הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 18:55
אכן, אני לא שולל הזמנת איש מקצוע (אם ארצה).
כיוון שאני אוהב ללמוד דרך "הידיים שלי" ובנוסף זה תחביב...
אין לי בעיה לטעות וללמוד מכך.
"אתה תמיד יכול להזמין איש מחשבים לסדר לך את המחשב - ולעולם לא תדע לעשות זאת לבד או תפרק כמה פעמים מחשב, תעשה הרבה טעיות ולבסוף למדת לעשות זאת לבד + הבנת טוב טוב את הנושא...!
נראה לי שקצת יצאנו מהנקודה - אני שאלתי על חשיבות פרהאמפ בשרשרת הסאונד.
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: ראשון 12 פבר',12 19:46
תשובה עקרונית שאינה מכוונת רק לשואל המקורי - אלא גם לשואל המקורי. פעם היתה בדיחה שבה הינו משתמשים כדי לנפנף נודניק באולפן: We'll fix it in the mix, אחר כך זה הפך לנתקן את זה במסטרינג ופרנק זאפה הרחיק אף לקבוע את המשפט האלמותי we'll fix it in the shrink wrap...
בשרשרת מסטרינג אין לך צורך בפרה אמפ או לצורך השאלה בליין אמפ, הסבר בהמשך.
מסטרינג הוא ענין של הרבה מאד נסיון, טעם אישי, אסתטיקה, ושוב נסיון. בוא ונגיד שאפשר לקנות את הרעיון של "תקציב בלתי מוגבל" ותקבל את אחד התחביבים היותר יקרים... מסטרינג נשען על קבלת החלטות בזמן אמת. החלטות אלו נשענות על מה שתשמע בחדר. בתקציב בלתי מוגבל חובה להחליט איזו מערכת מוניטורים אתה קונה (רמקולים) ואז לבנות סביבה חדר ואז להכניס פנימה את האלקטרוניקה שרכשת מבעוד מועד.
שרשרת המסטרינג רצוי שתהיה שקופה הרמונית ואלקטרונית ככל הניתן עם אופציה להוספת צבע - אם בחרת בכך. אני לא בטוח שבאופן אישי היתי בוחר שרשרת כל כך רוויה הרמונית אבל זה באמת ענין של טעם. נסה לחשוב על יתרונו של כל מרכיב עבור התחביב האישי שלך ואולי תגיע למסקנה כי יספיק לך מכשיר צבעוני אחד קבוע בשרשרת שמטבעה תהיה שקופה - לא כל מיקס חייב לקבל צבע, לגדול, להתחמם או להתקרר או כל שינוי אחר. לא פעם קרה לי שאיש המסטרינג אהב מיקס כפי שהוא ולא חולל בו שום "נס".
כדי לחולל שינוי נכון על המערכת לאפשר מעבר סאונד ללא כל שינוי וללא צבע עד כמה שניתן - כדי שתוכל לשמוע ולהבין אם בכלל צריך שינוי. לאחר שבחנת את הסאונד העובר במערכת תוכל לבחור האם אתה רוצה לשנות משהו ובאיזו צורה ורק אז לשלב בשרשרת מכשיר זה או אחר לבחירתך ולטעמך.
לענין ההגבר, כמעט לכל מכשיר יש מגבר כניסה או יציאv או שניהם גם יחד כך שבמידה וחסרה עוצמה תוכל לשנות במכשיר אחד הרבה או בכולם קצת... כפי הנראה יש הרבה מאד דרכים להגיע לאותה הנקודה מבחינה זו.
_________________
הפקה ומיקס
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 19:57
ולהתייחסות מדייקת לשאלתי.
ואם לא קשה, אשמח לתשובה לשאלה הבאה:
נניח שהקובץ עבר את שרשרת הסאונד - קומפרסור + איקויי והוקלט לתכנה חזרה.
האם משתמשים בלימיטר של MAMLY (במקרה זה) לצורך לימיטינג או שפעולה זה (לרוב)
עדיף לעשות על ידי (לדוגמה) L-3 וכדומה?
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שני 13 פבר',12 01:10
חברים, תמיד זה קורה כאן, הבנאדם שואל שאלה ומנסים לתת לו הכוונה לחיים שהוא לא ביקש, הוא רוצה מנלי ולא יודע לעבוד ? שיקנה ויהנה , אפשר גם לקנות יאכטה בלי להיות סקיפר,
אני מניח שאתה מודע למחיר, בא לך ? לך על זה.
לגבי הממירים החדשים של AVID, לא שמעתי בעצמי , אבל ממה שהבנתי הם טובים מאוד ועומדים כבר ברמות היותר גבוהות של לינקס ולאברי ... , לכן אני לא רואה שמדובר כאן בחוליה חלשה , מה גם שהבחור לא עומד למסטר את ביונסה...
להשקיע באקוסטיקה זה תמיד טוב,
ולגבי הצבע, הציוד שאתה מדבר עליו הוא מבוסס מנורות, זה צבע מאוד חזק של מנורות שכבר עובר בשני מכשירים, אני לא רואה מה יועיל לך פראמפ מנורות נוסף לצבע אם כי להיפך.
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
פורסם: שני 13 פבר',12 08:44
תמיד זה קורה כאן.... מישהו שואל שאלה שמניעה אותך לחשוב על דברים, שלך הם ברורים מאליהם אבל לא זיקקת אותם לרציונאל רציף לפני כן? התשובה המנומקת לא תמיד מתיישרת עם השאלה וזה בסדר גמור. גם בקרטה קיד הילד רוצה ללמוד להלחם ומקבל סמרטוט לעשות ספונג'ה :-)
_________________
הפקה ומיקס
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
פורסם: שני 13 פבר',12 09:00
אני בכל מקרה הבנתי פה תשובה חד משמעית לגבי השאלה המקורית.
"אין צורך בפרה אמפ בשלב המסטרינג"
תקנו אותי אם אני טועה !
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: שני 13 פבר',12 09:29
ללמוד מתוך דיון עם מקצוענים בתחום זה חלק חשוב בלמידה.
בדיוק כמו לשאול כמה רבנים מהוללים על פרק בתנ"ך...
כל אחד רואה דברים מזווית אחרת ו"המיקס" שאתה מקבל נותן לך אפשרות
לברור מה מתאים לך ומה לא.
נאמר כאן "עדיף לי לעבוד עם פלאגים בכדי לבצע זאת בתכנה"
במקום לעבור שרשרת סאונד חיצונית זו.
וכל הזמן אני קורא ורואה באינטרנט שאולפני מאסטרינג מצודדים נגד - ואת חשיבות
הציוד החיצוני.
ושוב - אני לא מתכוון לפתוח או להיות אולפן משום סוג, אלא להנאה הפרטית שלי - אך יחד עם זאת לעשות זאת עם מה שהגדולים עושים.