תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 07:37
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
16/24 ביט
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  המעביר  
אורח
הודעה פורסם: שבת 02 יונ',01 15:06   
כמשתמש native נוצר אצלי הצורך לבצע premixes עקב ריבוי בערוצים ו/או שימוש רב באפקטים. שאלותי לפורום הן:
1. האם הפעולה של יצירת קובץ אודיו חדש (mixdown) מערוצים קיימים גורמת ל"איבוד דור" ולירידה באיכות?
2. בכל מקרה,לפני צריבה אני מבצע הורדה של כל הפרוייקט (24 ביט) לשני ערוצים 16 ביט. אם אכן מדובר על ירידה באיכות, האם כל הקלטת ועריכת הפרוייקט ב-24 ביט הינה יתרון או שאין משמעות מעשית לכך?-(בכל מקרה יתבצע mixdown ל-16 ביט בסוף...)
3. האם יש השלכות על איכות הסאונד בעבודה ללאdsp (הממירים וה-i/o שברשותי הם מהזן המשובח..)

תודה מראש
אלי קופטר
elikopter@hotmail.com
sushi
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 25
מיקום: Florida
הודעה פורסם: שבת 02 יונ',01 15:41   
משתמש native יקר,
1. תמיד שתמקסס כמה ערוצים לפחות ערוצים תתפשר על דינמיקה. אפשר שתתפשר גם על סאונד, אם אתה עושה את זה בלי זהירות ומחשבה. זה לא קשור לכמות הביטים ישירות, למרות שזה נתון קובע.
2. הורדה מ-24 ביט ל-16, או יותר נכון לפורמט של דיסק (יש הבדל בין השניים) מורידה את האיכות. אין מה לעשות אלא אם תוריד לdvd.
אז אתה שואל למה בכלל לעבוד ב-24 ביט מלכתחילה? תמיד, אבל תמיד - רצוי ומומלץ לעבוד ברוחב ובעומק המקסימליים שאפשר (דינמית, דיגיטלית, סאונדית וכו') בכל מערכת נתונה. אם אתה צריך לרדת ברמה (downsampling) למטרה שהיא כמו צריבה לדיסק, זה לא אומר שכל מה שתעשה מראש צריך להיות מוגבל דינמית או איכותית. אולי זה גוזל יותר מקום בדיסק, אבל כן - יש הבדל אם היית מוריד מ-16 ביט לדיסק או מ-24 לדיסק! המקור יותר איכותי והוא משליך על כל השרשרת הלאה.
אל תדאג, אתה לא מבזבז משאבים.

_________________
[img]images/worm.gif[/img]
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 02 יונ',01 16:41   
Here's 1 way of looking at it .
Think of a picture in a newspaper or ur in ur computer.
It's made of small segments, forming "pixels" of color,isolated by background.
The more pixels U've got (24 bit), the more the picture is detailed.
Cut down the number of pixels (16 bit) and U can never get the original resolution even if U "draw" new pixels.
the original data is lost.

Ur sound is distorted everytime U move a fader, and data is lost everytime U downgrade bits.

Don't 4get to dither when U downgrade from hi 2 low rez.

Peace,

zooot
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שני 04 יונ',01 05:52   
ואם כבר לעבוד ב24 ביט, למה לא לעבוד ב 32Float ביט?
Ab
Supporter
הצטרף: 18 מאי 01
הודעות: 84
מיקום: China
הודעה פורסם: שני 04 יונ',01 12:07   
בנקודה עשרונית משתמשים באמת בחישובים הפנימיים, כל חישובי הביניים, לפני התוצאה הסופית ב-61 או 24 ביט. זה רוחב הביטים המתואר בדרך כלל בנתונים של כרטיסים, לדוגמא:
ממירים 24 ביט, עיבוד פנימי 32 ביט.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: חמישי 07 יונ',01 05:28   
גם ככה התוצר יוצא ב- 16 ביט (לפחות במצב הנוכחי, שהרוב משתמשים ב-CD , ובשני ערוצים - ימין ושמאל)
אז במקום לעבוד ב- 16 ביט וב- 24 ביט, עדיף ב- 32 ביט פלואט (גם 24 הוא פנימי כרגע בעקבות מה שכתבתי למעלה) אפילו בטרו-טייפ32ביט שבקיובייס... אמנם זה תופס פי 2 מקום מאשר 16 ביט, אבל האיכות מצויינת, כמו כן, להשתמש ב- 96KHZ ורק בקומפייל הסופי להפוך את זה ל 44KHZ ...
מישהו חולק עלי?
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: חמישי 07 יונ',01 14:23   
Not always. Working in 32 bits doesn’t leave much headroom 4 processing, and ur plugs will dither on every in/out. As manufacturers “cut corners” when dealing with large chunks of data ( anyone knows of any true digital bounce?), trust ur ears only.

Peace,

Zooot.
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',01 11:12   
o.k.
,working 24 bit is great sounding thing...
but if you gonna just convert the file to 16 bit
for cd, your better work 16 bit from the first thing you record in.. takin or chopping off 8 bits sounds like crap
two ways to deal with the problem,
one is working with a dithering software like apogge uv22
second is to transfer the mix to a 1644.1 file via ANALOG , hurts but its true
all the best
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 23 נוב',01 17:03   
In live recording, if no processing (not even mastering) is 2 b added, then recording in cd rez is best.

However, if any mixing or mastering is 2 b applied, higher rez may b needed.

No single general answer, I’m afraid. Every case should b contemplated. It IS important IMHO that the engineer is acquainted with the theoretical considerations of level and rez.


3 different issues:

1) Trax sound: Some projects need hi rez sound (32, 24 bit) some ppl like low rez. The higher the bit rate = more detailed, transparent sound.

2) Mix headroom: 1 has 2 take in2 account the mix BUSS. Not unlike analog consoles, the 2buss is limited. The more trax, less the headroom. Summing up ur 128 hi rez trax will result in chopping off bits of the individual trax. Noise (dither) has 2 b added 2 avoid near-zero distortion. In that case 4 x, low level (or low rez) tracks might not b a bad idea.

3) Final resolution: if 4 CD, rez will b 16bit / 44.1 KHz. Getting there with minimum damage is still an art. I hate digital rez conversions, I’m not 2 keen on UV22 sound as well. (Good) analog still sounds best 2 me. I’ve yet 2 find the DAW that consolidates 1:1, furthermore downgrading bit rez… Get a (good) ¼ / ½ inch tape in the way- even better.


Not unlike the analog world, there is no single formula. Like there is no sure way 2 record every SNR, so there is no way 2 decide on bit rez 4 every step of the way.

When I record in digital and I know I'll b mixing in digital, I set the levels so that in the mix faders will b ~ 0dB. Of course, I have 2 take in2 account the individual track rez, and the software’s 2buss headroom.

When mixing in analog through individual outputs, I’ll keep levels at max. Faders not @ unity gain (especially in PT) will f.u.c.k the sound up.

Still, this is theory… :-) I know I’ll b lis10ing 2 these trax through software 4 a few weeks, making decisions based on the recorded sound, so I compromise and record less-then-max… Best IMHO is level = 0VU, system calibrated @ 16 dB headroom.

Peace,

Zooot.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',01 02:00   
בזכות DITHER ניתן כיום להרוויח איכות אפילו אם יורדים ל16ביט וזה חשוב לזכור.

חומר זהה שהוקלט דיגיטלית ע"י ממיר ב24ביט מול 16ביט ישמע יותר טוב גם אם הומר חזרה ל16ביט בשימוש עם DITHER מוצלח. זה קצת כמו "קורנביף"...

קורנביף הוא נקניק המבוסס על פרות שבמרכז תזונתם - תירס. למרות שאנחנו לא אוכלים תירס ה"ארומה" של התירס נשארת (כי היא בעצם בונה את הפרה... מזון) וישנו הבדל.
כך גם פה ה"ארומה" שנשמרת בהורדה ל16ביט לא קיימת בגירסה שנדגמה ברזולוציה נמוכה יותר.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון