תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 09:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מאסטרינג לשירי רוק כבד
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שני 22 פבר',10 08:44   
ציטוט:
מה שלא מפנימים הוא שמטרת המאסטרינג המקורית היא מאוד בסיסית ופשוטה, להתאים את הטווח הדינמי של השיר למדיות שונות.
ובמילים פשוטות, להרים ווליום. זה הכל.


אתה קצת שוגה פה ידידי

ציטוט:
ואני אחזור למשפט הראשון שאנשים חושבים שמאסטרינג אמור לשפר, הם לא מבינים שמטרת המאסטרינג הוא להרוס.
אבל להרוס במידה שאנחנו נסכים להבליג כדי שהשיר שלנו לא יהיה חלש יותר במכשיר MP3 אחרי שיר של בריטני ספירס.


ממ.. עוד אחד שאני לא מסכים עליו #smile
צמצום התחום הדינאמי הוא לא "להרוס" ואין סיבה אחת לעשות דברים, זה פשוט לא עובד ככה.

ציטוט:
אז איך מרימים RMS בלי להרוס.. בעדנות ובזהירות.
קודם כל איקיו, קצת לחדד אם צריך, לא בהכרח צריך.
התדרים הנמוכים בדר"כ מגיעים לפיק ראשונים, למרות שלא בהכרח שומעים אותם "חזק" מספיק..
מה שקורה הוא שהם גורמים למיקס להשאר חלש, לכן עם איקיו אפשר קצת לחתוך .. אולי קצת לחדד גבוהים, אבל ממש בזהירות.

זה קצת כמו לתת לך כיווני הגעה ליעד מסויים לפני שיש יעד, או רכב, אז גם עם זה אני לא מסכים.

ציטוט:
אני לא מאמין בפריסטים כי כל שיר דורש טיפול שונה.

עם זה אני מסכים #thumbsup
כל שיר דורש את הטיפול שלו ולכן כל החוקים והדרכים וההצעות בעולם לא תהיינה רלוונטיות.
במאסטרינג ככל שאתה לומד יותר את התחום והאוזן שלך מתפתחת ויודעת לזהות איכות מה היא
אתה מבין שיש לך הרבה מה ללמוד, כולנו למדים כל הזמן וכל שיר הוא מלחמה קטנה.

לפוסטר המקורי, נסה לעשות ניסוי:
קח מיקס טוב ותמאסטר אותו אחת לתקופה, בוא נגיד כל כמה חודשים.
עם שיפור הגישה, ההתיעלות שהיא תוצאה של נסיון וטיב הכלים שתעבוד איתם יעשו את ההבדל.
בנוסף לעבוד צמוד לרפרנסים שמגדירים את הסטאנדארט בתעשייה בכל זמן נתון, שלא תלך מיילים על מיילים בכיוון הלא נכון.

חשוב לי להוסיף שכל אדם (טכנאי או לא טכנאי) שומע את הדברים וניגש אליהם בצורה שונה.
זו שאלה של פרספקטיבה ומאסטרינג זה שילוב מושלם בין טכנאות לאומנות.

_________________
פייסבוק
Evish
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שני 22 פבר',10 13:46   
אני אגיד לך למה אני טוען שמאסטרינג הורס.
קודם כל דינמיקה במיקס זה דבר חשוב, צמצום טווח דינמי מעייף את האוזן בהקשבה ממושכת.
דבר שני ועיקרי, משקיעים המון במיקס שישמע טוב ואז בא שלב המאסטרינג ועושה פעןלה על המיקס ..
לא משנה מה כל עוד היא עושה שינוי למיקס באופן עקרוני היא הורסת אותו.


וסתם בקשה, כדי שאוכל ללמוד גם ממך אז כשאתה אומר לא מסכים למשהו.. אני אשמח להסבר אפילו במילה אחת.
עכשיו אני סקרן לדעת למה אתה לא מסכים ואם אני טועה אז תתקן אותי .
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
MORRM
הצטרף: 07 מאי 02
הודעות: 227
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: שני 22 פבר',10 14:20   
רטרולייבל...

צימצום טווח דינאמי לשיר הוא כתוצאה של התפתחות הפופ (רוק- על כל סוגיו. היפ הופ, אלקטרוני וכו'...) ולא מסיבות טכניות...
עם השנים נוצר הקרב על הווליום ולכן הטווח הדינאמי מצתמצם איתו, (ככל שמצמצמים יותר את הטווח הווליום עולה).

החידודים והעיבוי שעליו דיברת הם כתוצאה של אופנה ומה שהולך ברדיו/ בג'אנר המוסיקלי...
  nuflood  
הצטרף: 02 ספט' 09
הודעות: 30
הודעה פורסם: שני 22 פבר',10 23:03   
דבר ראשון, פירסמתי שם לינק להורדה של המיקס.
דבר שני, לא יודע למה עלה לחלקכם הרעיון שכל מה שאני רוצה זה שמישהו יתן לי איזה פריסט וזהו.
אני רוצה ללמוד. שימו לב שפתחתי את השרשור הזה בנוביס ולא בשרשור שמיועד ישירות למאסטרינג.
ברור כמו כל דבר אחר במוסיקה זה שיש השפעה אדירה של איזה ציוד משתמשים, איזה נגן מנגן עליו, איך הוקלט השיר וכמובן- האוזן והניסיון של מי שעושה מיקס ומאסטר.
אבל צאו מתוך נקודת הנחה שאין לי מושג בשיט מה אמורים לעשות. אני יודע שהווליום זה אחד הדברים שמשתפרים במאסטר אבל אני גם יודע ש-EQ לשיר הוא חלק חשוב ואת זה למשל אני לא יודע לעשות. כל הזמן השיר יוצא לי עם תדרים גבוהים ונמוכים חזקים יותר מאשר התדרים האמצעיים שדווקא הם בדרך כלל (לפחות לפי מה שראיתי) חזקים יותר מהקצוות.
ועל כן, פניתי לפורום לעזרה. לקבל עצה ממישהו שיש לו כבר ניסיון זאת לא בושה. להפך, הרבה יותר חכם ללמוד מטעויות של אחרים ולקצר בקצת את הדרך הארוכה.

אז בבקשה חברים, לפני שאנחנו גולשים לויכוח על מה זה מאסטר טוב או מה תפקידו ביצירה או כמה אני טיפש שמבקש עזרה מאחרים, תעצרו שניה. אם יש לכם עצה יצירתית בשבילי ולא משהו ערטילאי כמו "תנסה בעצמך לשחק בהגדרות" אז אני אשמח לקבל. אם המטרה של התגובות שלכם זה לומר שרק באולפן יוקרתי אפשר להשיג תוצאות ובכך אולי לקדם את עצמכם...אז תחסכו מכולנו.

שוב, זה פורום המתחילים! אני מקווה לעצות למתחילים אבל לא סתם הצהרות כלליות. זה לא יקדם אף אחד בפורום פה.

מצטער מראש אם התגובה שלי נשמעת קצת זועמת אבל חורה לי מה שהולך פה.

ושוב תודה לאל שבאמת עוזרים.
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שני 22 פבר',10 23:57   
Hello .
i saw hat there is a post about mastering for Metal
or hard rock.

ok one thing i got to say- metal is very different then allot of rock styles or pop and the difference is the intensity
not every mastering engineer works with metal because its a different style and it asks for a different approuch
ofcourse like with every mastering you want to enhance the original mix to get the best results - but its more about what are the main factors in the music that you want to bring out.
in metal thease days the mastering is a huge part of the process and it can change the sound from night to day- i know some people dont agreee with that approuch - but thats what sometimes is needed (not everytime but in allot of cases)

when i master a song / album / ep /single or a myspace single- i always try to understand where this music is supposed to go to and where it comes from - why is that important ?
becuase in most cases the mastering engineer is actualy the "first listener " that is the only objective person that listens to it and does crititcal judgments on the sound so it will fit the "normal" or "casual listener""
and at the same time i have to ask my slef how do i make it fit the specific audieince that is listening to it

when i work with Rob Halford (the singer of Judas Priest) or David Ellefson (the bass player of megadeth) the mastering is different then when i work with Yngwie Malmsteen or Tony Macalpine so every case is different
- they all need a different mastering to different places formats and tones.


so the real answer to how to get your stuff mastered right is actualy to go to someone that masters - i know you dont want to pay for anyone but maybe thats a good option to learn from some one who does that for a living
also one thing i can tell you about mastering - its an artform that you really learn the best from only doing it

you can mix for so meny years and still not master the same way as someone who only masters

when someone puts so much of his time into becoming a mastering engineer in years to come he develops to that place
where he can hear what things are missing and what to do and what not to do
here is a short video explaining the importance of mastering

David Ellefson (the bass player of megadeth ) interviewed me about it- its basicly a short explanation of the mastering importance

http://www.youtube.com/watch?v=bSkKvfJ1Zjw

_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 01:06   
אני חושב שהעניין פשוט וחלק בדיוק כמו ש RETROLABEL טוען. #thumbsup
כרגע אנחנו בתקופה הרסנית למוסיקה מבחינת המאסטרינג כי כבר שנים כולם רוצים שהווליום שלהם יגיע ל 11, והופ....הדינאמיקה הלכה לעזאזל.
ואפילו ש RETROLABEL טוען וצודק שזוהי פעולה הרסנית,הוא היחיד שנתן לך כלים וטיפים אמיתיים להשתמש איתם הלאה בלימוד שלך.
בהצלחה
_________________
http://hofman.co.il
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אחרי שהקשבתי למיקס שלך
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 01:11   
סביר להניח שהבעיה בו ולא במאסטרינג

ההי הט הרבה יותר מדי דומיננטי - הוא הכי חזק במיקס

אין באס! לא גיטרה באס ולא בקיק

בקיק יש רק "קלאק" ושום דבר מעבר ולקראת הסוף שיש דאבל פאדל או דאבל באס זה פשוט חונק את כל שאר השיר

השירה מאוד כהה ולדעתי לא יזיק לה נגיעונת קטנה במיקס כלפי מעלה

לדעתי אם תתקן את הדברים האלו יהיה לך הרבה יותר קל לעשות מאסטרינג
_________________
This one goes to 11!!!
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
מסכים עם שי
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 02:11   
המיקס בהחלט דורש עוד עבודה
מעבר לזה - אחלה אנרגיות - יש פוטנציאל .
בנוסף- קח את הדברים בקלות-
זה פורום- ומטבעו כל שאלה שנשאלת מובילה לדיון ושיחה
אם היית קורא בין השורות היית מגלה שנתנו לך הרבה ידע -- לא רק הערות... וזה מה שרצית לא ?

retrolabel
ציטוט:

אז איך מרימים RMS בלי להרוס.. בעדנות ובזהירות.
קודם כל איקיו, קצת לחדד אם צריך, לא בהכרח צריך.
התדרים הנמוכים בדר"כ מגיעים לפיק ראשונים, למרות שלא בהכרח שומעים אותם "חזק" מספיק..
מה שקורה הוא שהם גורמים למיקס להשאר חלש, לכן עם איקיו אפשר קצת לחתוך .. אולי קצת לחדד גבוהים, אבל ממש בזהירות.

עוד דרך, או בנוסף או במקום.. מולטיבנד קומפרסור, במקום לחתוך תדרים, פשוט לקמפרס לפי תחומי תדרים, נמוכים אמצע גבוהים וכו',..
ליצור איזשהו איזון שכאשר תדחוף את הווליום אל תוך הלימיטר המיקס יורם בצורה שווה מה שיביא לאשרות לדחוף קצת יותר.



evish
ציטוט:


חשוב לי להוסיף שכל אדם (טכנאי או לא טכנאי) שומע את הדברים וניגש אליהם בצורה שונה.
זו שאלה של פרספקטיבה ומאסטרינג זה שילוב מושלם בין טכנאות לאומנות.


וכמו שאתה רואה גם הדעות של האחרים קצת חלוקות.


בקשר לקובץ שלך -- מעבר לתיקון כללי שצריך לעשות עוד ברמת המיקס-- הייתי מנסה למצוא תדר שיוסיף קצת בהירות לשירה בלי להפוך את ההייהט הבעייתי לסכין קצבים.
הייתי מנקה קצת בוץ באזור הLOWMID (בעזרת קומפרסיה ולא בעזרת איקיו)כדי ליצור תחושה מהודקת יותר-- הגיטרות יהיו יותר ברורות ואני מאמין שתוכל להשיג תחושה "עצבנית יותר" שתתאים לסגנון. לא הייתי נוגע בסטריאו כי הוא בעייתי כרגע. ניסית לשמוע את המיקס שלך במונו? הוא נהרס לגמרי, יש הרבה בעיות....וכל נסיון של הרחבה שלו ייצור בעיות נוספות. בסופו של דבר תוכל להעביר אותו דרך לימיטר מהיר על מנת להשיג את העוצמה הרצויה בהשוואה לדברים אחרים בסגנון שאתה נהנה לשמוע.
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 02:33   
here is another small but very effective tip

most cases in mastering whats sounds good in loud level not always sounds good in low level- so a quick way to see if what you have is good is to actualy make the recording of the mix in a lower level - you will be surprised how much detail can come out.

the heavier or the more intense music you deal with the higher the chances that the instruments will get cluttered so recording it lower will in most cases give a better results.

i am now working on a death metal ep and i got to tell you when the mixes he sent me are lower in level they sound much better
_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: שלישי 23 פבר',10 03:19   
send me the mix to check
here is my email:
mappelbaum@gmail.com



_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון