The Future of Sound Production: Exploring the Latest Innovations in Audio Technology
תפריט
שלום אורח ::: Tue, 28 Oct 2025, 22:20
logo המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine AI

Analog Four - היה שווה לחכות לסינתי אנלוגי עם סיקוונסר מ-Elektron

Tuesday, 29-01-13, 00:00, ACT ::: ::: נושא: כלי נגינה והפקה @ 1886
Elektron השוודית מייצרת מעל לעשור כלי נגינה מתקדמים באיכות גבוהה, עם טכנולוגיה חדשנית וסאונד מעורר השראה, הסינתסייזרים, מכונות התופים והסמפלרים של Elektron מתאפיינים בממשק משתמש מהיר אשר עוצב בידי מוסיקאים עבור מוסיקאים ומותאם בצורה מושלמת להופעות חיות, עם יכולות המעצימות את חווית הבמה, ושפע של תכונות המוצעות בכל כלי.
כל מכשיר הוא בעצם מעבדת סאונד מפורטת המכילה מספר ענק של מודולי סאונד, סיקוו'נסר השובר את מגבלות החומרה מול תוכנות מסוג זה, מעבדי אפקטים בעלי עומק ועשירים ביכולות, ואפשרויות מודולריות ללא גבולות, כאלה שתעסקנה אפילו את מתכנתי הסאונד הכבדים ביותר.

כזה הוא גם ה-Analog Four החדש והמפתיע, המגיע עם 4 מנועי סאונד המניבים צליל פאנצ'י וטבעי מתוך נתיב אות אנלוגי טהור, ועם טכנולוגיה דיגיטלית מדויקת עבור רכיבי האיפנון - שילוב מעולה של שני העולמות שמעניק למשתמש כלי חזק ביותר להפקה והופעות חיות.

Analog Four - היה שווה לחכות לסינתי אנלוגי עם סיקוונסר מ-Elektron


ניתן להפיק איתו בקלות כיוון שהחברה העמיסה על הפנל מלוא החופן שלטים, ובנוסף הוא מכיל סיקוונסר-צעד חזק המסוגל להפיח חיים גם בציוד אנלוגי וותיק הודות לחיבוריות שליטת המתח (CV).
ללא ספק הסאונד של מעגל אנלוגי הינו חם ונוקב בכל הפקה ולעתים אף תורם רבות ללהיט, אך שליטה מדויקת נדרשת כאן, ולפנינו דוגמה מצוינת כיצד איפנון בטכנולוגיה דיגיטלית תורם למקור הסאונד העשיר, כאשר כל מנוע מורכב משני אוסילטורים אנלוגיים, ופיסול המעטפת, האפקטים, האפנון וגובה הצליל נשלטים דיגיטלית, כולל מחולל הרעש.

שני הפילטרים בכל מחולל (והאוברדרייב ביניהם) הינם אנלוגיים, שלא לדבר על המגברים. זהו המקור הבריא של הסאונד. מעטפות העוצמה והמתנד הנמוך (LFO) הינם דיגיטליים, מה שמאפשר הרפתקאות במלוא היענות התדרים וללא תופעות לוואי. נתיב האות בין המתנדים ליציאות האודיו אנלוגי אף הוא, כמו גם הנתיב מהכניסות החיצוניות ליציאות. שליחות האפקטים הדיגיטליות רצות במקביל לנתיב המרכזי כך שהצליל הרטוב והיבש ממוזגים לפני היציאות.

מבחינה מבנית ה-Analog Four מציג למעשה 4 סינתים בתוך שדה אנלוגי חי ובועט, עם שני מתנדים ותת-מתנדים כולם בעלי יכולת לשנות צורה, קבלת מודולצית וסנכרון. הפילטרים האנלוגיים כוללים האחד מסוג LF בעל 4 קטבים והשני רב-מצבים בעל שני קטבים. אלה חיוניים ביותר בעת עיצוב הסאונד.

בנוסף קיימים מעגלי אוברדרייב (עם קביעת העומק)  ומחולל רעש להעשרת המקור, שני מאפנני תדר נמוך ניתנים לניתוב, LFO אחד מיועד לויברטו, שני מעבדי צורת גל, מעטפת מגבר, שתי מעטפות ניתנות לניתוב, 2 מעטפות LFO לעמעום ואחת למחולל הרעש, מעטפת לויברטו ועוד אחת לכיפוף אוטומטי, לאמור - שליטה פראית וחסרת גבולות ליצירת סאונדים מקוריים ומרגשים.

סקציית האפקטים תוכננה מהיסוד בהתאמה לצלילי אנלוג ענקיים. עם הקורוס Wideshift והדיליי עם הדרייב המעניקים ליטוש סופי, והריוורב ללא מעצורים המציב את הצליל בכל מרחב דמיוניי.
Analog Four - היה שווה לחכות לסינתי אנלוגי עם סיקוונסר מ-Elektron

עם 128 סאונדים, 128 קיטים של הקשה ו-16 שירים חייבים יכולת הנצחה, ומכאן שאלה ניתנים לשמירה ושחזור בקלות. כמו כן מבחינת חיבוריות הכלי מציע את מה שנדרש לקיומו בסביבת אולפן מודרני, עם יציאת אוזניות, שתי יציאות ראשיות, 2 כניסות לאות חיצוני לצרכי עיבוד הסאונד בתוך המכשיר, שתי יציאות הפעלת מתח וגייט עבור כלי וינטאג'/אנלוג כאשר יציאת ה DIN-Sync משמשת לסנכרון כלים פופולריים כמו TB303,808,909, ממשק USB וכניסות/יציאות/מעבר MIDI עם אפשרות סנכרון עם הסביבה, מסינתים מודולריים ועד מחשבים.

בנוסף לכל אלה מכיל ה-Analog Four סיקוונסר 6 ערוצים, 128 תבניות ועד 64 צעדי תבנית, עם תכונות כמו  6 ארפג'יו, שליטה על אורך הערוץ, סוו'ינג, סלייד והדגשה, טרנספוזיציה, מיקרו-תזמון, נעילת פרמטרים ומצב הופעות ידידותי.  בכל צעד יש אפשרות לתכנות אוטומציה עבור פרמטרים רבים, ומעבר לנעילת פרמטרים אפשר לקבוע Preset של צליל אחר בכל צעד בתבנית - בכל אחד מארבעת הסינטיסייזרים בנפרד. כמו כן, באמצעות מקלדת שליטה מובנית (טווח של 5 אוקטבות) ניתן לכתוב תפקידים בקלות אם אין מקלדת חיצונית זמינה.
ארבעת הערוצים הראשונים מיועדים לסינתי (כל ערוץ שולט על מנוע קול אחד), ערוץ 5 מיועד לאפקטים ושולט על הקורוס, דיליי וריוורב, והערוץ השישי מנהל את שליטת המתח המנותבת ליציאות אלה במכשיר, וזאת להפעלת כלי וינטאג' ומכונות תופים באמצעות הסיקוונסר, כולל גובה צליל והטרגה או כל פרמטר אחר. בצורה זו האולפן האנלוגי נשלט בצורה יעילה ביותר.      :::: חוברת וסאונדים:::

הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.

גלו מבצעים מדהימים! לחצו כאן כדי לגלות את רבי המכר של Temu ולקבל את חבילת הקופון שלכם בשווי ₪400. קבלו חיסכון ללא תחרות בכל זמן ובכל מקום. אל תחכו - פעלו עכשיו וחסכו בגדול!
  • כלים וירטואליים, פלאגים - VST/i
    RE: VST ARSENAL 2024
    mixtrim: פוסט הסיום החגיגי! :bass: :guitarist: :drummer: :singer: :acousticG: :keyboard: נכתב... לשרשור המלא אחרון
  • 24 שעות- אוף טופיק
    מישהו זוכר את החולצה הזאת?
    miko: יש לי אותה איזה 2 עשורים ואפילו לא דהתה! (התמונה מטעה, זאת זווית... לשרשור המלא אחרון
  • אקוסטיקה, סביבת עבודה
    איטום לחדר של תופים במרכז לימודי נגינה
    שאול: אני יש לי מרכז לימודי נגינה ויש כמה חדרים של חוגים אני עכשיו עובר... לשרשור המלא אחרון
  • קידום עצמי
    RE: Boketto - הרכב אינסטרומנטלי חדש
    acidhead: היה הרכב ישראלי אחר עם אותו השם לשרשור המלא אחרון
Analog Four - היה שווה לחכות לסינתי אנלוגי עם סיקוונסר מ-Elektron
by