תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
16 ביט. לא מספיק בשבילי!
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 15:46   
רובי
אני חושב שאתה תולה יותר מידי תקוות בדבר שההשפעה שלו על הסאונד היא די קטנה ביחס לדברים אחרים שמרכיבים הפקה.
תתחיל לעבוד על היכולת שלך לתפוס סאונד טוב ולדעת לייצר אותו.
עזוב את ענייני הביטים והדגימות האיכותיות ש"אין לך" זה ממש לא משנה.
הבעיה העיקרית שלך היא כנראה חוסר במיומנות, אם תעלה לכאן משהו שעשית ואתה לא מרוצה ממנו, נוכל לתת לך חוות דעת רצינית יותר.
אבל בגדול סאונד יפה או טוב או נכון או שתקרא לזה איך שבא לך, לוקח שנים על גבי שנים ללמוד לעשות
אז אל תתבאס אם בחודש או חודשיים או אפילו בשנתיים של עבודה אתה לא מצליח להגיע לוואן ביורן, לאט לאט לך ועבודה קשה משתלמת בסוף, לפחות מבחינת תוצאות #smile

שנה טובה
_________________
פייסבוק
Evish
  RobY_surf  
Act Compatible
הצטרף: 09 ספט' 06
הודעות: 463
מיקום: נתניה
...
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 16:43   
לא אחי. אני לא חאפר, אני לא חדש בתחום. אני חושב שמשהו חסר לי שמבדיל אותי מהם, שזאת היא עבודה ברזולוציה יותר גבוה.
אני עכשיו לאט לאט רואה שזה לא הכול סובב סביב זה. אבל זה מאוד עיקרי לדעתי.

אולי אני טועה ואתה צודק, אבל קיק באיכות 24 ישמע בטוח הרבה יותר טוב מ16. וכך גם כל שאר התופים, יש הסכם אחי?
שנה טובה! #sorry
_________________
דף הפרויקטים שלי בפייסבוק - http://www.facebook.com/RobyFayerMusic
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
לא אחי.
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 17:24   
אני אנסה לשבור לך את זה למטה (break it down for you) באחוזים #smile

אז אם היינו מדברים על שיפור בין 24 ביט ל16 ביט על אפליקציה כמו קיק או אפילו מאסטר שלם
ההבדל מתבטא באחוזים בודדים בלבד, אולי 5% ואולי אני מגזים וזה אפילו 3%.
הנושאים האלה כבר דוסקסו לא מעט בעבר וידוסקסו עוד הרבה בעתיד.
אני יכול לומר לך מנסיוני האישי שצריך לדעת לאכול המון תסכול בנושא הזה, לשאוף לשלמות ולהמשיך הלאה כשהמטרה בראש ברורה, לדעת לעשות סאונד שירצה אותך לחלוטין.
ותסמוך עלי שהכלים שאיתם אתה עובד הם, סביר להניח החוליה הכי פחות חשובה
כי היום אפילו עם כרטיס קול של 900 שקל וכמה פלאגינים בילט אין של כל תוכנת אודיו בשוק תוכל להגיע לתוצאות מספקות ואף מקצועיות לחלוטין.

אני אומר
תקרא
תלמד
תחפור
תסתקרן
אל תתרצה
תשאף ליותר

אך עם זאת

אל תשכח את המוזיקה.
שנה טובה!
_________________
פייסבוק
Evish
Omricohen
הצטרף: 26 אוג' 03
הודעות: 280
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 17:24   
אני מסכים עם אביש , ניראה לי שאתה סתם מתעקש, ענית לעצמך כשגילית כשאתה כבר עובד ב24 ביט!
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 19:05   
ציטוט:
הריוורב מתפרס על יותר הדרום נמוך וכך נכנסים יותר דברים מאחורה.


ריוורב הוא לרוב אפקט של זמן-אמת (real-time).
כל מה שקורה בזמן אמת, קורה ברזולוציה גבוהה של 32 ביט.
קיובייס לא יכולה לעבוד אחרת.

ציטוט:
נכנסתי לפרוג'ט סטאפ וראיתי שזה על 44,100 ו24 ביט! זה אומר שעד היום הקלטתי ב24?


בפרוייקט הספציפי הזה - כן.
הגדרות Project Setup נשמרות אישית עבור כל פרוייקט.
ברוב המקרים, הפרוייקט האחרון הוא זה שיכתיב את ברירת המחדל של פרוייקטים חדשים.
אגב, 24 ביט (בהקלטה) היא גם הרזולוציה המועדפת עלי. איזון יפה בין איכות, לבין קומפקטיות וצריכת משאבים.

ציטוט:
מה לגבי ה32 פלואט? האם זאת גם אופציה טובה?


32 ביט עם נקודה צפה, זו טכניקה מגניבה לגמרי לייצג סאונד, שמגדילה את המרחב הדינמי באופן משמעותי.
באופן אישי אני לא משתמש בה, מהשיקולים שציינתי קודם.

ציטוט:
אני חושב שמשהו חסר לי שמבדיל אותי מהם, שזאת היא עבודה ברזולוציה יותר גבוה.


מכיוון שגם אתה, כמוהם, עובד כל הזמן ב-32 ביט (כי אי אפשר אחרת) - זו לא הרזולוציה. #smile


ציטוט:
אבל זה מאוד עיקרי לדעתי.


אז זהו - שלא. #smile

ציטוט:
קיק באיכות 24 ישמע בטוח הרבה יותר טוב מ16.
וכך גם כל שאר התופים, יש הסכם אחי?


אני חושש שאני לא מסכים לקביעה הזאת.

זה כמו להגיד שתמונה של 8 מגה-פיקסל "בטוח תראה הרבה יותר טוב" מתמונה של ארבעה מגה-פיקסל.
העובדה היחידה היא שתמונת 8 מ"פ עשוייה להיות יותר מפורטת מתמונת 4 מ"פ,
כמו שגל קול ב-24 ביט עשוי להיות יותר מפורט מגל קול ב-16 ביט.
הפירוט הזה לא הופך אותו ליותר "טוב" באופן מובנה.
גם דרעק אפשר לתאר בפירוט. #wink

תפריד בין הפורמט של חומרי הגלם, לבין התוכן של חומרי הגלם.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 19:44   
קיק ב 16 ישמע כמו קיק ב 24.
אבל 24 נותן לך יותר אפשרות לשחק עם התחום הדינאמי מבלי לאבד הרבה איכות, זה חשוב לפני מאסטרינג למנמיכי המאסטר, ושמיעתית אולי איכשהו תרגיש את זה בסיומות של זנבות רוורב וכו'.
במקום להפליץ על הכיסא, שב עליו. #smile
רוצה סאונד נקי? חוץ ממה שאמרו,
זה לא רק יכולות, אלה גם כלים איכותיים. תעבוד עם סינטים טובים, ועם דגימות טובות.

ורק שתדע, שלבחור דגימות וקיטים איכותיים זה גם יכולת וגם אומנות וגם משהו שדורש ניסיון.
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 20:00   
ציטוט:
לבחור דגימות וקיטים איכותיים זה גם יכולת וגם אומנות וגם משהו שדורש ניסיון.


+1 #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  RobY_surf  
Act Compatible
הצטרף: 09 ספט' 06
הודעות: 463
מיקום: נתניה
...
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 22:33   
חחחחח
אני אוהב את זה שמדברים אלי פה כמו איזה ילד פרוטי לופס עם פצעי בגרות.
בקיצור, סגור הקטע של הרזולוציה. לא ידעתי שאני מקליט ב24 עד היום, אז זאת טעות שלי.
אבל! ששמעתי היום כמה חבילות סמפלים באיכות 24 ביט ואני חושב שדיי צדקתי. הסאונד שלהם הרבה יותר נקי, מדויק (אם ככה מתארים את זה נכון) ואני חושב שזה מאוד ישפר את הסאונד שלי.
ברור שבחירת סאונדים היא אומנות בפני עצמה. זה מצחיק שאתם רושמים את זה, כי ברור שאני לא אבחר קיק מרוח ולא איכותי.
עזבתם את הנקודה ונכנסתם ללופ של "בחירת סאונדים" ו"אתה לא צודק" סינריו.

בחזרה למסלול. כאשר אני עובד עם 24 ביט, כל סינט אוטומטית מנגן באיכות 24 ביט?
ומה בדבר האפקטים?
אם תוכל לפרט דיאס, מה רע ב32 פלואט?
ולמה התכוונת כשרשמת שמה שמבדיל אותי מהם זה העבודה ב32 שהיא לא אפשרית..
_________________
דף הפרויקטים שלי בפייסבוק - http://www.facebook.com/RobyFayerMusic
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 22:54   
ציטוט:
שמעתי היום כמה חבילות סמפלים באיכות 24 ביט ואני חושב שדיי צדקתי. הסאונד שלהם הרבה יותר נקי


שמח שמצאת מה שאתה מחפש!
אני רק רוצה להדגיש שוב שזה לא קשור ישירות לרזולוציה.
היום 24 ביט הוא סטנדרט, וזה רק טבעי שישתמשו בו על פני רזולוציות נמוכות יותר.
כדי להבין בדיוק מה המשקל של הרזולוציה על הסאונד, תמיר כמה דגימות ל-16 ביט ותאזין להבדל.
אח"כ תעשה מבחן "ראש בראש" עם הדגימות הישנות שהיו לך, 16 ביט מול 16 ביט.
סביר להניח שתגלה שהדגימות החדשות עדיין מהוות שדרוג מהקודמות, למרות "הירידה באיכות", לכאורה.

ציטוט:
כאשר אני עובד עם 24 ביט, כל סינט אוטומטית מנגן באיכות 24 ביט? ומה בדבר האפקטים?


בנקודה הזו מתחיל לעלות חשד קל בנוגע למצב עור הפנים שלך. #wink
(סתם, סתם, הכל באהבה, אתה יודע)

כבר ענינו לך על השאלה הזו מספר פעמים:

ציטוט:
במידה ואתה עובד עם קיובייס, אין לך ברירה אלא לעבוד בסביבת 32 ביט.
כך גם מחושבים כל הסינטיסייזרים (והאפקטים) שלך, שפועלים בזמן אמת.
כל מה שקורה בזמן אמת, קורה ברזולוציה גבוהה של 32 ביט.
קיובייס לא יכולה לעבוד אחרת.
אתה ... עובד כל הזמן ב-32 ביט (כי אי אפשר אחרת) .


ולסיכום:

ציטוט:
עומק דגימה שניתן לבחור בחלון project setup, מתייחס רק לרזולוציה שבה יישמרו קבצים חדשים שתקליט או תייבא.


סגרנו? #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  RobY_surf  
Act Compatible
הצטרף: 09 ספט' 06
הודעות: 463
מיקום: נתניה
..
הודעה פורסם: שלישי 07 ספט',10 23:29   
חלקית. מזתומרת אין לי ברירה אלא לעבוד עם 32 פלואט?
אני עובד עם 24, מזתומרת קיובייס מחייבת אותי לעבוד עם 32?
לא מבין רק את הקטע הזה שאתה אומר שאני בעצם על 32 כל הזמן.
_________________
דף הפרויקטים שלי בפייסבוק - http://www.facebook.com/RobyFayerMusic
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון