הצטרף: 09 פבר' 02
הודעות: 180
מיקום: חולון
פורסם: רביעי 10 מרץ,04 19:05
שלום , רציתי לשאול נגיד ויש לי כרטיס אודיו AUDIOPHILE וסינטיסייזר VIRUS KC , הסאונד שכרטיס האודיו תומך הוא עד 24/96 , והסינטי גם באיכות 24 ביט.
כאשר אני אקליט את הסינטי לסיקוונסר ויהפוך את הקטע לאודיו במחשב , האם האיכות תישמר לי ? או שהאיכות תישתנה ? האם שני הדברים האלו מספיקים ליצירת מוזיקה ברמה של הפצה מיסחרית ?
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
פורסם: רביעי 10 מרץ,04 19:16
אני מקליט מהוירוס שלי ב16 ביט 44800 הרץ והאיכות מאוד טובה לגבי זהה
אתה צריך ממירים ממש ממש טובים כדי לשמור על הסאונד 1:1
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 77
פורסם: רביעי 10 מרץ,04 20:27
איכות הממירים חשובה יותר מתדר הדגימה ! ( במקרה הזה).
הממירים של הוירוס - מעולים.
ה - daynamic range מטורף , כנ"ל הפרדת הסטריאו ו ה headroom
העובדה שהכרטיס קול יודע לדגום ב 96 קהץ ויודע לאכול בכפיות של 24 ביט
עדיין לא ישקף את איכות ההקלטה.
זו גם אחת הסיבות שיש כאלו הבדלי מחירים בין ממשקי האודיו (וכולם 96 קהצ..)
למה לא להקליט את הוירוס ללא המרה בכלל ? ( דיגיטל ) ????
אין לו יציאה דיגיטלית ??
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 77
פורסם: חמישי 11 מרץ,04 00:56
אם כבר מוותרים על הברזל
לא הייתי קונה היום תוספת חומרה - תוכנה.
למחשב היום יש מספיק כוח עיבוד להריץ ים (וים גדול וסוער) של סינטים
וירטואלים , שלא מביישים שום ברזל.
החיסרון הוא באובדן הנוחות והיצירתיות - שגם לזה יש פתרונות...
הצטרף: 09 פבר' 02
הודעות: 180
מיקום: חולון
פורסם: שבת 13 מרץ,04 16:31
מדוע המונח 24/96 לא תקף לכל הממשקים באותה מידה ? איך זה יכול להיות שיש איכויות ממירים שונות בתדר דגימה הזה , הרי כרטיס שלא מספק את האיכות המקסימלית , לא מגיע לו להיקרא בכלל 24/96 .
איך מבררים באמת את איכות הממירים בכלל ? אם כולם ניקראים 24/96 ?
וכמה רמות איכות יש בתדר דגימה הזה ?
עם אילו כרטיסי אודיו משתמשים כל יוצרי המוזיקה אלקטרונית הגדולים כמו: אסטרל פרוגקשן , יהל , INFECTED ועוד ?
זה מצחיק שאתה קונה כרטיס אודיו 24/96 , ואתה מצפה לאיכות מקסימלית ברמת הפצה מיסחרית , ובסוף מסתבר שהכרטיס לא באמת מספק איכות טובה מספיק.
יש אולי מקום באינטרנט שאפשר לדעת אילו סוגי ממירים הכי טובים בכרטיסי אודיו ?
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
פורסם: שבת 13 מרץ,04 19:17
מדוע המונח 24/96 לא תקף באותה מידה?
בגלל שזה לא מונח ! אם תחפש פה בפורום אז תבין בדיוק מה זה בדיוק 24/96 (בגדול: אם אתה חושב על גלי קול מצוירים בתוך גרף דו-מימדי, כשציר ה X הוא הזמן, וציר ה Y הוא הלוול, בגלל שהמחשב לא יכול לצייר אין-סוף נקודות, אז הוא מדמה את המציאות. ה 96 אומרלך כמה נקודות יכולות להיות על ציר ה X, וה 24 אומר לך כמה נקודות יכולות להיות על ציר ה Y. כמה שיותר נקודות, התמונה דומה יותר ויותר למציאות).
המרה תלויה בעוד גורמים !
ההמרה תלויה גם החומרה, ובעוד הרבה נתונים (שגם לי אין יותר מידי מושג כרגע מה הם).
כמה רמות איכות יש?
תאמין לי אני לא יודע מה זו "רמת איכות".
אתה יודע מה מצחיק אותי? שאתה חושב שאתה יכול לקנות כרטיס ב 1200 שקל, ולצפות לתוצאות של אולפן.
קצת רצינות, אתה קונה כרטיס למשתמש הביתי, והוא עולה בהתאם.
לשם השוואה: הכרטיס שאתה מדבר עליו עולה פחות מ 1500 שקל, לעומתו ממיר סטיראו של חברת Apogee (רק ממיר, שתי כניסות, שתי יציאות, שום כרטיס קול, שום מידי, שום כלום) עולה 1500 דולר.
מצד שני, עוד לא שמעת את האיכות של הכרטיס, למה אתה מתלונן? לך תקשיב, אם מפריע, והאוזניים שלך מספיק רגישות בשביל להבחין, אז אתה באמת צריך כרטיס אחר.
עוד דבר... האיכות של מה שאתה מקליט תלויה הרבה יותר בך מאשר בכרטיס הקול. כבר שמעתי דברים טובים בעבר שנעשו על כרטיסים זולים מזה שאתה מדבר עליו.
בקשר לשאלה על ה"מקום באינטרנט"...
מה אם "מישהו באינטרנט" יגיד לך שהממירים של החברה שלו הם הכי טובים בעולם ? זה ישנה משהו?
מה שאני מנסה לומר זה: לך תקשיב בעצמך, זו הדרך הכי טובה לשפוט.
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 77
פורסם: שבת 13 מרץ,04 23:28
apogee ב -1500 דולר .. וזה עוד לא הדגם היקר שלהם...
בוא נחשוב על קומפקט דיסק בייתי . ( השחור הזה עם השלט).
יש כאלו שעולים 100$ וכאלו שעולים כמו האוטו שלי.
הרי כל הדיסקים למעשה 16ביט 44.1 קהצ.
אז מה ההבדל ..??
תתיחס לנתונים האלו כסטנדרט בלבד.
גודל הרמקול , כמה וואט המגבר , וכמה משוכלל מוצר זה או אחר ממש לא משקפים
איכות אלא צרכים .
הבעיה היא , ובזה אתה צודק , שלפני שנים , רק הכרטיסים המקצועיים ומעלה תמכו
ב- 20 ביט ו-48 קהצ .
הקטע המוזר , שעם כל ההתפתחות המטורפת של הטכנולוגיה - בפיזיקה כנראה שנשארו
תקועים... ממשק אודיו מעולה בן 10 שנים ויותר ( Triple Dat , SonicSolutions,Lucid) או כל
מכשיר Adat ישן יתנו תוצאות שלא יביישו שום ממשק מודרני מקצועי.
בקיצור , שים דגש על
Dynamic range -
Noise level, dB
THD, %
IMD, %
Stereo crosstalk, dB
Frequency Response
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 14 מרץ,04 01:40
צריך להיות לך פרוייקט מאד יוקרתי מבחינת התוכן ואיכות הנגינה/הקלטה כדי לרצות להשתמש בתדר דגימה כל כך גבוה . על מנת להנות מההבדל בין תדר דגימה סטנרטי ל96khz אתה חייב לדאוג שכל ה chain עומד באותו הסטנדרט הווי אומר:
1. מיקרופון הכי איכותי שיש
2. סביבה אקוסטית שקטה ומחמיאה ללא פשרות
3. pre amp וכבלים יוקרתיים
4. נגן מעולה על כלי נגינה מעולה
5. יצירה כתובה ומעובדת היטב
אין טעם להקליט יצירה עמוסה או רוקנרול כסחיסטי ב96khz המשמעות של 96 היא שהמערכת מנסה כמה שפחות להתערב ולהרעיש, לפיכך יתאים יותר להקליט ב 96khz
יצירות אקוסטיות שמאופיינות בטווח דינמי גדול ולכן יש משמעות רבה לשקט שבין הצלילים
מיותר לציין שכלי העיבוד (plugins) צריכים להיות בעלי יכולת להתמודד עם 96khz ולצערנו על אף שרובם מבטיחים יכולת כזו, בדיקה מעמיקה מגלה שאין להם. וכתוצאה מבחירה כזו ינדוד הפרוייקט שלך דרך עשרות סטנדרטים של עיבוד והתוצאה בהתאם.
בקיצור במקום לנסות להשתמש בסכין מזהב ובצלחת מפורצלן, נסה פשוט להכין אול טוב
שפר את היצירתיות שלך ואל תיסחף אחרי מי שממציאים כל יומיים סטנדרט חדש רק משום שכבר אין להם מה למכור לנו...
או לחלופין : שמעת כבר יצירה שהוקלטה ב 96khz שנשמעת יתר טוב מהיצירות שהוקלטו לפני 25 שנה ?
_________________
מנו