תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:02
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדר הקלטה באולפן ביתי - מדריך למתחיל
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
aviraz
הצטרף: 15 ינו' 05
הודעות: 286
מיקום: יהוד
הודעה פורסם: שני 26 פבר',07 17:51   
מה רע בגלגלצ"יות? אני מאחל לכל אחד ואחד מכם שיצליח להשחיל לשם שיר מקורי. מה לעשות, שם נמצא הכסף, הפרסום והתהילה (אלא אם כולכם אומנים מיוסרים שכותבים למגירה ולשם האומנות).

הלוואי עלי להכניס שיר לגלגל"צ...
_________________
"תמשיכו להיות אנשים טובים"
גל
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 26 פבר',07 19:15   
לא הבנת את מה שאמרתי.
לא אמרתי שגלגל"צ זה רע.
אמרתי שהסיבה שהכל נשמע כמו גלגל"צ נעוצה בצורת העבודה המקובלת.

תנאי מקדים לאמן רציני - שזה בדר"כ תנאי מקדים לקריירה של יותר מלהיט אחד - הוא הרצון המתמיד לחדש, להעיז, לפרוץ גבולות, והאבחנה שנתתי בסה"כ נועדה לעזור לאותו אמן לא ליפול בפח, כדי שלא ישאל מקץ 4 שנים, "למה כל השירים שלי נשמעים אותו הדבר, וכולם דומים לשירים של שלמה ארצי?"
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שני 26 פבר',07 20:48   
אסף :

תנאי מקדים לאמן רציני - שזה בדר"כ תנאי מקדים לקריירה של יותר מלהיט אחד - הוא הרצון המתמיד לחדש, להעיז, לפרוץ גבולות, והאבחנה שנתתי בסה"כ נועדה לעזור לאותו אמן לא ליפול בפח, כדי שלא ישאל מקץ 4 שנים, "למה כל השירים שלי נשמעים אותו הדבר, וכולם דומים לשירים של שלמה ארצי?"


מסכים איתך במאה אחוז.


אבל לדעתי אין קשר ישיר וחד משמעי בין התחלת הפקת שיר כתוב מבעוד מועד בדרך המדוברת לבין תוצאה גלגל"צית בהכרח.

זה בסך הכל עניין של נוחות עבודה.
אתה יכול לכתוב שיר עם אקורדים נורא לא שגרתיים, ולשיר בסולם לא שגרתי. ולבנות תופים עם מקצבים שנשמעים כמו D9 הורס בית בעזה, ותפקידי גיטרה שנשמעים כמו נגריה, ועל כל זה להוסיף סולו מרימבה. ועדיין לעבוד על פי שיטת גייד+קליק - D9 - בס- מסור- שירה - דיג' - מרימבה ותוספות.

הכל תלוי איך התרגלת ובהפקה הספציפית.
_________________
www.shaimantzur.com
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שני 26 פבר',07 22:16   
כמובן שכל שיטת עבודה יכולה להפיק כל תוצאה שהיא.
עם זאת, שיטות עבודה מסוימות נוטות להוביל לתוצאות מסוימות יותר מאחרות.
כשאתה עובד לפי "שיטת גלגלצ" - סליחה על השם, אני יודע שהוא לא במקום - אתה מקבל דברים שיש להם אופי ספציפי. למשל, שירי קאנטרי נוטים להשתייך לקטגוריה הזו.
זו גם השיטה בה עובדים מיטב מתזמרי טקסי יום הזיכרון בארצנו (איפה הסמיילי הסרקסטי?).
זו גם שיטה שנהייתה מאד פופולרית בארצנו בגלל צורת העבודה עם נגנים שכירים. כשאין אפשרות לעבוד עם להקה שמגיבה בזמן אמת ובאופן הוליסטי לשינויים הכי קל לחשוב ברבדים - "נביא מתופף נקליט תופים", "נביא בסיסט נקליט בס", "נביא את סינגולדה נקליט גיטרות" וכו'.
השיטה הרסנית במיוחד כשאין מעבד מנוסה שמפקח על ההקלטה, שכן היא נוטה להוביל לצורת מחשבה של "נתקן את הכל במיקס".
המצב כאן מזכיר ויכוחים מתקופות אחרות. הוא דומה לתיזמור בתקופת הברוק לעומת תיזמור רומנטי של המאה ה-19. בתקופת הברוק אנו רואים תיזמור "אופקי" בו כל ליין זכה לאופי משלו והשתלב בתיזמור הכללי, ואילו בתקופה הרומנטית מלחינים נטו לחלק את היצירה שלהם באופן "אנכי" ל-background, middleground, foreground.
באופן לא מפתיע אפשר מיד להבדיל בשמיעה בין 2 סוגי התיזמור, השונים לחלוטין באופיים ובמהותם.

נ.ב.
לא הייתה לי פואנטה בדברים שאמרתי עכשיו, אני רק מקווה שסיפקתי חומר למחשבה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
אלירן-complex
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
הודעה פורסם: שלישי 27 פבר',07 00:48   
אפשרי גם להקליט גייד(אך ורק עם קליק!), ואז לעבור חלק חלק בשיר ולעבוד רק עליו בכל פעם, לפעמים ככה אני עובד, לדוגמא עובד על האינטרו בונה אותו מסיים מגיע למה שרציתי, עובר לבית, מסיים אותו ועובר לפזמון, וכך הלאה.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון