קריזמה בסדנת אמן 24.1
Wednesday, 20-01-10, 00:00, ACT ::: ::: נושא: לימודים @ 1893
ביום א', 24.1, בשעה 19:00, יתארח ב- Muzik לסדנת אמן אחד מה- djs החשובים של זמננו – קריזמה. קריזמה התפרסם בשנות ה-90 כחבר בקבוצת ההפקה המפורסמת "הבייסמנט בויז" (עם דיג'יי ספן ומוריס פולטון), קבוצה שאחראית על מספר גדול של קלאסיקות האוס משנות ה-90 וה-2000, וביחד עם כוכבים מודרניים כמו דניס פרר, הוא נחשב לדור שני בשושלת ההאוס האמריקאית של מאסטרס אט וורק, טוד טרי ושאר תקליטני ומפיקי אולד סקול. הדור הזה מתאפיין בהכרה ובקיאות בהאוס ושורשיו, דיסקו, ג'ז, גוספל וסול, אבל גם בפתיחות למתרחש בעולם במקביל אליהם ומחוץ לארה"ב ולכן השפעתם חזקה גם בסצנות האירופאיות של ההאוס והטכנו.
אבל השפעתו של קריזמה לא נעצרת רק כאן. כמו קני דופ, ספינה, מוריס פולטון ועוד מפיקים אמריקאיים גדולים, גם קריזמה צמח מההיפ הופ והגיע משם להאוס. הביטים השבורים של ההיפ הופ חלחלו להפקות ההאוס שלו, נותנים להן גוון ריתמי מיוחד ואופייני רק לו, סוג של סווינג-באונס-ובאמפ שהפכו לסגנון בפני עצמו, שמצד אחד ניסח את צליל הבולטימור קלאב (ז'אנר שהוא שילוב של האוס, ברייקביט ומיאמי בייס ושהתפרסם בזכות תקליטנים כמו דיפלו) ומהצד השני יצר תבנית שעליה בנוי באופן כמעט בלעדי ז'אנר ה-יו-קיי פאנקי, השגעון העכשווי שסוחף את המוזיקה האורבנית באנגליה ושקריזמה נחשב לאב הרוחני שלו.
ההשפעה של קריזמה על סצנת המוזיקה העולמית היא חוצת גבולות: מג'יילס פיטרסון, ג'אזנובה, בנג'י בי, דרך קרי צ'נדלר, דניס פרר, פרנסואה קיי, בלייז, ועד תקליטני דאבסטפ כמו קוד-9 ואחרים, כולם שואבים השראה מהריתמיקה המיוחדת שלו.
קריזמה הוא דיג'יי פנומן עם טכניקה ייחודית ומדהימה המגלמת בתוכה את המקצבים המיוחדים שלו (אסור לפספס את הקליפים למטה!). לצד וותק של שנים ארוכות על העמדה (התחיל לתקלט בבולטימור כשהיה בן 14) הוא פורה מאד גם באולפן, כמפיק: כמות הריליסים / רמיקסים שלו היא עצומה, והוא משתף פעולה עם אומנים גדולים כמוEverything But The Girl, Lenny Kravitz, Ann Nesby, Ron Carroll, Roy Ayers, Bob Sinclair, Kathy Brown and Ministers de la Fun.
ועכשיו, במקום להכביר במילים, עברו לקישור שלמטה והיתרשמו מהצלילים והתמונות.
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.






