shem_tov : |
...ואם כבר רצוי לתת קטע סאונד עם לפני או אחרי ... |
montigo : |
אם כבר העלתם את השרשור הזה, טיפ קטן למוזיקה אלקטרונית:
כדי ליצור קיק שנשמע "עוצמתי" (פאנצ'י זו המילה הנכונה) אבל מצד שני לא ליצור עומס יתר של באס: 1. קחו את הקיק, הוסיפו לו Parametric EQ כלשהו, כוונו את תדירות המרכז למשהו בין 80 ל-100 הרץ. כוונו את ה-Q למספר גבוה למדי והגבירו את הסיגנל בנקודה זו בצורה יפה (נגיד 8dB+). מה שיצור Peak צר וגבוה. אופציונלי: להוסיף קצת "ביצים" לקיק באמצעות תוספת של 3-6dB בתחום המידים. אל תשכחו להנמיך את הווליום של הערוץ ע"מ לפצות על ההגברה ב-EQ. 2. עכשיו קחו את הבאסליין, הוסיפו לו Parametric EQ, כוונו את תדירות המרכז ואת ה-Q בדיוק כפי שכיוונתם את הקיק. את הסיגנל הנמיכו כמו שהגברתם את הקיק, או אפילו קצת פחות (למשל 6dB-). במידה ויש לכם מספר באסליינים, בצעו זאת על כולם. נשמע פשוט\דבילי, אבל זה עובד! הקיק "דופק בראש". אמנם הוא חלש ב-Low End, אבל הוא מספיק "תוקפני" כדי להיכנס טוב במיקס. מצד שני, הבאסליין לא מפריע לקיק בעבודתו ולא מתנגש עמו. נסו ותגידו מה דעתכם. |
-ברק- : |
[זה נכון לגבי בס ליין מונוטוני ( בד"כ טראנס ודומיו...)
אם הבס ליין דינמי (משתנה) יש סיכוי שתו פשוט בקושי ישמע. |
montigo : |
אם כבר העלתם את השרשור הזה, טיפ קטן למוזיקה אלקטרונית |
montigo : | ||||
אינני בטוח שהבנתי אותך: הבאסליין אינו מונוטוני ברוב סוגי הטראנס. אני ספציפית עוסק בטראנס מלודי, שם הבאסליין יחסית דינאמי. נכון, זו לא פרוגרסיב רוק, אבל עדיין הבאס שלי קופץ אוקטבות, משנה סולמות וכו'. הטיפ עובד מצוין גם על באסליין דינאמי. בכל מקרה, הטכניקה מומלצת למוזיקה אלקטרונית, לא ניסיתי אותה על מוזיקה פסובדו-אקוסטית ![]()
|
Eric.Bar : | ||
אז אולי נפתח ת'רד חדש בנושא הנ"ל עם דוגמאות שכאלו... ![]() |