תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 18:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד "רחוק" מהמיקסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 07 אפר',06 06:48   
בעיות כיוון העצמה שאתה מתאר נשמעות כמו חוסר תיאום בין יציאת באלאנסד +4dB לאנ-באלאנסד -10dB. נסה לבדוק מה רשום בכניסה של הכרטיס וביציאה של המיקסר.
  prodigy3  
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שישי 07 אפר',06 08:27   
יכול להיות שהסברתי את עצמי לא נכון בכל הנוגע לווליום הסופי של השיר שבסופו של דבר יוצא הרבה יותר נמוך מפעם
נראה לי שמה שאתם מדברים עליו זה ווליום ההקלטה של הערוץ בתוכנה, שאיתו אין לי שום בעיה, אני יכול להגיע לכל ווליום שאני רוצה ומן הסתם אני מקליט ככה שגם משמיעה הסאונד לא ישבר וגם למראית עין הגלים של הסאונד לא יצאו מה"מסגרת" (טוב נו זה עדיין פורום ניוביז#smile
אז מה שאני דיברתי עליו זה יותר לכיוון המיקס הסופי של השיר
כלומר, אחרי שהקלטתי את כל הערוצים שאני רוצה ואז מתחיל במיקס, אין לי אפשרות להעלות את רמת הווליום הכללית בכל הערוצים לרמה של מה שהייתי מגיע אליה פעם כי הסאונד מתחיל להישבר ומגביל אותי.
אני יכול לתת השארה הגיונית מבלי להבין שומדבר בנושא ואתם יותר ממוזמנים להגיד שאני סתם מזיין תשכל ולתקן אותי כי באמת שאני לא מבין גדול #smile
בעיקרון המיקס שאני עושה הוא חובבני, כלומר אני משחק עם התדרים רק במובן של ווליומים של ה low mid hi ולא יותר מזה, לפעמים גם קצת צידודים וכמה מהערוצים אני מעביר "אחורה" (כלומר לתת לערוץ הרגשה כאילו הוא נשמע מאחורייך, במטרה שיהיו כמה שפחות יתנגשויות עם כל שאר הערוצים שבאים "מקדימה") , אצלי זה נקרא inverted average. אבל מה שאני מנסה להגיד זה שאולי כל הבלאגן הזה של ווליום סופי במיקס שהרבה יותר נמוך מפעם נובע מזה שעכשיו שיש לי כרטיס קול שקולט יותר תדרים בסאונד מאשר בכרטיס קול מעפן, גורם לזה שיש יותר תדרים שמתנגשים אחד בשני, ולכן בלי מיקס יותר מקצועי הסאונד פשוט נשבר הרבה יותר מהר. יש בזה היגיון?
  prodigy3  
הצטרף: 09 יונ' 05
הודעות: 48
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שישי 07 אפר',06 10:00   
עוד שאלה ששכחתי לשאול
shem_tov דיבר על פיצול בפי אלים
אם ניקח לדוגמא את הקלידים שאני מקליט ישירות למיקסר
אז חשבתי על זה ואולי יהיה טוב יותר אם אני אחבר את הפי אל של צד שמאל בקלידים לערוץ אחד במיקסר ואז הפי אל של צד ימין לערוץ אחר במיקסר ובשני הערוצים לעשות pan לצד המתאים שלו
כלומר, לחבר את השמאל לערוץ ולעשות את הpan שלו הכי שמאלה וכנ"ל לגבי ימין.
יש סיכוי שזה ישפר את הסאונד?
ועוד דבר קטן
זה משנה אם היציאה מהמיקסר לכרטיס קול נעשית ע"י פי אל מפוצל (שמפוצל משני הצדדים) או שאני פשוט אחבר 2 פי אלים נפרדים מכל צד?

אני קרציה אני יודע #smile
אבל עדיין, תגובות יוערכו עד מאוד
אלו פשוט כל מיני נושאים שתמיד הטרידו אותי ולא היה את מי לשאול
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 07 אפר',06 14:00   
אם נתעלם לדקה מהתשובה השתויה שלי מאמצע הלילה :drinking:

שימ לב שאתה מדבר כאן על שני שירים שונים, הווליום של שניהם לא חייב להיות זהה בסופו של דבר, גם לא הצבע, במיוחד לאור העובדה שהם הוקלטו בתנאים שונים לגמרי.

לא הייתי מתעלם מההוראות של המיקסר, הן נכונות.
שים לב לשרשרת שלך.
תתחיל עם פיידרים סגורים ותממקד בGAIN, תתחיל לשיר בעוצמה שתגיע אליה בהקלטה עצמה וכוון את הGAIN לפי ההוראות (הבהובים קלים בחלקים החזקים)
מאחר ואין PFL (חפש על זה בפורום, למיקסר הבא שלך) למיקסר הזה, כמה בדיוק זה קצת הימור, אבל לא משנה.

כוון את הכפתור של הMASTER לאפס שלו (זהו אגב המצב הטבעי שלו, אתה יכול לחפש גם על זה פה בפורום, דיברו על זה דיי הרבה) ותתחיל להעלות תוך כדי שירה את הפייידר של הערוץ.
הלדים בצד ימין מתחילים לקפוץ? אתה מעוניין שהם יגיעו למקום שמסומן באפס על הסקאלה.
*יש מי שיגיד שהאפס הנ"ל צריך להיות השיא שלך, יש מי שיגיד שהאפס הנ"ל לא חייב להיות הגג ועליות קצרות מעליו אינן דבר רע כל עוד אתה לא שומע באוזן דיסטורשן.

אם הגעת עד לכאן, צריך לצאת לך אות נקי חזק ובריא מהמיקסר, השלב הבא הוא המחשב.
פתח את המיקסר.
תעביר את הווליום ל0
*אתה מוזמן לקרוא בפורום גם על ווליום דיגיטלי ולמה הוא צריך לעמוד על אפס תמיד.
תתחיל לשיר.
הווליום בתוך המחשב בשלב הזה צריך להיות מתואם פחות או יותר למה שיוצא מהמיקסר.
במידה והוא לא(הרבה יותר חזק או חלש במיוחד) שנה את ההגדרות של ה10 או 4 דיבי ונסה שוב.
ה"לדים" במחשב לעולם אסור שיעברו את האפס (שוב, קרא גם על זה), האופציה לבחור בין
10db- או 4db+ (אגב, לא על אותה סקאלה) צריכה להתאים את העוצמה שיוצאת מהמיקסר שלך לזאת שהמחשב בנוי לטפל בה, ואמורה למנוע את ה"שבירה" הזאת שאתה מתאר
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון