תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 06:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נגינה רפוייה, הצלת המיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 17:01   
זוווט,

אני אחזור ואגיד שוב שמכיוון שלא ניתנו דוגמאות הדיון הפך בעל כורחו לדיון תיאורטי, גם אם השאלה היתה ספציפית, ולכן כך גם התשובות.

אנחנו לא מרפאים את החולה (גם אם זה מה שנתבקשנו לעשות), אלא מציעים טיפולים אפשריים לבעיות אפשריות - כי לא ניתנה אף אפשרות אחרת.

ובעצם - זה בדיוק מה שאתה אומר, ואני מסכים איתך, ואני חושב (ומקווה) שגם אתה מסכים איתי.

אני פשוט חושב שאין פסול בלתת פתרונות אפשריים כשנקלחת בחשבון העובדה שאור בתחילת דרכו,כפי שהוא אומר ואמר במקומות אחרים בפורום, ושמדובר במיקס לצורכי אימון ולמידה.

אם לא ניסית את כל הדרכים לטיפול בתופים, וידעת מה כל אחת עושה ולמה היא מתאימה, הרי שתמיד תישאר זה "שמת לנסות את זה פעם". אז נכון, הפורום המתאים הוא אולי לא "סאונד מקצועי", אבל מותר לעשות ניסויים, ולהציע כיוונים לניסויים. זה בדיוק המקום לבדוק ולנסות הכל. It goes without saying (אפילו שכן נאמר) שמה שמשנה זו התוצאה ולא הדרך, ותמיד אפשר לעשות UNDO, בניגוד לכריתת רגל. החלפת סאונדים? נשמע פחות טוב? הלך הגרוב? תעשה undo. לא קרה שום דבר. יש עוד פתרונות, שאולי יעבדו יותר טוב.

לגבי המוניטין, וזה מתקשר לנושא הקודם. מכיוון שהתוצאה הסופית תלויה בשיקול הדעת של הטכנאי ולא בעצות שלנו, הוא יכול לנסות את כל הטיפולים שאנחנו מציעים ולהחליט בעצמו מה נשמע הכי טוב. הרי המוניטין של טכנאי נמצא בכושר ההחלטה שלו. אף אחד לא אמר "תחליף סאונד - זה ישמע יותר טוב". אמרנו "הנה רעיון שעוד לא עלה פה. תנסה להחליף סאונד".

הבעיה העיקרית והממשית בהשוואה שלך לרפואה היא הundo. רופא לא יכול לנסות 5 טיפולים שונים על אותו חולה ולהחליט מה "יצא" הכי טוב. לנו יש את היתרון הזה בעבודה עם DAW. נכון - טכנאי מנוסה יכול ומצופה לדעת משמיעה ראשונה מהי דרך הטיפול הכי טובה. אבל טכנאי בתחילת דרכו (כמו שואל השאלה) יכול להרשות לעצמו 'לבזבז זמן' בלימוד וניסוי דרכים שונות - אחרת הוא לא יכיר אותן לעולם.

לגבי ההודעה האחרונה שלך (התפרסמה בזמן שכתבתי). כמובן שהאידיאל הוא מקור טוב, שהוקלט טוב. אבל מראש במקרה הזה שיקול הדעת של אור אומר שזה לא המצב, ושנראה שעלינו בכל זאת לנסות ללטש זהב מחרא. כל מה שאתה אומר הוא נכון, אבל איך שאני רואה את זה זהו Disclaimer שצריך להתחשב בו בקריאת כל הודעה, ולא רק כאן (זוהי לא הדרך היחידה, זו אולי גם לא הדרך האופטימלית, זה שבמקרה X זה עובד לא אומר שבמקרה Y זה יעבוד).

ציטוט:
זה נשמע כאילו לקוח מ"הרפתקאותיו היומיומיות של מיקסר-מן".

#biggrin לגמרי. נדמה לי שהמהדורה האינטרנטית עכשיו מגיעה רק עד השבוע השישי... אירועים דרמטיים קורים אחר כך בספר #smile
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 18:54   
עכשיו אנחנו מדברים על כמה נושאים:

לגבי הדיון הספציפי:

ציטוט:
מכיוון שלא ניתנו דוגמאות הדיון הפך בעל כורחו לדיון תיאורטי, גם אם השאלה היתה ספציפית, ולכן כך גם התשובות.


בדיוק כך - רק שהדיון לא "הפך" תיאורטי אלא היה כך מתחילתו -
ןלשאלה ספציפית אין מה לחפש בדיון עקרוני תיאורטי, ולכן תשובות סציפיות במקרה הזה הן טעות.

תאמין לי או לא - דווקא האפשרות לעשות UNDO היא הרעה החולה, כשהמדובר בתהליך לימוד לטווח ארוך.

כך אני נתקל בסשנים של מתחילים שאמרו להם "קמפל! (תמיד יש UNDO)" -
עם 50 טייקים של שירה שאינם נבדלים זה מזה בכלום, מאחר ואותן בעיות חוזרות תמיד באותן מקומות, מתוך הנחה ש"בטח אי שם" יש טייק טוב.

כך אני נתקל בשירים של מתחילים שאמרו להם "ערוך! (תמיד יש UNDO)" -
ה"מוקלטים" משתי תיבות של המתופף, אחת לבית ואחת לפזמון.

כך אני מקבל ממתחילים שאמרו להם "סמפל! (תמיד יש UNDO)" -
טרקים עם תופים לא מכוונים, אבל עם המלצה לספריות דגימות אהובות.

כך אני מקבל ממתחילים שאמרו להם "קמפרס! (תמיד יש UNDO)" -
טרקים מקומפרסים ברמות מטורפות ועם SAFETY מוקלט בערוץ שמאל "ללא קומפרסיה" כביכול, רק ש"ללא קומפרסיה" משמעותו זמר הנאבק באוזניות בקומפרסור קטלני, ולכן מבצע משהו שנשמע כמו נהמות של יק מגיש דו"ח שומה.

וה-UNDO במיקסים אומר למתחיל לנסות 2000 פלאג-אינז על הי-הט, ללא שום אינדיקציה ל"מה בעצם צריך", ו"איך זה אמור להישמע".

אחד מהרגעים בהכשרת עוזר טכנאי הוא הרגע בו הייתי קם במפתיע מהשולחן, אומר לו "תקליט, אני הולך לאכול" ומשאיר אותו לבד עם נגן רעב ומכונת הקלטה אנלוגית חסרת רחמים שאינה מוחלת על מחיקה.
מאחר והיום הקלטות סרט הן נדירות, שלא לדבר בידי עוזרים, אני כבר יכול לגלות שלמעשה הייתי עומד בחוץ עם האוזן דבוקה לדלת כמו אב בחדר לידה.
ללא יוצא מן הכלל כולם עמדו במבחן, וכשהייתי נכנס ושואל "נו, סיימתם?" העוזר היה עונה לי בנון שלנטיות "כן, ועשינו גם את השיר הבא" -

רק שהפנים הסמוקות והעורק במצח שפעם ב-120 לדקה לא השאירו מקום לספק, שבפעם הראשונה בחייו המקצועיים העוזר הקשיב לנגן כמו להצהרת האו"ם ב-1947, כאילו חייו תלויים בכך -

וזה בדיוק האופן בו הוא אמור להאזין לו תמיד, גם אם הוא כבר טכנאי ותיק שעושה EQ עם השערות של התחת ומגלגל באותו זמן ביד שמאל -
ואף אנציקלופדיה של נתונים, ושום כרך של נאומי גדולי האומה לא היו מלמדים אותו כמו הפחד והאחריות.

תאמין לי או לא, אבל למדתי שאומנות היא התחרות של אמן בעצמו, ו"לא כחוק טבע אך כשיקול הגיוני" : UNDO > אין תחרות > אין מתח > אין מאמץ > אין אומנות.

מיקסים, לצורך הדיון הזה, הם "אמנות".
כמו זמר, אתה צריך "לתפוס את הרגע המוזהב" ולהנציח את "הביצוע של המיקס" - מיקסים, אחרי כל ה-BS הטכנולוגי הם תהליך ריגשי.

כשאני מפיק (לעיתים נדירות) אני עובד כאילו "אין UNDO" כמה שרק ניתן, כשאני מבשל אני "רץ" קדימה כאילו אין מחר -
מה שלא מפריע לי לחרב מיקס ולהתחיל חזרה מאפס אם צריך, מה שלא מפריע לי ללחוץ UNDO חמישים פעם כשצריך.

UNDO זה כלי,
לעולם לא אידיאולוגיה.

---

אשר לשואל הספציפי -

הוא לא גדל "בצורה הקלאסית", באולפן עובד, שם הוא יכול לראות טכניקות קיצוניות יחד עם שמרניות, ולכן יהיה לו קשה (בניגוד לדוגמת הרופא) אפילו לזהות מתי "החולה מתחיל להחלים".

יתכן ואפילו המדובר בתופים מוקלטים היטב, רק שהוא לא יודע לזהות שהם מוקלטים היטב -
לדוגמא, שאלו אותי כבר זיליון פעמים איך מוחקים בגייט סנר שנשמע גם דרך ערוצי המצילות (OH)...
(ומאחר ואנחנו כבר בפורום מתחילים - אוי ואבוי אם הסנר לא היה נכנס לערוצי האוברהדס, חלק קריטי של הסאונד שלו מגיע דווקא משם).

מה שמזכיר לי:

אור :
שחר, את הזליגות אני מנקה, אוטומציה וגייט.
_________________
מוזיקה, לא כל אחד יכול.


רוב הסנרים הטובים והבסים הטובים בעולם מבושלים ללא סנז-אמפ עליהם, וגם כשמוסיפים אותו, מוסיפים אותו למקור טוב, כהשלמה ולא כפיתרון. תן לשואל את "הפתרון" הזה במצבו -
ועשית לו עוול.

הוא לא מבין מה מצופה מהסנז-אמפ בכלל, והשלב הבא יהיה כמובן דיון ארוך ומעמיק בפריסטים של סנז-אמפ לסנר של חווה אלברשטיין ואיזה דגם של סנז-אמפ מתאים לסנר ג'אז -

עם כל הכבוד, אתם מניחים הנחות מוקדמות, לא שמעתם את החומר, אתם אפילו לא יודעים באיזה סגנון מדובר, לא טרחתם לברר למי אתם מיעצים ומה רמתו, וכבר נותנים הצעות קונקרטיות - לא רציני.

בשלב הזה טוב יותר לשואל "המיקוד" מאשר "האפשרויות".

גם במגרש מוגן עם פיקוח מורה, תלמיד נהיגה מלמדים לחנות ברוורס בשיעורים הראשונים, ולא טכניקות לירוט רכב במרדף מכוניות באש חיה, למרות שזה גם "ידע שימושי" לכאורה -
ולמה? כי זה הידע לו זקוק התלמיד באותו שלב יותר מכל.

אני לא הולך להתווכח על זה יותר, אני כבר וויתרתי על הרעיון לפורום עם מידע אמין בלבד, מאחר ו"זכות הביטוי" גוברת -
ו"זה - לא מ-קום העבו-דה שלי" #biggrin .

אבל גם הפורומים הטובים ביותר ברשת כבר מרוחים בצואה רעיונית לאורך ולרוחב, ועצות טובות ונכונות מעורבות שם עם שטויות שצולות את האוזניים.

אמר פעם טכנאי אחד - "אנשים רצו דמוקרטיה? ובכן, הם קיבלו אותה".

Caveat Emptor - יזהר הקונה, ובהשאלה:

יזהר הקורא.
_________________
Peace,

Zooot
  אור  
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 18:55   
זווט, שוב תודה!

תוכל להסביר איך זה קשור למבנה אישיות ולמסקנות?


אני חושב שהתושבה אכן מסתכמת בנגינה טובה ועיבוד טוב.

למען האמת, אני לא יודע מאיפה לקבל חומרים שהוקלטו טוב.


בסך הכל אני רוצה להיות על הדרך הנכונה, להלחם, להתמקצע, ללמוד ומלא תשוקה למקצוע.
אין בכוונותי לפתח לעצמי מינפולציות שגויות מההתחלה.


עודד וקובי, תודה!


אגב זוווט, מדובר בניקוי ערוצי HH-RIDES ולכל הערוצים אליהם זולגים כלים שאנחנו לא צריכים באותו ערוץ, ולא לאוברהדס. (לזה התכוונתי)
_________________
Or Chausha - Composer for film & video games

www.or-cha.com

Owner at Prototype Scores : www.prototypescores.com
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 19:04   
אור מתוק אחד
אתה נמצא במילכוד...
רוצים לעזור אבל אין איך,אתה מבין שדיבורים זה מקצוע ישראלי #think
תבקש רשות מהלהקה להעלות קטע (אני בטוח שגם להם חשוב שאיש כמו זוט מתערב בשיר)ותראה כמה מהר הבעייה נפתרת,על תיהיה כבד דבר איתם.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 19:18   
Zooot :

Caveat Emptor - יזהר הקונה, ובהשאלה:

יזהר הקורא.


או ליתר דיוק Caveat Lector. #smile
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 19:18   
אבל זוט - איך הוא ילמד אם הוא לא ינסה? איך הוא ידע מה האפשרויות שעומדות בפניו בלי לשמוע אותן לפחות פעם אחת בחייו? איך הוא ידע מה עושה סאנסאמפ אם הוא לא ישים אותו אף פעם על שום דבר? ואם התוצאה תהיה חרא - גם הרווחנו - לפחות עכשיו נדע שזה לא מתאים במקרה מסויים. אנחנו מדברים פה על תהליך לימודי.

הרי אתה יודע מה לצפות מכל פעולה שאתה עושה כי כבר עשית אותה בעבר. האם אתה מסכים איתי שאתה היום טוב במה שאתה עושה יותר משהיית לפני 20 שנה? האם לעובדה שצברת הרבה נסיון וטעיה בדרך יש קשר?

לגבי undo - אני מסכים במאה אחוז ש"כי יש undo" היא תשובה שלא צריכה לבוא כתחליף לקבלת החלטות או הקשבה מעמיקה. אבל שוב, מכיוון שמדובר במיקס לצרכי תהליך לימודי, הכוונה בשימוש בundo היא לצורך הניסוי הלימודי (לשמוע מה עיבוד כזה או אחר עושה לסאונד), ולא לצורך השארת כל האופציות פתוחות (שהיא, כאמור, הרעה החולה). גם אני משתדל במודע להשאיר כמה שפחות החלטות לאחר כך, גם כשאפשר.

אני באמת מבקש שלא תפסיק להתווכח, ולא תפתור את זה ב"טוב... כבר התרגלתי שיש פה מטומטמים שלא מקשיבים, אני נכנע.". זה באמת מעניין אותי וחשוב לי לדעת ולהבין, אם אני לא מבין, וגם לנסות להסביר את העמדה שלי.
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 20:00   
ציטוט:
אבל זוט - איך הוא ילמד אם הוא לא ינסה? איך הוא ידע מה עושה סאנסאמפ אם הוא לא ישים אותו אף פעם על שום דבר? ואם התוצאה תהיה חרא - גם הרווחנו - לפחות עכשיו נדע שזה לא מתאים במקרה מסויים. אנחנו מדברים פה על תהליך לימודי.


שים לב שלמעשה כבר הפכת את הבעיה -

ממיקס שצריך לבשל אותו שישמע טוב ורק בעיה מסוימת עוצרת אותו (ספציפי), הפכת את הבעיה לסיור לימודי (לאורך חיים שלמים).

"מקרה אחד בסיסי בתחילת הדרך" הפכת ל"אף פעם לא ישים" דטרמיניסטי.

במילים אחרות, ירית חץ לאוויר ורק אז סימנת את המטרה היכן שהוא נפל.

טענתך לפיה "הוא עלול באותה דרך שלא לצבור הרגלים טובים" נסתרת אפילו לוגית לאור המשפט "הוא עלול בדרך השניה כן לצבור הרגלים רעים" - שלפחות שקול לו מבחינת ההיתכנות.

ולמה "לפחות" שקול?

מאחר והרגלים טובים יותר קל לרכוש מאשר להיפטר מהרגלים רעים, כל זמן ששאר הגורמים ובכללם הבסיס הם "טובים".

ללימוד יש משאבים מוגבלים תמיד, ובלימוד לא מתאים רק תבלבל, תביך ואף תיצור התנגדות לסופו של דבר אצל התלמיד.

מי אמר "שלא ישים אף פעם סנז-אמפ?"

שילמד קודם לבשל רגיל, שילמד לזהות איך זה אמור להשמע, ואז ילמד "איך לשפר בקצת בכל פעם".

יש הבדל בין שיפור נקודתי של "אה, סבבה, בוא נשים את זה כי זה נשמע יותר קול" כשהמיקס נשמע כבר טוב ממילא, לפתרון מקיף ועקרוני למשבר - "המיקס נשמע חרא ואני תקוע ללא פתרון", כשברקע השאלה הקיומית אם אולי בכלל צריך להקליט שוב.

הוא ביקש תשובה לתופים "שלא נשמעים טוב" -
אתה ברצינות טוען שהתשובה המומלצת למתחיל שעשה עד היום שני מיקסים היא "תשתולל עד שיצא" ו"תשים סנז-אמפ"?
_________________
Peace,

Zooot
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 21:38   
ציטוט:
אמר פעם טכנאי אחד - "אנשים רצו דמוקרטיה? ובכן, הם קיבלו אותה"

אני גם שמעתי פעם את המשפט הזה (בקונטקטס הנכון, יש למשפט הזה משמעות מזעזעת בעוצמה שלה. אבל רק כאשר מבינים למה)

תראו, אני לא בעל נסיון כמו הרבה מכובדים שדיברו פה אבל לצערי, אני רואה עוד שרשרת שנזרקת לפח כבעלת ערך מוסף.

כבר אמרתי את זה בעבר ואני אומר את זה שנית : השרשרת הזו תיראה על ידי אנשים שיקראו את התגובה של פלוני א' ב' ו- ג'... אולי גם של זוט (למרות שאני בטוח ש-80 אחוז לפחות יגיד "מה הוא מ^&יין את המוח זה ?!" ו-18 אחוז יהנהנו בראש "כן כן" אבל לא יבינו דבר וחצי דבר מדבריו או לאן הוא מוביל. 2 אחוז - אולי - יעשו שימוש מושכל בשרשרת הזו). רוב האנשים יקראו את חמשת התגובות הראשונות .... ויעצרו שם. למי יש כוח לקרוא יותר מ-5 תגובות (לי לא היה). וזה מה שיישאר. 5 התגובות הראשונות. נכון או לא, למי אכפת. הרי יש לנו לקרוא ולהגיב בעוד 6 פורומים עם 700 אלף טופיקים על מערכת היחסים בין בר מיכאלי וליאון דה-קרפיון, לא ?

לכן, לצערי, גם משפטים כמו "אין טוב ואין רע", "תלמדו להבדיל", "תלמדו לשמוע"... לא רלוונטים למקום כמו האינטרנט. המשפטים האלו לא מעניינים את אף אחד. (וזה, כמו שאומרין באינגליז : Sad but true)

פורומים באינטרנט היום (ואני אומר את זה עם כל הצער) הם בור ללא תחתית ואני לא מחזיק משום דבר שנאמר בו מעבר לקריאת מידע שהיא התייחסותית (רפרנס - כל סוג של מידע טכני). מי שמצפה למצוא מידע שימושי ויותר חשוב - רלוונטי - באינטרנט (ואני מכיר לא מעט שטוענים שאפשר "ללמוד הכל מהאינטרנט") - לא יימצא אותו שם. מי שמשלה את עצמו ש-כן אז....נו, שיישלה.

באינטרנט אנשים רוצים לדעת "מה הכי טוב".

וזהו.

ואם אתם חושבים (כמו שכבר אמרו לי) שאני "לא נותן קרדיט לאנשים", בואו תחליפו אותי.... תהיו ה-"מיכאל גורדוס" של עולם האודיו והאינטרנט... ותגיעו למסקנות זהות בדיוק.

באינטרנט, ככל שזה מגיע לנושא של למידה אמיתית, אין משמעות לכלום. הכל אויר. ה-"שם המקצועי" (=הכרה ביכולות מוכחות) שלך שווה בדיוק ליכולת שלך להתבטא. לא פחות ולא יותר. אין ל-שום "בוב כץ" ייתרון על פני הילד "ג'וני קיקסר" שרוצה תשובות (או יותר גרוע, ש-מנפק תשובות) ... ורוצה אותן (או מנפק אותן) עכשיו.

צדק הטכנאי שהזכיר זוט, כשאמר "רציתם דמוקרטיה - קיבלתם". כי כל העולם ויקיפדיה. מי שיודע להתבטא, צודק. בצורה אקסיומטית. זה המערב הפרוע של האינטנט. זו "הדמוקרטיה".
היתה פה לא ממזמן שרשרת של "מי הטכנאי הטוב ביותר".. שרשרת שהיא ביטוי מזוכך לנזק הרב (הרבה יותר) מתועלת שפורומים בכל העולם גורמים למי שרוצה ללמוד על נושא האודיו.

בארמית יש משפט יפה שמקבל טוויסט יפה בתקופת האינטרנט אבל הוא עדיין תקף :
"כל דאלים ג?ב?ר" (כל החזק - גובר). הטוויסט שהוא ש-"חוזק" בימינו הוא היכולת לדבר, היכולת להתבטא והיכולת לשווק. פשוט ככה.

אז מה הפתרון ? איך אפשר ללמוד בצורה "נכונה", משל היה לכם פילטר היי-פאס 36 דיבי על כל ה-בול$יט שמסתובב ברשת ?

לא יודע.

אבל אני בטוח שכשאני אמצא אותו, המילה "(ללמוד מ) אינטרנט" לא תהיה כתובה בו.
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 23:42   
ציטוט:
ממיקס שצריך לבשל אותו שישמע טוב ורק בעיה מסוימת עוצרת אותו (ספציפי), הפכת את הבעיה לסיור לימודי (לאורך חיים שלמים).

לא הפכתי אותה. היא היתה כזאת מהשניה הראשונה, כשלא ניתנה דוגמא קונקרטית (כמו שכבר הסכמנו). הסיור הלימודי הוא לאורך חיים שלמים, כי כך כולם לומדים.

ציטוט:
שילמד קודם לבשל רגיל, שילמד לזהות איך זה אמור להשמע, ואז ילמד "איך לשפר בקצת בכל פעם".

זווט, כרגיל אני מסכים איתך.

אני פשוט חושב שהרבה ממה שאתה אומר נופל בגדר המובן מאליו. מובן מאליו שזהו לא הבסיס, ומובן מאליו שצריך שהבסיס יהיה טוב. מובן מאליו שזה לא הפתרון הראשון, ואולי גם לא השני.

ציטוט:
אתה ברצינות טוען שהתשובה המומלצת למתחיל שעשה עד היום שני מיקסים היא "תשתולל עד שיצא" ו"תשים סנז-אמפ"?

מקבל את הטענה, אבל:
אז עכשיו משהעברנו את ההודעה לפורום מתחילים, התשובות (שהיו פה עוד מימי 'סאונד מקצועי') לא מתאימות למתחילים. מצד שני בפורום סאונד מקצועי הן לא התאימו לדיון כללי מקצועי.

אז מה אתה אומר בעצם? שאין שום מקום בו לגיטימי לדבר על האפשרות להחליף דגימות או לערוך תופים כחלק מהדרכים לטיפול בהקלטת תופים שלא בהתייחסות לשאלה ספציפית?

ציטוט:
ללימוד יש משאבים מוגבלים תמיד, ובלימוד לא מתאים רק תבלבל, תביך ואף תיצור התנגדות לסופו של דבר אצל התלמיד.

אקח את עצמי לדוגמה. אני לומד טכנאות כרגע בברקלי, ויש לי כאן גישה להרבה מאוד ציוד שלא היתה לי אליו גישה בשום מקום אחר. כמוני יש פה הרבה תלמידים, שהם ברמה הרבה יותר התחלתית ממני (לא שאני מי יודע מה מתקדם), וגם הם חשופים לאותם אמצעי לימוד. אני חושב שעצם העובדה שבסיום הלימודים יצא לי להתנסות, לשמוע ולהכיר ממקור ראשון ציוד של neve, milennia, pultec, gml, universal audio, chandler, לעבוד על קונסולות SSL מסדרת G וE, לעבוד עם מיקרופונים של נוימן, שפס, B&K, earthworks ועוד רבים וטובים, שלא היתה לי אפשרות לקבל כל כך הרבה "זמן טיסה" עליהם בשום מקום אחר, תרמה לי המון. כל הזמן הזה ברור שלא הציוד הוא שעושה את הסאונד מעצמו, אבל ברגע שיש שילוב של בסיס טוב ונכון, ההיכרות נותנת לך אפשרות לניסוי וטעיה והרחבת מאגר ההיכרות שלך עם ציוד ואין בזה שום פגם.
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 30 מרץ,07 00:30   
ציטוט:
אז מה אתה אומר בעצם? שאין שום מקום בו לגיטימי לדבר על האפשרות להחליף דגימות או לערוך תופים כחלק מהדרכים לטיפול בהקלטת תופים שלא בהתייחסות לשאלה ספציפית?


א. לא, מה שאמרתי זה שאין לתת לשואל פתרון ספציפי לבעיה לפני שמבררים מה הבעיה.

אם רוצים לערוך דיון כזה אז אדרבא - פותחים שרשרת וההמשך ידוע - מה הבעיה?
להוריד פתרונות כאלה על ראשו של מתחיל בלי לשמוע בכלל אם יש בעיה - זאת הבעיה.

ב. הדיון לא נהפך אוטומטית לתיאורטי בגלל שלא ניתנה הדוגמא, הוא רק הפך אוטומטית לדבילי.

ג. אני שמח שיש לך גישה לציוד טוב בברקלי, אבל עדייו EQ זה EQ, קומפרסור זה קומפרסור ומיקסר הוא מיקסר - מבחינת השימוש, זה מצריך את אותו ידע של שימוש בברינגר (מעבר לעובדה שהאוטומציה של ה-SSL והניתובים בה מצריכים לימוד נוסף, אין היא שונה במהותה מהמיקסר של פרוטולז או תוכנה מתקדמת אחרת) -

כל ציוד מחייב תחילה לימוד בסיסי, ואין כאן שום טכניקה חדשנית/קיצונית בעצם העובדה שהציוד הוא יקר.

אגב, כשעבדתי לאחרונה עם עוזר "מהדור החדש והאמיץ", אמרתי לו שבשלב ראשון יקרא את הספר של המיקסר ואז אלמד אותו את "הטיפים המדליקים". מאחר ולדעתו "העולם השתנה" ו"הוא לא צריך את זה בעולם של פרוטולז" - הוא נשאר בדעתו ואני בדעתי, לפיה מי שלא מוכן לקרוא את הספר של המיקסר עליו הוא עובד, אין לו מה לחפש בחומר שמעבר לספר של הקומקום.

אני בטוח שגם אתה לומד בפיקוח מורים שמלמדים אותך צעד-צעד מהקל אל הכבד, ואני מאד מקווה שהם לא מלמדים אותך להחליף אוטומטית את כל התופים ברגע שהם לא נשמעים פאנצ'יים - אז למה אתה מתעקש ללמד אחרים אחרת?
_________________
Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 4 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון