תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:26
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
התלבטות בין מקרפון דינמי לקונדנסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
התלבטות בין מקרפון דינמי לקונדנסר
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 09:14   
רציתי לשאול אני מקליט אומנים בחדר שיש בו את מחשב העריכה, מול מקרפון shure sm58 (כמובן שבזמן ההקלטה המוניטורים מכובים) ותמיד יש לי בעיה בזמן השירה של בעיה בווליום השירה, שזה אומר שפתאם שומעים חלש פתאם חזק מידי ואני לא מצליח להשתלט על זה עם הקומפרסור..אני חושב שזה בגלל שהאמן זז בזמן השירה, וזה טבעי לפעמים שצריך לעלות לטונים גבוהים.
התלבטותי היא אם כדאי לעבור למקרפון קונדנסר ולהוציא את הshure sm58 הדינאמי מההקלטות (כמובן רק של אומנים על פלייבקים בד"כ, שוב אציין שמדובר בחדר אחד ששם ההקלטה ושם המחשב) בשביל לפתור את הבעיה הזאת.
תודה לעונים, המידע חשוב לי #thumbsup
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 12:07   
אם רצפת הרעש רחוקה מהעוצמה של השירה, אין בעיה עם קונדנסר, שוב - במידה ולא יקלוט יותר מדי מהחדר.
זה נכון שהבעיות של הדינמי כנראה נבעו מהתזוזה של הזמר (יכול לקרות גם עם קונדנסר באופן קצת שונה) - פחות קומפרסיה ואולי יותר ריידינג על הפיידר.
בהצלחה.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 13:24   
ציטוט:
(יכול לקרות גם עם קונדנסר באופן קצת שונה)
-
למה הרי קודנסר הוא קולט גם ממרחק רב יותר?

ציטוט:
פחות קומפרסיה ואולי יותר ריידינג על הפיידר.

מז"א ריידינג על הפיידר?
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 13:31   
א. נכון, אבל עדיין זמרים לא מנוסים יכולים להתרחק מדי, או להפנות את הראש מעט הצידה, או...

ב. Riding - שינוי ווליום תוך כדי תנועה (במיקס, לא בהקלטה - למרות שגם בהקלטה עושים את זה).
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 13:38   
להזיז את הפייד במיקס? וואוו איזה סרט זה..
ככה גם באולפנים גדולים?

- בקיצור מה אתה אומר לקנות קונדנסר?
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 13:42   
ריידינג על פיידר זה חלק בלתי נפרד ממיקס, על פי רוב, וגם דרך נהדרת להמנע משימוש מוגזם בקומפרסור / דיאסר.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 13:53   
הבעיה ברידינג הזה שאתה עורך ולוקח לך איזה שניה או שתיים להוריד את הפיידר אחרי ששמעת את הפשלה זה סוג של משחק משוגע..אני לא חושב שאפשר להשתלט על זה
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: חמישי 13 יונ',13 15:15   
אם זו הקלטה חיה - בעדינות, ורק אחרי שמכירים את השיר.
נניח שאתה יודע שבפזמון הסולן יותר 'צועק', אז מראש תדע להוריד מעט בכניסה.
בכל מקרה, אם מדובר על משהו נורא תזזיתי, בוודאי שלא.
כמו כל דבר בסאונד, מה שנשמע טוב - ישמע טוב.
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שני 17 יונ',13 23:50   
ציטוט:
שזה אומר שפתאם שומעים חלש פתאם חזק מידי ואני לא מצליח להשתלט על זה עם הקומפרסור..אני חושב שזה בגלל שהאמן זז בזמן השירה,

גם אני מקליט בחדר אחד.
הקלטתי ואני מקליט, גם זמרים לא מקצועיים, עם מיקרופונים דינמיים ועם קונדנסרים. אני מכיר המון סיבות לבחור קונדנסרים, אבל את הסיבה הזאת עוד לא שמעתי. רבאק, אנחנו מגבירים זמרים בהופעות עם מיקרופונים דינמיים, ולעתים ללא קומפרסור.
אם זמר מתרחק מעט מהמיקרופון כשהוא "עולה לטונים הגבוהים" ובד"כ מגביר את העוצמה - יש לו טכניקת מיקרופון מצויינת ולא משנה אם זה הודות לכישרון, לימוד או ניסיון.
עצם הגישה של "להשתלט עם הקומפרסור" בעייתית בעיני.
אם הציוד שלך תקין, אתה יכול להקליט שירה ללא קומפרסור כלל, באמצעות מיק' דינמי, ועם עבודה נכונה שלך עם הזמר תגיע להקלטת שירה מצויינת, ואם תוסיף קומפרסיה בשלב המיקס, זה כדי "לעצב", לא כדי "להשתלט".

ציטוט:
הבעיה ברידינג הזה שאתה עורך ולוקח לך איזה שניה או שתיים להוריד את הפיידר אחרי ששמעת את הפשלה זה סוג של משחק משוגע..אני לא חושב שאפשר להשתלט על זה

"הריידינג הזה"?
תחשוב שעד לא מזמן היו מנגנים את סרט ההקלטה בלופ, לומדים את תנועת הפיידרים הדרושה על קטעים של כמה שניות כל פעם (לפעמים טכנאי ושני עוזרים מפעילים 10 פיידרים בו זמנית), ואז מקליטים את התוצאה ל-1/4", ובסוף חותכים ומדביקים את כל הקטעים האלה למיקס שלם. אתה צריך בסה"כ לחזור שניה אחורה ולהקליט פקודת אוטומציה בתוכנה. תעשה לי טובה.

ציטוט:
בקיצור מה אתה אומר לקנות קונדנסר?

לא.
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
הודעה פורסם: שלישי 18 יונ',13 04:32   
למה להתנפל עליו? אקט מוזיקלי הוא פורום תמיכה שנועד גם לחדשים וצעירים שלא בהכרח יודעים כבר מראש את הכל ולא חייבים להיות בעלי ידע ונסיון בטכנולוגיות העבר.

רוב המוזיקה בעולם כבר לא ממוקססת על ידי מספר אנשים שמתזמנים את תנועת הזחלנים בו זמנית, אז לשמחתנו זה כבר לא רלוונטי. מתקדמים הלאה. אחרי הכל גם ווייבס ראתה לנכון להוציא פלאגין שעובד על אותו רעיון (שזה בעצם "דאקינג" והיפוכו)
_________________
Arcade Fire_Rufus Wainwright_Jeff Buckley_Amon Tobin_Fiona Apple_Neil Young_DFA_Muse_Bowie_Jobim_Herbert_Amdursky_NiN

www.RuNDoMuSiC.CoM
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון