REDD - הקונסולה של אולפני אייבי רואד אצלך במחשב מ-Waves Audio
Tuesday, 04-12-12, 07:20, מקור: Reuven Mansharoff ::: ::: נושא: אולפן והפקה @ 104643
Waves, המובילים בתחום עיבוד האות בתוכנה וחומרה, משתפים פעולה בפעם נוספת עם אולפני Abbey Road האגדיים, ומציגים את הפלגינים של קונסולת REDD.
אולפני אייבי רואד בלונדון הרעידו את עולם המוסיקה בשנות ה-60' ושינו את תרבות הסאונד לתמיד. הביטלס, פינק פלויד, ההוליס והרבה אחרים עשו היסטוריה באולפנים אלה, כזו שנשארה איתנה ומושא להערצה עד היום. בליבה של חותמת הסאונד ישבה הקונסולה REDD, אשר תוכננה ועוצבה במיוחד עבור האולפן, והייתה ידועה בעקומות האיקיו החלקות, בסאונד החם ותמונת הסטריאו הבריאה, ומה שברור היה שהיא אינה נשמעת כמו כל קונסולת סאונד אחרת.
כעת Waves, בשיתוף האולפן האגדי, מציגה את ה-REDD.17 - שחזור מעולה של הצבע הייחודי, האופי והמורכבות הטונלית של המיקסר המקורי שעדיין קיים באולפני אייבי רואד, ואת ה-REDD.37 המשחזר את הסאונד האגדי של הקונסולה שנרכשה לבסוף בידי לני קרביץ. התוצאה היא צמד פלגינים המעניקים מימד עשיר ועומק שאותן קונסולות העניקו לגדולי האמנים בעולם.
הפלגינים מציגים אפשרות בחירה בסוג מגבר-הדרך, בחירת הערוץ קובעת את תצורת הערוץ לעבודה, ומתג תגבור נמוכים (9 דיבי) מפצה על אבדן הנמוכים שנוצר עקב שימוש במיקרופון קונדנסר במרקם קליטה 8 (דו קטבי)
מתגי האיקיו מאפשרי בחירה בין סוגי איקיו, קלאסי או פופ, כאשר הראשון מציג תגבור או הנחתה ב-10 קה"ץ, והשני מציב שיא סביב ה-5 קה"ץ עם מידוף הנחתה ב-10 קה"ץ, ושניהם מציגים הגברה/הנחתה רצופה של 10 דיבי ב-100 הרץ.
בנוסף מכילים הפלגים מידוף נשלט לגבוהים ולנמוכים, בחירת מקור אות למוניטור, ובפעולה סטריאופונית ניתן לבחור את העיבוד של תמונת הסטריאו. כמו כן ניתן לשלוט על כמות הדרייב עבור האות המטופל, כאשר ערך נמוך יותר יעניק סאונד נקי יותר, וערך גבוה יציב סאונד מעוות יותר.
למידול אותנטי קיימים שלטי האנלוג הקובעים את כמות הרעש וההמהום של הציוד המקורי, ושלטי היציאה יתאמו את האות בדרך החוצה. בנוסף קיים חיווי VU אמיתי ושני הפלגינים הינם תואמי Native ו-SoundGrid.
קונסולת REDD שינתה ללא ספק את תמונת הסאונד והיוותה אבן דרך חשובה בכל הקשור להקלטות אולפן. ב-1955 נוסדה המחלקה שעל שמה הקונסולה, ואשר מטרתה הייתה להציב יכולות טכניות חדשות הנדרשות לתחום המוסיקה הפופולרית שצבר תאוצה בתקופה ההיא, מה גם שדובר על מעבר ממונו לפורמט סטריאופוני שגרר אחריו מהפכה בתעשייה שלמה, מאולפן ההקלטות ועד למאזין.
תוך שנה הצליחה המחלקה ליצור את הדגם הראשון, REDD.1, ומיקסר הסטריאו הראשון של אייבי רואד, וב-1957 נוצר ה-REDD.17 שתוכנן בידי פטר ברקוביץ מהשלוחה הגרמנית של EMI, ולמעשה היווה את המיקסר הראשון שסלל את הדרך לתפישה חדשה בטכנאות, בה נדרשו כלי עבודה מתאימים יותר עבור הטכנאי, כולל איקיו בכל ערוץ בנפרד.
הלחץ הרב שנוצר בתעשייה לעבור לחלוטין לסטריאו (ומעבר להקלטות 4 ערוצים) הביא לעולם את הקונסולה REDD.37, וגם היא כמו קודמתה עשתה שימוש במגברי שפופרות V72 של סימנס, וכמות נכבדה מהם (לפחות 31 שפופרות ב-REDD.37!).
אחריה הגיע הדגם REDD.51 אשר עשה שימוש במגברי קו חדשים ומכאן שהציע עיוות נמוך יותר וגם מרחב דינמי משופר. אמנם נוצר ב-59' אך דגם זה נכנס לאולפן האגדי רק ב-1963 (רק 4 יוצרו) , וחמש שנים לאחר מכן התחילו להיעלם דגמי השפופרות והוחלפו במיקסרים טרנזיטוריים מדגם TG.
אולפני אייבי רואד בלונדון הרעידו את עולם המוסיקה בשנות ה-60' ושינו את תרבות הסאונד לתמיד. הביטלס, פינק פלויד, ההוליס והרבה אחרים עשו היסטוריה באולפנים אלה, כזו שנשארה איתנה ומושא להערצה עד היום. בליבה של חותמת הסאונד ישבה הקונסולה REDD, אשר תוכננה ועוצבה במיוחד עבור האולפן, והייתה ידועה בעקומות האיקיו החלקות, בסאונד החם ותמונת הסטריאו הבריאה, ומה שברור היה שהיא אינה נשמעת כמו כל קונסולת סאונד אחרת.
כעת Waves, בשיתוף האולפן האגדי, מציגה את ה-REDD.17 - שחזור מעולה של הצבע הייחודי, האופי והמורכבות הטונלית של המיקסר המקורי שעדיין קיים באולפני אייבי רואד, ואת ה-REDD.37 המשחזר את הסאונד האגדי של הקונסולה שנרכשה לבסוף בידי לני קרביץ. התוצאה היא צמד פלגינים המעניקים מימד עשיר ועומק שאותן קונסולות העניקו לגדולי האמנים בעולם.
הפלגינים מציגים אפשרות בחירה בסוג מגבר-הדרך, בחירת הערוץ קובעת את תצורת הערוץ לעבודה, ומתג תגבור נמוכים (9 דיבי) מפצה על אבדן הנמוכים שנוצר עקב שימוש במיקרופון קונדנסר במרקם קליטה 8 (דו קטבי)
מתגי האיקיו מאפשרי בחירה בין סוגי איקיו, קלאסי או פופ, כאשר הראשון מציג תגבור או הנחתה ב-10 קה"ץ, והשני מציב שיא סביב ה-5 קה"ץ עם מידוף הנחתה ב-10 קה"ץ, ושניהם מציגים הגברה/הנחתה רצופה של 10 דיבי ב-100 הרץ.
בנוסף מכילים הפלגים מידוף נשלט לגבוהים ולנמוכים, בחירת מקור אות למוניטור, ובפעולה סטריאופונית ניתן לבחור את העיבוד של תמונת הסטריאו. כמו כן ניתן לשלוט על כמות הדרייב עבור האות המטופל, כאשר ערך נמוך יותר יעניק סאונד נקי יותר, וערך גבוה יציב סאונד מעוות יותר.
למידול אותנטי קיימים שלטי האנלוג הקובעים את כמות הרעש וההמהום של הציוד המקורי, ושלטי היציאה יתאמו את האות בדרך החוצה. בנוסף קיים חיווי VU אמיתי ושני הפלגינים הינם תואמי Native ו-SoundGrid.
קונסולת REDD שינתה ללא ספק את תמונת הסאונד והיוותה אבן דרך חשובה בכל הקשור להקלטות אולפן. ב-1955 נוסדה המחלקה שעל שמה הקונסולה, ואשר מטרתה הייתה להציב יכולות טכניות חדשות הנדרשות לתחום המוסיקה הפופולרית שצבר תאוצה בתקופה ההיא, מה גם שדובר על מעבר ממונו לפורמט סטריאופוני שגרר אחריו מהפכה בתעשייה שלמה, מאולפן ההקלטות ועד למאזין.
תוך שנה הצליחה המחלקה ליצור את הדגם הראשון, REDD.1, ומיקסר הסטריאו הראשון של אייבי רואד, וב-1957 נוצר ה-REDD.17 שתוכנן בידי פטר ברקוביץ מהשלוחה הגרמנית של EMI, ולמעשה היווה את המיקסר הראשון שסלל את הדרך לתפישה חדשה בטכנאות, בה נדרשו כלי עבודה מתאימים יותר עבור הטכנאי, כולל איקיו בכל ערוץ בנפרד.
הלחץ הרב שנוצר בתעשייה לעבור לחלוטין לסטריאו (ומעבר להקלטות 4 ערוצים) הביא לעולם את הקונסולה REDD.37, וגם היא כמו קודמתה עשתה שימוש במגברי שפופרות V72 של סימנס, וכמות נכבדה מהם (לפחות 31 שפופרות ב-REDD.37!).
אחריה הגיע הדגם REDD.51 אשר עשה שימוש במגברי קו חדשים ומכאן שהציע עיוות נמוך יותר וגם מרחב דינמי משופר. אמנם נוצר ב-59' אך דגם זה נכנס לאולפן האגדי רק ב-1963 (רק 4 יוצרו) , וחמש שנים לאחר מכן התחילו להיעלם דגמי השפופרות והוחלפו במיקסרים טרנזיטוריים מדגם TG.