תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מי "מחזיק" את הנמוכים במיקס - בס או בייסדראם
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: רביעי 07 מרץ,12 15:54   
מתמטיקה זה טוב ויפה, אבל זה לא יחזיק מיקס אם אין גרוב.

מי שמחזיק את הנמוכים זה הדראם והבאס ביחד ולחוד.

שניהם צריכים להתחתן ושזה יעבוד ביניהם, וכמו בכל זוגיות,

כשעושים MUTE על האחד, השני צריך להחזיק את המשפחה היטב בעצמו.

זאת אומרת שלא יהיה מצב שלמישהו מהם חסר בשר כשלעצמו,

אבל כשהם יחדיו הם מושלמים ובועטים את הקטע קדימה.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 07 מרץ,12 18:09   
לדעתי גם כן תלוי בשיר,בעיבוד ובסיגנון המוזיקלי.
יש שירים מובלי באס שהסאונד של הBD מכוון\מוקלט לסאונד קליקי,עם הרבה מיד ונטול נמוכים (אומף) כך שהוא רק תומך בקצב בלי לתת "גוף" למיקס.

מצד שני ברוק הכבד יותר\מאטל אפשר למצוא BD עתיר אומף ובאס נמוך ושמן "שמחותנים יחד" כמו במוזיקה אלקטרונית. לפעמים על זה גם בא עוד שכבה של ליין דיסטורשן שמן שמנוגן באוקטבה נמוכה ואז החומה מושלמת #biggrin

מה שחשוב הוא לדעת מה אתה רוצה לעשות כבר בשלב ההקלטה (או ההפקה כשמדובר במוזיקה אלקטרונית) ולא "לזרום" עם הדברים ובשלב המיקס לנסות לקחת את מה שמוקלט לכיוון הנכון.

אם זה נשמע מעולה עוד לפני שנוב אחד (חוץ מהגיין בפרהאמפ) הסתובב, המיקס רק יביא את השיר לשלמות (או יחריב אותו)
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: רביעי 07 מרץ,12 22:12   
אני לא יודע למה זה לא ברור כשמש, אבל בטח שזה תלוי בשיר.

אני לא סובל את החוקים האלה עם המספרים והטבלאות והשטויות. הרי תמיד שעושים סאונד, עובדים עליו בקטע של מה יש לי - ומה אני צריך לעשות כדי להגיע לתוצאה שמתאימה לי ולשיר הזה ספציפי.

מיקסינג זו פעולה יחסית, אתה צריך לפצות \ להדגיש נקודות תורפה שברוך השם משתנות בכל הקלטה. אפילו תיווי שונה \ סולם משורש אחר, יצריך פעולות אחרות לכל כלי וכלי.

ההגדרות הכלליות האלה הומצאו אך ורק בגלל הרצון האנושי מאוד למצוא תשובה אחת קלה ופשוטה, ומצד כותבי הכללים, להיות "נכונים בקטע שלא יכולים לשלול אחרת" רק כדי לתת לגיטימציה לפגיעה בקהל גדול יותר שמחפש תשובות קלות ולהפוך את הספר ללהיט, שאין בו מידע שגוי, אלה מידע שרוצים שימצאו אותו שהוא לא-לא נכון.

אני מדבר על הקטע של חלוקת תדרים על הקלידים והספקטרום, זה דבר נוראי.
זה רוצח את האמנות וחופש הביטוי ויוצר המון המון בלבלני שכל ומדקלמי מרצים.

תזהר מהספרים האלה, אתה חייב לשפשף את עצמך (במובן של נסיון) ולעבור את הקטע ההתחלתי לבד, יש חומרים שמבלבלים יותר ממועילים ונועדו רק כדי להקל על "טמבלים".

תלמד מביקורות, מתותחי מיקסינג, אתה אפילו לא צריך לדעת מה לא בסדר במיקס שלך, כי במיקס הבא אתה משתפר אוטומטית. אפילו עדיף לעבור כבר לקטע הבא ולצבור נסיון בסט חדש של ערוצים עם אתגרים חדשים במקום להתקע ולנסות לשפר משהו שיכול להיות היה גרוע ברמת הגלם מלכתחילה.

התוצאות שלך יהיו יותר מרצות לאט לאט.
אין לי מה להגיד לך על איזור הבאסים, רק תדאג שהוא יהיה. או שתעלה קטע שלך ואז נוכל לדעת מה היה יכול להיות יותר טוב ולהציע דברים, במקום שנזרוק מילים תיאורטיות שיכולות להיתפס לא נכון ואז לך תדע מה עשית לבאס ממה שהבנת. במיוחד שמדברים על סאונד וכל אחד ממציא לעצמו דברים משלו כי פאקין אי אפשר לראות סאונד.
חפרתי.

בהצלחה #biggrin
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 04:58   
חיבור הבס והקיק באמת תלוי בשיר , במהירות שלו ,בעומס הכללי של המיקס , כמה הנגנים אוהבים לנגן הרבה ולמלא את התפקיד ולהתנגש עם הבס , בתדר עצמו של הקיק ובסולם של השיר ולכן כרגיל אין חוקים ,

לפעמים הקיק נמצא בתדר שמשלים את הבס שאתה חותך , ואז אפשר לחתוך יותר מהבס ,

אני זוכר מיקס מסויים בו נאבקתי במה שקורה למטה , והפתרון שעבד , היה חיתוך של 85 ואפילו קצת יותר בבס , הרמה עדינה של ה - 100 , כיס עדין על הקיק ב - 100ובוסט קטן של 60 , הדביקו את העסק והביאו אותו לסאונד פאנצ'י ברור ושמן , מה שהעיף את השיר קדימה , לקיק היה הרבה מקום לבעוט , והבס היה שמן , שמן.

בכלל לטעמי ה - 100HZ עושה פלאים לבס במיקס ,כמובן לא להגזים , כי אז העסק עלול להפוך לבומי .

תתנסה בעצמך בכל מה שהוצע לך כאן מכולם ותגיע למסקנות בעצמך לגבי מה שעובד .
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
המסקנה שלי היא: + שאלה מעניינת בנושא
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 09:55   
אני לעולם לא מוצא את עצמי "חותך" מהתדרים של ה-BD את הנמוכים מתחת ל 100HZ...!

תמיד הבס הוא זה שנחתך בתדרים אלא ומטה, למרות שבספרי הסאונד
(אולי הישנים) מציינים שלגיטרה בס יש יותר נמוכים מאשר ל-BD...
וזה (במציאות של היום) לא המצב!

שאלה חשובה:
בכל EQ פרמטרי ישנם 4 זחלנים + HPF/LPF.
במידה ואני רוצה לבצע את החיתוך הבא:

30hz + 3db
80hz+3 db
150hz - 8 db


מדוע לא מוסיפים עוד זחלן אחד ל-EQ הפרמטרי כך שיהיה ניתן לבצע חיתוך זה?
ואני יודע שתרשמו לי = תשתמש ב-EQ גרפי.
אך מעניין אותי לדעת מדוע לא הוסיפו מלכתחילה עוד כפתור ל-EQ הפרמטרי?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 10:24   
תשתמש באיקיו פרמטרי עם יותר נקודות חיתוך
יש גם עם 6, 8 ואפילו 12 נקודות חיתוך
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
את זה אני יודע....השאלה היא:
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 10:29   
מדוע מלכתחילה לא הוסיפו ל- EQ הפרמטרי עוד זחלן בכדי לבצע זאת?
shayshez
Act Compatible
הצטרף: 28 אוק' 09
הודעות: 577
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 13:30   
בעניין הדיון פה
כל המספרים האלה טובים ויפים אבל לא מחוברים כל כך למציאות מכיוון שכל בס וביסדראם נשמעים אחרת.
מה שעובד במיקס אחד לא בהכרח יעבוד במיקס אחר והרבה פעמים מדובר בהחלטות הפקתיות היכן להדגיש את האנרגיה הנמוכה של המיקס.

לעומת זאת - נוכחות של תדרים גבוהים בבס ובביסדראם היא חשובה לא פחות.
את הפאנצ' של הביסדראם והבס בכלל לא מרגישים בנמוכים.
ורוב האנשים מקשיבים למיקסים ברמקולים שלא קורה בהם כלום מתחת לתדר מסויים, אם אין נוכחות גבוה של בס וקיק הם פשוט נעלמים.
_________________
שי שזיפי
מוסיקה עושים באהבה או שעושים חומוס.
http://goo.gl/jcvtb
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
שאלתי שאלה שעדיין אני לא מצליח להבין, ולקבל מענה:
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 21:56   
מדוע בכל ה-EQ הפרמטרי
לא מוסיפים עוד "זחלן" אחד לתדרים נמוכים בכדי שיהיה ניתן לבצע חיתוכים
כגון:
50HZ+3
80HZ+3
150HZ -8

להשתמש ב-EQ גרפי זו אופציה - אך כאשר אני רוכש פלאגים בסגנון
SSL ועוד = אני מעוניין לבצע זאת עם הסאונד שלהם ולא של EQ פרמטרי...

מעניין אותי מה דעתכם בנושא זה?
8finger
Act Compatible
הצטרף: 04 יונ' 06
הודעות: 1004
מיקום: HaOgen
הודעה פורסם: שבת 10 מרץ,12 22:20   
הפלאגינים שאתה מדבר עליהם מודלו מציוד ברזל ידוע ואהוב, כך שמנסים לתת אפקטיביות בקרבה למקור.

הרבה אי-קיו פרמטרי חיצוני, שבנוי מ3 או 4 תחומים נותן חפיפה לרוב בין התחומים הקרובים זה לזה, גם בגלל עניין שאין בזה הרבה צורך ומבלי להיות גאון קונסולאי גם עניין הרכיבים וטווחים תפס בטח מקום.

אם אתה רוצה לחתוך או להגביר כמה תחומים קרובים, או שתקנה 2 SSL ותחבר בינהם, או שתשים את הפלאג פעמים על הערוץ #smile
_________________
www.ogenstudio.co.il

facebook
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון