תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 04:08
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אקוסטיקה להופעות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  מרדכי  
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
אקוסטיקה להופעות
הודעה פורסם: ראשון 17 אוג',03 23:48   
לאור גל הפסטיבלים שפוקד אותנו בימים אלו התעוררה אצלי השאלה הבאה:
דובר בפורום רבות לגבי ייטוב חדרים מבחינה אקוסטית ו או בידוד.
אך לדעתי טרם דובר לגבי אקוסטיקה להופעות. #singer #guitarist #clap
מה בראשי פרקים נקודות למחשבה או נקודות בעייתיות מבחינה אקוסטית בהופעות במקומות פתוחים? (סגורים זה אותו עיקרון כמו אולפנים, אני מניח)?
וכיצד מתגברים עליהם?
(להערכתי זה שונה עקרונית מאקוסטיקה של אולפנים אבל זאת רק דעתי)
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 18 אוג',03 07:53   
הנושא הזה הוא הרבה יותר פשוט ממה שנדמה, ולו מהסיבה הפרזאית, שסאונדמן שמגיע להופעה, לא מייטב שום דבר אלא רק מתמודד עם מה שייש.

נקודת ההנחה בנוגע למקומות פתוחים היא שאין מחסום אקוסטי ובעצם, כל המקדמים האקוסטים נמצאים ברמת הלחות שבאוויר (נו ילדים, לחץ הקול עובר יותר מהר במים או באוויר...?) ובד"כ הדבר היחידי שאיתו לא תמיד ניתן להתמודד ואם כן זה רק באמצעות שינוי העוצמה, הוא נושא של החזרים מבניינים שכנים שזו תופעה שמי שהופיע באמפי ווהל או בקיסריה כבר בטח סבל ממנה מאד.

אבל לא, כשאין החזרים אז אין מה לייטב.
לייתר דיוק, סוקרטס ביטא זאת היטב: "החופש, הוא שטח הפנים שבתוך הגבולות". אם אין גבולות אין חופש... ומבחינתנו, אם אין קירות אז אין חלל ואם אין חלל אז אין חלל אקוסטי.

באולמות הדברים הם הרבה יותר סבוכים.
אני מניח שדיברת מנקודת ראותו של הסאונדמן (ולא מנקודת ראותו של האדריכל - אבל חשוב שתדע שייטוב אולם שונה מייטוב אולפן. המציאות של במה, קהל נייח, גובה וגודל משנים לחלוטין את כללי המשחק).
אז כמו שכתבתי בפתיחה, תפקידו של הסאונדמן במקרים שכאלה הוא לחרוק שיניים ולמצוא פתרונות שהן בתחום עיבוד הצליל ומניפולצייה דינמית.
אין הרבה יותר מזה מה לעשות. (זה בסדר, רוב הסאונדמנים גם ככה מתים לגמור את ההקמה וללכת לעשן גראס...)
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 18 אוג',03 08:20   
על-אף נסיוני המועט בהגברה נראה לי שאני לא לגמרי מסכים... אפשר לשנות תנאים אקוסטיים על במה באולם סגור (יותר או פחות ספיגה, קונכייה אקוסטית למקהלה או שטיחים על במת עץ), ולפעמים אפילו עושים זאת (לפני עישון הגראס).
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 18 אוג',03 10:35   
UV :
אפשר לשנות תנאים אקוסטיים על במה באולם סגור (יותר או פחות ספיגה, קונכייה אקוסטית למקהלה או שטיחים על במת עץ), .


מסכים ב-100%. זה רק מחייב התארגנות ואינפורמצייה מוקדמת שלא תמיד יש, אבל אני בפרוש מסכים עם ההסתייגות הנ"ל.

UV :
ולפעמים אפילו עושים זאת (לפני עישון הגראס).


פה אני דווקא לא בטוח, אבל לך תדע... היום הכל שונה....
פעם, לא היתה שאלה בכלל מה בא לפני ומה בא אחרי... #smile
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שני 18 אוג',03 11:28   
בחוץ באמת שאין הרבה מה לעשות. אלא בחשיבה מוקדמת. (לשנות כיוון במה, במיקרים מסויימים-למקם כלים אחרת, סככות(-יריעות בד). או אפילו לקבוע את ההופעה ליום עם מזג אוויר נורמאלי

לרוב זה לא מתאפשר. נו.. הרי למי אכפת מהסאונד... "הוצאת לי כבר חשבונית??"

באולם סגור האפשרויות יותר מגוונות..למשל, זכורים לי לפחות פעמיים שהתעקשתי (למרות שזה היה נראה זוועה) לשים מזרונים בזוייות שונות- בגב המתופף. זה עזר, להפתעתי.


מספר דברים (אלו שעולים לי כעת בראש) שרצוי להקפיד עליהם בסביבה לא ידידותית מבחינה אקוסטית:

-כמו תמיד, אבל יותר: קח זמן לפיזור נכון. במקרה של אולם מהדהד בתדרים נמוכים(רוב האולמות של ארצנו הם ככה) שחק עם המרחק שבין הסאב לקיר.
-מקם בחכמה את המוניטורים/מגברי הגיטרות שעל הבמה. תזוזה קטנה של מוניטור יכולה להשאיר בחייו המון תדרים שיחתכו, לא עלינו, בזמן הכיוון (אני לא מגזים!)
-שטיחים, במות.

לצערנו, ברוב המקרים, אני מניח שכל עובד PA היה מוכן לחתוך את ידיהם של האדריכלים בארץ. (במיוחד את ידי האדון שבנה את מפעלי הפיס החדשים!) אם לרגע, רק לרגע ניתעלם מהקירות החשופים והחשיבה המעוותת בכל הקשור לאקוסטיקה.. גישה לבמה, תכנון הבמה עצמה, מקום הפיקוד ועוד הפתעות לא נעימות הם מה שמעצבנים כל כך.

"לא תודה, אני לא מעשן"
_________________
Sartre knows it
  מרדכי  
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
הודעה פורסם: שני 18 אוג',03 20:30   
ותגידו, הקהל עצמו - הלא גם הוא תורם מבחינה מסויימת לספיגת גלי הקול. ואפילו עוד יותר אם הוא לא בא ערום.
עד כמה הוא תורם באמת?
(לפי דעתי לא מעט)
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 18 אוג',03 22:58   
קודם כל, אני מחזק גם את דבריו של עמית, אבל הם קצת מחוץ לגבול השאלה:
ייטוב האולם זה לא איך להציב את הסאב והוא בדיוק בתחום של המניפולציות שהסאונמן עושה כדי לגשר ולעקוף את הפשרות או אי ההבנה (או הפשעים) שקשורים במלאכה האדריכלית.
זה כמו להגיד שאפשר לחתוך ב-EQ.

מי שמסתובב עם מזרונים ויכול למקם אותם במקומות שונים, שיהיה בריא.
אני מעולם לא הסתובבתי עם מזרונים ושכבר התובבתי עם מזרונים התאורן היה מעשן לי אותם לפני ההופעה. הוא טען שזה בדיוק כמו נובלס...

קהל עוזר כמו כל גוף בולע, (ואני יכול להתחייב לך שיש בקהל לא מעטים/ות שבולעים/ות) אבל יש איתו שלוש בעיות:

1. אקוסטיקה זה מדע וייטוב אקוסטי זה סדר פעולות ששואף להיות מדוייק ומבוקר. קהל זה לא משהו שאתה יכול לבנות עליו, על כמותו ועל משמניו/בגדיו.
מה שכן, אין סאונדמן שמכבד את עצמו שלא לוקח בחשבון בבלאנס את השינויים שהקהל מייצר מרגע כניסתו.

2. לא תמיד הבעיה היא הדהוד (רטיבות) כתוצאה מאולם מקרין.
לעיתים הבעיה היא בדיוק הפוכה ואתה מתפלל לקצת אמביאנס...

3. אני מעדיף את אלה שמגרגרים/ות...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון