חדש - לימודי עיצוב פס-קול ברזוננס
Wednesday, 26-08-09, 00:00, ACT ::: ::: נושא: לימודים @ 1671
כשאתם צופים בסרט או תכנית טלויזיה, המוסיקה, האנשים המדברים ביניהם וכל שאר הצלילים המלווים את התמונה נשמעים לכם טבעיים ומובנים מאליהם, אך למעשה הם תוצר עבודתו המורכבת של מעצב הפסקול.
מאחורי כל תוכן ויזואלי, בין אם זה סרט קולנוע, תכנית טלוייזיה או פרסומת, מסתתר לפחות מעצב פסקול אחד, האחראי לבחירה ולעריכה של מגוון הסאונדים הבונים את פס הקול: צלילי צעדים, מנועי מכוניות, דיאלוג, אווירה, אפקטים, מוסיקה וכל סאונד אחר התורם לחווית הצפיה.

מה הידע הדרוש למעצב פס הקול? שילוב של ידע טכני רב, מוסיקליות, יכולת יצירתית והבנה בעיבוד סאונד, עריכה ומיקס. כמובן, ידע טכני באשר הוא אינו מספיק, דרוש גם ידע תיאורטי בהיסטוריה של הקולנוע, הבנה של תסריט ודמויות והתשוקה ליצירה.
התרומה של פס הקול לתמונה חיונית וקריטית. חווית הצפיה תלויה בשילוב שבין התמונה לפסקול. לפסקול יש השפעה עצומה על איך שהצופה מפענח את התמונה ואת הסיפור. סצינת אקשן לדוגמא, ללא הפיצוצים, המוסיקה הסוחפת, חריקות צמיגים, אגרופים, יריות ושאר הסאונדים הנלווים לא תעביר לצופה את החוויה כפי שחזה אותה הבימאי.
במכללת רזוננס מאמינים שהדרך היחידה בה התלמיד ירכוש את הידע והניסיון המעשי הנדרש מחייבת אותו לעבור מסלול בו הוא עובד כמעצב פסקול תחת פיקוח מתמיד וקפדני, על מנת לעמוד בסטנדרטים המקצועיים של התעשייה, הדרישות והאתגרים שמציבים המפיקים והבימאים והרצון של התלמיד לא להיות "מפעיל" תוכנה אלא מעצב פסקול. המכללה ממליצה על הדרך הפרקטית - ללמוד ולרכוש נסיון המכין אותך לעולם האמיתי של תעשיית הטלויזיה והקולנוע, דרך עבודה מעשית על פרוייקטים אמיתיים כגון: סרטים , פרסומות, ותכניות טלויזיה. אלו בדיוק הפרויקטים בהם ניתקלים בעבודה באחד מאולפני עיצוב הפסקול בתעשיה עם כל הבעיות והאתגרים הקיימים בהם.
רשימת המרצים בלימודי עיצוב פס הקול הם: נמרוד מר, ראש מגמת עיצוב פס-קול ברזוננס, הקלטה ועריכה של הגרסאות דוברות העיברית של וולט דיסני, פיקסר, דרימוורקס, וורנר ברות'רס ומירמקס. אלכס קלוד, שמאחוריו "בופור" של יוסף סידר - מועמד לפרס האקדמיה האמריקאית ("אוסקר") וזוכה "דב הכסף" של פסטיבל ברלין. "קדוש", "כיפור", "קדמה", "אזור חופשי" של עמוס גיתאי - המועמדים בתחרויות רשמיות של פסטיבל קאן ועוד רבים, וג'ון פורסל, מחבר הספר" דיאלוגים בסרטי קולנוע", מרצה עם פרסים מחמיאים ברזומה.
משך המסלול כ- 16 חודשים כ- 540 שעות אקדמאיות לא כולל תרגול. עמדות תרגול עומדות לרשות התלמידים גם בשאר ימות השבוע. התנהלות שבועית: פעמיים בשבוע, עד 4 שעות למפגש, ותנאי קבלה כוללים בחינה בסאונד - מעבדים, תורת הגל ונתיב האות, שליטה סבירה באחת מסביבות העבודה (Nuendo, Logic, Protools) ואנגלית ברמה טובה (יש אפשרות למכינה להשלמת פערים).
מאחורי כל תוכן ויזואלי, בין אם זה סרט קולנוע, תכנית טלוייזיה או פרסומת, מסתתר לפחות מעצב פסקול אחד, האחראי לבחירה ולעריכה של מגוון הסאונדים הבונים את פס הקול: צלילי צעדים, מנועי מכוניות, דיאלוג, אווירה, אפקטים, מוסיקה וכל סאונד אחר התורם לחווית הצפיה.

מה הידע הדרוש למעצב פס הקול? שילוב של ידע טכני רב, מוסיקליות, יכולת יצירתית והבנה בעיבוד סאונד, עריכה ומיקס. כמובן, ידע טכני באשר הוא אינו מספיק, דרוש גם ידע תיאורטי בהיסטוריה של הקולנוע, הבנה של תסריט ודמויות והתשוקה ליצירה.
התרומה של פס הקול לתמונה חיונית וקריטית. חווית הצפיה תלויה בשילוב שבין התמונה לפסקול. לפסקול יש השפעה עצומה על איך שהצופה מפענח את התמונה ואת הסיפור. סצינת אקשן לדוגמא, ללא הפיצוצים, המוסיקה הסוחפת, חריקות צמיגים, אגרופים, יריות ושאר הסאונדים הנלווים לא תעביר לצופה את החוויה כפי שחזה אותה הבימאי.
במכללת רזוננס מאמינים שהדרך היחידה בה התלמיד ירכוש את הידע והניסיון המעשי הנדרש מחייבת אותו לעבור מסלול בו הוא עובד כמעצב פסקול תחת פיקוח מתמיד וקפדני, על מנת לעמוד בסטנדרטים המקצועיים של התעשייה, הדרישות והאתגרים שמציבים המפיקים והבימאים והרצון של התלמיד לא להיות "מפעיל" תוכנה אלא מעצב פסקול. המכללה ממליצה על הדרך הפרקטית - ללמוד ולרכוש נסיון המכין אותך לעולם האמיתי של תעשיית הטלויזיה והקולנוע, דרך עבודה מעשית על פרוייקטים אמיתיים כגון: סרטים , פרסומות, ותכניות טלויזיה. אלו בדיוק הפרויקטים בהם ניתקלים בעבודה באחד מאולפני עיצוב הפסקול בתעשיה עם כל הבעיות והאתגרים הקיימים בהם.
רשימת המרצים בלימודי עיצוב פס הקול הם: נמרוד מר, ראש מגמת עיצוב פס-קול ברזוננס, הקלטה ועריכה של הגרסאות דוברות העיברית של וולט דיסני, פיקסר, דרימוורקס, וורנר ברות'רס ומירמקס. אלכס קלוד, שמאחוריו "בופור" של יוסף סידר - מועמד לפרס האקדמיה האמריקאית ("אוסקר") וזוכה "דב הכסף" של פסטיבל ברלין. "קדוש", "כיפור", "קדמה", "אזור חופשי" של עמוס גיתאי - המועמדים בתחרויות רשמיות של פסטיבל קאן ועוד רבים, וג'ון פורסל, מחבר הספר" דיאלוגים בסרטי קולנוע", מרצה עם פרסים מחמיאים ברזומה.
משך המסלול כ- 16 חודשים כ- 540 שעות אקדמאיות לא כולל תרגול. עמדות תרגול עומדות לרשות התלמידים גם בשאר ימות השבוע. התנהלות שבועית: פעמיים בשבוע, עד 4 שעות למפגש, ותנאי קבלה כוללים בחינה בסאונד - מעבדים, תורת הגל ונתיב האות, שליטה סבירה באחת מסביבות העבודה (Nuendo, Logic, Protools) ואנגלית ברמה טובה (יש אפשרות למכינה להשלמת פערים).
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.

![[לנֶצַח] לקעקע דגימת סאונד על הגוף](https://img.youtube.com/vi/wVsXARjQc_w/0.jpg)





