Xenyx XL - סדרת מיקסרים עם פריאמפ משובח להופעות חיות מ-Behringer
Wednesday, 09-12-09, 00:00, ACT ::: ::: נושא: הגברת קול, DJ @ 1743
החברה הוציאה לשוק הגברת-מופעים סדרה חדשה המשלבת תכונות מקצועיות, עיצוב דרמטי ויחס של עלות/ביצוע חסרי תקדים.
הסדרה מציגה מתווה אינטואיטיבי לממשק שליטה מתויג בצבעים, מה שמקל מאוד על העבודה בזמן אמת. למעשה, רוב התוספות והשינויים נוצרו בעקבות משוב של משתמשים בתחום הגברת הקול, והדגמים XL3200, XL2400 ו-XL1600 בנויים סביב התקורה הדינמית הגבוהה של קדם-מגברי המיקרופון השקטים מסוג XENYX , ואיקיו חם ומוסיקלי באופיו.
לרוב תמצא הבדל רב בין מה שיצרנים מציעים בכל הקשור לכמות הכניסות במיקסר, לבין מה שתקבל בפועל (לרוב חישוב של כניסות דיסק ושאר התקנים חיצוניים), אך בסדרת XL תקבל 8, 16 ו-24 ערוצי מונו בהתאם, ו-4 ערוצי סטריאו, עם שתי כניסות בכל אחד - תוספת של 8 ערוצים, היכולים לשמש ככניסות עצמאיות לכל דבר, כך שיש גמישות רבה להחזיק מגוון רחב של מופעים. תלוי בדגם שבחרת, זה אומר אפשרות להכניס 8, 16, או 24 מיקרופונים (או כלים) ועד 4 כלים סטריאופוניים. אתה מקבל גם 4 קבוצות, מה שמאפשר ניתוב של כמה ערוצים (כמו כל ערוצי התופים או המקהלה) לתוך פיידר ראשי אחד.
השימוש בצבעים שונים לסימון הכפתורים, לא רק עוזר באיתור קל של כל פונקציה, אלא גם בזיהוי הפיידר המתאים. בקצה העליון של כל ערוץ מצוי כפתור כיול רגישות הכניסה ומתג הנחתה 80 הרץ להנחתת תדר נמוך מאוד, כמו זה הנוצר בעת אחיזת מיקרופון.
כל ערוץ מציג איקיו 4 תחומים (High, High Mid, Low Mid, Low), כאשר ווסתי המיד-ראנג' כוללים כיול תדר מרכזי, כך שניתן לבחור טווח רחב של תדרים להגברה או הנחתה. לחצן מעקף כלול באותה נישה.
השימוש בתכנון המכונה British EQ הוא יותר מאשר אופנה, ובא לציין לטובה את אותו האיקיו בו נעשה שימוש בקונסולות של שנות ה-60' וה-70', והרצון של טכנאים להשתמש בו, כי השליטה על התדרים השונים הינה הגיונית יותר בכל הקשור למוסיקה וכלי נגינה - עדינה ופחות הרסנית. טכנית, איקיו כזה,
אשר סדרת ה-XL עושה בו שימוש, מציג קונפיגורציה ייחודית של עקומה רחבה ו-Q נמוך, ואפיון מופע-הרמוני המאפשר להוסיף או להנחית בצורה נדיבה יותר מאשר מעגל איקיו רגיל. כאשר אתה מוסיף תחום ביניים נמוך, אתה זוכה לסאונד מוצק, יותר מאשר הדהוד מעיק, וכאשר אתה מנמיך מעט מהגבוהים, התחום מונחת בעובי שערה במקום עמימות דרמטית על כל הסאונד.
מתח לנישת האיקיו ניתן למצוא את השליחה לאפקט (בצבע כתום), השליחה למוניטור (כחול) והשליחה החיצונית (AUX, בצבע אדום). מכאן ניתן לנתב את הסאונד למעבד האפקטים הפנימי, למוניטור במה ולציוד עיבוד חיצוני.
מתחת לשליחות מצויים כפתור הצידוד והפיידר הראשי (שחור), וכמובן לחצני הניתוב למיקס ו/או לקבוצות.
ערוצי הסטריאו בנויים בהתאם, אך עם איקיו ממוקד לתחומי תדר ספציפיים. בהם ניתן למצוא שני מחברי כניסה נפרדים כמו גם כניסת XLR, מה שמעניק עוד כניסות מיקרופון או כלי.
נישת המסטר כוללת את המיקס המרכזי, הקבוצות, המוניטור ונישת השליחות. לכל קבוצה פיידר משלה עם חיווי עומס-יתר, לחצן סולו וצידוד לסטריאו. כפתורי סולו והשתקה מצויים גם ליד השליחות, עם ניתוב לקבוצות או ליציאות הראשיות. כפתור שליטה לעוצמת האפקט במוניטור, ופיידרים, לחצני השתק וסולו לשליחות אלה.
הסקציה הראשית A מציגה חיווי 13 נוריות לעוצמת המסטר, לחצן השתקה כללי לכל הערוצים (להוציא כניסת נגני מוסיקה וכו') וכפתור איזון בין שמאל לימין לפני הגיעם ליציאה.
הסקציה הראשית השנייה, B, שולטת על האות הנשלח ליציאות המשניות מאחורי המיקסר, והמשמש לחיבור מגברים נפרדים או לשימוש בהקלטת סטריאופונית של המופע. עוד ניתן למצוא כאן את תקשורת הפנים עם כניסת מיקרופון משלה, כיול עוצמה ומתגים לשליחת האות לכל יציאה נדרשת, וכמובן סוג יציאות אוזניה בחלק העליון, המאפשר ניטור אישי של הטכנאי, וחיבור תאורת מיקסר. החלק האחורי של המיקסרים בסדרה זו מציע לוח חיבורים אינטואיטיבי המעניק אפשרויות חיבור מגוונות בהתאמת המיקסר לכל מופע.
תרשים מפורט של המיקסר
הסדרה מציגה מתווה אינטואיטיבי לממשק שליטה מתויג בצבעים, מה שמקל מאוד על העבודה בזמן אמת. למעשה, רוב התוספות והשינויים נוצרו בעקבות משוב של משתמשים בתחום הגברת הקול, והדגמים XL3200, XL2400 ו-XL1600 בנויים סביב התקורה הדינמית הגבוהה של קדם-מגברי המיקרופון השקטים מסוג XENYX , ואיקיו חם ומוסיקלי באופיו.

לרוב תמצא הבדל רב בין מה שיצרנים מציעים בכל הקשור לכמות הכניסות במיקסר, לבין מה שתקבל בפועל (לרוב חישוב של כניסות דיסק ושאר התקנים חיצוניים), אך בסדרת XL תקבל 8, 16 ו-24 ערוצי מונו בהתאם, ו-4 ערוצי סטריאו, עם שתי כניסות בכל אחד - תוספת של 8 ערוצים, היכולים לשמש ככניסות עצמאיות לכל דבר, כך שיש גמישות רבה להחזיק מגוון רחב של מופעים. תלוי בדגם שבחרת, זה אומר אפשרות להכניס 8, 16, או 24 מיקרופונים (או כלים) ועד 4 כלים סטריאופוניים. אתה מקבל גם 4 קבוצות, מה שמאפשר ניתוב של כמה ערוצים (כמו כל ערוצי התופים או המקהלה) לתוך פיידר ראשי אחד.
כל ערוץ מציג איקיו 4 תחומים (High, High Mid, Low Mid, Low), כאשר ווסתי המיד-ראנג' כוללים כיול תדר מרכזי, כך שניתן לבחור טווח רחב של תדרים להגברה או הנחתה. לחצן מעקף כלול באותה נישה.
השימוש בתכנון המכונה British EQ הוא יותר מאשר אופנה, ובא לציין לטובה את אותו האיקיו בו נעשה שימוש בקונסולות של שנות ה-60' וה-70', והרצון של טכנאים להשתמש בו, כי השליטה על התדרים השונים הינה הגיונית יותר בכל הקשור למוסיקה וכלי נגינה - עדינה ופחות הרסנית. טכנית, איקיו כזה,
מתח לנישת האיקיו ניתן למצוא את השליחה לאפקט (בצבע כתום), השליחה למוניטור (כחול) והשליחה החיצונית (AUX, בצבע אדום). מכאן ניתן לנתב את הסאונד למעבד האפקטים הפנימי, למוניטור במה ולציוד עיבוד חיצוני.
מתחת לשליחות מצויים כפתור הצידוד והפיידר הראשי (שחור), וכמובן לחצני הניתוב למיקס ו/או לקבוצות.
ערוצי הסטריאו בנויים בהתאם, אך עם איקיו ממוקד לתחומי תדר ספציפיים. בהם ניתן למצוא שני מחברי כניסה נפרדים כמו גם כניסת XLR, מה שמעניק עוד כניסות מיקרופון או כלי.
נישת המסטר כוללת את המיקס המרכזי, הקבוצות, המוניטור ונישת השליחות. לכל קבוצה פיידר משלה עם חיווי עומס-יתר, לחצן סולו וצידוד לסטריאו. כפתורי סולו והשתקה מצויים גם ליד השליחות, עם ניתוב לקבוצות או ליציאות הראשיות. כפתור שליטה לעוצמת האפקט במוניטור, ופיידרים, לחצני השתק וסולו לשליחות אלה.
הסקציה הראשית A מציגה חיווי 13 נוריות לעוצמת המסטר, לחצן השתקה כללי לכל הערוצים (להוציא כניסת נגני מוסיקה וכו') וכפתור איזון בין שמאל לימין לפני הגיעם ליציאה.
הסקציה הראשית השנייה, B, שולטת על האות הנשלח ליציאות המשניות מאחורי המיקסר, והמשמש לחיבור מגברים נפרדים או לשימוש בהקלטת סטריאופונית של המופע. עוד ניתן למצוא כאן את תקשורת הפנים עם כניסת מיקרופון משלה, כיול עוצמה ומתגים לשליחת האות לכל יציאה נדרשת, וכמובן סוג יציאות אוזניה בחלק העליון, המאפשר ניטור אישי של הטכנאי, וחיבור תאורת מיקסר. החלק האחורי של המיקסרים בסדרה זו מציע לוח חיבורים אינטואיטיבי המעניק אפשרויות חיבור מגוונות בהתאמת המיקסר לכל מופע.
תרשים מפורט של המיקסר
הכותב: ראובן מנשרוף, מייסד ועורך אקט מוסיקלי ומומחה אודיו בעל 45 שנות ניסיון.






