תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 11:02
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ווליום הקלטה נמוך. האם פראמפ יעזור?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שלישי 08 דצמ',09 18:49   
ציטוט:

יש בעייתיות עם להגביר ב12-16 DB את הווליום של ההקלטה עצמה? (לא דרך הפיידר של הערוץ אלא ממש על המלבן של הדגימה)


מאוד לא מומלץ להתרגל לעבוד באופן הזה.

עליך לדאוג לדגום אות בריא מלכתחילה, אות מוחלש מידי נדגם ברזולוציה בעייתית ומעלה את עוצמת הרעש היחסית.

קרא עוד על הנושא ברחבי הפורום.



עריכה : למקרה שלא הבנת את זה מהכתוב ולמען הסר ספק - אל תעשה נורמלייז.
_________________
www.shaimantzur.com
ShlomiTubul
Act Compatible
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 176
מיקום: דימונה
הודעה פורסם: שלישי 08 דצמ',09 18:55   
כמו שמורי ורבי יורם ואזן אומר:
ב-24 ביט מספיק לדגום את האות על 22DBFS- כלומר 4dBu+ בעוצמת הממוצע ה- RMS.

מסקנה: בפול סקייל עוצמת כניסה צריכה להיות מינוס 10 בפיק ו- מינוס 22 בRMS.

הכי בריא שיש #thumbsup
  YoniBPrime  
הצטרף: 07 דצמ' 09
הודעות: 13
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 01:39   
איך אני יודע אם אני עובד עם 24 BIT? זה בתוכנה נכון?

ואיפה אני צריך לראות +4DB?
  YoniBPrime  
הצטרף: 07 דצמ' 09
הודעות: 13
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 01:57   
רגע אניחושב שהבנתי...
כשאני מקליט מקור חיצוני הווליום במסטר של התוכנה צריך להיות על -10?
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 02:47   
הוא לא התכוון שאתה צריך להוריד את הפיידר של המאסטר ל 0DB, אבל אם כבר הגעת לשם, זה יכול לעזור אם במאסטר השיאים (כלומר החלקים החזקים) יראו בסביבות 10- בחיווי (METER).

קצת קשה לדעת באבלטון כי אין שום אינדיקציה לעוצמה ליד הMETER, ואז זה "לפי העין", או אולי יש אפשרות כזאת שצריך לבחור.

ציטוט:
בפול סקייל עוצמת כניסה צריכה להיות מינוס 10 בפיק ו- מינוס 22 בRMS


זה נכתב בצורה של חוק בל יעבור, בייחוד שאפשר להסיק מזה שכל אות שהוא מינוס 10 בפיק יהיה בהכרח מינוס 22 ב RMS, מה שיכול קצת להטעות (כמובן שכל אות או כל כלי יראה את היחסים שלו), אבל למה סתם לקפוץ למושגים?

אם באבלטון בכניסה של הערוץ אתה רואה שהאות "בריא" אבל שומע אותו חלש מדי, תוריד את שאר הערוצים.
אם באבלטון אתה רואה שהאות לא מזיז ממש את הMETER, בעוד שבכרטיס אתה רואה מנורה אדומה נדלקת, כאן
יש בעיה, ובגלל זה כתבתי לך לנסות קודם - מה אתה רואה בכניסה בתוכנה כאשר בכרטיס יש נורה אדומה דולקת (שהגברת יותר מדי גיין).
  YoniBPrime  
הצטרף: 07 דצמ' 09
הודעות: 13
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 09:47   
כמו שאמרת באבלטון לא כתוב בדיוק אבל לפי העין זה נמצא על מינוס 10 כשאני ממש מגיע לקליפ בכרטיס.
אני תמיד נתתי פחות גיין מזה כי חבר אמר לי שהגיין צריך להיות על רבע כמובן שמאז למדתי שזה תלוי בווקליסט ובקליפ, אבל עדיין יש לי "פחד" להוסיף גיין.
לאחר העצות כאן הרשתי לעצמי להוסיף עוד גיין ואכן האות קצת יותר איכותי, ואני באמת אנסה לאזן את הכלים האחרים(הנקסוס לדוגמא יש לו ווליום מפלצתי ולכן אולי חשתי שהאות של הווקל ממש חלש...).

המייק אפ גיין של קומפרסור שאני שם על הווקל גם יכול להעלות רעשי רקע באופן יחסי עם העלאת הווליום?
ShlomiTubul
Act Compatible
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 176
מיקום: דימונה
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 10:29   
פשוט תמקם פלאג שהוא אנאלייזר שיודע לפענח עוצמה ממוצעת וזהו.

ואח שלי אתה צודק לגבי הניסוח
ציטוט:
בפול סקייל עוצמת כניסה צריכה להיות מינוס 10 בפיק ו- מינוס 22 בRMS

זה לא בהכרח תמיד נכון לגבי עוצמה X בפיק שווה לעוצמה Y ב-RMS ולצורך זה אנאלייזר יכול לעשות את העבודה, במידה והעוצמות לא מגיעות לכדי המצב הזה קומפרסור בשרשרת ההקלטה יכול מאוד לעזור......
  YoniBPrime  
הצטרף: 07 דצמ' 09
הודעות: 13
מיקום: אשדוד
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 10:43   
אואאווו בטח חפרתי לכם כבר אבל כל תשובה מעלה שאלה חדשה... #confused

קומפרסור בשרשרת ההקלטה זה חייב להיות חומרה? כי כשאני שם קומפרסור על ערוץ הווקל זה מגביר את היציאה של הוווקל ולא את האות עצמו בכניסה.
ShlomiTubul
Act Compatible
הצטרף: 08 ספט' 06
הודעות: 176
מיקום: דימונה
הודעה פורסם: רביעי 09 דצמ',09 11:34   
על ערוץ הכניסה אתה שם את הקומפרסור, או פלאגין או חיצוני......מה שיש לך

אין צורך למעוך לסיגנל את הצורה עם הקומפרסור וגם אסור לעשות את זה !
אלא רק לצורך הגעה לעוצמה בריאה של סיגנל ביציאה.

מומלץ לקחת גם קומרפסור שישמע שקוף מאוד כדי להשאיר מקום לצבוע את הסאונד לאחר מכן במיקס (אלא במידה ויש קומפרסור וינטג' מיוחד שפשוט חבל לפספס את הצבע שלו.....)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון