תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נגינה רפוייה, הצלת המיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 08:11   
רבותי - זה לא רציני.

מאחר ולא פעם הייתי רופא של שירים, אני יודע שלעיתים ניתן להחזיר שירים מהמוות.

אבל אף רופא לא היה מציע חוות דעת בלי לבדוק את החולה, וזה הדין במקרה הזה.

מה שלאדם אחד זה "רפה" לאדם אחר זה "מלא רגש", ועוד יכול להתברר שהם בילו חודשים באולפן דווקא כדי להגיע לסאונד *הזה*, והטכנאי מנסה להפוך אותם לאודיוסלייב.

מעשית:
למרות הציניות, בכל מיקס השיר הוא המגלה את עצמו.
תהליך כזה מתחיל בהאזנה קפדנית לשיר ולערוצים, מאחר ונשאלת השאלה אם יש *מהות* איתה ניתן לעבוד.

לפי התגובות שאני קורא, אין כל חשיבות כביכול לשיר, לביצוע ולהקלטה, כאילו שכל מחלואה עם שופר יכולה להפוך באורח פלא למדונה בשיר "לגיטימי" בשימוש בסאונד ריפלייסר -
שטות, לא מקצועי.

"אולפו מכובד" או לא, שמעתי גם פשעים נגד האנושות מבוצעים באולפנים מכובדים ולמעלה מזה - חוות דעת מקצועית צריכה להביא בחשבון אם צריך "להמשיך או לחזור ולהקליט", ועם כל הכבוד - לא כל אחד יכול לדעת, אז על אחת כמה וכמה בלי לשמוע את השיר?

סאונדריפלייסר ואוטוטיון הם כלים יעילים, אך לא התשובה האוטומטית לכל דבר.

הם אולי יכולים "להציל תחת" לטכנאי - אבל גם "לפתוח תחת" למוזיקאי, וחבל.

השימוש האוטומטי הפופולרי בהם *בגלל חוסר ידע אחר* יכול להפוך מתופף למכונת תופים חביבה, אך באותו תהליך לחרב ביצוע, שיכול להסתתר בתוך הערוצים.

יש הרבה שאפשר לעשות לתופים לפני השימוש בהם, ואם נחזור להשוואת הרופא - לכרות רגל במקום לרפא אותה זה אולי יותר קל לרופא, אבל לא בהכרח מה שטוב לחולה.

כשהכלי היחידי שלך הוא פטיש - כל הדברים בעולם מתחילים להראות לך כמו מסמרים.

עד שלא נשמע - לא נדע, וחבל על הזמן עם העצות, אתם עושים יותר נזק מתועלת.

---

פילוסופית:

ציטוט:
השאלה, גם שאני מקבל נגינה רפוייה, אני יודע מראש שהתוצאה לא תיהיה מספקת את הלקה ואותי, האם גם עם חומר גוסס יש מה ללמוד בענייני מיקס?


צריך יושרה בעניין הזה, כי אחת התשובות האפשריות היא "יש בעיה, ואני לא יודע איך לפתור אותה".
תשובה כזו מובילה לעוד שלוש אפשרויות - להקליט מחדש / להמר על מיקס /למסור את העבודה למישהו שכן יודע -

וכולן כרוכות בהוצאות - החרא עלול לפגוע במאוורר, ואתה עלול לצאת ג'ינג'י.

לכן ההגינות והשכל הישר מחייבים ישירות:

לכל פרויקט *ובמיוחד הפרויקט הזה* חייב להיות מפיק -
האדם שמאחורי החזון, זה שניווט את ההלטות באולפן לתוצאה שקיבלת.
אם אין כזה - שימנו ומייד (מי יודע? אולי יחליטו דווקא עליך?), אחרת לא ניתן יהיה להתקדם.

הרי התוצאה שתתקבל בכל מקרה תהיה שונה מאד מהתוצאה המוקלטת על פי ההגדרה -
ולכן ההחלטה היא אומנותית ולא טכנית, וחייבת להתקבל על דעתו של האמן - במקרה הזה המפיק, שהאמן מוסר בידיו את שיקול הדעת.

ומרגע שקבעו - ההחלטה *שלו* מחייבת, ואתה משרת *אותו*.

צריך לראות אם גם המפיק חושב שיש בעיה, מאחר ויתכן והוא שומע מה שאתה לא.
אם הוא סובר שאין בעיה, התשובה ההגונה היא :

"אם כן, אני לא מצליח לעלות על הכיוון שלך, ולכן אני לא האדם שאתה מחפש" - נקודה.

אם הוא מבין שיש בעיה, מכאן שאירעה טעות בתהליך, ואז הוא יכול להעריך מה דרכי הפעולה העומדות לפניו, שכולן דורשות מאמץ.

ואז כל החלטה שהוא לוקח, נעשתה בתום לב מצדך - כולל ההחלטה להמר על מיקס - ורק אז עוברים לשלב המעשי.

וגם אם החלטת להעניק להם מתנה והשאלה היא "תרגיל תיאורטי" בחינם -
אם לא ביצעת את הדברים על דעתם - תוצאה גרועה עדיין תזיק לך, מאחר והאגו מאד מפתה לחשוב "אני הקלטתי מצוין, רק *הוא* דפק לי את העבודה".

אבל אולי מאחר וכידוע הישראלי הממוצע ממהר לקחת אחריות אישית ונזהר מאד לפני שהוא מאשים מישהו אחר - אולי תעדיף להמר בכל זאת.
_________________
Peace,

Zooot
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 08:47   
זוווט, אתה צודק בכל מה שאתה אומר.

אבל מכיוון שנאמר על ידי אור שאין אפשרות לשמוע את ההקלטה מפני שמדובר באנשים שככל הנראה פעילים בפורום והוא מבקש שלא להעלות אותם על המוקד, אנחנו מציעים הצעות. מובן (לי) מאליו שמדובר ברשימת תרופות שכל אחת מתאימה למחלה אחרת, ועד שלא נדע מה המחלה לא נוכל להתאים את התרופה, אבל אני (אדבר בשם עצמי) בסה"כ הצעתי פתרונות אפשריים למגוון בעיות.

מכיוון שלא הועלה החומר, כל שנותר לעשות הוא להציע פתרונות למגוון בעיות, ולהשאיר את מלאכת זיהוי הבעיה לאור.
נכון, זה לא אידאלי, אבל זה המצב.
ציטוט:
אבל אף רופא לא היה מציע חוות דעת בלי לבדוק את החולה, וזה הדין במקרה הזה.

בבית ספר לרפואה, לעומת זאת, מלמדים איזה מחלות יש, ומה התרופות המתאימות - וזה מה שקורה כאן. אנחנו לא עושים מיקס מרחוק, אנחנו עוזרים בפתרונות אפשריים לבעיות אפשריות. נכון - זה לא בית ספר, ורובנו הגדול לא הוסמכנו כטכנאים (ע"י תעודה או ע"י בית הספר של החיים) אבל אני חושב שזה ידוע לכל מי שקורא את הפורום. אחריות הקורא במקום כמו פורום אינטרנטי היא לקחת את הדברים בערבון מוגבל, אחרת הוא עושה לעצמו עוול.
_________________
קריינות
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 10:21   
ציטוט:
בבית ספר לרפואה, לעומת זאת, מלמדים איזה מחלות יש, ומה התרופות המתאימות - וזה מה שקורה כאן. אנחנו לא עושים מיקס מרחוק, אנחנו עוזרים בפתרונות אפשריים לבעיות אפשריות.


הדבר הראשון שמלמדים בבית ספר לרפואה זה לא לטפל ללא דיאגנוזה, כי אפשר להרוג חולה בטיפול לא נכון.

הסיטואציה היא לא דיון תיאורטי, תקרא את השרשרת - פה מדובר בקריאה של "רופא" שטוען שיש לו חולה גוסס ושואל איך לטפל בו, רק ש"לא נעים לו" לחשוף ממצאים לדיאגנוזה -

גם רופא כזה וגם זה שממליץ לו "פתרונות אפשריים" מבלי שהוא יודע אם המדובר במכת חום או בהיפותרמיה - יזרקו מכל בי"ס לרפואה שמכבד את עצמו, ולהגנת החולים טוב שכך.

במקרה של "גוסס" גם "עצות סבתא" הן מסוכנות -

לדוגמא בטיפול בהיפותרמיה (מכת קור) דווקא "פעולות הגיוניות" עלולות להזיק:

ציטוט:
אין להשקות את הנפגע באלכוהול.
אין לנסות ולטפל בכוויות קור.
אין לנסות להעלות את חום הגוף באמצעות שפשוף או עיסוי.
אין לנסות להעלות את חום הגוף באמצעות בקבוקי מים חמים או מגבות חמות; אין להרטיב את הנפגע במים חמים.
נסיונות אלו עלולים להפנות את הדם מהאיברים הפנימיים החיוניים אל העור, והדבר יחמיר את המצב.


מדובר בסיטואציה של אולפן מול לקוחות, יש אחריות מקצועית, יש מוניטין, יש השקעה כספית, וההתיחסות אמורה להיות בהתאם.

גם אם לכאורה "אין סיכון" כי תמיד ניתן לבשל שוב - בהחלט "יש סיכון" כי עלול להגרם נזק למוניטין של השואל, ולכיס, למוטיבציה ולביטחון העצמי של לקוחותיו -
להקות כבר התפרקו בגלל הרבה פחות מכך.

סיכון משני קיים בגלל כל קורא עתידי בשרשרת הזו, ועוד סיכון בגלל הלגיטימיציה של הדמיקולו בפורום "מקצועי" כביכול.
יש הבדל אם הדברים נאמרים בפורום "החובש הטיפש" או בפרסום אקדמי של מנתחי לב - וזה האחרון אמור להעניק לגיטימציה למה שמפרסמים בו, ולכן יזהר הכותב ויזהר הקורא.

עד שלא שמעת את החומר - יכולים להיות מליון פתרונות לבעיה ללא החלפת הסאונד ובשל כך איבוד ההקשר האמנותי והנזק הנלווה, ואתם דנים פה ב"כריתת רגל" כאילו זה הפתרון האולטימטיבי, וזאת לפני שבכלל בררתם אם בכלל נשקפת לה סכנה, ואם ניתן להציל אותה (אם יש צורך בכלל) בטיפול פשוט.

---

באחד הפרויקטים הראשונים שהוקלטו בארץ על פרוטולז, התחרב (פיזית) אחד הדיסקים והיה צורך לשחזר את המידע. כידוע, זאת עבודה מדויקת שצריך לבצע ב"חדר נקי", במכשור מדויק ונסיון רב.

המפיק הלך ל"מומחה" הגדול שהיה בארץ אז, וחזר חיוור -
מסתבר שהמומחה אמר לו ש"הוא לא מתעסק בזה", אבל יש לו חבר בנס ציונה, ו"הוא מת לנסות פעם דבר כזה"...

במוטו של השואל כתוב: "מוזיקה, לא כל אחד יכול."

כל השרשרת הזאת טוענת ההפך.
_________________
Peace,

Zooot
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 10:34   
ציטוט:
לדוגמא בטיפול בהיפותרמיה (מכת קור) דווקא "פעולות הגיוניות" עלולות להזיק:

ציטוט:
אין להשקות את הנפגע באלכוהול.
אין לנסות ולטפל בכוויות קור.
אין לנסות להעלות את חום הגוף באמצעות שפשוף או עיסוי.
אין לנסות להעלות את חום הגוף באמצעות בקבוקי מים חמים או מגבות חמות; אין להרטיב את הנפגע במים חמים.
נסיונות אלו עלולים להפנות את הדם מהאיברים הפנימיים החיוניים אל העור, והדבר יחמיר את המצב.


הייתי מוסיף עוד סעיף:יש לתת לחולה ויאגרה כדי להרחיק את הסדין מגופו של החולה.

ציטוט:
וכולן כרוכות בהוצאות - החרא עלול לפגוע במאוורר, ואתה עלול לצאת ג'ינג'י.

#biggrin #biggrin #biggrin
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
  אור  
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 12:59   
תודה לכולם!

אני מרגיש שנפלתי לבור עמוק ואפילו את האור בקצה אני לא רואה.

זווט - מכיוון שאני לא "רופא" מוסמך, אני בתחילת דרכי וזה אולי המיקס השני או השלישי שאני עושה לבד באולפני הביתי.

גם אני, גם הלהקה והמפיק יודעים שאין שום התחייבות ומשני הצדדים המטרה "לניסיון" של קידום.

במקרה שלי זה ללמוד, במקרה שלהם זה אולי לקבל "מיקס" אידאלי.

אגב, כל פרויקט שאני מקבל מן הסוג הזה, אני מציין בהתחלה שאני לא "מיקסר" ואני רוצה ללמוד.


אין לי שום ספק שאני שואל שאלה, אבל משאיר אותכם קצת עיוורים.
ציינתי למעלה שאני מעדיף להשאיר את זה חסוי.

יש "רופאים" שהיו לוקחים את זה לתוצאה טובה, מעניין אותי לדעת איך.

אני לא מחפש פה נוסחאות קסם, אלא כיוון כללי, למרות שאתם עיוורים בכל השרשרת.

ניסיון אין לי, אני רוצה שיהיה. כל כך רוצה ללמוד!


אז אולי החומר הוקלט טוב, אבל אני לפי האוזן שלי שאומרת לי שאכן מדובר בבעיות נגינה, אולי אני טועה?

האם אין טעם לעבוד על חומר מן סוג שכזה, כי אני רק אסבך את עצמי ולא אלמד כלום?
אולי כן לעבוד, בכל מקרה תלמד?

נכון, אני לא מוסמך ויודע מספיק כדי ללכת ולהגיד ללהקה שצריך ללכת ולהקליט מחדש.

אני לא אחכה לפרויקט שבו הכלים כן הוקלטו מושלם, נוגנו בצורה הטובה ביותר, במיוחד שאני מציע בחינם, ובכך ללהקות שאולי לא משקיעות מספיק.

אבל צריך לעבוד, למה? כי אני רוצה ללמוד.


אני מצטער עם לקחתי את השרשרת לכיוון קצת אחר.


אסף - אין לי מושג כל כך לגבי הסשן, מה היה בו.
אני יודע פחות או יותר מיקרופונים וזהו.

אבל אין ספק שמכל מה שרשמת יכולות לנבוע בעיות שגומרות לבעיות.

ראיתי כמה תגובות שמציעות הקלטה מחדש, מבחינת הלהקה שניראה לי שהם התפרקו אכן גם קשה להשגה.
_________________
Or Chausha - Composer for film & video games

www.or-cha.com

Owner at Prototype Scores : www.prototypescores.com
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 13:28   
מכיוון שמדובר בלמידה קח צעדים קיצוניים.
אם הסאונד והביצוע לא רציניים- ואתה היחיד שיכול "להציל את המצב" או לפחות להפיק ממנו תוצאה סבירה תשתמש בכל מה שאתה יכול.

אני לא יודע מה היכולות שלך מבחינה מוזיקלית- אבל אל תתבייש להכנס לנעליים של מפיק מוזיקלי אם אין מישהו אחר שיעשה את זה. אתה יכול להתייעץ עם מישהו בלהקה שנראה לך ראש גדול כדי לקחת החלטות נכונות.

האפשרויות שלך רבות
--- אם המתופף לא תופף טוב לאורך כמה תיבות והשיר על קליק -- אל תהסס להחליף את התיבות האלו בתיבות אחרות בעלות אותו PATTERN שנוגנו עם קצת יותר "ביצים"

---דינמיקה-קימפרוס וגייטים , בטעם אם זה מספיק - אם לא-תשתולל! לפעמים קצת אובר-דרייב יכול להפוף כל "סנר רפה" למכונת ירייה. נסה שילוב של פדאל איכותי לגיטרה+גייט.
אני ממליץ בחום על SANSAMP של TECH21 שפשוט נשמע נפלא על סנר. ועוד יותר על באס.

אם ההייאט או הטמים מפזרים לך את תמונת הסטיראו- אז אל תשתמש בהם! נסה לקמפרס את האוברהדס -ואולי תגלה שיש לך שם מספיק היי-הט וטמים-בכלל- מי אמר שהכלים האלו צרים להיות פרונטלים כל כך? בכל להקה המתופף בדרך כלל נמצא בגב הבמה--- מקם את התופים אחורה במיקס וכך תשיג סאונד טבעי- שבו הבעיות גם פחות חשופות. תתמקד בשירה ובכלים שהוקלטו טוב יותר.

-- אם חלק מסוים בשיר לא עובד--אולי אפשר לוותר עליו? לא פעם להקות מתחכמות ומוסיפות קטעים אינסטרומנטלים ש"גדולים עליהם"- קצץ וזרוק..

-- אולי להוסיף אצלך באולפן אלמנט מוזיקלי כלשהו? אתה או מישהו אחר יכולים להוסיף-שייקר-לופים- קולות- גיטרת קצב שדבוקה לתופים בקפדנות- גרוב בעייתי שמנוגן בכוונה פתאום יישמע כמו יציאה גאונית.

--- תקשיב קצת להקלטות מה60 וה 70-- אתה תגלה שם דברים חולניים מבחינת סאונד תופים ונגינה- כמו גם גאונות טהורה.אולי תגלה שהמצב לא כל כך נורא- תחשוב איך הקליטו אז. נסה לפתוח את כל התופים דרך אוברהדס וקצת קיק וקמפרס בגרופ.
יש עוד שיטות ואפשרויות עד גבול הדמיון.
אם כל זה לא עזר----אז בוא נחליף מקצוע #think
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 13:40   
ציטוט:
אני בתחילת דרכי וזה אולי המיקס השני או השלישי שאני עושה לבד באולפני הביתי.


נו באמת, אני מקווה שעכשיו אתם מבינים איך נראית השרשרת.

אור, עם כל הכבוד, את השאלה הזו היית אמור לשאול לא כאן בפורום "סאונד מקצועי", אלא בפורום "מתחילים" לשם היא שייכת, ולשם היא תעבור בעוד זמן קצר.

בפורום הזה מתנהלים דיונים מקצועיים, עם הנמקות מקצועיות, ע"י כותבים בעלי ידע מקצועי, ושאלתך היא לא כזו, ולצערי גם לא נידונה בצורה כזו.

ציטוט:
אין לי שום ספק שאני שואל שאלה, אבל משאיר אותכם קצת עיוורים.
ציינתי למעלה שאני מעדיף להשאיר את זה חסוי.

יש "רופאים" שהיו לוקחים את זה לתוצאה טובה, מעניין אותי לדעת איך.


בהתאם לשאלה, כך התשובה -
ע"י מיקס טוב, ומתן פתרונות טובים לבעיות הספציפיות.

ואם תשובה כזו משאירה אותך קצת עיוור, זה מהסיבה הפשוטה שאתה בשאלתך משאיר את הנשאלים "קצת עיוורים".

אני למשל, מעוניין לכתוב את השלאגר שיכבוש את גלגל"ץ ואת מצעד המכירות האמריקאי - אבל אני לא מוכן לחשוף את מה שכתבתי עד עכשיו ולקבל התיחסות למה שאני עושה בפועל.

פשוט, אני יודע שיש מוכשרים שהיו לוקחים את זה לתוצאה טובה, מעניין אותי לדעת בדיוק איך.

ציטוט:
אני לא מחפש פה נוסחאות קסם, אלא כיוון כללי, למרות שאתם עיוורים בכל השרשרת.


לצערי אתה כן מחפש פה נוסחאות קסם, מאחר ואתה מדבר על מיקס מסתורי בעלמא, המבוצע ע"י מתחיל, ומאחר ואתה לא מציג אותו ומאחר ואתה בתחילת דרכך הוא בעצם "כל מיקס שהוא המבוצע ע"י כל אדם שהוא".

ומכאן שכל הדיון פה מסתכם בשאלה "איך מקנים פאנץ' לתופים בכל מיקס ע"י כל אחד" (אם התופים הם באמת הבעיה, יתכן והיא נובעת מגורמים אחרים) -

אתה מבקש את התשובה ב"זבנג וגמרנו" ולא בלימוד נרחב וכללי, כמקובל - אם היה פתרון כזה, הוא היה יוצא בצורת פלאג-אין עם כפתור אחד המסומן "good sound".

אין לך כרגע לא את הידע ולא את הנסיון הנדרשים להבין ולישם המלצות מקצועיות ספציפיות, והדיון הזה הופך למגוחך.

הכשרתי הרבה עוזרי טכנאי בקריירה שלי, שהפכו עם הזמן לאנשי מקצוע מכובדים בעצמם. איש מהם לא למד לטפל "בכל מיקס שהוא" אחרי שני מיקסים שעשה.

שאלות כאלה, יחד עם השאלות "איך עושים מיקס" ו"איך מושיבים בס עם קיק" נידונו בהרחבה בפורום, אתה מוזמן לחפש ולהחכים.

וממילא מקומן של שאלות אלה בפורום מתחילים, בהיותן רק דרגה אחת מעל לשאלה הנצחית
"איך עושים קיק של אינפקטד".
_________________
Peace,

Zooot
  אור  
Act Compatible
הצטרף: 11 פבר' 03
הודעות: 573
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 15:57   
זווט אני מצדיק אותך.
התגובות שלך רק בונות אותי.

לא שאלתי את השאלה במקום הנכון.

1.אני לא מחפש ללמוד איך עושים "מיקס" על רגל אחת, ממש לא.
2.אני דווקא כן מאלה שמחפשים ללמוד בצורה נרחבת.
3.אני לא מצפה שהמיקסים שלי יהיו להיט אחרי שתי מיקסים. (וגם לא בעוד 10 שנים)

מצטער שלא ניסחתי את זה כמו שצריך.

אני יודע שזה עבודה וניסיון.


אבל ברשותך, אני אשאל שוב :

האם אין טעם לעבוד על חומר מן סוג שכזה, כי אני רק אסבך את עצמי ולא אלמד כלום?
אולי כן לעבוד, בכל מקרה תלמד?

אני מחפש את הדרך הנכונה.
_________________
Or Chausha - Composer for film & video games

www.or-cha.com

Owner at Prototype Scores : www.prototypescores.com
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 16:34   
ציטוט:
האם אין טעם לעבוד על חומר מן סוג שכזה, כי אני רק אסבך את עצמי ולא אלמד כלום?
אולי כן לעבוד, בכל מקרה תלמד?


גם על זה קשה לענות, כי זה תלוי במבנה האישיות שלך ובמסקנות שתוציא.

אני לא בעד להימנע מלימוד של שום דבר, אבל דווקא האפשרויות האופטימיות הן המסוכנות - לימוד במקרה כזה יוביל אותך (אם תצליח) להצדקת מניפולציות חזקות מאד - והן כמו נשק חם:

טוב לדעת להשתמש בהן כשצריך, מאד לא טוב לרכוש אותן כפתרון לרוב הבעיות.

"הכרה בכוחו של ה-FLAT" (לוק, אמר יודה) הוא הרגל החוסך מטכנאי הרבה מלכודות בעתיד.

בתור "צעיר", נהגתי להאשים את הציוד ואותי פעמים רבות, עד שהבנתי שאם תמקם מקרופון טוב בצורה טובה לפני מקור המנגן טוב ומשתלב בעיבוד טוב - תקבל "סאונד" טוב, ורוב מה שאני חווה כ"לא מצליח" זה פשוט נגינה ועיבוד.

מצד אחד זה לימד אותי איך "מלטשים חרא", מצד שני זה לימד אותי גם איך "מלטשים חרא".

(מצד אחד זה לימד אותי מניפולציה שימושית, מצד שני זה הטעה אותי להאמין לתקופה מסוימת ביכולת "ללטש זהב מכל חרא", עד שמצאתי את עצמי רק במיקסים של דברים שלא הקלטתי, משקיע יותר מדי אנרגיה ב"הצלות" (שהן בסופו של דבר תמיד פשרה) ובוויכוחים (מאחר ומדובר בשינויים קיצוניים) עד שאמרתי -

"עם כל הכבוד לאגו, לא בגלל זה בחרתי את המקצוע הזה. למה לעבוד בחרא בכלל? להקליט טוב נגינה טובה זה יותר פשוט, יותר יעיל, וגם התוצאה תהיה טובה ובהרבה - על מנת להתפתח לרמות הגבוהות ביותר, אני חייב את כל המרכיבים טובים").

אם אתה רוצה ללמוד את ההבדל ולבד, הייתי מציע לך להתחיל ממקורות שאתה יודע ש"הוקלטו טוב", לדוגמא הסשנים של צ'רלז.

גם כאן.
_________________
Peace,

Zooot
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,07 16:58   
עודד,
זה נשמע כאילו לקוח מ"הרפתקאותיו היומיומיות של מיקסר-מן".
(הלינק שפורסם כאן לא מזמן, אני כבר בשבוע 6 #sad )...
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 3 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון