תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 09:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  avi arbel  
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 463
איך הולך סדר ההקלטה באולפן??? נושא שלא שוחחו עליו!!!
הודעה פורסם: שני 05 ינו',04 20:02   
נניח שאני מגיע לאולפן עם לחן שלי, עם מה בדיוק האולפן מתחיל, כלומר מה הבסיס הראשון להכנת השיר? ואיזה כלי בדיוק מתחילים להקליט ראשון, והאם הנגנים שומעים את הקליק על מנת לשמור על קצב אחיד?
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 05 ינו',04 20:22   
אני בדרך כלל מתחיל עם פעמוני התפילה הטיבטיים.
ועכשיו יותר ברצינות - זה תלוי איזה כלים משתתפים בשיר. אתה לא אמור להגיע לאולפן עם לחן בלבד, אלא עם לחן, עיבוד, וחזון מסויים על הכיוון שאליו אתה רוצה ללכת. אם חסרים לך המרכיבים האלה אתה צריך מפיק מוסיקלי ומעבד. זוהי אחת הסיבות לקיים חזרות - אתה צריך להגיע למצב שהשיר נשמע "שיר" עוד לפני האולפן. אתה יכול כמובן לדלג על השלבים האלה, אבל כך תבזבז הרבה כסף ולא בטוח שתגמור עם תוצאה טובה. אם התכוונת בשאלתך לסדר ההקלטה הנפוץ של כלים בשיר רוק או פופ - בדרך כלל מקובל להתחיל ב- "רית'ם סקשן" - תופים, בס, גיטרה או קלידים ושירה גייד. אחר-כך "העלאות" - תפקידי גיטרות, קלידים, כלי הקשה, קולות רקע, שירה ועוד כיד הדמיון הטובה עליך. אחר כך מיקס. אלה השלבים הבסיסיים כפי שאני מכיר אותם. כמובן שיש הרבה יוצאים מן הכלל, מכל מיני סיבות. הסיבה להקלטת ה"רית'ם סקשן" כקבוצה ולא כנגנים בודדים היא הרצון לשמור על תחושה של להקה. הקליק הוא נושא שנוי במחלוקת. יש כאלה שמעדיפים בלי ומנגנים טוב. לפעמים צריך את הקליק כדי להגדיר ברייקים וכניסות ולפעמים מפעילים אותו רק בחלק מהשיר.
  avi arbel  
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 463
אז לפי דבריך, על מה בדיוק המתופף אמור לנגן?
הודעה פורסם: שני 05 ינו',04 21:29   
כלומר הוא אמור לשמוע מוסיקה או משהו כדי לנגן עליו לא?
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
Re: אז לפי דבריך, על מה בדיוק המתופף אמור לנגן?
הודעה פורסם: שני 05 ינו',04 22:05   
אתה מחפש פה תשובות ספציפיות על שאלה שהיא מאוד מופשטת ורחבה.
המלצתי אליך היא לנסח מחדש את שאלותיך, ולמקד אותן בכדי לקבל את המידע בו אתה חפץ. אם אתה רואה צורך בכך, נסה אפילו לכתוב בסעיפים:
1. שאלה ראשונה
2. שאלה שנייה
3. שאלה שלישית
..וכן הלאה.

etizano :
כלומר הוא אמור לשמוע מוסיקה או משהו כדי לנגן עליו לא?


נהוג לעבוד עם קליק בזמן הקלטת התופים. למה? כי זה מדוייק. אם המתופף 'יושב' על הקליק יהיה קל יותר לערוך את ערוצי התופים וערוצים נוספים מאוחר יותר, שכן כולם יושבים על אותו הגריד, דהיינו המשקל הריתמי והמהירות של הקטע המוקלט. מה גם שללא הקליק, הסבירות היא גבוהה שמהירות הקטע המוקלט תשתנה לאורכו. כך, כשאין אחידות ריתמית, רצף תיבות ושיר שלא 'יושב' על גריד הדוק, יהיה קשה הרבה יותר לנגנים הבאים אחרי המתופף לעקוב אחר המתרחש. התוצאה המתקבלת (לאחר הרבה כאבי ראש, תיקונים, עריכות, מאפרה מלאה, כסף שנשפך לחינם והקזת דם) תהיה בלתי אחידה בעליל ("לא יושבת") עד כמעט מספקת ("יושבת בערך").

האופציה השנייה היא לעבוד עם guide (להלן גייד - מדריך) - ערוץ גיטרה ו\או קלידים ו\או שירה וכו' שהוקלטו מראש ברמת (ואיכות) סקיצה, ובה משתמש המתופף כעזר, מדריך להקלטת ערוץ התופים.
קח בחשבון שבהרבה מקרים גם גייד מוקלט במקור עם קליק, כדי לא לגרור נפילות קצב וחוסר אחידות.

אתה כמובן יכול גם לשלב בין השניים, דהיינו לתת למתופף באוזניות גם קליק וגם גייד.

איך תגיע לתוצאה - זה פחות רלוונטי. כל עוד למתופף נוח (הכל יחסי) להקליט, והוא מצליח לשמור על המבנים והמהירות בצורה אחידה - הצלחת. גייד, קליק - העיקר התוצאה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון