ציטוט: |
מה שלא מפנימים הוא שמטרת המאסטרינג המקורית היא מאוד בסיסית ופשוטה, להתאים את הטווח הדינמי של השיר למדיות שונות.
ובמילים פשוטות, להרים ווליום. זה הכל. |
ציטוט: |
ואני אחזור למשפט הראשון שאנשים חושבים שמאסטרינג אמור לשפר, הם לא מבינים שמטרת המאסטרינג הוא להרוס.
אבל להרוס במידה שאנחנו נסכים להבליג כדי שהשיר שלנו לא יהיה חלש יותר במכשיר MP3 אחרי שיר של בריטני ספירס. |
ציטוט: |
אז איך מרימים RMS בלי להרוס.. בעדנות ובזהירות.
קודם כל איקיו, קצת לחדד אם צריך, לא בהכרח צריך. התדרים הנמוכים בדר"כ מגיעים לפיק ראשונים, למרות שלא בהכרח שומעים אותם "חזק" מספיק.. מה שקורה הוא שהם גורמים למיקס להשאר חלש, לכן עם איקיו אפשר קצת לחתוך .. אולי קצת לחדד גבוהים, אבל ממש בזהירות. |
ציטוט: |
אני לא מאמין בפריסטים כי כל שיר דורש טיפול שונה. |
ציטוט: |
אז איך מרימים RMS בלי להרוס.. בעדנות ובזהירות. קודם כל איקיו, קצת לחדד אם צריך, לא בהכרח צריך. התדרים הנמוכים בדר"כ מגיעים לפיק ראשונים, למרות שלא בהכרח שומעים אותם "חזק" מספיק.. מה שקורה הוא שהם גורמים למיקס להשאר חלש, לכן עם איקיו אפשר קצת לחתוך .. אולי קצת לחדד גבוהים, אבל ממש בזהירות. עוד דרך, או בנוסף או במקום.. מולטיבנד קומפרסור, במקום לחתוך תדרים, פשוט לקמפרס לפי תחומי תדרים, נמוכים אמצע גבוהים וכו',.. ליצור איזשהו איזון שכאשר תדחוף את הווליום אל תוך הלימיטר המיקס יורם בצורה שווה מה שיביא לאשרות לדחוף קצת יותר. |
ציטוט: |
חשוב לי להוסיף שכל אדם (טכנאי או לא טכנאי) שומע את הדברים וניגש אליהם בצורה שונה. זו שאלה של פרספקטיבה ומאסטרינג זה שילוב מושלם בין טכנאות לאומנות. |