Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
פורסם: שישי 24 נוב',06 20:01
היי.
השאלה הנשאלת שלי היא: עקב שמיעה רצופה של המון זמן (כמה שנים טובות) בפורמט MP3, האוזן רגילה לשמיעת אותו פורמט, האם יש בעיה בכך, האם ההרגל לא טוב/נכון?
מה היה קורה אם הייתי שומע אך ורק פורמט WAVE?
הייתי מתייחס בשמיעת המוזיקה בצורה שונה?
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 24 נוב',06 23:29
אתה פשוט לא יודע מה אתה מפסיד.
זו הבעיה של הדור שגדל על דחיסה ופשרה באיכות האודיו.
תתחיל, וכמה שיותר (מהר) להתרגל לאיכויות גבוהות יותר. של המקור, ולא של אמצעי התובלה הזמניים שלו.
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
פורסם: שבת 25 נוב',06 08:43
אגב, אם אני ממיר את הקבצים (MP3) לפורמט באיכות גבוהה כלומר WAVE, יש בזה בעיה?
S.Supporter
הצטרף: 30 אפר' 03
הודעות: 950
מיקום: בדימוס
פורסם: שבת 25 נוב',06 08:52
כן
בהמרה לMP3 החסכון בנפח נעשה על חשבון האיכות. כלומר חלק מהמידע מקוצץ ואובד. לנצח.
המרה חזרה משנה את הפורמט ואת יכולות הפענוח. אבל את המידע שאבד לנצח אי אפשר לשחזר.
_________________
DON'T PANIC
Act Compatible
הצטרף: 14 יונ' 03
הודעות: 243
פורסם: שבת 25 נוב',06 08:52
לא.
אבל זה יישאר באותה איכות.
MP3 (וכל הדחיסות למינהם, כולל תמונות), לרוב גורמים לאיבוד מידע.
כלומר, בצורה גסה מאוד מאוד מאוד:
נניח שיש לך קובץ WAV ש"המידע" השמור בו הוא 1011
עכשיו בכיווץ ל - MP3 ה - MP3 ינסה לזרוק החוצה מידע שלדעתו פחות
רלוונטי ופחות ישפיע על האוזן הממוצעת, לכן מה שנשאר לאחר הכיווץ יהיה 101
(והאחר האחרון יעלם).
עכשיו לצורך העניין, אתה בא להחזיר את השיר שלך ל - Wave,
ומכיוון שהוא פורמט "איכותי" (ושונה גם) יותר מ - MP3 הוא יוכל להעתיק את
ה - MP3 מה שנקרא אחד לאחד, מבלי לאבד באיכות.
כלומר נכנס 101, יצא 101.
אז לאן נעלם ה - 1 הזה שהיה בהתחלה?
הוא נעלם, ה - MP3 העלים אותו, והעביר אותו לעולם הבא (אולי מישהו בגן עדן מקבל יותר מדי תדרים גבוהים ותוהה מאיפה זה בא לו).
לגבי ההפסד, לא בא לי לקנות דיסק על כל שיר שאני רוצה לשמוע,
לתפוס אוטובוס, לעשות סיבוב ולחפש דיסק שבכלל לא קיים בחנות וייקח
חודש להזמין אותו.
לצערי האתרים שמספקים שירים, מספקים זאת בפורמט mp3 גם לא באיכות הכי מדהימה,
לפחות אלו שאני משתמש בהם (songs.co.il, emusic.com).
אבל זה מה יש (מעבר לכך שגם אני העברתי את כל הדיסקים שלי לפורמט AAC באיכות 320kbps.
הצטרף: 11 ספט' 05
הודעות: 353
פורסם: שבת 25 נוב',06 12:45
בשיחה שהיתה לי עם איזה מהנדס די.אס.פי,הוא הסביר לי איך הגיעו להמצאה הזו שנקראת דחיסה וכיווץ המידע כדי ל"חסוך" במקום:
מחקרים של האוזן האנושית הראו שכאשר האוזן שומעת את אותו תדר מספר פעמים היא בעצם
"מתעלמת" ממנו (אותו הדבר גם לגבי הראייה - צבע החוזר מספר רב של פעמים העין מתעלמת ממנו או לא "רואה" אותו).
ולכן הגיעו למסקנה שניתן לדחוס ולכווץ וע"י כך להחסיר בעצם מידע ועדיין האוזן/עין שלנו לא "תרגיש" בחוסר התדרים הללו.
לכן רוב האנשים(לא האודיופילים שבינינו) לא מרגישים את הנפילה הדרסטית באיכות המוזיקה או התמונה.
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
פורסם: שבת 25 נוב',06 13:41
כן, אתה מרגיל את האוזן שלך לחוסר דינמיקה.
אם אתה מתעסק בסאונד בצורה מקצועית זאת טעות, אפילו דיסק אודיו 16bit 44.100Khz מפלטר המון מידע אודיו חיוני ומוגבל מאוד דינמית.
אני חושב שהדור החדש של טכנאי הסאונד באופן כללי, נופל מהדור הישן בגלל הרגלים כאלה.
אנחנו שומעים כמעט ורק מוסיקה מוקלטת, ואם לא - אז מוסיקה דרך מערכות הגברה. מי שבאמת רוצה "לחנך" את האוזן שלו להתעסק בסאונד חייב לבלות זמן האזנה למוסיקה אקוסטית לא מוגברת, ללכת לקונצרטים של מוסיקה קלאסית לדוגמה זה בית ספר מדהים לסאונד, להבין עומק של סאונד, השפעה של חלל ומיקום ותחושה של עומק...
בגלל הרגלים מהסוג הזה אני מרגיש שאנשים מתיחסים יותר מדי פעמים לציוד אודיו אולפני כתרופה, שימוש מוגזם ב EQ וחיפוש אחרי ה-signal chain האולטימטיבי, אבל לא מספיק הולכים להקשיב לכלי הנגינה, לא מספיק מאזינים לחדר ולא מספיק מנסים להבין את אופי הנגן שהם מקליטים.
להחליף מפרט יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי מלהחליף מיקרופון בהקלטה, למצוא את מקום הפריטה של הנגן על הגיטרה יכול להיות יותר אפקטיבי מלהזיז מיקרופון או לחתוך ולהדגיש תדרים עם EQ.
אותו עיקרון תקף גם לגבי מערכת תופים; באופן אישי אני תמיד שולח את המתופפים למכוון תופים לפני ההקלטה, ודואג שאותו מכוון יהיה זמין להגיע לאולפן במידת הצורך, ולא בונה על היכולות של הציוד שלי לעשות נפלאות על ה-snare.
כשאתה מרגיל את עצמך להאזין למוסיקה דרך נגן MP3, קשה מאוד להגיע לתובנות האלה כי האוזן כבר לא רגישה לכל זה. אם כבר להאזין למוסיקה מוקלטת, אז ברזולוציה גבוהה ככל האפשר עם תחום דינמי גדול ככל האפשר.
Act Compatible
הצטרף: 22 יונ' 05
הודעות: 902
מיקום: In the mouth of madness
פורסם: ראשון 26 נוב',06 04:43
זאת הבעיה, לדעתי, בדיונים שכאלה.
שכן ב90% מהמקרים אתה צריך להוסיף, באותיות קטנות ככה כדי לא לקבל איזה מכתב זועם בתיבת דואר, שזה תלוי איך אתה שומע.
ברור שזה תלוי איך אתה שומע.
אחרת כל האנשים שהולכים/רצים/נוסעים/קופצים/טסים ושומעים מוזיקה-מכווצת היו מחזירים את המכשיר לחנות.
כנ"ל לגבי הרמקולים במשקל מהשוק... כמה זה, 100 שקל לקילו עדיין?
... ושאני לא בכלל אתחיל לדבר על ה"רמקולים" שבלפ-טופ.