תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקס - טיפים ועצות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (255) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
plato
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
הודעה פורסם: ראשון 30 אוק',05 14:53   
LO HEVANTI אותך ראובן ...
ATA YACHOL BE MILIM PSHOTOT YOTER ...
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: ראשון 30 אוק',05 18:00   
אם כבר העלתם את השרשור הזה, טיפ קטן למוזיקה אלקטרונית:

כדי ליצור קיק שנשמע "עוצמתי" (פאנצ'י זו המילה הנכונה) אבל מצד שני לא ליצור עומס יתר של באס:

1. קחו את הקיק, הוסיפו לו Parametric EQ כלשהו, כוונו את תדירות המרכז למשהו בין 80 ל-100 הרץ. כוונו את ה-Q למספר גבוה למדי והגבירו את הסיגנל בנקודה זו בצורה יפה (נגיד 8dB+). מה שיצור Peak צר וגבוה. אופציונלי: להוסיף קצת "ביצים" לקיק באמצעות תוספת של 3-6dB בתחום המידים. אל תשכחו להנמיך את הווליום של הערוץ ע"מ לפצות על ההגברה ב-EQ.

2. עכשיו קחו את הבאסליין, הוסיפו לו Parametric EQ, כוונו את תדירות המרכז ואת ה-Q בדיוק כפי שכיוונתם את הקיק. את הסיגנל הנמיכו כמו שהגברתם את הקיק, או אפילו קצת פחות (למשל 6dB-). במידה ויש לכם מספר באסליינים, בצעו זאת על כולם.

נשמע פשוט\דבילי, אבל זה עובד!
הקיק "דופק בראש". אמנם הוא חלש ב-Low End, אבל הוא מספיק "תוקפני" כדי להיכנס טוב במיקס. מצד שני, הבאסליין לא מפריע לקיק בעבודתו ולא מתנגש עמו.
נסו ותגידו מה דעתכם.
_________________
ליאור "מונטיגו"
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: ראשון 30 אוק',05 18:25   
לא שאני מסתייג מהעצות שנתנו פה אבל לתת "פריסטים" למיקס נשמע לי קצת מופרך למרות הרעיון הכללי של הפרדת תדרים במיקס הוא בד"כ נכון, ואם כבר רצוי לתת קטע סאונד עם לפני או אחרי , באתר האינטרנט של דיגידזיין למשתמשי pt יש כתבות נחמדות בצורה הנ"ל עם קטעי סאונד שניתן לבצע עליהם את הנכתב.
Eric.Bar
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 30 אוק',05 18:55   
shem_tov :
...ואם כבר רצוי לתת קטע סאונד עם לפני או אחרי ...

אז אולי נפתח ת'רד חדש בנושא הנ"ל עם דוגמאות שכאלו...
#thumbsup
-ברק-
הצטרף: 21 מאי 05
הודעות: 227
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 30 אוק',05 21:32   
montigo :
אם כבר העלתם את השרשור הזה, טיפ קטן למוזיקה אלקטרונית:

כדי ליצור קיק שנשמע "עוצמתי" (פאנצ'י זו המילה הנכונה) אבל מצד שני לא ליצור עומס יתר של באס:

1. קחו את הקיק, הוסיפו לו Parametric EQ כלשהו, כוונו את תדירות המרכז למשהו בין 80 ל-100 הרץ. כוונו את ה-Q למספר גבוה למדי והגבירו את הסיגנל בנקודה זו בצורה יפה (נגיד 8dB+). מה שיצור Peak צר וגבוה. אופציונלי: להוסיף קצת "ביצים" לקיק באמצעות תוספת של 3-6dB בתחום המידים. אל תשכחו להנמיך את הווליום של הערוץ ע"מ לפצות על ההגברה ב-EQ.

2. עכשיו קחו את הבאסליין, הוסיפו לו Parametric EQ, כוונו את תדירות המרכז ואת ה-Q בדיוק כפי שכיוונתם את הקיק. את הסיגנל הנמיכו כמו שהגברתם את הקיק, או אפילו קצת פחות (למשל 6dB-). במידה ויש לכם מספר באסליינים, בצעו זאת על כולם.

נשמע פשוט\דבילי, אבל זה עובד!
הקיק "דופק בראש". אמנם הוא חלש ב-Low End, אבל הוא מספיק "תוקפני" כדי להיכנס טוב במיקס. מצד שני, הבאסליין לא מפריע לקיק בעבודתו ולא מתנגש עמו.
נסו ותגידו מה דעתכם.


זה נכון לגבי בס ליין מונוטוני ( בד"כ טראנס ודומיו...)
אם הבס ליין דינמי (משתנה) יש סיכוי שתו פשוט בקושי ישמע.
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שני 31 אוק',05 07:11   
-ברק- :
[זה נכון לגבי בס ליין מונוטוני ( בד"כ טראנס ודומיו...)
אם הבס ליין דינמי (משתנה) יש סיכוי שתו פשוט בקושי ישמע.


אינני בטוח שהבנתי אותך:
הבאסליין אינו מונוטוני ברוב סוגי הטראנס. אני ספציפית עוסק בטראנס מלודי, שם הבאסליין יחסית דינאמי. נכון, זו לא פרוגרסיב רוק, אבל עדיין הבאס שלי קופץ אוקטבות, משנה סולמות וכו'. הטיפ עובד מצוין גם על באסליין דינאמי.

בכל מקרה, הטכניקה מומלצת למוזיקה אלקטרונית, לא ניסיתי אותה על מוזיקה פסובדו-אקוסטית #biggrin
montigo :

אם כבר העלתם את השרשור הזה, טיפ קטן למוזיקה אלקטרונית

_________________
ליאור "מונטיגו"
-ברק-
הצטרף: 21 מאי 05
הודעות: 227
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 31 אוק',05 10:28   
montigo :
-ברק- :
[זה נכון לגבי בס ליין מונוטוני ( בד"כ טראנס ודומיו...)
אם הבס ליין דינמי (משתנה) יש סיכוי שתו פשוט בקושי ישמע.


אינני בטוח שהבנתי אותך:
הבאסליין אינו מונוטוני ברוב סוגי הטראנס. אני ספציפית עוסק בטראנס מלודי, שם הבאסליין יחסית דינאמי. נכון, זו לא פרוגרסיב רוק, אבל עדיין הבאס שלי קופץ אוקטבות, משנה סולמות וכו'. הטיפ עובד מצוין גם על באסליין דינאמי.

בכל מקרה, הטכניקה מומלצת למוזיקה אלקטרונית, לא ניסיתי אותה על מוזיקה פסובדו-אקוסטית #biggrin
montigo :

אם כבר העלתם את השרשור הזה, טיפ קטן למוזיקה אלקטרונית


אני לא צריך להסביר לך שלכל תו יש תדר מסוים ויש סיכוי טוב אצלך בבאסליין
שתו שנופל בנק' החיתוך יונחת ב 6 DB.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 31 אוק',05 11:08   
רק להזכירך ברק #smile

למרות שיש סיכוי שצליל יסוד מהבאס "יחלש" בשיטה של ליאור ברוב המקרים באסים במוזיקה אלקטרונית במיוחד (היום בעוד הרבה סגנונות) יחזיקו גם הכפלה של הבאס באוקטבה נמוכה (סאב) וכמובן שרשרת אוברטונים עשירה.
כל טכניקת הMaxxBass, RBass מבוססות על הפסיכו האקוסטיקה של צלילים עיליים.

ובעברית פשוטה - אם אתה לא מרגיש פתאום נפילה. אין לך ממש לחשוש #smile.

ואכן זה לדוגמא טיפ שיכול לעזור לאנשים שממקססים.
רק צריך להבין "למה?" זה עובד. #smile


טיפ אחד שמאוד עוזר למיקסים הוא ההבנה שכדאי להגיע למיקס כאשר החומר נשמע במיטבו...
התיזמורים עובדים, הכיוון סאונד נמצא בקטע.
ברגע שאנחנו לא במצב הזה וצריך "לריב" עם רעיונות/ליינים/עיבוד/סורסים דפוקים מתחילים להסתבך במיקס....
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 31 אוק',05 12:05   
וכעת הרשו לי להוסיף את ה-"2 אגורות" שלי לדיון.

אם אתה רוצה ללמוד להיות טכנאי מיקס מומחה, אל תתקרב לקטעים שלך - עבוד על קטעים של אחרים.
לעניות דעתי קיים קושי עצום בלמידת טכנאות מיקס כאשר אתה גם היוצר. זאת משום שאתה לא מסוגל להסתכל על הקטע בצורה אובייקטיבית. קשה לך למתוח ביקורת על עצמך ואתה שבוי בקונספציות מוקדמות שמגיעות איתך עוד משלב הנגינה\עיבוד\הקלטה.
גם אם יש בך את הפוטנציאל להיות טכנאי מעולה, קשה לי להאמין שתאפשר לעצמך לממש אותו אם תעבוד על קטעים של עצמך. וגם אם יצא לך איזה מיקס מעולה, אני בספק רב אם הביקורית העצמית שלך תרשה לך לראות את זה בכלל. כמו דוגמניות: אתה יודע כמה מהן חסרות ביטחון עצמי וצריכות שיגידו להן כל הזמן שהן יפות? או, אם ניקח דימוי קצת פחות מלבב, זה כמו בחורה אנורקסית: לך תאמר לה שהיא לא שמנה ושמה שהיא רואה במראה זה 90% בדמיון שלה.
זה גם פועל הפוך: לפעמים אתה מגיע לשלב המיקס עם יצירה של עצמך ואתה לא מסוגל להודות שהתופים נשמעים חרא (כי אז בעצם אתה מודה שאתה טכנאי הקלטה גרוע), שהשירה שלך חסרת רגש (כי אז אתה מודה שאתה זמר דפוק), שתפקיד הגיטרה שניגנת נשמע כמו של ילד בן 6 (כי אז אתה מודה שאתה גיטריסט חובבן). זו לא בושה להודות שאתה לא מסוגל לבצע את כל התפקידים בצורה משביעת רצון! להיפך, דווקא האנשים שמבינים שהם לא כל-יכולים ומחפשים שיתופי פעולה מביאים את התוצאות הטובות ביותר.
חוסר היכולת למתוח על עצמך ביקורת גם גורם לך להאשים פעמים רבות את תהליך המיקס עצמו (ואת עצמך כטכנאי מיקס) בכישלון, כאשר האשמה נעוצה דווקא בנקודות יותר מוקדמות בשרשרת שלך.
Blackmore
הצטרף: 26 פבר' 05
הודעות: 112
מיקום: דרום, איזור אשקלון
הודעה פורסם: שני 31 אוק',05 22:16   
Eric.Bar :
shem_tov :
...ואם כבר רצוי לתת קטע סאונד עם לפני או אחרי ...

אז אולי נפתח ת'רד חדש בנושא הנ"ל עם דוגמאות שכאלו...
#thumbsup



מחזק #biggrin
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
עמוד 3 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון