תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחפש סינטי\תוכנה שיאפשר לי להגדיר את מרווח האוקטבה.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth
  dkdar  
הצטרף: 16 פבר' 02
הודעות: 25
מחפש סינטי\תוכנה שיאפשר לי להגדיר את מרווח האוקטבה.
הודעה פורסם: ראשון 15 דצמ',02 23:22   
שלום לכולם .
אני מחפש סינטי\תוכנה שיאפשר לי להגדיר את מרווח האוקטבה,
ז"א שיהיה יותר או פחות מ - 6 טונים, בעוד היחס בין הצלילים יהיה קבוע.

הבנתי שפעם היה סינטי עם גלגל pitch bend
נוסף שעשה זאת..

אם נתקלתם בגוף\חומר כזה אשמח לקבל פרטים נוספים.

תודה.
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: ראשון 15 דצמ',02 23:28   
אני אישית לא מכיר אחד כזה , אבל אם אתה מדבר על רבעי טונים , אני כמעט בטוח שדנו בנושא הזה בעבר , נסה לחפש תחת "רבעי טונים" אולי משם תבוא הישועה.
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
  dkdar  
הצטרף: 16 פבר' 02
הודעות: 25
הודעה פורסם: ראשון 15 דצמ',02 23:31   
ל א רבעי טונים !!!!

שרבעי טונים יהיה אפשרות אחת כמו חמישיות טונים, 4 טונים,
9\25 טון וכו וכו..


תודה.
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 00:16   
רעיון נחמד. לא שמעתי על כזה דבר, אבל יש לי הערה קטנה בקשר לניסוח -
"להגדיר את מרווח האוקטבה" - ברגע ש"הגדרת" מחדש זו כבר לא אוקטבה,
זה מרווח חדש בין שני קלידים (שבעבר היה אוקטבה).

ברמת עיקרון זה חישוב פשוט( מגדיר מחדש את אחד הצלילים הקיצוניים, הגובה או הנמוך, ואז מחלק את ההפרש ביניהם (עם זה ההפרש בין התדירות או כל אמצעי מדידה שתבחר) ב 12, ואז פורס את הצלילים על המקלדת), אבל מעניין עם יש תוכנה שעושה את זה.
אתה יכול לנסות להכין פריסטים שונים עם סמפלר, ולפרוס אותם על מקלדת.
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 02:31   
לא הבנתי מה אתה רוצה מהסינטי...
גש לספרי התאוריה וחפש לך מודוס איזוטרי שיתאים לדרישותיך #biggrin
כעקרון רוב הסמפלרים(אקאי בוודאות) וסינטים מאפשרים מה שנקרא USER SCALE.פונקציה זו מאפשרת לך לקבוע PITCH OFFSET לכל קליד וכך אתה תנגן סולם מזורי לצורך העניין,והסמפלר ישמיע את הסולם שקבעת לו.מה שמחזיר אותנו לתאוריה שכן צריך קודם לתכנת את הסמפלר.
ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 03:37   
אני מציע לך להצטייד במדבקות עגולות קטנות.
לספור מרווחים על המקלדת, ולהדביק (בצבעים שונים- א-לה בתיה עוזיאל)
פריסה של טרצות קוינטות וכו'

ואחר כך תבנה ותלמד לנגן את כל המודוסים האפשריים בכל פריסה כזו.
זאת בהחלט יכולה להיות פריצת דרך מוסיקאלית חדשה.

האמת?

מאד מקובל ולעניין בעיניי לקבוע את המרחק בין דו לדו (או בין כל תו לזה שאוקטבה מעליו) כמכפלת תדרים ב 2.
למרות שלך תדע, אם חלוקה של מיתר לשניים היא לא הבחירה האינטואיטיבית שכל אדם היה עושה (לפחות בזמנו של פיתגורס)

למה ואיך הלכו וחילקו את יחס התדרים הנ"ל ל 12 חלקים וקראו להם חצאי טונים, נשגב מבינתי.
והייתי שמח אם מישהו כגון יורם ידידי היה נותן כאן הסבר משכנע.
:razz:
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 11:49   
התכוונת להגדרת הרווח התדרי בין תו לתו?
לא נתקלתי בכזו תוכנה, אבל זה באמת יכול להיות מעניין.
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 12:03   
אני לא חושב שחילקו את האוקטבה ל-12 חלקים. אם אני זוכר נכון, כל תו וכל מרווח הוא חלוקה של המיתר בכמות מסויימת.
אבל אני בטוח שיורם (שיודע הרבה יותר ממני בנושא) יפתח את עינינו #thumbsup

בנוגע לשאלה שבראש העמוד - אפשר, בסינטים של קורג למשל (כמו הטריטון), להגדיר סולמות "אקזוטיים" או אפילו להגדיר סולם מיוחד משלך, מעוות כלל שיהיה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 13:27   
בזמנו, כשאך יצא ה-DX7 לעולם, והמידי היה בחיתוליו, בניתי מכשיר קטן כזה, מבוסס מעבד Z80, שישב על המקלדת ושימש למטרת ריווח שונה של התווים, ונכון, האגף המזרחי עשה בזה את רוב השימוש אז.
כיום אפשר לעשות זאת בכמה דרכים, ואם אלו שהוזכרו מעלה אינם מספיקות/מתאימות, הייתי מציע דרך נוספת, אבל אני מכיר אותה דרך תוכנת הלוג'יק בלבד, ואולי אפשר לעשות אותה גם בתוכנות אחרות.
החיסרון, מתאים בעיקר לסולו (מונופוני, ומן הסתם אין הגיון אחר, לא?), אלא אם עושים קומבינה המשלבת גם מודול המסוגל לעבוד במצב MONO (שזה לא מצב מונופוני, אבל פיצול לכמה אפיקים נפרדים).

בלוגי'ק:
נכנסים ל-enviroment ובונים ממיר (Transform) אשר בכל תו העובר דרכו הוא מפעיל את גלגל הפיץ' בכמות מסוימת (אותה תבחר בהתאם למרווחים וכיול גלגל הפיץ' והמודול שלך), מניחים אותו על כניבת הסיקוונסר (לזמן נגינה) באותו חלון או בחיבור טורי לכל כלי אחר.
זהו. אם לא מובן או שאין לך אפשרות כזו בתוכנה, מדובר בסך הכל בהסטת פיץ' תלוית-תו מידי, כך שלכל תו בנפרד אתה יכול להצמיד שינוי גובה צליל.
יש לזה עוד גיוונים, אבל זה הבסיס בחשיבה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  dkdar  
הצטרף: 16 פבר' 02
הודעות: 25
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 14:08   
תודה רבה לך ! !

לגבי המכשיר שבנית בזמנו:

א - האם הוא עוד קיים?

ב - האם אני יכול לבנות גם מכשיר כזה ?

ג - האם זה נכון שהיה פעם סינטי כלשהו שהיה לו גלגל pitchbend
שעשה פעןלה זו ?

תודה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון