הצטרף: 24 אוג' 02
הודעות: 12
פורסם: שני 28 יול',03 00:24
שלום לכולם
אני מקווה שההודעה נמצאת במקום הנכון שלה....
אז ככה
אני מתכננן לשפץ את החדר.
החדר שלי לא גדול במיוחד...
הבעייה שלי נובעת בזמן שמיעת מוזיקה ובזמן שאני מתאמן (על הפלטה שלי)..
אני מתאמן עם וליאום גדול וכרגע דרך מערכת הסטיראיו בחדר שלי.
הרמקולים ממוקמים גבוה מעלי... (על זרועות כאלה לרמקולים...)
ויש לי דלת זכוכית שזזה לצד ולא נפתחת כמו דלת כניסה אלה על מסילה....
רציתי לדעת עם יש לכם רעיון איך אני יכול לאטום את החדר כמה שיותר בכמה שיותר זול בשביל לא להפריע להורים שלי.
הבאסים מטריפים להם את המוח והם משתגעים מזה שכל הבית רועד מהמוזיקה שלי....
הרמקולים ממוקמים מעל הדלת שלי דבר שלדעתי די טוב....
רציתי לדעת עם יש לכם רעיון לאיטום המרווח בין דלת המסילה והקיר,( מי שיודע לאיזה רווח אני מתכוון) וגם פתרון לרווח מתחת לדלת.....
וגם פתרון לאיטום כלשהו שיהפוך את החדר ליותר מבודד מרעשים, כלומר את הקיר עצמו....
אני לא רוצה ספוגים על הקירות כי אני לא בטוח שיש לי צורך בכך.
החדר הוא חדר שינה וחדר עבודה שלי.
אשמח לקבל הצעות מענינות וזולות לאיטום ולבידוד החדר משאר הבית.
בתודה מראש,
הצטרף: 24 אוג' 02
הודעות: 12
פורסם: שלישי 29 יול',03 20:46
מה אני יכול לעשות לקירות בחדר כדי שהחדר יהיה יותר אטום?
אני לא רוצה ספוגים אלה רוצה דרך לאטום את הקירות גם, זאת בשל העובדה וההרגשה שמדובר בקירות ממש כמו לבנות קיר מקרטון עם חורים של מחורר.....
אני אשמח לקבל תשובה שתכולה לעזור לי.
הקירות אינם קירות גבס אלה קירות פנימניים וקיר חיצוני אחד.
בתודה מראש
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שלישי 29 יול',03 21:03
כנראה (ולצערי) לא קראת בסבלנות משום שהוסבר כבר ההבדל בין איטום החדר כלפי חוץ או פנים מרעשים (כלומר שהחדר לא ירעיש החוצה ושרעשי החוץ לא יפריעו להקלטה) לבין טיפול אקוסטי בחדר ע"מ לייטב אותו לעבודת אולפן.
ובכן, ספוגים אינם רלוונטים לעניינינו.
אתה צריך לאטום את קירות חדרך כך שהרעש לא יצא החוצה ולהיפך.
מאחר והח"מ נתן כבר כמה הצעות בעניין זה תוך שהוא משלים כמה כותבים אחרים או שהם משלימים אותו, אין בדעתי לחזור על דברי.
חפש בפורום הרלוונטי (הוא די מתומצת) ומצא את מבוקשך.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 01 אוג',03 23:27
קודם כל, אני חוזר בפעם המאתיים על ההבדל המאד חשוב בהתייחסות לטיפול אקוסטי:
- ארגון החלל כך שאופן החזר התדרים מקירות החלל יהיה מאורגן ומבוקר (מה שנקרא: "לא יבש מדי, לא רטוב מדי")
- איטום חלל ההקלטה לרעשים הבאים מבחוץ (ובתוך כך, איטומו ליצירת רעשים והפרעה החוצה).
את זה אני מקווה שהבנו.
עכשיו, השאלה התייחסה לנושא השני (איטום).
ובכן, עלינו להבין שני עקרונות חשובים הקשורים ל"תאוריית ההתפשטות וההפרעה" (זה המינוח האקוסטי האקדמאי).
1. גל הקול ישאף להתפשט באופן שווה ביחס למרכז רדיוס ההתפשטות (שימו לב: המוניטור איננו מרכז ההתפשטות אלא מרכז הממברנה).
1א. ישנם מקדמים הקשורים באופן ההתפשטות ביחס לתלת מימד.
1ב. גל הקול הינו אנרגיה אשר יוצרת הפסדים לסביבה והופכים לחום (חיכוך עם האוויר).
1ג. גל הקול ינוע עד אשר יפסיד את כל האנרגיה שלו לסביבה או יתקל במכשול.
1ד. ההתקלות במכשול תיצור "הפרעה" ותשנה את מהלכו של גל הקול בהתייחס למקדם ההחזר והבליעה של החומר המכשיל.
הערת ביניים 1:
חומר בולע הוא חומר אשר האנרגיה מוצאת אותו כעביר, אלא שמקדם החיכוך עולה מאד והגל מפסיד את כל האנרגיה שלו לחומר.
חומר מקרין הוא חומר אשר גל הקול אינו מוצא אותו כעביר וחוזר ממנו בזוית ישרה לזוית הפגיעה.
לכל חומר יש מקדם בליעה מסויים, ולחומרים מסויימים יש מקדם הקרנה.
הערת ביניים 2:
מקדם ממברני הוא המקדם אשר מגדיר כמה מהאנרגיה שנוצרה בזמן הפגיעה תעבור לחומר המכשיל ביחס למסתו: המשמעות של הסקאלה הזו היא, עד כמה החומר המכשיל גורם לגל הקול לחזור אחורה וכמה מהאנרגיה הוא סופג בעצמו וביחס למסתו, משמש הלאה כממברנה.
לדוגמא - חלון (זכוכית) הוא כמעט החומר המקרין ביותר שקיים בסביבת עבודה (אלא אם אתה נהנה מקירות יהלום), אלא שבד"כ, עוביו (מסתו) הופך אותו לממברנה. ע"ע זכוכית בין הקונטרול לחלל ההקלטה וכ"ו.
2. חוק העקיפה קובע כי לחץ הקול "ינסה" למצוא דרך לעקוף את המכשול תוך איבוד אנרגיה "על נסיונות החיפוש".
בעצם, זה כל מה שצריך לדעת כשאוטמים חלל.
אחד הנושאים החשובים שנלמדים באקוסטיקה נקרא - "תיאוריה מול פונקציונאליות, אקוסטיקה של אולמות".
זה שם הקורס.
כל מהותו הם הפשרות שנעשו לאורך ההיסטוריה ונעשים עד עצם ימינו אנו בתכנון חלל אקוסטי.
אני לא אמליץ לאף אחד לסגור את עצמו בקוביית בטון עם דלת ברזל כפולה (ע"ע מקלט) משום שרובינו חיים בבתים נורמאלים או שוכרים חללים נורמאלים להקמת אולפן.
אבל לאטום את כל הסדקים - זה בוודאי (ע"ע עקיפה) ואת זה מי שרוצה לאטום את החדר שלו, קודם כל יישם.
אני לא אמליץ על דלת כפולה או דלת בעובי של מטר אבל להצמיד למשקוף וילון כבד אשר יכשיל את רוב האנרגיה של גל הקול כך שסך האנרגיה שינסה להפוך את הדלת לממברנה יהיה מאד נמוך.
אז מה כתבתי שם:
באופן מאד טכני אני יכול לומר שהקומבינצייה הקטלנית היא לשלב לסירוגין חומר בולע (ספוג, קלקר וכ"ו), חומר מפורר (כלומר מדיום אשר מסיט את גל הקול מהחזר בזווית ישרה למשל גריל קרטון (שהרבה פעמים נמצא בתוך דלתות), אוויר (ע"ע גריל קרטון), ושכבה מקרינה.
נדמה לי שעכשיו זה מובן.