תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:45
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מונו-מי צריך את זה בכלל?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 14:36   
מקור קול אחד = כלי אחד, במקרה הזה, הקול שלך.
אין צורך בהקלטה סטריאופונית במקרה הזה.
זה לא תמיד תקף, כמו לדוגמא בהקלטת פסנתר, אבל להקלטת שירה? מה הטעם?

כאשר אתה יושב מול שני רמקולים שנמצאים במרחק שווה ממך (אחד לשמאלך והשני לימינך) והם מפיקים את אותו הצליל המח מפרש את זה כאילו הצליל מגיע מהמרכז. זה נקרא פאנטום מונו אם את. רוצה לקרוא על זה יותר.

אפקט שמקבל מקור קול מונופוני ומוציא תוצאה סטריאופונית משתמש לרוב בשינויי פאזה/זמן והתוצאה מכונה פסודו סטריאו.

ממליץ לך גם לקרוא קצת על haas effect ובכלל ללמוד קצת יסודות.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 14:44   
ציטוט:
מה שאתה אומר ששני ערוצי מונו שווים לערוץ סטריאו כאשר הצליל במרכז

כן. סטריאו כולל גם מונו בתוכו.

ציטוט:
אז למה לשכפל ערוץ מונו נוסף על מנת ליצור ערוץ סטריאופוני?


לא יודע, למה באמת? מי עושה את זה? במיקסר יש ערוצי מונו וערוצי סטריאו. בסיכום ערוצי המונו מתפצלים והולכים לשני הצדדים במאסטר באופן שווה, בעוד שבערוצי סטריאו ערוץ ימין הולך לערוץ ימין ביציאה, וערוץ שמאל הולך לשמאל.

ציטוט:
מה שניסיתי לאחר מכן זה לקחת pan לכל ערוץ לכיוון שונה,דהיינו ערוץ מונו שמאלה וערוץ מונו שני ימינה אבל לאחר הצידוד הסאונד של כל ערוץ עדיין היה במרכז,כאילו לא עשיתי כלום,למעט ווליום יותר חזק מכיוון שמדובר בשני ערוצים.


לא עשית כלום בעצם. מאחר ויש סיגנל זהה בשני הצדדים. מונו לא מוגדר רק כ"ערוץ אחד", אלא גם לפי התוצאה והשימוש. אם בכניסה הערוץ הוא מונופוני, אבל ביציאה בפיצול לסטריאו צידדת אותו ויש הבדל בין ימין לשמאל, קיבלת ערוץ סטריאו.
הם שני הערוצים זהים, לא יעזור שרשום עליהם "סטריאו", התמונה שהם מציגים עדיין תהיה ממורכזת ולכן "מונו"

*השינוי בווליום הוא תוצאה של הדרך שהמיקסר עובד, ואין לה יותר מדי נגיעה לעניין כרגע.

מקור אחד הוא סיגנל אחד שנכנס להקלטה. מיקרופון אחד הוא סיגנל אחד לצורך העניין. ולא משנה כמה פעמים נפצל אותו, הסיגנל יהיה זהה בכל הפיצולים. סטריאו נקבל אם נקליט חומר שונה ב2 מיקרופונים או יותר. לדוגמא פסנתר, שם המיקרופון הימני (בפרספקטיבה של הנגן) יקבל סיגנל שנובע מהקלידים הגבוהים והמיק' השמאלי יקבל סיגנל שנובע בעיקר מהנמוכים. הסאונד שיתקבל בשני המיקרופונים יהיה ממורכז יותר (ככל שהדמיון רב יותר, ככה הסאונד יהיה ממורכז יותר - מתקרב למונו) ומה שיהיה קיים רק במיק' אחד, יגיע רק לצד אחד (הבדל בין הצדדים = סטריאו)
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 14:49   
מיקרופון סטריאופוני (מיקרופון בעל 2 קפסולות המפיקות אות נפרד) או טכניקת הקלטה סטריאופונית בעזרת 2 קונדנסורים "רגילים".
אלו עושים שימוש בעיקרון מרקם שליטה->מרחק(זמן) כדי להשיג 2 ערוצי (מונו) נפרדים ושונים שביחס יוצרים תמונת סטריאו שלמה.

יש לך כמה טכניקות הקלטה כגון MS,Spaced pair,X-Y,ORTF.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
octaver
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 15:51   
הנה דוגמא מאוד מפורסמת לשימוש בסטריאו
ע?י שימוש ב 2 מיקרופונים שהוכנסו לראש של
בובה על מנת לתת את החוויה הכי קרובה לשמיעה
שלנו ב 2 האוזניים וכמה זה משפיע על תפישת המרחב
בתוך החדר .
צריך להאזין לזה רק באוזניות לקבלת האפקט המירבי
לינק

מקווה שתהנה!
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
  m-knopfler  
הצטרף: 03 פבר' 11
הודעות: 10
מיקום: שני ליבנה
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 16:04   
מדהים,octaver.
על זה בדיוק אני מדבר!
איך עושים דבר כזה?
octaver
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 16:15   
#smile שימוש ב 2 קונדנסרים במצב omni בתוך האוזניים של הראש של הבובה.
אגב ראש כזה עולה לא מעט כסף אבל אתה יכול עם מעט דימיון לבנות לך דגם
משלך.
שמח שנהנת אבל הכי חשוב להבין את תפישת המרחב בהקלטה.
לצערי עדיין קשה לתרגם את ההקלטה ל 2 רמקולים לכן המונו מאוד חשוב
כשאתה רוצה להציג את החומר שלך על זוג רמקולים .
אל תחשוב שמונו זה נחות מסטריאו.
תלוי למה אתה מכוון כשאתה הולך להשמיע את החומר שלך לאוזניות או זוג רמקולים
הנושא גדול לדיון בפורום זה ממש תורה.
#thumbsup
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
  m-knopfler  
הצטרף: 03 פבר' 11
הודעות: 10
מיקום: שני ליבנה
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 16:37   
שאלה נוספת,octaver.
ממה שאמרת אני מבין שרק באוזניות זה נשמע כך?
ואם יש לי סטריאו ביתי,עם רמקולים טובים,התחושה לא תהיה זהה או קרובה?
octaver
Act Compatible
הצטרף: 18 מרץ 04
הודעות: 500
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 17:59   
נכון מאוד קשה לתרגם את ההקלטה כשאתה משמיע
דרך זוג רמקולים בזמן שיש לך החזרים מהחדר מהקירות
זה משפיע על האוזן שהיא מאוד רגישה לנושא של מרחב וזמן
כמו כן בעיות של פאזות ועוד תופעות פסיכואקוסטיות מורכבות.
אני בטוח שיש פה מומחים שיסבירו לך יותר טוב ממני!
מקווה שהיום הצלחת להבין את הנושא מה שדורש ממך להתחיל
לחקור יותר לעומק ובעתיד להביא תוצאות טובות בהקלטות.

יאללה אני זז לאכול מופלטות :-)
_________________
http://www.youtube.com/profile?user=zoomex
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 14 אפר',12 18:39   
השימוש באוזניות הוא רק כדי לאפשר ריפרודוקציה של "טריקים" (אפקטים מיוחדים) העושים שימוש בראש בובה כמו אפקט התספורת או הזבוב המציק על הכתף.
אפשר בהחלט להשתמש גם להקלטות קונבנציונליות של פסנתר ותופים (כמיקרופון חדר מרוחק) ולקבל עומק והפרדה נהדרת.

בכל מקרה ,סטריאו+שירה = קולות רקע או מקהלה , בהחלט לא קול מוביל בפופ\רוק\דאנס\ג'אז\בלוז\כל סיגנון שקיים שצריך לשבת באמצע וקדימה.
אם אתה מוצא שהקלטות השירה שלך רזות\קטנות\ללא נפח אז אפשר להאשים או את שרשרת ההקלטה שלך (כשהחדר משחק תפקיד חשוב שלעיתים שוכחים ממנו) או את המקור, לא את מונו #smile
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון