תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת שירה - דינמי או קונדנסור?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: רביעי 31 מאי,06 18:18   
תודה רבה. את זה דווקא למדתי מההודעות הרבות בנושא. האמת, אם היו אומרים לי שקונדנסור הרבה הרבה יותר טוב מדינמי הייתי משקיע עוד כסף ורוכש PHANTOM.
אבל זה לא ממש משנה.
דרך אגב, בקשר לדינמי, מה עדיף: SM-58 או SM-57? מה ההבדלים ביניהם?
באתר של SHURE רשום ששניהם מיועדים להקלטות ווקליות וכלים (מכיוון שאני לא מתמצא בפרמטרים אז הנתונים שם לא אומרים לי כלום).
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 13:14   
שוב שלום
נסגרתי על כך שאני רוצה דינמי (SM57 או SM58) ואני בדרך לקנות.
כשעשיתי בירור מחירים יצרתי קשר עם www.artstudio.com. אני מכיר את המנהל מהעבר ואחרי שתיארתי לו שאני רוצה להקליט שירה באולפן צנוע בבית (תיארתי לו את שרשרת ההקלטה) הוא אמר לי שהמיקרופון ב-100 ש"ח מאופיס דיפו שיש לי כרגע יישמע בדיוק כמו ה-SM58. ואני צריך קונדנסור.
הוא המליץ על Soundking EC015W. וקופסת PHANTOM (כמובן).

מבחינת המחיר זה יהיה +/- אותו דבר.

לכל בעלי הניסיון כאן, מה דעתכם?
אנא הגיבו במהרה כי ביום ראשון אני מתכנן לקנות את המיקרופון הנבחר.
תודה רבה!
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 13:36   
erancen :


אני מכיר את המנהל מהעבר ואחרי שתיארתי לו שאני רוצה להקליט שירה באולפן צנוע בבית (תיארתי לו את שרשרת ההקלטה) הוא אמר לי שהמיקרופון ב-100 ש"ח מאופיס דיפו שיש לי כרגע יישמע בדיוק כמו ה-SM58.


וואלה? על מה הוא ממליץ כתחליף ל- NEVE 1073 ?

Peace,

Zooot
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 13:43   
אם תשים לב למיקום בפורום.... אז אני יותר מדי חדש בכדי להבין האם שאלת ברצינות או שזו הייתה ציניות....אז תסלח לי על התמימות :razz: .

אבל אני אודה לך מאוד אם תוכל לענות לי ישירות לשאלה.

TNX!
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 13:56   
erancen :
שוב שלום
נסגרתי על כך שאני רוצה דינמי (SM57 או SM58) ואני בדרך לקנות.
כשעשיתי בירור מחירים יצרתי קשר עם www.artstudio.com. אני מכיר את המנהל מהעבר ואחרי שתיארתי לו שאני רוצה להקליט שירה באולפן צנוע בבית (תיארתי לו את שרשרת ההקלטה) הוא אמר לי שהמיקרופון ב-100 ש"ח מאופיס דיפו שיש לי כרגע יישמע בדיוק כמו ה-SM58. ואני צריך קונדנסור.
הוא המליץ על Soundking EC015W. וקופסת PHANTOM (כמובן).

מבחינת המחיר זה יהיה +/- אותו דבר.

לכל בעלי הניסיון כאן, מה דעתכם?
אנא הגיבו במהרה כי ביום ראשון אני מתכנן לקנות את המיקרופון הנבחר.
תודה רבה!


לגבי ההבדל בין 57 ל-58: שוב, מדובר בהבדל שיש לשמוע באוזן. 57 יותר מיועד ל"כלים" ו-58 יותר לשירה, אם כי יש אינספור מקרים שבהם המציאות הייתה הפוכה (טייקים של 57 על שירה, או של 58 על כלים). למיטב זכרוני המבנה הפנימי שלהם זהה, ההבדל הוא במרחק מהממברנה החיצונית לאלמנט הדינמי של המיקרופון.
שניהם יהוו נקודה פתיחה מצוינת. תרגיש חופשי מאשמה ללכת עם המיקרופון הזול יותר.

