הצטרף: 07 מאי 08
הודעות: 75
מיקום: מישור החוף
פורסם: שישי 21 דצמ',12 12:16
אני חושב שאתה קצת מבולבל לגבי ההבדלים בין דיאפרגמה גדולה וקטנה, אין קשר לצבע וחום, ההבדלים העיקריים בדרך כלל הם אלה: מיקרופון עם דיאפרגמה גדולה יקלוט תדרים נמוכים (מה שמתפרש הרבה פעמים כ'חום') יותר ביעילות ויפרש אותם נכון יותר ביחס למיקרופון עם דיאפרגמה קטנה (זאת הסיבה שלרוב תראה מיקרופון עם דיפרגמה גדולה על מגבר בס או על בייס דראם ואחד עם דיאפרגמה קטנה על הביטר). דבר נוסף הוא שמיקרופון עם דיאפרגמה גדולה לרוב בנוי להתמודד עם SPL גבוה יותר לעומת מיקרופון עם דיאפרגמה קטנה שיכנס לדיסטורציה בעוצמות נמוכות יותר.
לגבי הקלטה של גיטרה אקוסטית - אם לגיטרה הולך להיות משקל גדול במיקס והיא היחידה שמלווה את הזמר אז רצוי להקליט אותה עם מיקרופון בעל דיאפרגמה גדולה כדי ללכוד את העושר של כל תווח התדרים וליצור תמונה כמה שיותר קרובה למקור. במקרה שהגיטרה תשמש ככלי ריתמי נוסף ולא עיקרי בשיר שכולל אינסטרומנטציה מלאה (תופים, בס, חשמלית, כלי הקשה, קלידים וכו'), אז במקרה כזה יהיה נכון יותר להקליט אותה עם מיקרופון בעל דיאפרגמה קטנה כדי לתפוס את הטווח הגבוה יותר של הגיטרה שכולל בתוכו את הטרנזיאנטים שיותר מעניינים אותך במקרה הזה.
כל זה נאמר ממש על קצה המזלג וכידוע אין חוקים בנושא הזה, זוהי גישה טכנית ויבשה לדברים שיש לקחת בערבון מוגבל, ככה שאם תרצה להרחיב יש מלא חומר מעולה באינטרנט שתוכל לקרוא על הנושא.
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
פורסם: ראשון 23 דצמ',12 13:48
ה FireFace 400 לא עונה על הצורך?