תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:01
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך עושים אוטומציה בלי לצייר נקודות בקיובייס SX3
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 21:51   
#thumbsup

אני אתן מבט במאמר.... ותודה על ההגדרות....
(אנא תהיו סבלנים הם יהיו לי עוד שאלות #redface )

תודה!
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 22:13   
OK. אחלה מאמר דרך אגב - שפך אור על הכל.

אז ככה - הקלטתי את הבחור והווליום בכניסה היה נמוך.
עשיתי נורמלייז ל-0db.
אחרי זה ראיתי שהערך הממוצע בהקלטה הוא db-12 בערך.
הפיק כמובן מגיע ל-0db.

הגדרתי בטרשהולד 12-.
לא אמרתי לו להגביר את הפיצוי.
הגדרתי limiter (כלומר יחס של 1 לאינסוף)

התקפה של 12 מילישניות
שחרור של 99 מילישניות.

הייתי מצפה לראות רק את הערכים שמעל לממוצע מונחתים אבל משום מה הוא הנחית לי את כל הסמפל.
אז מה לא עשיתי בסדר? ולמה?
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 22:22   
ציטוט:
אחלה מאמר דרך אגב - שפך אור על הכל


תודה, תמיד שמח לעזור. #thumbsup

כל קומפרסור מתנהג אחרת, ולכן חשוב שתתנסה איתו ותשחק עם הפרמטרים עד שתגיע לתוצאה המבוקשת.
מעבר לכך, חשוב שתעבוד עם האוזן בראש ובראשונה - זה המפתח לקימפרוס נכון.
לגבי התופעה הספציפית שתארת, ייתכן שההסבר לה נעוץ בדרך הקימפרוס:
קימפרוס RMS מתייחס לעוצמה הממוצעת, בעוד שקימפרוס PEAK מתייחס לדינמיקה הפיזית של גל הקול.
ההבדל העקרוני מוסבר היטב בשירשורים אליהם קושרת, קרא אותם לעומק.
ושוב - תפעיל את האוזן, ולמד במקביל ע"י ניסוי וטעיה.
בעיקר בסאונד, מילים כתובות לא יכולות להחליף נסיון מעשי.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 22:31   
מסכים איתך אבל הסוגיה שעלתה לא קשורה לאוזניים אלא לעיניים דווקא.

הקימפרוס שבמאמר מראה תוצאה יפה של דחיסת הגל. כל מה שהיה מעל הערך הממוצע בגרף "ירד" למטה. כל מה שהיה מתחת לממוצע לא השתנה כלל!

אצלי לעומת זאת, גם מה שהיה מתחת לממוצע ירד. איך זה יכול להיות? הרי המהות של הקומפרסור היא לא לשנות את הערכים שמתחת לממוצע. הלא כך?
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 22:51   
במאמר הקצנתי את הדברים כדי להמחיש את הנקודה ויזואלית. הקימפרוס שם הוא קימפרוס PEAK, שמתייחס לגל הקול.
ייתכן שאתה קימפרסת באמצעות RMS, ששם אין קורלציה ישירה בין גובהו הפיזי של הגל לבין האנרגיה אותה הוא מכיל.
טעות נפוצה אצל מתחילים היא להשתעבד למראה עיניים, ולכן אני שוב מדגיש באורות זוהרים:
עבוד עם האוזן. #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 22:55   
OK.... עובד עם האוזן.... ממשיך לעבוד... ועוד שאלה..
התופעה של האות "פ" בהקלטה.
היא נותנת לי בום מטורף ב-db.
האם הקומפרסור מתאים לפתרון של תופעה כמו אותיות "פ" דגושות?

תראה רגע אם הבנתי נכון את התהליך:

אני צריך לעבוד במוד של peak ואז להוריד בטרשהולד עד לערך הממוצע של הגל.
בגלל שמדובר באות עיצורית "פ" והיא מאוד קצרה אז אני צריך גם התקפה וגם שחרור קצרים מאוד.
בגלל העובדה שאני עובד במוד של peak אז בעיקרון שום דבר לא יקרה לשאר הסמפל שלי אלא רק לאות העיצורית הזו. נכון?
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 23:03   
התופעה שאתה מתאר עכשיו נקראת "פופים", והיא תוצאה של הקלטה לא נכונה מצדך.
ראשית כל הקלט עם פופר, שהוא רשת הממוקמת לפני המיקרופון, ומגנה על המיקרופון מפני אותיות פוצצות (בומ"פ).
הטיפול הבא הוא חיתוך של תדרים נמוכים באמצעות אקווילייזר או highpass פילטר.
רק לאחר מכן מגיע שלב העבודה עם הקומפרסור.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 23:08   
שאלה אחרונה וחביבה (שאלתי מקודם ועל זאתי דווקא לא ענית):

אני עובד במוד של peak. זה אומר שכל מה שמתחת לטרשהולד לא יושפע. נכון?

אם התשובה היא כן, ואצלי הסמפל דווקא כן הושפע אז הסיבה לזה היא שהפלאג-אין לא טוב?
על איזה פלאג-אין אתה ממליץ (אין לי כרגע את המזומנים לרכוש חומרה אז רק תוכנה היא האופציה היחידה שלי - כרגע).
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 23:16   
קומפרסור הוא כלי מוסיקלי. אם הוא היה מנחית בצורה אלימה את הערכים ע"פ סלקציה שרירותית של ערך גבוה מול ערך נמוך, זה היה נשמע זוועה.
לכל קומפרסור יש אלגוריתם אחר, ולכן התוצאה של קומפרסורים שונים אינה זהה - הן ויזואלית והן שמיעתית.
אם משהו "טוב" או "רע", רק באוזן שלך תקבע, לא שום דבר אחר.
קומפרסורים איכותיים ניתן למצוא בחבילות של Waves, או TC Electronics, למשל.
באופן אישי אני ממעט להשתמש בתוספי תוכנה לניהול דינמי, ומשתמש בקימפרוס חומרה לדברים החשובים באמת.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',07 23:18   
זה היה אחד הסשנים היותר מועילים, מהנים ומשכילים שהיו לי כאן בפורום.
תודה #clap
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון