המוניטורים של EVE Audio בישראל!
Thursday, 28-03-13, 00:00, ACT ::: ::: נושא: אולפן והפקה @ 1979
אם שם החברה גורם לכם לתהות לגבי הקשר ליצרנית מוניטורים אחרת, ובכן, המייסד של EVE Audio הוא לא אחר מאשר המנכ"ל היוצא של ADAM Audio הברלינאית, רולנד סטנז. הוא החל בדרכו המקצועית כמהנדס אלקטרוניקה הבונה מכשירים לתעשיית השידור, אך תשוקתו לטכנולוגיית רמקולים משכה אליו את תשומת הלב של קלאוס היינץ ובשנת 1999 יצרו השניים את ADAM Audio.
שותפות זו הצליחה להותיר רושם רב בשוק הצפוף של המוניטורים האולפניים, וכיום משמשים הרמקולים של חברת ADAM אולפנים ברחבי העולם. בעקבות חילוקי דעות עם היינץ החל סטנז לשקול מחדש את האפשרויות העומדות לפניו, ובשנת 2010 שקע במחקר ופיתוח למשך 18 חודשים ארוכים ובשנה שעברה, בתערוכת PL+S בפרקנפורט, הגיח כשלצידו השותפה קריסטין מישקה, גם היא יוצאת ADAM, וקו מוניטורים חדש תחת השם EVE Audio.
הרמקולים של EVE מציגים טוויטר סרט (Air Motion Transformer) כפי שניתן למצוא ברמקולים של ADAM ושל חברות נוספות (למשל Elac, Unity Audio). סטנז לקח את העיצוב ושיפר עם מערכת מגנטים יעילה יותר, הפך אותו למדויק יותר, עם פחות עיוותים ופישוט של תהליך הייצור במפעל.
מאחר והוא חסיד של אלקטרוניקה,
לסטנז היו גם רעיונות לגבי ממשק המשתמש ושילוב של DSP ברמקולים. כתוצאה מכך כל הרמקולים מסדרת ה-Silver Cone מגיעים עם כפתור על גבי הפאנל הקדמי שמסביבו חוגה של נורות LED המקנה למשתמש גישה לפילטר, EQ והתאמות למסנני מידוּף, כמו גם לרמות החיווי. נורות ה-LED מזהירות, לדוגמה, אם מעמיסים יתר על המידה את ממיר ה-AD המובנה.
כל מוניטור היוצא מפס היצור נבדק ונבחן בחברה לתאימות מלאה לתכונות המוצהרות, בעוד המוניטורים מוגברים באמצעות מגבר Class D המיוצר ונבחן בהתאם לדרישות של EVE.
המוצרים בקטלוג החברה מתחילים בדגם SC204 הקטן ("4 מפוצל לשני תחומים) ועד ל-SC408 (וופר "8 ופיצול ל-4 תחומים!). בגזרת הסאבים קיימת סדרת ה-ThunderStorm הכוללת ארבעה דגמים, החל ב-TS107 עם וופר "7, ועד ל-TS112 בעל וופר "12 - כולם אקטיביים.
כאמור, בכל מוניטור SC של החברה קיים גם מעבד אות (DSP) ברזולוציה גבוהה, ובלחיצת כפתור נחשפים ליכולות שליטת ווליום מדויקות, כיול פאזות והיענות, ו-7 סוגי פילטרים שעוזרים להתאמת המוניטור לסביבה וצורת העבודה, ועם יכולת נעילת המצב שנקבע.
במיקום כה קריטי בשרשרת הסאונד מתבקשת איכות עיבוד גבוהה, וכאן נעשה שימוש בממיר אנלוג לדיגיטל מחברת Burr-Brown, המציב אות טהור בכניסת המעבד, ומכיוון שהאחרון מחובר ישירות למגבר הדיגיטלי, אין צורך בהמרה נוספת.
בנוסף, החברה עושה שימוש במוצא בס מרובע אחורי, וזאת כדי להתגבר על התופעה של עיוותים בתחום הנמוך בווליום גבוה. מכאן שמתקבל בס פאנצ'יי עם נצילות רבה וללא עיוותים אופייניים ממוצא רפלקס.
ה-SC204 הם הרמקולים הקטנים ביותר בקו המוצרים של EVE, אך אל תתנו לגודל לשטות בכם, הם נבנו מתוך מחשבה על איכות ומספקים סאונד גדול יותר מזה שמוצאים בהרבה מוניטורים בגודל כפול. הם ניתנים להברגה על סטנד, או שניתן להשתמש במשטח האחורי לקיבועים שונים על הקיר.
המוניטור מכיל דרייבר "4 מסוג SilverCone בעל דיאפרגמה העושה שימוש בפיברגלס בדוגמת כוורת (כמו בכל הדגמים), מה שמעניק קלות וחוזק גם יחד, עם מערכת מגנט מתוחכמת וטוויטר "1 בעל פיזור ליניארי. בתוצאה מתקבלת דינמיקה גבוהה וסאונד שקוף, והודות לטכנולוגית הטוויטר AMT ומגבר העובד בטכניקת PWM גם בעל האולפן הצנוע זוכה לסאונד גדול מהמצופה.
הדגמים SC207 ו-SC208 (דרייבר "7 ו-"8 בהתאם) מציגים פיצול לשני תחומים, התצורה הפופולרית באולפני פרויקטים ואישיים וזו שתתאים למירב המשתמשים, גם מבחינת הגודל הפיזי והמאוד אלגנטי, ומכאן שנועדו לשמש לבקרה איכותית עבור מוסיקאים, טכנאים עצמאיים ואנשי פוסט הדורשים איכות מרבית בגודל ומחיר סבירים.
עם תחום נמוך המגיע עד 44 או 36 הרץ בהתאם וטוויטר מסוג RS2 בעל מגנט עוצמתי, זוכים לסאונד עם פיזור טוב ובס דינמי למדי, הנדחפים ממגבר הכולל הגנה ובהספק של 100 או 150 וואט בהתאם

דגמי ה-SC305 וה-SC307 (דרייבר "5 ו"7 בהתאם) מציגים מערכות המפוצלות ל-3 תחומים ומביאים תצורה יוקרתית זו, שהייתה שמורה לאולפני מסטרינג, גם לאולפן הפרויקטים. כאן דרייבר אחד הוא הוו'פר לנמוכים, ונילווה אליו דרייבר לתחום האמצע הנמוך, וניתן לשנות מאחור את נקודת המעבר ביניהם.

הדגמים SC407 ו-SC408 הם בעלי מערכת המפוצלת ל-4 תחומים ("7 ו-"8 וופר) ומציגים התקן אמצעי ניתן לכיוון עבור התקנות אפקיות או אנכיות, כך שלרשות המשתמש שתי אפשרויות עימוד בדגם אחד. כאן קיים מכלול מגברים חזק במיוחד, מגבר לכל דרייבר, ובתוצאה מתקבל סאונד חלק ובעוצמה שתרעיד כל אולפן.

דגמי הסאב-וו'פר של החברה, סדרת TS, ניתנים לשליטה מרחוק עם התקן מצורף, לצורך שליטת ווליום לסאבוופר בלבד או לכל מערכת הסטראו 2.1 כתמונה שלמה מבלי צורך לזוז מהמקום. הם מאופיינים ברמת עיוות נמוכה להפליא, ומשתלבים בכל מערכת כקיר סאונד אחיד ולא כאלמנט נפרד לנמוכים.
בדגמים אלה מצויים מחברי XLR לכניסות והיציאות (Stereo In and Out, LFE In, LFE/Sub Out) למירב הנוחות באולפן. הם נבדלי ביניהם בגודל הדרייבר והספק, ןכמובן בהיענות התדרים לתחום הספציפי הנמוך.

שותפות זו הצליחה להותיר רושם רב בשוק הצפוף של המוניטורים האולפניים, וכיום משמשים הרמקולים של חברת ADAM אולפנים ברחבי העולם. בעקבות חילוקי דעות עם היינץ החל סטנז לשקול מחדש את האפשרויות העומדות לפניו, ובשנת 2010 שקע במחקר ופיתוח למשך 18 חודשים ארוכים ובשנה שעברה, בתערוכת PL+S בפרקנפורט, הגיח כשלצידו השותפה קריסטין מישקה, גם היא יוצאת ADAM, וקו מוניטורים חדש תחת השם EVE Audio.
הרמקולים של EVE מציגים טוויטר סרט (Air Motion Transformer) כפי שניתן למצוא ברמקולים של ADAM ושל חברות נוספות (למשל Elac, Unity Audio). סטנז לקח את העיצוב ושיפר עם מערכת מגנטים יעילה יותר, הפך אותו למדויק יותר, עם פחות עיוותים ופישוט של תהליך הייצור במפעל.
מאחר והוא חסיד של אלקטרוניקה,
לסטנז היו גם רעיונות לגבי ממשק המשתמש ושילוב של DSP ברמקולים. כתוצאה מכך כל הרמקולים מסדרת ה-Silver Cone מגיעים עם כפתור על גבי הפאנל הקדמי שמסביבו חוגה של נורות LED המקנה למשתמש גישה לפילטר, EQ והתאמות למסנני מידוּף, כמו גם לרמות החיווי. נורות ה-LED מזהירות, לדוגמה, אם מעמיסים יתר על המידה את ממיר ה-AD המובנה.כל מוניטור היוצא מפס היצור נבדק ונבחן בחברה לתאימות מלאה לתכונות המוצהרות, בעוד המוניטורים מוגברים באמצעות מגבר Class D המיוצר ונבחן בהתאם לדרישות של EVE.
המוצרים בקטלוג החברה מתחילים בדגם SC204 הקטן ("4 מפוצל לשני תחומים) ועד ל-SC408 (וופר "8 ופיצול ל-4 תחומים!). בגזרת הסאבים קיימת סדרת ה-ThunderStorm הכוללת ארבעה דגמים, החל ב-TS107 עם וופר "7, ועד ל-TS112 בעל וופר "12 - כולם אקטיביים.
כאמור, בכל מוניטור SC של החברה קיים גם מעבד אות (DSP) ברזולוציה גבוהה, ובלחיצת כפתור נחשפים ליכולות שליטת ווליום מדויקות, כיול פאזות והיענות, ו-7 סוגי פילטרים שעוזרים להתאמת המוניטור לסביבה וצורת העבודה, ועם יכולת נעילת המצב שנקבע.
במיקום כה קריטי בשרשרת הסאונד מתבקשת איכות עיבוד גבוהה, וכאן נעשה שימוש בממיר אנלוג לדיגיטל מחברת Burr-Brown, המציב אות טהור בכניסת המעבד, ומכיוון שהאחרון מחובר ישירות למגבר הדיגיטלי, אין צורך בהמרה נוספת.
בנוסף, החברה עושה שימוש במוצא בס מרובע אחורי, וזאת כדי להתגבר על התופעה של עיוותים בתחום הנמוך בווליום גבוה. מכאן שמתקבל בס פאנצ'יי עם נצילות רבה וללא עיוותים אופייניים ממוצא רפלקס.
ה-SC204 הם הרמקולים הקטנים ביותר בקו המוצרים של EVE, אך אל תתנו לגודל לשטות בכם, הם נבנו מתוך מחשבה על איכות ומספקים סאונד גדול יותר מזה שמוצאים בהרבה מוניטורים בגודל כפול. הם ניתנים להברגה על סטנד, או שניתן להשתמש במשטח האחורי לקיבועים שונים על הקיר.
המוניטור מכיל דרייבר "4 מסוג SilverCone בעל דיאפרגמה העושה שימוש בפיברגלס בדוגמת כוורת (כמו בכל הדגמים), מה שמעניק קלות וחוזק גם יחד, עם מערכת מגנט מתוחכמת וטוויטר "1 בעל פיזור ליניארי. בתוצאה מתקבלת דינמיקה גבוהה וסאונד שקוף, והודות לטכנולוגית הטוויטר AMT ומגבר העובד בטכניקת PWM גם בעל האולפן הצנוע זוכה לסאונד גדול מהמצופה.הדגמים SC207 ו-SC208 (דרייבר "7 ו-"8 בהתאם) מציגים פיצול לשני תחומים, התצורה הפופולרית באולפני פרויקטים ואישיים וזו שתתאים למירב המשתמשים, גם מבחינת הגודל הפיזי והמאוד אלגנטי, ומכאן שנועדו לשמש לבקרה איכותית עבור מוסיקאים, טכנאים עצמאיים ואנשי פוסט הדורשים איכות מרבית בגודל ומחיר סבירים.
עם תחום נמוך המגיע עד 44 או 36 הרץ בהתאם וטוויטר מסוג RS2 בעל מגנט עוצמתי, זוכים לסאונד עם פיזור טוב ובס דינמי למדי, הנדחפים ממגבר הכולל הגנה ובהספק של 100 או 150 וואט בהתאם

דגמי ה-SC305 וה-SC307 (דרייבר "5 ו"7 בהתאם) מציגים מערכות המפוצלות ל-3 תחומים ומביאים תצורה יוקרתית זו, שהייתה שמורה לאולפני מסטרינג, גם לאולפן הפרויקטים. כאן דרייבר אחד הוא הוו'פר לנמוכים, ונילווה אליו דרייבר לתחום האמצע הנמוך, וניתן לשנות מאחור את נקודת המעבר ביניהם.

הדגמים SC407 ו-SC408 הם בעלי מערכת המפוצלת ל-4 תחומים ("7 ו-"8 וופר) ומציגים התקן אמצעי ניתן לכיוון עבור התקנות אפקיות או אנכיות, כך שלרשות המשתמש שתי אפשרויות עימוד בדגם אחד. כאן קיים מכלול מגברים חזק במיוחד, מגבר לכל דרייבר, ובתוצאה מתקבל סאונד חלק ובעוצמה שתרעיד כל אולפן.

דגמי הסאב-וו'פר של החברה, סדרת TS, ניתנים לשליטה מרחוק עם התקן מצורף, לצורך שליטת ווליום לסאבוופר בלבד או לכל מערכת הסטראו 2.1 כתמונה שלמה מבלי צורך לזוז מהמקום. הם מאופיינים ברמת עיוות נמוכה להפליא, ומשתלבים בכל מערכת כקיר סאונד אחיד ולא כאלמנט נפרד לנמוכים.
בדגמים אלה מצויים מחברי XLR לכניסות והיציאות (Stereo In and Out, LFE In, LFE/Sub Out) למירב הנוחות באולפן. הם נבדלי ביניהם בגודל הדרייבר והספק, ןכמובן בהיענות התדרים לתחום הספציפי הנמוך.
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.








