תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:44
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך לשמור על ווליום אחיד בקול?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 03:50   
כל כך תודה
=]
_________________
http://www.RECstudio.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 15:12   
ציטוט:
שוב, אגדה עירונית? אולי מישהו מהחבר'ה יגיב.
כך שמעתי גם על ה-Normalize שתלמידים בבי"ס לסאונד "נצטוו" ע"י המלמד שלא להשתמש בו לעולם...


זו לא אגדה עירונית, נורמלייז גורם לעיוות הרמוני קל שמוסיף מידה מסויימת של תדרי מיד-ריינג'.
הדעות חלוקות אם העיוות משמעותי באופן שיחייב 'צו-מניעה'.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 15:42   
זה נכון גם לגבי גייט?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 16:53   
גייט? כמובן שלא, הרי גייט הופך אותות חלשים לשקט מוחלט.
אין שינוי בתוכן ההרמוני, כי הגל המקורי (שמעל הת'רשהולד) לא משתנה, ושקט זה פשוט שקט.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 17:19   
מחילה, מחילה
הכוונה הייתה ל Gain
_________________
http://www.RECstudio.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 17:26   
גם גיין. כל סוג של הגבר על גל מורכב מניב הרמוניות חדשות במידה כלשהי.
לאחרונה נרשם אצלי ללימודים מהנדס אלקטרוניקה שמתעסק הרבה בהתמרות פוריה (לאו דווקא בהקשר המוסיקלי), והוא נתן לי הסבר מקיף על התופעה.

בכל מקרה, עיוות הרמוני הוא לאו דווקא דבר רע, וגם כך העיוות שנוצר מהגבר בהקשר שלנו הוא מאוד, מאוד מינורי.

אינשאללא יבוא לכאן זוט עם לשונו החדה ויפרגן לנו הסבר מהוקצע כדרכו בקודש.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 17:31   
אז למען הסר ספק, לא קיים הבדל בין להגביר נקודתית עם gain ללגזור נקודתית בתוך המעטפת ופשוט להגביר?

עיוות הרמוני מתרחש גם בהנמכה של gain?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 17:52   
יש להבדיל בין חומרה אנלוגית היוצרת עיוות בשל טבע הרכיבים שבה ובין חומרה דיגיטלית הלמעשה לא תניב שום עיוות הרמוני אם המתכנת לא יכתוב קוד המדמה תכונה זו.

שורה תחתונה,לא הייתי דואג יותר מדיי לגבי השפעות שליליות העלולות להתרחש בשל תופעה זו.
לי נשמע שיש לך איזה שהוא פעם מקומפרסיה שאתה צריך להתגבר עליו #thumbsup
במידה והקומפרסור שברשותך מניב תוצאות שלא לטעמך (וישנם קומפרסורים שמתנהגים בצורה לא מאוד "מוזיקלית" כאשר הם מבצעים הנחתה רצינית) נסה לשרשר מס' קומפרסורים אחד אחרי השני כך שכל קומפרסור מבצע הנחתה מועטה יחסית ובעל זמני תגובה שונים.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 19:37   
ציטוט:
חומרה דיגיטלית למעשה לא תניב שום עיוות הרמוני


תניב גם תניב. הוא אולי יהיה מועט, הוא אולי יהיה זניח, הוא אולי יהיה בלתי שמיע, אבל הוא יקרה.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 13 יול',07 22:13   
הקומפרסור הוא רכיב גיין אוטומטי, מה שאתה עושה ידנית, הקומפרסור עושה לפי גלאי.
מה שכן, בפעולה הידנית נוח יותר לבצע שינויי גיין של מקטעים שלמים, לקומפרסור יש יתרון בהנמכת פסגות מהירות מאוד, שבלתי אפשרי או מייגע לגזור ולעבד ידנית מתוך קטע/מילה ( שניתן לכתוב אוטומציות, אבל זוהי עבודה מיותרת לדעתי כאשר אתה מסוגל לקמפרס בצורה שקופה.

זה לא נדיר לראות מקרים שבהם יש צורך להשוות בין חלקים שונים של השירה, ומאחר ומדובר בחלקים שונים, הם מחולקים לערוצים שונים ומשווים אחד לשני ע"י שימוש בפיידר, או כיום בעריכה ממוחשבת ע"י שימוש באופציות מעטפת.
וכאשר העוצמות נעשות פחות או יותר שוות, אפשר להתפנות לטפל בדינמיקה ה"מהירה" יותר, ומאחר והקומפרסור יעבוד בצורה פחות או יותר אחידה לאחר כזאת עריכה, אפשר לשמר יותר טוב את האחידות בצבע של הערוץ
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון