Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
פורסם: שבת 05 מאי,07 23:54
לצערי, התשובה חוזרת לאותו מקום: תקציב. אניח לפניכם כמה מספרים גסים:
מיקסר אנאלוגי שייתן קדם-מגברים טובים וסיכום איכותי יעלה לפחות 15,000 ש"ח. כל דבר מתחת לזה (אלא אם כן מדובר במציאה משומשת, שאז יש להיות מוכנים לעלויות תחזוקה שוטפות מסויימות, ולקוות להרבה מזל) ייתן תוצאה נחותה מהסיכום הפנימי של המחשב ומקדם המגברים המובנים בכרטיסי הקול מהקצה העליון.
מיקסר דיגיטלי סביר יעלה פחות או יותר אותו דבר. הסיכום שלו יהיה בד"כ טוב יותר מזה של המחשב אך נחות משל מיקסר אנאלוגי כמצוין למעלה.
הפתרון אליו נוטים רוב אנשי המקצוע ה"כבדים" איתם אני עובד, הוא מערכת המבוססת על כרטיס קול איכותי ככל האפשר, (כ - 8000 ש"ח) בשילוב מסכם אנאלוגי איכותי - כלומר מיקסר המשמש לסיכום בלבד - ואוסף קדם מגברים איכותי ככל שהתקציב מרשה. אם מדובר בהקלטה רבת ערוצים אמיתית (תופים וכו') העלות של המערכת יכולה לנוע סביב 35,000 ש"ח.
התוצאה תהיה אופטימלית, ועם המיקסר הדיגיטלי המובנה של כמה מכרטיסי הקול המתקדמים, גם נוחיות השימוש תהייה מצויינת ולא יהיה צורך לנתק או לחבר כבל אחד אפילו לאחר ההתקנה הראשונית לאחר הרכישה. משטח שליטה בעיני הוא מותרות נפלאות שכדאי להשקיע בהן אחרי שכל הרכיבים האחרים טופלו כראוי.
מובן שזו השקפתי האישית אבל מי שייבדוק היטב, ייגלה שחלק גדול מהמוסיקה בעולם מופק על מערכות כאלה, ובארץ - הדוגמאות המתבקשות הן לואי להב, ראובן שפירא, משה דעבול, אייל קצב ועוד רבים אחרים שעברו או עוברים למערכת כזו בימים אלה.
ולבסוף, למי שזה כבד עליו: מיקסר אנאלוגי איכותי ייתן פשרה מצויינת של איכות מול מחיר. רק לא להתפתות למיקסרים זולים עם אפשרויות בלתי מוגבלות. אין קסמים באודיו, ובמיוחד באנאלוג: איכות מגיעה רק ממינימום מסוים ומעלה.
_________________
שיעורים פרטיים וקורסים אישיים בסאונד, הפקה ויצירה. השתלמויות למתקדמים בסאונד וסינתזה.
Act Compatible
הצטרף: 27 מאי 02
הודעות: 363
פורסם: ראשון 06 מאי,07 11:11
הבנתי
באמת נראה לי שאני אלך על הדרך הישירה של כרטיס קול וממשקי שליטה
עכשיו אם אנחנו כבר בשרשרת
יש איזושהי המלצה לכרטיס קול שיספיק לי הרבה כניסות כמו שאני צריך ואפילו אפשרות שדרוג בעתיד ללא תקלות?
Act Compatible
הצטרף: 27 מאי 02
הודעות: 363
פורסם: ראשון 06 מאי,07 15:27
כן פשוט רציתי כבר להכנס לנושא שלי ספציפית בלי לפתוח שירשורים ולענות לצרכיי האישיים
אני צריך 32 כניסות מקס' אין כל כך בעית תקציב כי זה משהו שהולך להיות אולפן אולפן
השאלה שלי אם עדיף אפקטים שהם DSP על הכרטיס קול
או לקנות ברזל אחד אחד לפי תקציב כל פעםכאשר בלפניי חשוב לי:
חשוב לי בעיקר קומפרסור, גייט טובים לתופים
קומפרסור לבאס. קומפרסור לגיטרות(שאני מקליט להקה לייב).
קומפרסור טוב לשירה
נויס גייט טוב
ומצידי שכל השאר אני כבר אתפעל בפלאגינים אחרי.
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: ראשון 06 מאי,07 17:19
מיקסר אנלוגי 40 כניסות 8 אוקס ו 8 גרופים שזה לא הכי נוח לאולפן - נגיד מידאס ורונה יעלה לך כ 65000 שקל חדש - זה לא מיקסר שנועד לשימוש אולפני אבל יש לו פרה אמפים טובים יחסית למחיר ואפשרויות ניתוב לא רעות.
קומפרסור/די אססר 4 ערוצים של BSS - שוב לא אקזוטיקה אולפנית יעלה לך בארץ כ 6500 שקלים
מכשיר ריוורב PCM 91 יעלה כ 12000 שקלים.
צאנל טוב של אבלון עם קומפרסור יעלה בהזמנה מחול לפני מיסים עוד איזה 2000$
וזה לפני ששילמת שקל על מיקרופונים חיווט ובניה...
_________________
This one goes to 11!!!
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: ראשון 06 מאי,07 21:08
ומיקסרים אנאלוגים אולפנים גדולים עם אוטומציה יעלו בסביבות 120,000 $ ומעלה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!