The Future of Sound Production: Exploring the Latest Innovations in Audio Technology
תפריט
שלום אורח ::: Sat, 12 Oct 2024, 23:38
logo המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine AI

הוירוס מכריח את האנושות לקפוץ 10 שנים קדימה, לזמן אמת

Thursday, 12-03-20, 00:00, מקור: Reuven Mansharoff ::: ::: נושא: חירום @ 3106

תעשיית המוזיקה בנקודת מעבר לעולם יעיל, נקי, מדויק ומאוד מקוון. והיכן המוזיקאים ושאר אמנים בתמונה הזו?

התהליך שהוכרחנו אליו, בהתמודדות עם אויב זר ועקשן, הוא התכנסות יחידנית ברמה הפיזית, ולעומתה חשיפה ענקית ברמה האינטלקטואל. אם עוד התמהמתם, זו הדקה האחרונה להעביר לעולם המקוון את העיסוק שלכם. בעל כורחנו?! כי האנושות זילזלה בטבע ואף גרמה לו נזק.

הבידוד הנתבע מאיתנו, לצד הצורך בלהתקיים בתוך מתחם קבוע וסגור, עשוי להיות קשה, מורכב, ולעתים קטלני. ידוע מה קורה לאנשים המסתגרים תקופה ממושכת אחד בתוך השני (כמו בריאליטי "האח הגדול" לדוגמה, אך גם שני אחים בחדר אחד מספיק לצורך המחשה) - הם מתחרפנים. ואם זה לא מספיק, בצורה הזו הם אמורים גם לתפקד ולהתקיים או לפחות לתחזק את הקיים.

לא בכדי הגיע האינטרנט לחיינו, והוא כעת ב"מאני טיים" שלו; הוא אמור בעצמו להיות מוכן לספוג צונאמי של ביטים שיטוסו לכל פינה בעולם, כיוון שהוא ישמש כתחבורה, לאמור: גם שינוע וגם חבורה. מעשית, מה שהיה אמור מבחינתנו לקרות עוד 10 שנים ובגלל עצלנות אישית ואי התחשבות בכלל נדחה, הולך לקרות עכשיו, כי שעת ה"ש" הגיעה - עוברים קדימה במלוא הקיטור והעירנות לסביבה.

פרקטית, היום כבר היו צריכות לנוע מיכליות אוטונומיות עם חומרי ריסוס ברחובות, רובוטים אמורים היו להחליף רופאים ואחיות, מזון מגיע מחממה מבוקרת ישירות לצלחת, ואנחנו עובדים מהבית.
מדובר בוירוס טכנולוגי, ורק טכנולוגיה תנעל אותו. ואם חשבתם שהוא רק על בני אדם - אשלייה. לאחר ששאריות האדם ילמדו להתגונן מפניו, הוא כבר יזין עצמו מחלבון של חיידקים בתעלות הביוב לשם נשטף, יעבור לחיות מחמד וגם לעופות ולבקר. העולם יהיה חייב לעבור למזון צמחי בלבד. נבואת זעם?! הלוואי שאצא בדאי. מתחנן אפילו.

כבר עכשיו קיים: משקפי זיהוי אנשים חולים, מחשבי על עם תוכנות למידה וניתוח עצמאיים ורחפני חיטוי -  מדינות פונות לטכנולוגיה כדי להילחם בנגיף הקורונאווי הזה, אך עם פתרונות היי-טק מגיעים גם הרבה באגים, תקלות ושגיאות אנושיות, ואלה ישתפרו בקצב מואץ.
השימוש ב"ביג דאטה" כדי להתמודד עם וירוס, ולאחריו עם איומים אחרים הופך מציאותי, ממש כמו שצפינו בסרטי מדע בדיוני. מעקב אחר אזרחים לצורך בטיחותם והגנתם הוא כורח המציאות, לא בעוד 10 שנים!
'למזלנו', הנגיף פגע במרכז החדשנות הטכנולוגית, סין, והתעשייה שלה כעת נמדדת לעמידות בתוך עולם חדש. אחר כל זה הם יקבלו חשבונית מהעולם.

אנחנו עוד בהתחלה, וכל הרע עוד לפנינו, ועדיף להגיד את זה כמה שיותר מוקדם כדי לנסות להיערך. האנושות עוברת תהליך דילול וכמו בטבע - החזק שורד.


ומה עם אמנים? מה יהיה עם מוזיקאים, מפיקים וכו'?

הרבה מקצועות יעלמו, ומשתי סיבות:
1. טכנולוגיה תחליף אותם
2. לא ישכילו לעבור לאונליין

נכון לעכשיו, האינטרנט עושה רק טוב לאנשים בתחום שלנו, וחובה לנצל זאת מהר. אמצעי התקשורת ההזויים שעוד נתלים על שידור מסורתי, רדיו וטלוויזיה, ושהיו אמורים להיעלם מזמן, כעת יתקעו לעצמם מסמר אחרון בארון. בהתחלה מפוטרים, לאחר מכן נסיון מאוחר מדי לעבור לאונליין ולבסוף מחיקה.

הכל יעבור לאונליין. שדרנים ומגישים יאמצו תוכניות רשת אישיות, מוזיקאים ישתפו פעולה באמצעות הרשת, ואמנים יופיעו לפני קהל וירטואלי, רחב יותר מזה שהורגלו לו באולם, אך מונה ההכנסה ישתנה.
כל זאת, עד שכולנו נוחלף ביצור טכנולוגי טוב מיאתנו.

הוירוס מכריח את האנושות לקפוץ 10 שנים קדימה, לזמן אמת

כלים דיגיטליים לא מעטים כבר מציעים לנו את האונליין במיטבו. לדוגמה: StageIt - מתאים לחוויה אינטימית הדומה יותר להופעה. פלטפורמת StageIt מחברת כותבי שירים, ראפרים, להקות ואמני סולו ידועים, וזאת כדי להציג קונצרטים המשודרים מבתיהם, בפני קהל הצופה בהם בזמן אמת. המשתתפים משלמים דמי כיסוי המחושבים ב'שטרות' הניתנים לרכישה, המגיעים בסוף לאמנים. המעריצים יכולים לקיים אינטראקציה עם המבצעים ולהעניק להם חיזוק כלכלי נוסף באמצעות טיפ. היכן זה קיים על פני האדמה?

 


מבחינת מופעים - נכון לעכשיו וירוס הקורונה מציג את ההופעה הטובה ביותר בעולם. ריאליטי במיטבו, ואנחנו בתוכו.

כבר עכשיו רואים ניצנים של אמנים פופולריים קופצים על העגלה ומקבלים חשיפה בלתי אמצעית, כמעט נטו אמן, ברשתות הטלוויזיה. עוד מעט הם יחפשו להמיר את זה לאוכל. לא מהטלוויזיה, כי הרשתות המסחריות, שגם כך היו גרועות, הולכות לקרוס, וכבר מפטרות עובדים ושמות רובוט שיריץ תוכניות לעוסות ברצף.
רשתות הטלוויזיה, להוציא ערוץ "כאן 11", ישלמו את מחיר השררה וההתנשאות. כפי שנראה, העולם יעבור לשלב טוב ובריא יותר.
ומה יעשה המוזיקאי העובד, שזה כל עולמו, ועוד יכול היה איכשהו לחיות מזה עד היום?
להסתגל ולסגל - וכמה שיותר מהר. נסו לבחון כיצד אתם ממירים את העיסוק שלכם למודל מקוון, שתפו בעבודה אחרים, חפשו דרכי חשיפה לאמנות שלכם, ובחרו בהתחלה במרווח כספי צנוע - העיקר להיכנס לרשת. יתכן שמודל החליפין יצוף מחדש בקרוב, היכן שאמן מקבל תגמול בצורה של טובין וירטואלי..

בזמן שתעשיית ההופעות ברחבי העולם נכנסת כעת להלם, מכת הקורונה יצרה סביבה הפכפכה עבור אמנים, מוזיקאים, כותבי שירים ומפיקים, בכל הרמות!

אם מוזיקה היא לא מקור ההכנסה הבלבדי, שלך עדיף לבחור כבר עכשיו מקור מכלכל אחר, ורצוי כזה עם הפנים לעתיד. עולם המוזיקה הולך להתשנות עוד הרבה יותר, ומוזיקה כבר לא תהיה כמו זו שהכרנו, כך שלדור צעיר מאוד (עד 10 שנים)  זו כבר החלטה כלכלית שגויה להיכנס לתחום/ או ללמוד מוזיקה (כפי שהכרנו).

כותבי שירים, מוזיקאים ואמנים מופיעים יהיו בין הראשונים להיפגע מהוירוס ולכן חייבים להיות מוכנים למצב החדש.

ככל שווירוס הקורונה עצמו ממשיך להתפשט, כך גם השלכותיו על תעשיית המוזיקה. בעוד שמומחים ואנליסטים בתעשייה מראים כי עסקי ההופעות החיות עשויים להפסיד מיליארדים, הנפילה הכספית היא כמעט בלתי ניתנת לשינוי בשלב זה.

הוירוס מכריח את האנושות לקפוץ 10 שנים קדימה, לזמן אמת
אולם הקריסה הכלכלית של המוזיקה כבר גובה את מחיר התעשייה שלה. וככל שמפנימים מגלים כמה מורכבת היא שרשרת המזון בתעשייה הזו, והיא כוללת יצרנים בתחומים המועדים לקריסה; כלי נגינה, כלי הפקה וביצוע, ציוד במה וכדומה. כמוהם בתי ספר למוזיקה וטכנולוגיות אודיו, עובדי תיאטראות ומפעילים, שדרנים ומגישים בתקשורת המסורתית- רק החזקים ישרדו... וכשאלה יקרסו נישאר עם כלים מקוונים בלבד, וכאלה שלא צריך לחטא כמו מיתרים של גיטרה. האם כבר אמרתי שהוירוס יקפיץ אותנו 10 שנים קדימה?!
 

תארו לכם שעלות 'כרטיס' להופעה שלכם אונליין תהיה 5 ש"ח... נראה מעט, אבל מספר הצופים עשוי להגיע ל-2000 בממוצע. זה אומר 10,000 ש"ח על הופעה מבלי לצאת מהבית, כאשר ההוצאות הן נמוכות באופן שערוריתי!
 

אולפני הקלטה וטכנאים יוכלו לאמץ מהר ולהצטרף. לדוגמה, יוכלו להציע שירותי סאונד והופעה אונליין להרכב שלא יכול להציג מהבית. קצת פרופס אולפני או וירטואלי ותאורה, מצלמות טובות וחיבור לקונסולה ומשם לעולם. כל זאת, בהמשך לשירותי אונליין שהם כבר מציעים או יכולים להציע.

נכון לעכשיו יש לשמור על החסכונות ולהשתמש בתשלומים מקוונים ככל האפשר. רוב המוזיקאים עצמאים ומכאן שסובלים קשות מהמצב. הביטוח הלאומי הודיע (והכל עוד יכול להשתנות):
"הטבות משמעותיות לטובת המעסיקים והעצמאים, מצטרפות לפעולות רבות שביצע הביטוח הלאומי עבור השכירים והפרילנסרים שפוטרו או יצאו לחל״ת וביניהם: מרצים, מורים, מדריכים, מורי דרך ועוד."

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר:
״הביטוח הלאומי קשוב לקשיים ומזדהה עם המצוקות  איתם מתמודדים בימים אלה המעסיקים והעצמאים ובכוונתי לבחון כל דרך לסייע ולהקל עליהם בתקופה זו. 
הביטוח הלאומי ימשיך להיות עם ׳יד על הדופק׳ כדי לנסות ולתת לעצמאים זכויות נוספות מעבר לאלה הקיימות כיום״.
זכרו, זה טוב ונכון למצב כעת, שעוד אמור להשתנות בקרוב עד לכאוס או תום המשאבים.
 
אם לא הסברתי את זה מספיק - מוזיקאים הולכים לספוג מכה, אם מהוירוס או מהטכנולוגיה שתחליף אותם. אם הופעות היוו מקור הכנסה מספק עד כה, האינטרנט הוא המוצא האחרון שיש לנסות ולהפיק ממנו את המיטב. התרגלו - הופעות תעבורנה לרשת, זה יהיה נחמד ויעיל, ואולי ייצא מזה משהו טוב, אך בטוח שהחזק והחכם ישרדו יותר בסצינה הזו. כל המקצועות הנילווים לכך ייעלמו או יעברו לעולם המקוון (מנהלי אמנים, מפיקים, איפור-תפאורה-תאורה, יחצנים ואפילו מוכרי מושבים באולם הוירטואלי). ככל שייארך זמן ההתאוששות מהמגיפה, כך יישכח העולם הישן וימשיך מנקודת הוירוס צפונה.

התחילו להופיע אונליין, בטעם. התחילו להתנסות ולימדו כיצד להתאים ולהשתפר. זה הרבה יותר קל ממה שהיה עד כה, ואמצעים טכנולוגים חדשים להופעות אונליין יצוצו במהרה. הופעה חיה זה המפתח, ושאלוהים ישמור על האינטרנט כדי שיחזיק מעמד ברוחב פס רצחני שעומד להתנפח.
הטכנולוגיה כבר כאן, השתמשו בה ליצירה ולהופעות.

הרכבי רוק ותזמורות קלאסיות כאחד כבר נכנסים להתארגנות אונליין; בשלב ראשון לשמור על הרצף והשפיות, ובשלב מתקדם יותר להפיק מזה תועלת כלכלית. אך זכרו: זה יתפוס כלכלית רק לאחר שהמאזינים והצופים יוכלו להתכלכל בעצמם!

אך גם לנגן בהרכב חברים זה תענוג, וגם להופיע בהרכב מרוחק אחד מהשני ולפני קהל זה כבר לא מדע בדיוני.
מנגנונים לנגינה בהרכב אונליין כבר קיימים, אך אלה חייבים להשתפר. וגם הם יזללו רוחב פס. זה יהיה מקור נחמד לשפיות חברתית ויגלה לנו עולמות חדשים של שיתוף פעולה.

אם אתם עדיין  מלמדים נגינה, אוף-ליין , וזה אפשרי עדיין, יש להקפיד על התרגול הטוב ביותר תחת היגיינה. על המורים:
  • להימנע מהעברת או שיתוף כלים בין התלמידים במידת האפשר, במיוחד כאשר הכלים באים במגע עם הפה
  • לנקות כלי נגינה וציוד משותפים בין שימושים במידת האפשר, לדוגמה:  ניגוב מקלדות וקלידים, חיטוי כלי נשיפה.
  • לאפשר מרחב הגיוני בין מורה לתלמיד ולהימנע מעמידה או ישיבה זה מול זה בסמיכות, במיוחד זמרים. יש לשמור על מרחק של לפחות שני מטר בין אחד לשני.
  • אווררו את חדר ההוראה בין שיעורים במידת האפשר והבטיחו כי ידיים נשטפות באופן קבוע
הוירוס מכריח את האנושות לקפוץ 10 שנים קדימה, לזמן אמת

ללמד מרחוק
מורים מועסקים במוסדות שונים עשויים להתבקש ללמד מרחוק באמצעות סקייפ, ומורים עצמאים חייבים לרצות לשקול זאת מיידית. על המורים לזכור שההגנה חשובה לא פחות בעת ההוראה באמצעות סקייפ (או FaceTime, או כל שווה ערך אחר) כמו בהוראה פנים אל פנים.
על המורים להגן על עצמם מפני קשר לא הולם עם תלמידים בטעות על ידי הגבלת הפרופיל שלהם כך שהוא לא יקבל אוטומטית בקשות ליצירת קשר ולא יהיה נגיש לתלמידים.
 
מומלץ להשתמש בתמונת פרופיל "עסקית" משהו בשביל לשמור על פורמליות ולקבוע מסלול רציני ומקצועי בעת השימוש בסקייפ. רצוי להדגיש לתלמידים ולהוריהם כי סקייפ ישמש לשיעורים בלבד ולא למגע אחר, לדוגמה: שיתוף תמונות או העברת הודעות כלליות. עודדו את התלמידים להגביל את הפרופילים שלהם כך שהם יוכלו לקבל רק שיחות מאנשי קשר ידועים.
חשוב מאוד: כשאתה מלמד באמצעות סקייפ, התלבש בחוכמה והשתמש ברקע ניטרלי. יתכן שיהיה צורך להרחיב את המסגרת המצולמת בהתאם למכשיר ה'שידור' שלך, וודא שהמסגרת שנבחרה לתמונת השידור מתאימה לאופי הלימודים. בצעו חזרות על עצמכם ובחנו את התוצאה.
 
ואי אפשר בלי אור בקצה: לאחר אסונות, ובעיקר אסונות היסטוריים-גלובליים נדירים כמו זה שאנחנו בעיצומו, וזה טבעו של הטבע - העולם ייצא מחוזק, מרומם ותאב לחיים. אמנות ותרבות הבילוי יהפכו בן לילה למצרך מבוקש מאוד. ענפים שקרסו כמו תעופה ותיירות יהיו מפוצצים, והמוזה תשוב לשכון בנו.
 
מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים במחירים הזולים ביותר, אספקה מהירה - כמו לרכוש בארץ
  • על המדרגות - לפני רכישה
    RE: מתלבט לגבי רכישה של Shure SM7B
    ReuvenM: אתה צריך הגברה חזקה (ושקטה) עבור המיקרופון הזה. אם קדם מגבר או... לשרשור המלא אחרון
  • הגברת ותאורת מופעים - PA
    אוזניות inear מומלצות לבדיקת סאונד?
    djeldad: היי, אשמח לחוות דעת מניסיון על inear איכותי. לשרשור המלא אחרון
  • הגברת ותאורת מופעים - PA
    RE: כמה שאלות בנוגע למיקסר mackie dl16s
    djeldad: אם הבנתי נכון אני אמור להשתמש תחילה בgain ואחר כך בtrim נכון? לשרשור המלא אחרון
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    RE: VST ARSENAL 2024
    mixtrim: --------------- המיוחדים* ---------------- * - 12 פלאגינס מופלאים שתמיד חיכינו... לשרשור המלא אחרון