בנוגע להצעה של Art - כבר פירטנו כאן את החסרונות של קונדנסרים בחדרים ללא טיפול\בידוד אקוסטיים. על פניו נראה שאתה במלכוד:
1.) אם אתה מזמין קונדנסר, "הפסדת", כי הסביבה האקוסטית שלך לא אידיאלית בלשון המעטה.
2.) אם אתה מזמין דינמי, "הפסדת", כי הוא ישמע "בדיוק כמו" הדינמי שברשותך.
כלומר נראה שהפתרון היחיד הוא לא להזמין כלום #wink.
למעשה יש 2 פתרונות נוספים:
1.)אם ה-57 (או 58) היה נשמע בדיוק אותו הדבר מדוע כל האולפנים הגדולים מחזיקים סטוקים של SM57 ב-700 ש"ח לחתיכה במקום סטוקים של מיקרופונים מאופיס דיפו ב-100 ש"ח לחתיכה? מה, כל המוזיקאים האלה פראיירים? למה ה-RED HOT CHILLI PEPPERS הקליטו אלבום שלם כמעט על טהרת ה- SM57? למה במופע של TOM PETTY שראיתי 80% מהמיקרופונים על הבמה היו SM58 ו-SM57? כולם פראיירים חסרי תובנה מוזיקלית? ואולי (ישנה אפשרות קטנה) שהמנהל של Art לא בדיוק צודק?
2.) חסוך עוד כסף, השקע בטיפול אקוסטי ו*אז* הזמן קונדנסר.
פתרון #2 יקר ודוחה את ההקלטות בזמן רב מאד, ולכן אינו ריאלי. זה משאיר לך 2 אופציות:
(1.) לסמוך עלינו במקום על המנהל ולהזמין 57\58.
(2.) לא להזמין כלום.
את הבחירה הסופית אני משאיר בידיך, ואני מאמין שהעמדה שלי מובנת מתוך הכתוב #wink.
בכל אופן בהצלחה! #thumbsup
  erancen  
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 65
מיקום: אריאל
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 14:23   
תודה רבה. הפנמתי. נראה לי שאני אלך על 57/58.
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 16:24   
בהנחה שהמנהל של ארט הוא לא אדיוט גמור, אני אנסה לחשוב מה היתה כוונת המשורר. יכול להיות שהוא התכוון שמאחר ואתה משתמש בסינטי בתור פרה-אמפ, יש סכוי שלא תשמע הבדל ממש משמעותי באיכות, וזה הגיוני. זה ברור שכדי להנות מהSM57 במלוא איכותו אתה צריך פרה אמפ יותר טוב ממה שיש לך עכשיו (ולמען האמת, גם יותר טוב ממיקסר ב500 שקל, אבל נעזוב את זה כרגע). זה לא אומר שאין הבדל בין מיקרופון של 100 שקל לSM57.
את הפרה-אמפ תוכל לשדרג מתי שתרצה (ואז גם הSM57 ישמע יותר טוב, וגם תוכל לקנות קונדנסר שתרגיש שאתה זקוק לאחד כזה), אבל לקנות עכשיו קונדנסר, ופרה-אמפ, כשהסביבה שלך לא מספקת, ואין לך עדיין נסיון בהקלטות עם מיקרופון דינמי, זה מתכון לתוצאות מאכזבות.

אגב, רק לחזק את ההמלצה של אסף (ללכת על הזול מבין ה58/57), כדי להפוך SM58 לSM57 אתה פשוט מוריד לו את הראש המתברג, וכדי להפוך SM57 לSM58 אתה פשוט מוסיף לו כיסוי ספוג (אתה בטח יודע למה אני מתכוון, הספוגים הצבעוניים האלו שמתלבשים על מיקרופונים ומונעים עיצורים פוצצים).
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 17:21   
וכמובן: השקעה ב-57 היא השקעה לחיים. הוא ישאר איתך עוד שנים רבות מהיום. הוא עמיד, זול, אמין, נשמע טוב ותמיד ימצא שימוש. זאת בניגוד לקונדנסר זול ב-600 ש"ח שלאחר שנה\כמה שנים יתחיל להשמע זול ותחפש להחליף אותו.

OrenS :

אגב, רק לחזק את ההמלצה של אסף (ללכת על הזול מבין ה58/57), כדי להפוך SM58 לSM57 אתה פשוט מוריד לו את הראש המתברג, וכדי להפוך SM57 לSM58 אתה פשוט מוסיף לו כיסוי ספוג (אתה בטח יודע למה אני מתכוון, הספוגים הצבעוניים האלו שמתלבשים על מיקרופונים ומונעים עיצורים פוצצים).


אני לא מומחה למיקרופונים של SHURE, אבל למיטב ידיעתי ל-57 יש גריל *מתחת* לכיסוי שלו בעוד של-58 יש גריל כדורי חיצוני. הגריל הפנימי של ה-57 לא רק גורם לו להשמע שונה מ-58 בלי גריל (על אף שהם נראים אותו הדבר), הוא גם מגן עליו. 58 בלי גריל הוא בעצם 57 בלי גריל - מה שמותיר אותו חשוף לנזק. מעולם לא בדקתי את העניין הזה וגם לא פירקתי 57 כדי לראות מה קורה בפנים, אז קח את המידע הזה בעירבון מוגבל. אם יש פה מומחים הם מוזמנים להעמיד אותי על טעותי.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 17:29   
ועוד בעניין: הרצה של חיפוש בסיסי ב-google נתנה רשימה של קישורים של משתמשים ידועים בדינמיים של SHURE. למשל קרא את הכתבה הזו. הנה כמה פסקאות מעניינות:

ציטוט:
Robbie Adams recorded Larry Mullen's kit with only three or four mics, hardly bothering with details like stereo spread and control: "The most basic setup is a mike for the bass drum, one for the snare and one overhead. The kick mic may be a Neumann U47, placed maybe a foot and a half away. I use a Shure SM57 on the snare, and an SM58 for overheads.


או

ציטוט:
Bono's vocals were largely recorded with an SM58 and compressed with a Summit compressor.


אני משאיר לך את השיטוט במרחבי האינטרנט.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: חמישי 01 יונ',06 17:31   
ציטוט:
שהדינאמי ממוקד, כלומר הוא יקלוט רדיוס מצומצם של צליל, ואילו הקונדנסר קולט שטח רחב בהרבה


אני לא מסכים עם זה, שני הסוגים באים בצורות קליטה מגוונות, מה שנכון הוא שבדרך כלל לקונדנסר תהיה הענות לתחום תדרים גדול בהרבה מדינאמי, ויותר רגישות (עקב המגבר הפנימי)
ויותר הענות למשבי רוח פופים ומיני מזיקים עקב צורת העבודה שלו.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 2 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון