תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:19
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תורת המיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 10:32   
ציטוט:
לעולם אי אפשר ללמוד על מיקס מקריאה.

ומה עם קריאת השרשרת הזו, כדוגמא?! #smile אולי היה צריך לצרף למשפט הזה את הצורך (ההכרחי) בפרקטיקה, מוסיקליות ואוזן (בסדר הפוך) כמובן. קריאה שאינה מיושמת ונבחנת ברובד המעשי אכן לא תעזור הרבה בכל הקשור להיבטים טכניים ויכולות שיפוט בקונטקסט של החומר האמנותי.
אולם, יש לעתים גם סכנה בקריאה שאינה מלווה במשהו מוחשי, וקרה לי כבר שהגיעו מלומדי הקריאה לכדי מעשיות אולפנית והיה קשה לנער אותם מכל מיני תובנות שגויות (וגם מונחים שנאמרו בשגיאה) שהם תרגמו לעצמם בעצם הקריאה (זה קורה גם בכל הקשור לאקוסטיקה ושאר תת תחומים בענף). כלומר, על מוח נקי לא כל אחד יכול ללמוד מקריאה, כי אפשר שהאינטרפרטציה שלו תהיה מעוותת (שלא באשמתו בהכרח) והוא ייכנס בדלת הלא נכונה לתחום.

אפשר אולי להגיד שהאידאלי זה לשלב בין המחשה פיזית של דברים וקריאה מפתחת עליהם, כאשר יש מנטור מנוסה שיגשר על הפער שבין הקריאה וההמחשה לבין האינטרפרטציה של המוח. זה עשוי לקצר תהליכי למידה, אבל לא פרקטיקה כמובן. גם בחירת המנטור (הטכנאי המלווה) יכולה להיות מסוכנת, שכן אם הוא נכנס לתחום בנתיב לא נכון, את השגיאות שלו תקבל בירושה, ויש כאלה בתחום האולפני ולצערי גם בהוראה. היום כל אחד קורא לעצמו "מורה", כולל אלה שאך גמרו מחזור ראשון. אבל מקומו של המוסד הלימודי שמעניק גם את זה וגם את ההוא, ומעל הכל התפקיד שלו הוא להקדיש לך את מלוא הזמן בזמן שנקבע- חשוב מאוד.
כאשר טכנאי משופשף אומר לך שאי אפשר להבין או להסביר את מה שהוא/אחר עושה, או כשהוא מתאר לך סאונד במונחים ערטילאיים, יש איתו בעיה. דווקא כל אותם טכנאים שכן נרתמים לעזור, לייעץ, להדריך ולכוון, הם אלה שמסוגלים לכך מהכוח האדיר של הבנתם וניסיונם הממשי בתחום. אלה עם הביטחון העצמי האמיתי ולא המנופח, ישמחו לתרום מהניסיון שלהם, ובאותו הינף מוסיפים לידע והניסיון של עצמם. אין כאן מצב שבו טכנאי יכול לחשוש ממעמדו עקב הכשרת אחרים, אחרת זה היה מקצוע משעמם שבו רק פעולות טכניות נטו חוגגות ביום יום. הניסיון והאני עוזר בתרגום הדמיון לכדי מעשה ביצירת תמונת המיקס, וכאן אנו נהנים בתחום שלנו מגיוון כל כך רחב ובלתי נגמר של תכנים אמנותיים שאנו עובדים איתם, ואני לא מקנא במקצועות אחרים שבו כל יום עושים אותו דבר. טכנאות סאונד זו חגיגה חדשה בכל יום.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 12:39   
ציטוט:
ומה עם קריאת השרשרת הזו, כדוגמא?!

אני חושב שבעידן ה-"בא לי" (אני רואה ילדים מגיל התחלת הדיבור ועד שהם לומדים לדרוש "אני רוצה !" #smile) מצהירים את המשפט הבעייתי הזה על
בסיס יום יומי.

היום הכל צריך להיות מיידי... צ'י צ'י צ'י.... צ'ו? צ'ו? צ'ו?.... "תן לי עכשיו או שאני הולך למישהו אחר/עושה משהו אחר".

אני שואל את עצמי כמה ייקראו באמת שרשרת כזו (ואחרות) כשמליארדי מילים נשפכות בכל מקום שרק אפשר ע"י מליוני אנשים במליון רמות אפשרויות שונות
של נסיון ושל רלוונטיו?ת.

ואני לא סתם מדגיש את הרלוונטיות לא דין טכנאי "על" בז'אנר אחד - נגיד, רוק - כדין טכנאי "נו?ב?" בז'אנר אחר (נגיד, ברייקביט)

ראיתי (ושמעתי, לצערי) לא מעט דוגמאות של מקרים שבהם "טכנאי העל" (או סתם מוצלח במשהו מסוים שהוא עשה) עושה דברים שפשוט לא
מתקבלים על הדעת בתוך מגבלות הז'אנר שהוא מיקסס בו.

לכן, העיצות בשני גרוש שלי (באמת בשני גרוש) הן :

* תתנסה
* תתנסה
* תתנסה עוד
* דאג שתהיה לך סביבה כמה שיותר נייטרלית מבחינה אקוסטית (אקוסטיקה + מוניטורים)
* ואז - תתנסה עוד
* דאג לשמוע סימוכין ("רפרנסים") של חומר ממו?קסס ו/או ממו?סטר מהז'אנר איתו אתה מתעסק. שאף להשמע "ברוח שלו".
* דאג להתחבר עם אנשים ש-לחם חוקם הוא הפקה ומיקסוס של חומרים מהז'אנר איתו אתה עובד (ראה הערה למעלה)
* תתנסה עוד
* בקש חוות דעת מאנשים "מהרחוב". שמע להם אבל אל תיקח את חוות הדעת שלהם כמשהו שחקוק בסלע. גם אם הם "חושבים" שהם מבינים
בגלל שהם, או מישהו שהם מכירים "שיחררו" (וזה עוד לפני שמבררים באמת מה הם "שיחררו" #wink). אנשים "פשוטים" נוטים להיות אמיתיים
יותר ב-מה שהם שומעים בלי להיכנס לטרמינולוגיה שלא בטוח שהם מבינים באמת ("אחי, אתה חייב לשים קאט אוף ככה ב-1 קילו הרץ ואז שים
לימיטר ותסובב את הכפתור עד הסוף ! שכן שלי אומר שהוא ראה חבר שלו, ששיחרר, עושה את זה !" #smile )
* תתנסה עוד
* הכי חשוב, קח הפסקות, שתה קפה ותכנס לראות את התמונות של בר רפאלי באתר של ספורטס אילוסטרייטד. זה ייאפס לך את המוח #biggrin
* תשתדל להנות #thumbsup
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 13:55   
נכון ראובן לכן אחרי כל מאמר שאני קורא ולומד ממנו אני מבצע את הדברים המוחשיים באולפן ומה שלא היה נכון לטעמי אני מסנן.

השאלה היא האם את הידע אך ורק את הידע הטכני. שרוכשים במוסד לימודי X או X מסודר ב שנתיים ושלוש שנים בזמן מוגבל ניתן לרכושו באינטרנט,ספרים בעיברית אומנם אם הטעייה אבל על ידי סינונם של דברים ספציפים.לפחות 40 אחוז מהידע ועוד 50 אחוז שמתפתח במהלך השנים ומהלך החיים בהתנסות סיישנים ופרויקטים השוואת ריפרנסים מוחשיים.

אני לא מדבר ספציפית לגבי אני מדבר באופן כללי.
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 14:20   
כבר עניתי על זה. אתה ממהר הלאה מבלי להתרכז בכתוב.
אין דין קריאה כדין מוסד לימודי. כאשר אתה קורא אין לך את מי לשאול, ואין מי שיגיד לך שאתה מפרש משהו לא נכון או שיסמן לך את מצב ההתקדמות, אין לך שכמותך להתחכך עמם וגם להבין מדרך ההתלמדות שלהם, ולא תמיד מצוי הציוד הנכון בבית לשם ההתנסות.
זו לא הקבלה שניתן להשוות.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 14:39   
לפעמים אך יש את הציוד הנכון ולא דווקא בבית.
אני לא מסוג האנשים שיש להם רק מחשב ואין להם סביבת שמיעה וציוד נכון להמחשה ולהשוואות.
כשיש לך אולפן "מסחרי" והוא מחוץ לבית וקיים אצלי סביבת שמיעה גבוהה ביותר כפי שהצהרתי.כיף לי לעבוד ולהשאוות ולעשות.וזה לא ביתי של 2 רמקולים פשוטים שאין בהם הבחנה וציוד X הלן. אני מדבר על אולפן מקצועי שברשותי בו גם אני מתלמד ועובד ובמקביל מנהל.

אני מפרש טכניקות ולמידות שרק נישמעים לי נכון טוב ומסתדרים לי באוזן,בחינה אומנותית,ביצועית, ומעשית.
אני לא מאמין באף באנדם שיסביר לי דברים חוץ מהאוזן שלי ברגע שאני שומע שזה טוב זה מתקבל אצלי מעשית. ואני יהפוך את העולם בישביל למצוא /ללמוד את הדבר הזה.

את מצב ההתקדמות שלי אני מסמן רק באישור הביטחון שאני מרגיש שאני מספיק בשל./ אומנם גם זה לפעמים מטעה כי מבחינה תיאורטית אתה חושב שהתקדמת אבל מעשית לא. #nene
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 16:50   
השרשרת הזו העלתה לי דיון אחר שאולי כדאי לשלב (או להפריד מפה לדיון אחר).

התמקצות במגמת עליה מול התבגרות שמאטה.
אני אסביר:
עם הגיל קצב הלמידה והגדילה נעצר ובשלב מסויים אף מדרדר. אני שומע היום פחות מששמעתי שהייתי ילד. האוזניים שלי עברו רבות והן רחוקות מאיך שהיו לפני שנים.

במקביל ההתמקצות נמשכת.
מבחינה מקצועית אני הרבה יותר טוב.
2 הדברים שהם תהליך בהתבגרות הם שכל פעם שאני יודע יותר אני מגלה שאני יודע פחות. ו... שאני לא מסוגל לצפות דבר בחיים. לנתב כן, לצפות לא.

מצד שני עם כל הירידה בחושים מיקסים שאני עושה היום מתוחכמים יותר, אני "שומע" יותר ומצליח לצייר יותר בקלות.
במקביל לא יודע אם זה קשור לירידת התדרים אני הולך על מיקסים כהים יותר.

עוד דבר ששמתי לב הוא שמצב נפשי הוא חלק מאוד מכריע במיקסים בדיוק כמו בכל תחום אחר.

אולי אפשר לנצל את השרשרת לקבל תובנות של אנשים שעברו בדרך כמה שלבים ומה הם חוו או השתנה אצלם עם ההתבגרות?
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 17:02   
ציטוט:
אולי אפשר לנצל את השרשרת לקבל תובנות של אנשים שעברו בדרך כמה שלבים ומה הם חוו או השתנה אצלם עם ההתבגרות?

אחלה רעיון.
אני אתחיל.
בחיים לא עבדתי כטכנאי ,מאד חשוב לי סאונד ואני מאד מתעניין בדקויות של המוזיקה.
השירים הראשונים שלי הוקלטו ומוקססו נורא,אבל כל שיר חדש שלי למדתי גם משמיעה וגם מקריאה באקט .
קראתי ושמרתי הודעות של ראובן,זוט ועוד תותחים שגם עזרו לי אישית דרך אקט.
אין גבול כמה אפשר לשפר מיקס,אבל אני משקיע זמן מטורף על איך הערוץ הוקלט,
אני מוצא את עצמי מתעסק יומיים או יותר בסאונד לגיטרה עד שהבטן שלי עושה גולו גולו,
ואז אני יודע שזה הצליל.
אם ההקלטה טובה,קל יותר למקסס.
אני משתפר משיר לשיר ,לומד משמיעה ומשחקים,שומע דברים חדשים.
זהו #smile
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 20 פבר',09 20:04   
ציטוט:
...יד שהבטן שלי עושה גולו גולו,
ואז אני יודע שזה הצליל

חשוב לציין שהצליל צריך להיות ב-פרסית #smile
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: שבת 21 פבר',09 18:12   
ravitzj. ידידי
אם כבר אתה מסוקרן בי.
הינה האולפן שלי צולם במצלמת פלאפון אבל עדין נוצץ מכול מקום. תמונה חלקית של המקום.


הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
עמוד 3 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון