תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:59
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טכניקה לפסנתר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  אורח  
טכניקה לפסנתר
הודעה פורסם: שישי 28 פבר',03 16:06   
רצתית לבדוק אם האצבוע הזה נכון לפסנתר ( ואם מישהו יוכל להמליץ לי על עוד דברים לט איט בי )
סולם מי במול יד שמאל: מספר אצבעות משמאל לימין 321432132143212

וביד ימין
משמאל לימין :
212341231234123

זה היה נוח כל השנים אבל משהו אומר שזה לא נכון מה האיצבוע הנכון לסולם הזה ?

האצבעות ביד ימין
אגודל היא 1
2 אצביע
וכו'
ביד שמאל הזרת היא 1
ועולה .
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שישי 28 פבר',03 16:48   
האצבוע נכון
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 28 פבר',03 18:32   
בכל פעם שאני חושב שמשעמם לי, אני נכנס לפורום...
ומגלה שייש אנשים יותר משועממים.

עכשיו שים לב:
יש לנו בייד שתי אצבעות עצלות (זרת ואצבע רביעית)
יש לנו ביד אצבע אחת קצרה (בוהן)
ויש לנו שתי אצבעות שחבל על הזמן (אצבע מס 2 ו-3).

עכשיו, יש לנו יד אחת חזקה ויד אחת חלשה
יש לנו גם כל מני בעיות קוארדינצייה

ו !!!, יש בפסנתר קלידים לבנים (ארוכים) ושחורים (קצרים).

נקרא לזה, "סיכום המגבלות".

עכשיו, כדי להתמודד עם המגבלות, אנחנו נותנים ייתרון למה שקל ושומרים לסוף את מה שקשה.
זה ככה... איך לומר, תכונה אנושית במקצת.

הלכה למעשה, ניתן לומר, שתמצית הטכניקה (התאורתית) על הפסנתר היא לחפש כל הזמן את האצבע שיותר קל להגיע איתה לקליד היותר רחוק.

זה ניסוח שלי לבעיה.
הסולם ששאלת עליו הוא תופעה שמקפלת את כל הסיפור: ולכן, כדאי להתחיל באצבע שניה.

וחוץ מזה, אני מציע שתקדיש את חייך מעתה ועד עולם לאימון יום יומי על המקלדת אשר תהפוך את השאלה שלך לנחלת העבר.
בגדול, אין פוזיצייה נכונה ולא נכונה.
יש פוזיציה קלה וכזו שצריך להתאמן עליה.

SHOOT
  אורח  
הודעה פורסם: שישי 28 פבר',03 20:48   
זאת אומרת שאני משעומם ?
אני לא ממש
אבל בכל אופן אם כבר נכנסת לזה שים לב שאני לא .
אני מתאמן על "סקיילס " מגיל צעיר "
אבל תמיד אני בודק לפי מה שנוח לי והפעם בגלל שקיבלתי כמה תרגילים חדשים אני גם בודק את עצמי לראות שכל הבסיס נכון התרגיל הוא לנגן את הסולם ב 2 אוקטבות בשני ידיים בכל הסולמות ( להדגיש במעין שווינג או שאפל את הצליל השלישי בכל פעם כך שצליל אחד נחות קצבית מחברו ... טוב)
זה כידי שאוכל לנגן באך ברמה טכנית טובה. אני ניגש לסולמות עם דגש מיוחד שימנע ממני להיות אדיש למשל : שמתי לב שהאצבעות העצלות כפי שכינית אותן מתרוממות לי שאני יורד או עולה פשוט נמצאות רחוק מהקלידים ותוך כידי תנועה כאילו מתנתקות ומתרוממות מה שמקשה עליי או כשאני מאצבע ( מחליף מראשונה לשלישית אז היא מגיעה כאילו לא מוכנה לכן לקחתי על עצמי משימה לשפר עד המושלם את תפקידי היידים בסולמות.
התחלתי לעבוד ואציין שיש שיפור
שנים... אני מנגן אתה חושב שאני לא מכיר את המגבלות הללו ?<
טוב, תודה בכל מקרה אני הולך לירות .
( ורק אם יורם ( או כל מקורב אחר ) יירצה: מדוע אני לא שומע על פרוייקטים אלקטרוניים קלסיים ?.
מה אין מלחינים באקדמיות , מה הם עוים יש ביג שוט שם ? מי זה ? ואיך מעבירים לאנשים שיעורים במחשב האם זה נקלט במוסדות האילו אני יודע שיש מעבדה מפותחת באקדמיה למוזיקה אבל לא ריאתי סביב נושא זה התלהבות ראית משהו אתה?)
למה שמקום כמו האקדמיות למיניהן לא עושים משהו אחר וחדש. הרי בכל העולם עושים ..?
#smile
YO
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 28 פבר',03 22:56   
HAGILAD2002 :
אני מתאמן על "סקיילס " מגיל צעיר "
אבל תמיד אני בודק לפי מה שנוח לי והפעם בגלל שקיבלתי כמה תרגילים חדשים אני גם בודק את עצמי לראות שכל הבסיס נכון התרגיל הוא לנגן את הסולם ב 2 אוקטבות בשני ידיים בכל הסולמות ( להדגיש במעין שווינג או שאפל את הצליל השלישי בכל פעם כך שצליל אחד נחות קצבית מחברו ... טוב) YO


וזה נכון וחשוב מאד

HAGILAD2002 :
( ורק אם יורם ( או כל מקורב אחר ) יירצה: מדוע אני לא שומע על פרוייקטים אלקטרוניים קלסיים ?.
מה אין מלחינים באקדמיות , מה הם עוים יש ביג שוט שם ? מי זה ? ואיך מעבירים לאנשים שיעורים במחשב האם זה נקלט במוסדות האילו אני יודע שיש מעבדה מפותחת באקדמיה למוזיקה אבל לא ריאתי סביב נושא זה התלהבות ראית משהו אתה?)
למה שמקום כמו האקדמיות למיניהן לא עושים משהו אחר וחדש. הרי בכל העולם עושים ..?
#smile
YO


כאן אתה נכנס לנושא חדש ולא קשור.
השרשרת הזאת אמנם שייכת לך, אבל למען הסדר הציבורי, נסכם שאם באמת מעניינת אותך השאלה הזו, מוטב שתפתח עבורה נושא חדש.

רק בהבזק: מלחינים מוסיקה אלקטרונית רק שמה שקוראים כאן מוסיקה אלקטרונית ומה שבעולם האקדמאי נקרא מוסיקה אלקטרונית אלה שני דברים די שונים.
גם מחשבים וישומי מחשב מלמדים, אם כי, אם שמת לב לגישתי, האקדמייה הוא מקום אשר מכשיר מוזיקאים ולא טכנאי הקלטה ובתפיסה ההתמחותית שלו (כלומר - צמצום והתמחות) מעדיף להנחות את תלמידיו בדרך של "תהיה מעולה בשני הדברים שאתה עושה ולא ממוצע ב-500".
והמעבדה של האקדמיה (שבכלל נמצאת באוניברסיטה, היא מעבדה לחקר הצליל (ובתוך כל הצליל האלקטרוני) ולא מעבדת הלחנה ואין לה כל כך קשר עם הנושא של "מוסיקה אלקטרונית" במובן זה ששאלת.
mro
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 22
איצבוע כמעט נכון.
הודעה פורסם: שלישי 01 אפר',03 23:43   
למה אתה מתחיל באצבע שניה ביד ימחן או גומר באצבע שניה ביד שמאל.
יש רק שתי אוקטבות בפסנתר?
  אורח  
אני רואה שיש לנו עיניין משותף?
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 02:04   
כן אבל אתה לא רשמת איך...
אז מה ? איך ?
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 07:30   
אצבוע שאני מכיר:

יד ימין משמאל לימין (סולם עולה) מי במול MAJ:

321234123 ותמשיך הלאה כמה אוקטבות שתרצה.

חוק הברזל הוא שקלידים שחורים קוטעים רציפות מה שמגביל את הבוהן...
לכן מקליד שחור (בפסנתר) לא תתחיל מאצבע ראשונה כמובן
אני מריץ כעת את רוב הסולמות בידיים בשביל למצוא מכנה משותף (הם אצלי בראש...) ומשאני שם לב הוא ברובם (לא בדקתי בשניות אלה את כולם) הקליד הלבן הבא בהמשך הסולם יזכה לאצבע 1.

מה שכן גם המעבר (חפיפה) בין האצבע ה1 ל3 הוא הנוח ביותר...

וכאן אני מנחש שיורם יוכל רק לפרט יותר אבל התחלת הנגינה על כלי המקלדת החלה ב4 אצבעות בלבד שכן ה1 (בוהן) אינה טבעית ולא ממש סימטרית. בתקופתו של באך לדוגמא לא היה בה שימוש (או לפחות עד תקופתו אני מצטער שאני לא זוכר זאת היטב).
לעומת זאת בתקופה הרומנטית אין אלטרנטיבות ממש #smile.
היא הביאה יתרונות אבל גם דרשה פתרונות איצבוע כמובן...
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
בתקופתו של באך?
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 12:54   
לא נראה לי. לא שמעתי על זה שלא השתמשו באגודל, אבל מה שבטוח, למדתי צ'מבלו ומוזיקה הרבה יותר עתיקה מבאך מספר שנים אצל כמה מורים ובחיים לא שמעתי על זה.
לגבי האצבוע - אני לא בטוח שהבנתי: אתה מתחיל מי במול מאצבע שלישית ואח"כ פה אצבע שניה ואח"כ סול אצבע שלישית? לא הגיוני לי - מה לא הבנתי?
לגבי חוק הברזל: טוב שברזל הוא חומר גמיש. אני יכול לדמיין את עצמי בסיטואציות מסוימות מתחיל סי במול מז'ור מאצבע ראשונה למשל
_________________
האתר המרהיב והמלהיב שלי: http://www.virtualadi.com
  אורח  
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 13:49   
ברטוק האם יצירה שלו מאוד נחשקת באקדמיה ? מהי ?

תודה !


לכל מי שרוצה היום אנ י מופיע בהיכל התרבות_22:00) של ראשון לציון עם נגנים צעירים מתלמה ילין אשמח לפגוש מישהו יש גם הופעה של אורי ברכה ( גיטריסט ישראלי שעושה ג'ז אתני )
מייד אחרי ההופעה שלו אני עולה בקפיטריה בכתובת היכל התרבות החדש של ראשון לציון רחוב ז'בוטינסקי ראשון לציון .
להתרYO
בהבייייי
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון