 אוג' 01
הודעות: 69
מיקום: נשר
הודעה פורסם: שישי 16 נוב',01 05:48   
מה זה
SMTP?
בהקשר של שעון מידי או משהו כזה...
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שישי 16 נוב',01 05:58   
אני מנחש שאתה מתכוון לSMPTE.

SMTP קצת יותר קשור לדואל.

SMPTE הם ראשי תיבות מייגעים לסטנדרט שנוצר ע"י אגודת הקולנוע/טלוויזיה האמריקאית (אם אינני טועה).

הסטנדרט מגדיר פורמט TIMECODE מסויים ופרוטוקול SMPTE להעברתו.
יתרון הSMPTE דומה לשל MIDI. הוא מאפשר למספר מכשירים שונים לתפקד יחדיו/לתת פקודות האחת לשני.
לעומת MIDI, הפורמט עוסק בסינכרוניזציה.

שימושים:
חיבור מספר מכשירים על מנת שיתפקדו באותו זמן גלובלי (ADAT, מחשב, MIDI SEQUENCER, VTR ועוד...)

השימוש המרכזי המחייב (ביחס לאחרים) לפורמט הוא בעבודות פוסט-פרודקשיין (טלוויזיה, פילם) בהן תזמון הסאונד (לדוגמא ממערכת הפרוטולס) צריך להיות בסינכרון מלא עם הוידאו (להוסיף אפקטים, לתקן צליל, להוסיף ADR וכדומה).
כמובן שגם פה נוספים מונחים מייגעים הקשורים ל"POST" כמו VTC/LTC ועוד מונחים מייגעים שבגללם נוצרו מערכות שיודעות להמיר מפורמטים שונים...
ישנם אפילו מערכות שיודעות להמיר מזמן MIDI (MTC) לSMPTE ולהיפך כך שהעולם הזה די פתוח.
digi
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 483
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 16 נוב',01 06:17   
אתה מתכוון ל- SMPTE.
SMTP זה באינטרנט... :razz:
מאחר ולא מצאתי הייחסות לזה כאן, שאוכל לתת לך קישור, אז אנסה להסביר בקצרה. (ולא אתחיל בראשי התיבות לשם שינוי....)
כשאומרים SMPTE מתכוונים לאינפורמציה של קוד זמן, או של שעון. האינפורמציה הזו, ז"א קוד ה- SMPTE (בעברית: סמפטי) יכולה להיות מוקלטת על סרט מגנטי או לעבור דרך כבל אודיו. זהו בעצם צליל אודיו לכל דבר, אמנם צורם במקצת, והוא מכיל אינפורמציה של זמן עד דיוק של פריים בודד.
למה זה משמש? לסינכרון זמן בין שתי מערכות. חשוב מאד להדגיש- SMPTE אינו משמש לסינכרון קצב אלא רק לסינכון זמן. הקצב (ה- BPM) יכול להיות שונה בין שתי המערכות, אבל השעון שלהן יהיה זהה.
למה צריך אדזה בכלל? הדוגמא הכי נפוצה:
נניח שקיבלת קלטת וידאו ונתבקשת להלחין ולערוך עבורה, מוסיקה באמצעות המחשב שלך. הרי ברור ששעון הזמן של מחשב המוסיקה חייב להיות זהה לשעון הזמן של מכשיר הוידאו, אחרת, בכל פעם שתנגן את הפסקול, הוא יותאם אחרת לתמונה. השעון הפנימי של המחשב שלך אינו זהה לשעון של מכשיר הוידאו (שמבוסס למעשה על מערכת מכנית לא מדוייקת). מה עושים כדי להשוות בין שני שעוני הזמן? מסנכרנים אותם בעזרת SMPTE. פשוט, מקליטים את הקוד על פני הקלטת, ובעזרת מכשיר סינק מיוחד, מכופפים את המחשב אל הקוד המוקלט וגורמים לשעון הפנימי שלו לעקוב בדיוק אחר שעון ה- SMPTE המוקלט.
ואל ראשי התיבות:Society of Motion Picture and Television Engineers הגוף האמריקאי שממנו הושאל השם.
קובי.
digi
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 483
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 16 נוב',01 06:28   
סליחה על הכפילות. טל הקדים אותי.
התחלתי לכתוב את הודעתי לפני שראיתי את שלו.
#thumbsup
קובי.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 16 נוב',01 17:18   
St. Zappa:

“…Baby sna-a-a-a-kes….
…They live in a ho-ho-hole (tiny hole) that is usually empty
(Usually empty…) tiny too!
They live by a co-co-code (Dit-dit-dit) that is usually SMPTE
Which stands 4 :
Society of Motion Picture and Television Engineers…”

SMPTE is indeed the society’s name, as mentioned. SMPTE TIME CODE is the American standard 4 time codes running @ 30 frames per second and 29.97 fps (drop frame), used 4 the NTSC video systems. In that case the TC will b nicked “SMPTE”.

At lower rates, the EBU ( European Broadcasting Union) standard is used (25 fps, 4 PAL video systems). So the TC will b nicked “EBU”.

24 fps rate (film) is also supported.

Each TC “frame“ includes a time address (hour, minute, second, frame) and other bits referring 2 user data, tape direction (sync word) etc.

VITC (Vertical Interval Time Code) is the time code recorded ACROSS the videotape, between any 2 frames of picture. This way the rotating video head can read the TC even when the tape is paused. Each frame is 90 bits (sub-frames) long.

LTC (Longitudinal Time Code) in the TC recorded ALONG audio tracks. TC cannot b read when tape is paused. Each frame is 80 bits (sub-frames) long.

A digital code is used, recorded as a Bi-phase Mark signal, so it can b read regardless of phase. Phase may b corrected by a special bit (Bit 27, if my aging memory is correct…).

The intelligent reader may have noticed that sync resolution can b as tight as 1 frame divided by 90 or (1 sec / 30 frames / 90 bits) = 0.37037… mSec.

At these tight resolutions, slaving a computer 2 an analog machine will copy the machine’s wow and flutter (speed variations) 2 the sampling rate clock, crapping errors all over the place. So slaving the machine will result in a better sound.

Since MIDI is a digital code too, the MTC (Midi Time Code or Matai Tikne Cvar) format carries the time code information embedded within the MIDI signal so these data can b transmitted 2 musical instruments, computers etc.

Since MTC data r long, sending them may slow ur MIDI down.

Cool handy little tools.

St. Zappa: (cntd.)

“…Maybe I think
That is what keeps them in sync
They’re wet and they’re pink
I think I’ll give’em a, give’em a, give’em A DRINK! “

Peace,

Zooot.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון