Road worn Series - גיטרות בטכניקות יישון מ-Fender
Thursday, 19-02-09, 00:00, ACT ::: ::: נושא: כלי נגינה והפקה @ 1712
גיטרות שנראות כאילו עברו קילומטר'ז מופרז מקרינות כח מיסטי בלתי מוסבר, כזה שמוסיקאים פשוט לא יכולים לעמוד בפניו. כל שריטה, שקע, וגומה הם כמו עיטור גאווה שהושג בזיעה, תשוקה והחלטיות. לעיתים נדמה שככל שמענישים את הכלי, כך הוא מקבלת אשיות ואופי ומעניק יותר למוסיקאי, וזאת נוחות נגינה מועשרת יותר.
דמיינו גיטריסט או בסיסט עם פנדר ורוב הסיכויים שגיטרה שחוקה ואהובה במיוחד תצוץ לצידו. החל מהסטרטוקסטר מס' 1 האהובה של Stevie Ray Vaughan – עם הגימור צרוב-השמש האוריגינלי שכמעט ונשחק לחלוטין, והטלקסטר רווית המכות של אנדי סאמרס – גיטרות אלה שיקפו את האישיות והניסיון של המוסיקאים עם כל צלקת ופגם. גיטרות כאלה הן חברות ותיקות של נגנים כמו קית' ריצארדס וברוס ספרינגסטין שסמכו עליהן במהלך הופעה אחר הופעה, הקלטה אחר הקלטה למרות שהם
יכלו להרשות לעצמם לרכוש גיטרה חדשה ומבריקה מתי שיחפצו בכך.
כבר בשנות ה-90, חטיבת הקאסטום שופ של פנדר פיתחה גימור וחומרה בטכניקות יישון מכוונות, על מנת ליצור את סידרת ה Fender Relic. למרות שמבחינה טכנית אלו היו גיטרות חדשות, ה-Relic הציעו תחושה של גיטרה בת שנים ונוחות נגינה שאפשר לשאוף להגיע אליה רק לאחר שנים של גיגים, אימונים ונגינה.
עכשיו פנדר משתמשים בשיטות "יישון" אלה כדי לייצר את סדרת ה-Road Worn™ המשלבת הן אסטתיקה של גיטרה בת שנים, בשילוב נוחות נגינה מודרנית ומחיר שכל מוסיקאי עובד יוכל להרשות לעצמו.
סדרת הגיטרות החדשה נעה סביב כמה מהדגמים הקלסיים האהובים ביותר שיוצרו אי פעם. הדגמים כוללים את טלקסטר שנות ה-50, סטרטוקסטר שנות ה-50 ושנות ה-60, פרסיז'ן באס שנות ה-50, וג'אז באס שנות ה-60.לכולן גימור וינטאז' אייקוני.
כל הדגמים בסדרה עוצבו בסגנון וינטאג', אך נעשו בהן שיפורים כאלה שנגנים מודרניים היו עושים בגיטרות שלהם. בדגמי הטלקסטר והסטראטוקסטר הותאמו פיקאפי TEX-MEX, הפיקאפים שהוצגו לראשונה בסטראט ה-TEX-MEX של ג'ימי ווהן לפני זמן רב והפכו להיות פייבוריטים מצד גיטריסטים באופן מיידי. הפיקאפים הללו מתאפיינים בצליל מתוק, עם סאונד חם ושמן כמו דמי הסטרט וינטאג' משנות ה60.
גוף וצוואר הגיטרות בסדרה הם בגימור לכה שקוף, כמו בגיטרות של שנות ה50 וה-60. ציפוי זה מאפשר לעץ לנשום ולהדהד בטבעיות רבה מאשר הגימור הפוליאוריתן המודרני היום.
תהליך ה"יישון" הופך את הגימור הזה לדק וחשוף יותר באיזורים מסויימים – דבר המתבטא בסאונד. כאמור - כעת כבר בארץ, ואל כלי זמר הגיעו דגמי הסטרטוקסטר שנות ה-50 וה-60 בגימור שחור וצרוב שמש, וטלקסטר שנות ה-50.

דמיינו גיטריסט או בסיסט עם פנדר ורוב הסיכויים שגיטרה שחוקה ואהובה במיוחד תצוץ לצידו. החל מהסטרטוקסטר מס' 1 האהובה של Stevie Ray Vaughan – עם הגימור צרוב-השמש האוריגינלי שכמעט ונשחק לחלוטין, והטלקסטר רווית המכות של אנדי סאמרס – גיטרות אלה שיקפו את האישיות והניסיון של המוסיקאים עם כל צלקת ופגם. גיטרות כאלה הן חברות ותיקות של נגנים כמו קית' ריצארדס וברוס ספרינגסטין שסמכו עליהן במהלך הופעה אחר הופעה, הקלטה אחר הקלטה למרות שהם
יכלו להרשות לעצמם לרכוש גיטרה חדשה ומבריקה מתי שיחפצו בכך.כבר בשנות ה-90, חטיבת הקאסטום שופ של פנדר פיתחה גימור וחומרה בטכניקות יישון מכוונות, על מנת ליצור את סידרת ה Fender Relic. למרות שמבחינה טכנית אלו היו גיטרות חדשות, ה-Relic הציעו תחושה של גיטרה בת שנים ונוחות נגינה שאפשר לשאוף להגיע אליה רק לאחר שנים של גיגים, אימונים ונגינה.
עכשיו פנדר משתמשים בשיטות "יישון" אלה כדי לייצר את סדרת ה-Road Worn™ המשלבת הן אסטתיקה של גיטרה בת שנים, בשילוב נוחות נגינה מודרנית ומחיר שכל מוסיקאי עובד יוכל להרשות לעצמו.
סדרת הגיטרות החדשה נעה סביב כמה מהדגמים הקלסיים האהובים ביותר שיוצרו אי פעם. הדגמים כוללים את טלקסטר שנות ה-50, סטרטוקסטר שנות ה-50 ושנות ה-60, פרסיז'ן באס שנות ה-50, וג'אז באס שנות ה-60.לכולן גימור וינטאז' אייקוני.כל הדגמים בסדרה עוצבו בסגנון וינטאג', אך נעשו בהן שיפורים כאלה שנגנים מודרניים היו עושים בגיטרות שלהם. בדגמי הטלקסטר והסטראטוקסטר הותאמו פיקאפי TEX-MEX, הפיקאפים שהוצגו לראשונה בסטראט ה-TEX-MEX של ג'ימי ווהן לפני זמן רב והפכו להיות פייבוריטים מצד גיטריסטים באופן מיידי. הפיקאפים הללו מתאפיינים בצליל מתוק, עם סאונד חם ושמן כמו דמי הסטרט וינטאג' משנות ה60.
גוף וצוואר הגיטרות בסדרה הם בגימור לכה שקוף, כמו בגיטרות של שנות ה50 וה-60. ציפוי זה מאפשר לעץ לנשום ולהדהד בטבעיות רבה מאשר הגימור הפוליאוריתן המודרני היום.
תהליך ה"יישון" הופך את הגימור הזה לדק וחשוף יותר באיזורים מסויימים – דבר המתבטא בסאונד. כאמור - כעת כבר בארץ, ואל כלי זמר הגיעו דגמי הסטרטוקסטר שנות ה-50 וה-60 בגימור שחור וצרוב שמש, וטלקסטר שנות ה-50.
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.

![[בס] למה שלא כל מיתר יהיה על צוואר משלו?](https://img.youtube.com/vi/MVyvV0tOOjw/0.jpg)






