הצטרף: 08 פבר' 06
הודעות: 133
מיקום: רחוק במדבר
פורסם: שבת 01 אפר',06 11:21
רציתי לדעת למה לעבוד בסטונד יבש זה נחשב ללא טוב. למה לא לפוצץ את החדר בכל הספוגים האלה שלא יהיו שום החזרים בכלל ואז לשמוע את הצליל הכי נקי שאפשר.
בשביל מה בכלל צריך שהצליל יהיה "רטוב"?
למה צריך את כל ההחזרים האלה של הקירות והרטיבות הזאת, לא הכי עדיף לשמוע את הצליל נקי בלי תוספות? הרי בשביל זה קונים את המוניטורים, לשמוע את הצליל נקי בלי התוספות של הרמקולים הרגילים והייפוי צליל שלהם. אז למה לא לשים ספוגים ושאר אמצעי אקוסטיקה בכל החדר ופשוט לשמוע את הצליל הנקי שבוקע מהכרטיס קול בלבד?
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
פורסם: שבת 01 אפר',06 11:48
זה אחלה.
אבל יש כמה בעיות.
קודם כל לבנות חדר סופג באמת עולה מאות אלפי דולרים. הספוגים שאתה קונה מטפלים באופן חלקי רק בחלק מהתדירויות, כך שאם "תפוצץ" את החדר בהם תיצור תמונה עוד יותר מעוותת ממה שהייתה קודם, כזו שאין בה הרבה תדירויות גבוהות מול נמוכות.
דבר שני - מאד מאד מאד לא נעים לעבוד בחדר שבולע הכל.
דבר שלישי - יש לבני אדם בעיות בתפיסה מרחבית (סטריאו וכו') בחדרים כאלה.
מקווה שעניתי.
הצטרף: 08 פבר' 06
הודעות: 133
מיקום: רחוק במדבר
פורסם: שבת 01 אפר',06 19:54
בכל מקרה אבל כשעובדים על המיקס אני ממקם את הכלים במקומות שאני רוצה אותם בהם, ואם אני שומע את זה בחדר יבש אז הצליל לא יהיה פשוט "נקי" מהחזרים וכך פשוט קל יותר לשמוע מה ואיך לסדר את המיקס? למה מה שיישמע טוב בחדר יבש לא יישמע בחדר רטוב? הרי חדר יבש זה הצליל הנקי כביכול ואמור להתאים אחר כך גם לחדרים רטובים וכדומה.
זאת אומרת שלא מייבשים לגמרי את החדר וגם לא משאירים אותו רטוב לגמרי כשאר מטפלים בו אקוסטית.
אני לא יודע אם הבנתי בדיוק כי פשוט הייתי באולפן קטן שהוא רובו מכוסה בספוגים, ושם שומעים ממש טוב את הצליל מהמוניטורים ואין שום בריחות של תדרים או הדהודים. זה כמו איזשהי צוללת.
לעומת זאת אצלי בחדר (לא מטופל בשום דבר חוץ מלונג) השמיעה לא טובה כל כך כמו אצלהם. אז חשבתי שזה דבר נכון לעשות אם אני ארצה לבנות אולפן קטן משלי.
הצטרף: 08 פבר' 06
הודעות: 133
מיקום: רחוק במדבר
פורסם: שבת 01 אפר',06 23:08
[/QUOTE]
הנה - אתה בעצמך אומר שיש מוזיקה שכבר הוקלטה, שנשמעת טוב רק אצלם, בחדר יבש - אצלך זה לא נשמע טוב, ומאחר וגם הבית שלי הוא לא "צוללת" - גם אצלי זה לא ישמע טוב, ובאותו אופן גם לא אצל שלמה ולא אצל מומו. [QUOTE]
מה שהתכוונתי זה שאצלי בבית אין אקוסטיקה כמו שצריך ולא שומעים כל כך טוב. את הדברים שמוקלטים אצלהם שומעים אצלי ובמקומות אחרים ושומעים ממש טוב, אפילו האנשים בדרך להוציא אלבום ראשון.
אז איזה סוג של "ייבוש" מתאים לעשות בחדר שבו אני עובד. אתה אומר שאין טעם לבנות צוללת אבל מצד שני גם צריך להגיע לתנאים קריטיים. מה זה תנאים קריטיים ואיך מגיעים לכמות הזאת של האקוסטיקה הנדרת והלא בולעת מידי ולא משאירה מידי.
אם אני אשים כמה ספוגים על הקיר מול הרמקולים זה יכול להספיק?
הצטרף: 21 פבר' 04
הודעות: 72
מיקום: ירושלים
פורסם: ראשון 02 אפר',06 19:49
דובר כבר רבות בנושא הזה ובדיוק בשבוע שעבר היה שרשור מעניין.
אני שמח ששאלת שוב.אכן זהו נושא מורכב ומן הסתם אתה לא האחרון שישאל.
בשרשור הקודם קראתי את דבריו של ראובן ולאחר מחשבה מעמיקה לגבי העניין,הבנאדם צודק...
אין מומחים לאקוסטיקה.האוזניים שלך הן המומחיות!
העניין שאתה מעלה דורש מספר נסיונות והתקנה בשלבים.
התחל במספר מצומצם של ספוגים.מקם אותם בתחילה מאחורי המוניטורים.
אל תעמיס יותר מדי.זכור-תמיד תוכל להוסיף.
בצע הקלטה,בדוק איך היא נשמעת בכמה מקומות.
לא נשמע לך?
הוסף ספוגים,שנה מיקומים והמשך להקליט,רצוי את אותו הקטע.
בסופו של דבר תמצא את הנחלה...
לדעתי לציוד שאיתו אנו עובדים יש קשר ישיר לאיכות הסאונד ולמרקם שלו.
סוג המוניטורים,מערכת ההקלטה וכל השאר,חשיבותם באה במקשה אחת עם האקוסטיקה.