S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
פורסם: רביעי 14 נוב',07 11:26
לא, מאחר ומיקום הפיידר משפיע על הסאונד (לא טחנו את זה כבר?).
מה שאני אומר (כדי לתקן את הרושם שנוצר כאן) הוא שהסיבות למיקומי הפיידר הן לא קליפינג ו/או אובדן רזולוציה (למעט במקרה של גבוה מאד מאד מעל האפס) שפשוט לא קורים במיקס כל זמן שעיבוד הצליל מחושב ב-32 ביט FLOAT.
ספציפית לשאלה (בואו נגמור כבר את הדיון הזה פעם אחת ולתמיד) -
למעט אם עוצמת הסיגנל שלך במסטר קרובה לגבול העוצמה התיאורטי של 32 ביט FLOAT (כ-1520 DB, ולא תוכל להגיע אליה ללא הפרעה נפשית ספציפית) -
אם אתה אוהב את הצליל כשהמסטר פיידר מונמך באופן שאין דגימה שעוצמתה גבוהה מ-0DBFS -
הכל בסדר, אין לך "עיוותי מעל האפס", רזולוצית הסיגנל לא פחותה מ-24 ביט, תלחץ רקורד.
_________________
Peace,
Zooot
Act Compatible
הצטרף: 25 פבר' 03
הודעות: 211
מיקום: תל אביב
פורסם: רביעי 14 נוב',07 13:59
במערכת 32bit float באמת שקשה לאבד ביטים.
אבל -
כאשר מתקבלת הוראה לשינוי עוצמה (במקרה הזה) דרך פיידר בתוכנה, חישובים קורים.
וחישובים כאלה ברוב המקרים, טוב לא עושים.
ה"סאונד" משתנה בכל מהלך ומהלך כזה וההבדלים קיימים בין המערכות השונות מכיוון שעל ההחלטות השונות (והרבות) אמונים האלגוריתמים הקשורים ל-Quantization.
ולכן -
יהיה הבדל בין הקלטה (ב-32bit float) עם פיידר המאסטר בUnity Gain והורדת עוצמה בעזרת הProcess (התוכנתי) הבא בתור
לבין הורדת הפיידר בSequencer
שאני הייתי ממליץ לנסות בשביל הספורט.
ואת זה אני ממליץ מכיוון שאני מאמין שהמיקס הנ"ל עוד יעבור Process כלשהו הכולל "הורדת הסיביות"+Dithering.
לגבי קליפינג, לא תמיד נשמע אותם בערוץ הבודד - אבל בהחלט מדובר בתופעה שקוראת וגורמת לפרוייקט לאבד צלילות במקרים רבים.
יום טוב, נועם.