תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כמה שאלות לגבי עומק ביט
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (105) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',07 20:18   
פיספסתי, למה הכוונה בעומק ביט גדול יותר מהקובץ עצמו?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
DigiSUN
Expert
הצטרף: 07 אוג' 06
הודעות: 150
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',07 20:44   
שקול לתקרה גבוהה יותר מגובהו של האדם בחדר.
אם הקובץ עצמו - כלומר ההקלטה, ב- 24 ביט
ועומק הביט בו התוכנה השתמשת הוא 32 ביט, כלומר, יותר מעומק הקובץ עצמו,
אז יש לך הרבה יותר מרחב דינמי לצורך העיבוד של הצליל - שינויי ווליום, אפקטים, כל אלה לא יהיו מוגבלים לתחום הדינמי של ההקלטה המקורית.

אנלוגיה לגרפיקה:
נניח שאתה לוקח תמונה מקורית בעלת ארבעה צבעים בלבד (2 ביט)
וממיר אותה ל- 24 ביט (16 מיליון גוונים). הרי לא יתווספו לך גווני-ביניים יש מאין - איכות התמונה לא תשתפר לפתע. אבל כעת עומדים לרשותך הרבה יותר גוונים לצורך עיבוד: אם תפעיל למשל אפקט כלשהו (טשטוש / מריחה) - תוכל לראות את כל הגוונים בשימוש.
לעומת זאת אם מלכתחילה תהיה מוגבל לתחום דינמי של 2 ביט ותפעיל אפקט ב-2 ביט, תקבל תוצאות הרבה פחות משביעות-רצון, שכן העיבוד עצמו יהיה מוגבל ל-2 ביט (ארבעה צבעים) בלבד.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',07 20:55   
אתם קצת מבלבלים -

לדגימה של 32 ביט FLOAT אין 32 ביט של רזולוציה לעוצמה.

לעומק הדגימה בסטנדרד זה יש רזולוציה של בערך 24 ביט בלבד (מעט יותר).

המילה הפנימית של התוכנות היא גבוהה הרבה יותר, כדי שיוכלו לסכם ערוצים רבים (ווליום גבוה) מצד אחד, ולא לאבד מידע (ווליום נמוך) גם כשרק ערוץ אחד מנגן.

לדוגמא קלה להבנה, עומק המילה של ה-MIX BUSS בפרוטולז HD הוא 48 ביט (INT), וערוץ בודד "נשפך" אל ה-24 ביט האמצעיים של המילה -

כך יש לו עוד 12 ביט "מלמעלה" לסיכום, ועוד 12 ביט "מלמטה" למידע חלש.
_________________
Peace,

Zooot
eyals
הצטרף: 05 פבר' 03
הודעות: 80
מיקום: תל אביב
למה כדאי לעבוד ב32 ביט
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',07 20:55   
יש כמה יתרונות בולטים לעבודה ב32 ביט נקודה צפה.
1. כל החישובים הפנימיים בקיובייס/נואנדו נעשים ב32 ביט. אם הקבצים הם 32 ביט אז חוסכים שלבי המרה (שלא פוגעת באכות אבל לוקחת זמן)
2. עבודה ב32 ביט חוסכת מחזורי שעון של המעבד (כך לפי סטיינברג)
3. אין קליפינג במיקס (גם אם התוכנה מראה שיש למשל גרופ בקליפ), האות יכול להיות גדול מ24 אחדות (11111...) בגלל עקרון הנקודה הצפה.
4. לא צריך להשתמש בדיטרינג עד שמיצאים את הקובץ החוצה.

החסרון היחידי זה שקובץ 32 ביט לוקח פי 1.5 יותר מקום מאשר קובץ 24 ביט. וזה לא כזה נורא.

חשוב לשים לב גם שבגלל הנקודה הצפה התווך הדינמי התאורטי הוא גדול בהרבה מ192dB.
DigiSUN
Expert
הצטרף: 07 אוג' 06
הודעות: 150
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',07 21:32   
Zooot, דבריך אינם ברורים לי.

תסכים איתי שבצורה פשטנית, הנקודה הצפה נותנת לנו גמישות בשמירה על דיוק גבוה בערכים קטנים מאוד, לצד תמיכה בערכים גסים גדולים מאוד.

הדוגמא שנתת על פרוטולס היא מילת INT, במובן Integer?
בהחלט הגיוני ושימושי להגדיל עוד-יותר את המילה הפנימית, אך האם הכוונה בדוגמא היא לחיבור מס' Float למילת Fixed Point/Integer?

אם-כן, וגם אם לא, אין זה אומר בהכרח שב- 32 ביט Float יש רק 24 ביט (בערך, או רק קצת יותר) של רזולוציה לעוצמה, כמשתמע מדבריך.

כי הרי גם המנטיסה (23 ביט) וגם האקספוננטה (8 ביט), כמו-גם סיבית הסימן - כולן תורמות להגדלת הרזולוציה, כי באמצעות כולן נייצג ערכי-עוצמה העומדים לרשותנו (שונים זה מזה, למעט כמה מתוכם שחופפים), ונצפה לשיפור משמעותי מעבר ל-24 ביט... לא?

אשמח אם תסביר את דבריך.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 12 יונ',07 22:56   
ציטוט:
Zooot, דבריך אינם ברורים לי.

תסכים איתי שבצורה פשטנית, הנקודה הצפה נותנת לנו גמישות בשמירה על דיוק גבוה בערכים קטנים מאוד, לצד תמיכה בערכים גסים גדולים מאוד.


מסכים.

ציטוט:
הדוגמא שנתת על פרוטולס היא מילת INT, במובן Integer?


נכון.

ציטוט:
בהחלט הגיוני ושימושי להגדיל עוד-יותר את המילה הפנימית, אך האם הכוונה בדוגמא היא לחיבור מס' Float למילת Fixed Point/Integer?


לא, המילה של הבאס של PTHD היא 48 אינטג'ר - ליניארית וארוכה.

ציטוט:
אם-כן, וגם אם לא, אין זה אומר בהכרח שב- 32 ביט Float יש רק 24 ביט (בערך, או רק קצת יותר) של רזולוציה לעוצמה, כמשתמע מדבריך.

כי הרי גם המנטיסה (23 ביט) וגם האקספוננטה (8 ביט), כמו-גם סיבית הסימן - כולן תורמות להגדלת הרזולוציה, כי באמצעות כולן נייצג ערכי-עוצמה העומדים לרשותנו (שונים זה מזה, למעט כמה מתוכם שחופפים), ונצפה לשיפור משמעותי מעבר ל-24 ביט... לא?


לא, כי אנחנו מדברים על אפליקצית אודיו, ולא מספר כללי:

האקספוננט יכול "להזיז את הנקודה" אל עבר מספרים גדולים מאד או קטנים מאד, אך עדיין "מספר המספרים האפשריים" נשאר מצומצם.

לשם הדוגמא, נגיד שיש לנו מספר בן 3 ספרות (מנטיסה) ועוד מספר אחד מקדם (מכפיל, "עאלק אקספוננט", שיקבע איפה הנקודה העשרונית, עד 9 ספרות אחרי הנקודה).

לכאורה אני יכול להציב את המספר בין 0 ל- 999.000000000, ולנוחותי (ובספרות מחשב שהן "שלמות") אני יכול ליצג כך מספרים שלמים בין 0 ל- 999,000,000,000.

זה מספר גדול מאד אמנם, אבל לא אוכל ליצג את "כל המספרים" מ-0 ועד מספר זה.

הספרות הערכיות תמיד תהינה "מקובצות" ב"אזור" של שלוש ספרות יחד, ולכן לא אוכל לתאר כך את המספר 678,072,433, כי למעשה בין 678,000,000 ל- 679,000,000 אין ספרות לשימושי בכלל.

ומאחר ואני עוסק באפליקצית אודיו, ואין קפיצות מטורפות כאלה בין עוצמות המתארות גל "חלק", וגם אם היו הן היו נשמעות מוזר ביותר (גל מרובע) -

הרי שבמקרה זה בעזרת המקדם אני יכול לקבוע 10 "קפיצות" בין תחומי הגברה כמו בכפתור בורר, וכך לבחור אם להגביר את העוצמה לווליום מטורף ("פריסט מועדון") או להנמיך אותה לעוצמה חרישית כמו בפריסט "רדיו בשמירה בצבא" (ועוד שמונה "ישומים מומלצים" ביניהם) -

אבל אם נחזור לאודיו, מה שתשמע ולא משנה מה תהיה הסיטואציה (או התחום הנקבע ע"י האקספוננט) יהיה "מדונה ב-24 ביט" (25 ליתר דיוק) ורצפת הרעש שלה תישאר במרחק קבוע מעוצמת השירה שלה.

כך שהמקדם "מתבזבז" על אפשרויות לביטוי אותו מספר במספרים גדולים מאד או קטנים מאד (וכשאתה מסכם ערוצים למשל זה מאד שימושי כי אתה לא תאבד מידע אם תעבור את ה-FULL SCALE, וכנ"ל אם תנמיך מאד את הפיידר),

ולכן ה-1500 די בי הפרשי עוצמה שיש לפורמט הזה לא יכולים לשמש אותי לתיאור סיגנל - לתאור רציף אני יכול להשתמש רק ב-150 די בי של טווח דינמי "רגיל" -

אבל היתרון הוא ש-150 דיבי אלה ישארו קבועים (כל הזמן) בכל עוצמה בה אבחר להגביר את הסיגנל, ולא אאבד מידע כשאני מחליש ווליום, למשל כמו שקורה במספר אינטג'ר רגיל.

קפיש?
_________________
Peace,

Zooot
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 16:00   
בהמשך לשאלותיי הקודמות, נאמר ואני רוצה לייצא מידי כדי לעבד אותו בפרוייקט כ WAV ובהנחה שכל ייצוא מזיק בדרך זו או אחרת לסאונד
האם ייצוא ב 32 ביט יתן את אותותיו?
אני לא בטוח כמה זה עובד כמו קבצי אודיו שהוקלטו בביט גבוהה מלכתחילה

אני אסכם את השאלה שלי- האם גודל ביטים\רזולוציה עניניים גם לייצוא של מידי?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 20:27   
ציטוט:
האם גודל ביטים\רזולוציה עניניים גם לייצוא של מידי?


כן, ועומק הדגימה האופטימלי הוא עומק הדגימה הטבעי של הכלי.

סינטוז שמקורו ברזולוציה גבוהה ישמע לרוב טוב באותה רזולוציה, כאשר סמפלר שדגם ב-16 ביט - לא ירויח אינפורמציה נוספת.

עם זאת, גם בסמפלרים יש לעיתים מעבדי צליל ברזולוציה גבוהה והתוצר שלהם (שכבר שונה מהדגימה המקורית) יכול לסבול משינוי לרעה בעומק הדגימה.

נקודה נוספת - יש לפעמים מידע שאנחנו מעונינים לאבד, וכדי לא להכנס לדיון מייגע תחשוב על נויז גייט (שמאבד מידע) - ולכן לפעים "פחות" זה דווקא "יותר טוב".

לסיכום - אתה צריך לדעת מה עומק הדגימה "הטבעי" וזה לא תמיד אפשרי או חד משמעי, ולכן התשובה היא "מה שנשמע יותר טוב".
_________________
Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון