תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Headroom ועצמה כללית במאסטר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (135) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 11 אוק',06 00:14   
eran - אתה מפצל את השרשרת שלך עצמך לתתי נושאים וחבל.
אתה מונע ממני לענות לך כי כל רגע מתפתח פה עניין אחר.

עזוב כרגע את נושא המאסטרינג.
לא שזה לא קשור. הכל קשור אבל תתמקד במה ששאלת.
מן הסתם, עזוב עכשיו לאלתר את כל הנושאים שצצו בעניין הכרטיסים השונים וכ"ו.

לגבי המיקס: ככל שתצמצם את הטווחים הדינמיים של מרכיבי המיקס כפרטים ושל המכלול כמכלול, כך תקבל משטח ישר יותר לעבודה.
טווח, זה הפער בין ערכי המינימום והמקסימום.
בשונה מנגרות, שם ניתן רק להוריד מהנפח, כאן, כשהמשטח "מיושר" אתה יכול להעלות את העוצמה לנפחים גדלוים.
הבעיה היא שבכלים שיש בידך, היישור איננו פשוט ולא בטוח שיישמע חלק וישר.
בכל אופן, זה הכיוון.
השאלה היא אם זה מה שאתה רוצה מבחינה אומנותית.

אני לא יודע איזה מוסיקה לקחת כרפרנס לבדיקות שעשית, אבל בכלל לא פשוט ליישר את הטווח הדינאמי מבלי שהתוצאה תישמע משוייפת ומאולצת.
ייתרה מזו, לא כל מוסיקה רוצה להיות בעלת טווח דינאמי מצומצם.
חשוב להזכיר בהזדמנות הזו, שטווח דינאמי ניזון ברמה התחושתית לא רק מאלמנטים של עוצמה, אלא גם, ולא מעט, מאלמנטים של גוון.
פה נכנסים מעבדים אחרים לתמונה (EQ) שגם הם לא מובנים מאליהם.

נושא הסיכום איננו קשור ישירות לשרשרת אבל גם לו יש חשיבות עצומה.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: רביעי 11 אוק',06 00:26   
ערן אני ממליץ לך לקרוא את פרק 6 במדריך של מר קץ שקישרת.

כל נושא החיווי הוא בדיוק העניין שנראה לי מבולבל אצלך.
בנוסף לשיטות המדידה dBm, dBa, dBv וdBFS שהיא המרכזית באולפן הדיגיטלי (ויש עוד כמובן...) יש מספר שיטות חיווי.
מדידה וחיווי - 2 דברים שונים.

בעידן הדיגיטלי החיווי של מרבית התוכנות הוא של Peak שרחוק מלתת משמעות ל"חזק"/"חלש" ביחס לאוזן כמו יחידות אחרות.
האוזן הרבה פחות רגישה להתקפים קצרים. בדיוק כמו סרט/וידאו שמתבסס על מהירות הראיה של העיניים. כך גם האוזן מגיבה עד גבול מסויים / בהתקף מסויים.

להשיג עוצמה מסחרית צריך לשפר את יחס הRMS שאתה מקבל.
וגם עוצמה זה רק חלק אחד קטן ממאסטרינג.

הרבה מהמסטרינג המסחרי מתבצע עם הרבה ציוד אנלוגי משולב עם דיגיטלי,
שימוש בדחיסה וגם דחיסה מקומית (Multi-Band Compression).

סתם אם אתה מעוניין להשתעשע בלהשיג "עוצמה" קרובה למסחרית (במידה והמיקס במקום טוב)
הנה הסבר קטנטן על שיפור עוצמה. וזה עובד...
בגבולות החוסר ניסיון וציוד.

מדריך ל"מאסטרינג" חובבני

** רק קח בחשבון שאין קסם ולא סתם רוב המוזיקה המסחרית בעולם לא מתבססת על מיקס מבוסס פלאגינים **
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
רגע. פסחתם על העניין הזה...
הודעה פורסם: רביעי 11 אוק',06 14:07   
ציטוט:
אלו הכלים שאני עובד איתם בד"כ על בסיס קבוע על ערוץ המאסטר והם משורשרים לפי הסדר הנ"ל :
waves r comp , urs fultec eq , timeworks mastering compressor
אני משתדל להמנע משימוש באיקיו עד למצב של לא להשתמש בכלל מהסיבה שאני מעדיף להביא את המיקס הסופי למצב הכי מאוזן שנשמע לי .
ואריאל ........ מה בדיוק אתה רוצה לא הבנתי ?


אני מסכים שלא כדאי להתעסק בשרשרת אחת ביותר מדי נושאים אבל הפסקה הזו מחייבת הערה כי היא מעידה על חוסר ידע/הבנה בסיסי.

זה נכון וטוב לא להתחרע על הסאונד עם אי קיו ולהשאיר ממנו פירורים אבל מה עם להוריד נמוכים לא קשורים בvocal? האם צריך נמוכים ב-HH? ה-mid של הקיק לא סותם דברים אחרים שלא לצורך? ומה לגבי בעיות של תדר עומד/מציק שעל ידי טיפול בה נפתח את המיקס העמוס?

נקודת המוצא של "לא להשתמש באיקיו כדי להגיע למיקס מאוזן וטוב" היא פשוט מוטעת.

כנ"ל נקודת המוצא לגבי סדר האפקטים. אמנם אפשר לשרשר לצרכים מסויימים איקיו אחרי קומפרסור אך לא במקרה הדבר השכיח ביותר הוא איקיו ואז קומפרסור. הסיבה פשוטה - למה לקמפרס תדרים שאתה לא מעוניין בהם גם ככה?

וגם, אולי יש סיבה טובה למה קוראים לקומפרסור מסוים "מאסטרינג קומפרסור"...
אני לא יודע איך אתה משתמש בו אבל שים לב שאתה לא חונק את המיקס שלך וגורם לעיבוד של התנועה הדינמית בטרק (יש סבירות אם על ערוצים רבים אתה שם שני קומפרסורים שאחד מהם הוא קומפרסור מאסטרינג).
אחר כך במאסטרינג פשוט לא יהיה עם מה לעבוד.
_________________
Arcade Fire_Rufus Wainwright_Jeff Buckley_Amon Tobin_Fiona Apple_Neil Young_DFA_Muse_Bowie_Jobim_Herbert_Amdursky_NiN

www.RuNDoMuSiC.CoM
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 705
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: רביעי 11 אוק',06 17:12   
בוקר טוב .
קודם כל תודה לך יורם .
אני משתדל להתמקד בעניין ה HR והעוצמה הכללית אבל הסטיה והשאלות שנובעות מתגובות של שאר החברים קשורות קשר ישיר לתהליך המאסטרינג ואנלא חושב שיש טעם לפתוח נושא חדש אולי עדיף להעביר את התרד לאחד מהפורומים המתאימים למען הסדר הטוב בכל זאת אני אשתדל להתמקד.
ציטוט:
לגבי המיקס: ככל שתצמצם את הטווחים הדינמיים של מרכיבי המיקס כפרטים ושל המכלול כמכלול, כך תקבל משטח ישר יותר לעבודה.

מבין ומסכים איתך לגבי זה אבל תסכים איתי שזה מאוד תלויי בסגנון , ז'אנר , או איך שלא נקטלג את זה.לצורך העניין אני מתעסק עם אלקטרוני כשבאופן אישי תצורת העבודה שלי היא דיי עמוסה בין אם זה בגרוב הכללי או בשאר האלמנטים בקטע . יש חלקים שבהם אני מצמצם פרטים מתוך כוונה להעביר תחושה של "הכנה" או התפתחות לקראת משהו תוך שמירה על איזון שלא יווצר מצב של שיאים שיגרמו לי בדיוק ההיפך ממה שציינת כ "משטח עבודה ישר" אם הבנתי אותך נכון.
ציטוט:
הבעיה היא שבכלים שיש בידך, היישור איננו פשוט ולא בטוח שיישמע חלק וישר.
בכל אופן, זה הכיוון.

לא נתעמק בזה בכדי לא לסטות שוב מהנושא אבל , בגדול אתה אומר שיש קשר בין הכלים+הכרטיס שאיתם אני עובד.
לגבי שאר הדברים אני מבין את מה שאתה אומר אחרי שקראתי את המדריכון הקצרצר של בוב קץ מה גם שבאמת יש מקרים בהם נתקלתי שהחיווי במיקסר החיצוני אצלי נפל לאיזור ה -4 אבל עדיין מבחינת התחושה והעוצמה הכללית שמתפרשת באוזן זה נשמע לא פחות מ 0 .
Rock צודק לגבי הבילבול אצלי בין המדידה לבין החיווי . עובד על זה ולאט לאט מתחיל לעשות סדר בבלאגן .
[QUOTE]להשיג עוצמה מסחרית צריך לשפר את יחס הRMS שאתה מקבל.[/
QUOTE]
עוד נקודה חשובה שבוב קץ דיבר עליה במדריך . איך זה מתבצע בפועל לא ברור
  eran  
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: רביעי 11 אוק',06 18:59   
ציטוט:
זה נכון וטוב לא להתחרע על הסאונד עם אי קיו ולהשאיר ממנו פירורים אבל מה עם להוריד נמוכים לא קשורים בvocal? האם צריך נמוכים ב-HH? ה-mid של הקיק לא סותם דברים אחרים שלא לצורך? ומה לגבי בעיות של תדר עומד/מציק שעל ידי טיפול בה נפתח את המיקס העמוס?

שלום Tim Tam אם אני מקצר בתשובה שלי אלייך אני פשוט יכול לצטט אותך ובזה לענות לך "הפסקה הזו מחייבת הערה כי היא מעידה על חוסר ידע/הבנה בסיסי"
תקרא טוב את מה שכתבתי שאני נמנע מלהשתמש באיקיו בשלב המאסטר עד למצב של לא להשתמש בכלל מהסיבה הפשוטה שאת כל התיקונים שציינת אני מבצע עוד בזמן עבודה על הקטע וגם בשלב המיקס . במקרים שאני משתמש באיקיו אני נוהג לעבוד בשיטה של הנחתה ולא הדגשים . כידוע לך חיתוך נמוכים מוציא החוצה גבוהים ולהיפך .
ציטוט:
ומה לגבי בעיות של תדר עומד/מציק שעל ידי טיפול בה נפתח את המיקס העמוס

בדיוק מהסיבה הזו אני דואג להביא את המיקס למצב הכי נכון בשביל שהאיקיו לא יכנס בשרשרת המאסטר מה גם שבכדי "לפתוח" את המיקס בשלב המאסטר עם איקיו יבוא על חשבון תחומים אחרים שמקבלים אופי וגוון אחר ויגרמו לבעיות אחרות. אם אתה מצפה שבשלב המאסטר תוכל לפתוח מיקס שהוא מחורבן ביסוד עדיף שלא תגיש אותו .
מעבר לזה אנחנו סוטים שוב מהדיון למרות שאני לא מסכים איתך גם לגבי הסדר בשירשור שלא לדבר על ערוצים בודדים שבהם אני ממש לא משתמש בקומפרסיה שמיועדת למאסטר אבל שוב אין חוקיות לזה והשאלה מה אני רוצה להשיג בזה שהשתמשתי באותו קומפ'.
נ.ב
solar p זה יוזר נוסף שמשמש אותי מהעבודה.
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
הודעה פורסם: רביעי 11 אוק',06 21:20   
#ugh
אופס, סליחה, לא ראיתי שדיברת על שלב המאסטרינג... כפי שבטח ברור מהתגובה שלי.

המשך הצלחה בדרכך!
_________________
Arcade Fire_Rufus Wainwright_Jeff Buckley_Amon Tobin_Fiona Apple_Neil Young_DFA_Muse_Bowie_Jobim_Herbert_Amdursky_NiN

www.RuNDoMuSiC.CoM
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
עמוד 3 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון